Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:08

Jeetje Varekaj wat een heftige ingreep is dat geweest! Veel ijsjes eten!

Bij mij lijkt de pijn alleen wat erger te worden kon er gisteren niet van slapen en werd er vanmorgen van wakker, even aankijken maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:23

Is hier ook, lijkt alleen maar erger te worden. Zou zijn omdat je stilaan gewend raakt aan aan de pijnstillers.

Ik kan geen ijsjes meer zien :+ Toch geen gewoon bolletje ijs dan, een lekkere magnum of iets met slagroom daarentegen :9

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:32

Heb je al andere pijnstillers geprobeerd? Nerofen helpt goed bij mij..
Bolletjes ijs zijn lekker ja ik krijg mijn mond niet goed open en bij mijn ijsje kreeg ik een plat lepeltje ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:46

Ik slurp mijn ijs haast van mijn lepeltje, gelukkig is er niemand in de buurt die me kan zien knoeien :')

Heb intussen gemerkt dat als ik de pijnstiller neem tijdens of net na het eten dat ik dan veel sneller van de pijn af ben en me dan ook beter voel. Als ik er nu nog in slaag om op die momenten goed door te eten zou het wel goed moeten komen, dan kan ik gewoon relaxen als ik weer een dipmoment heb.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:13

Ik heb een schema voor mezelf. 's ochtends rond 0700 2 paracetamol, dan na 3 uur 2 nerofen, na 2 uur 2 paracetamol en ga zo door tot wen uurtje of 2300. Mischien dat dat voor jou ook werkt?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:56

Ik bedoel 1 nerofen per keer!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:01

Is dat een soort van Ibuprofen? Wat is het verschil?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:39

Volgens mij heeft het dezelfde werking als nerofen alleen is het een andere merknaam..
Ik heb voor nerofen gekozen omdat dat in poedervorm te krijgen is al weet ik niet eens zeker of ibrupofen niet in poedervorm te krijgen is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:43

Dafaglan heb je zowel in oplosvorm als pilvorm en Ibuprofen is een pilletje geloof ik. Ik moet erg opletten daarmee, mijn maag verdraagt qua eten erg veel maar absoluut niks van medicatie. 2x/dag antibiotica is genoeg om mij KO te krijgen zeker als daar nog wat anders bij moet.

Voorlopig is het hier pijnloos zolang ik niets eet wat een "scherp" kantje kan hebben. Had deze middag een stukje vis met puree geprobeerd. Puree was eerder soep met saus :') en de vis erg zacht, maar dat ging toch niet zo goed. Stukje nectarine ook niet maar ik wilde wel wat fruit binnen hebben voor de vitamientjes. Probleem is eigenlijk altijd hetzelfde, dat stukje gehemelte waar nu die korst ook zit. Minste dat daar wat tegenaan komt gaat dat prikken en pijn doen, niet normaal. Is ook als ik wat drinkt trouwens. Ik probeer water te vermijden en neem zachte limonade in de plaats. Alleen al maar om genoeg suikers naar binnen te krijgen voor energie.

Vraag me af of ik straks stukje lasagne zou kunnen proberen....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:03

Proberen kan altijd, zet het anders nog even in de magnetron zodat de pasta echt goed zacht is. Heb je smooties geprobeerd voor vitamientjes? Ik heb ook de cup a soups maaktijdsoepen geprobeerd daar zitten hele kleine stukjes pasta in, die zijn makkelijk fijn te krijgen. Ik heb vandaag aardappelpurree met een ommeletje en appelmoes op, jammie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:00

Ik heb de keuze uit puree met erg veel saus (het is eerder soep haha) en een stukje zalm dat nog over is om op te warmen, kippenboutjes (ook best zacht vlees) en dus lasagne. Weet alleen niet wat kiezen en ik hou mijn oren gespitst als de ijsman langs zou komen. Snak enorm naar een bolletje chocolade-ijs met slagroom :9

Intussen is de pijnstiller alweer uitgewerkt na ongeveer 4u. Vind het niet echt houdbaar dus maar de laatste (iets zwaardere) ingenomen. Tegen dat die werkt heb ik misschien gekozen wat ik ga eten. Voordeel is wel dat ik alles lekker opnieuw kan opwarmen. Voor vannacht heb ik mijn ijpacks nog en kan dan morgenochtend naar de apotheek om nieuwe spullen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:27

Chocoladeijs jammie!, ik denk niet dat ik kip zou kunnen kauwen, krijg zowieso mijn mond niet ver open..

Mijn wond gaat nu opspelen, ik moet het schoonhouden maar ik an er niet bij omdat de binnenkant van mijn mond helemaal gezwollen is :(. Als ik eet of drink doet dat best zeer en slikken doet ook zeer. Ik ga morgen even nieuwe zakjes pijnstilling halen.

Ik smeer trouwens arnica gelei op mijn gezwollen wang dat is best prettig mischien ook een idee voor jou?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:33

Klinkt niet goed dames... Hou het wel aub in de gaten!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:55

Ik ga morgen het ziekenhuis even bellen, de chirurg had namelijk gezegd dag ik 'gewoon' met de geopereerde kant moet eten maar dat krijg ik echt niet voor elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:01

Het voordeel van kip is dat je het erg zacht is én je kan het heel makkelijk in erg kleine stukjes plukken/snijden. Zo heb ik gisteravond ook kipfilet gegeten van de BBQ. Duurt wel wat langer maar ach :)

Heb nu dafalgan Codeïne gevonden, wist niet dat ik het nog in huis had. En de pijn is even snel verdwenen als hij is opgekomen :D Dat is namelijk een klein tikje sterker dan de gewone dafalgan die ik had.

In principe mag ik tot 1g/8u gaan. Door mijn maag die er overgevoelig aan is hou ik het op 500mg/4u en dat lukt tot nu toe best goed. Heb ook geen temperatuurverhoging meer gehad.
Na elke maaltijd poets ik mijn tanden (moet ook wel met die beugelhaakjes) en spoel ik 1 minuut lang na met isobetadine voor mondontsmetting. Is dat geen optie? Dat komt overal in je mond en ontsmet ook alles grondig. Smaakt niet echt lekker maar dat vind ik niet zo belangrijk, als de boel maar netjes is.

Mijn stomatoloog had me een tandenborsteltje voor kids aangeraden met zachte kop. Meer krijg ik er ook niet in. Ben na wat speurwerk en navragen tot de conclusie gekomen dat ze bij mij eigenlijk wel wat meer hebben gedaan dan alleen tanden trekken, er is ook een "doorgang" geboord in het bot zodat die tand kan indalen naast die snijtand. Logisch dus dat het geen zachtaardig herstel is.

Ivm eten: Hier is er gezegd dat zacht compact voedsel wel kan, maar dat lukt me ook niet echt. Volgens mama is dat normaal omdat ze in mijn geval een tube in mijn keel hebben gestopt voor de ademhaling tijdens de operatie, waarschijnlijk is dat nog beetje na-last. Het meeste irriteer ik me vooral dat eten alle kanten opgaat en dan ook wel eens klem blijft zitten waar je met je tong niet echt bijkan :')

@Fionaa: Maak je geen zorgen ;) Ik werk in een ziekenhuis (administratief, dat wel) maar ik weet prima waar ik op moet letten en wanneer het goed fout zit. Heb gewoon de ingreep in mijn geval flink onderschat, vooral met die doorgang klaarmaken in het bot ook. Vandaar dat ik ook regelmatig mijn temperatuur opneem en het opvolg als hij wat hoog is, dat zit tot nu toe echter wel gewoon goed.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:06

Doorgang in je bot?? Auch! Dat moet echt pijnlijk zijn, maar wat fijn dag je goede pijnstilling hebt gevonden, super! Hoelang duurt je herstel?

Ik spoel ook 2 maal daags met het voorgeschreven spoelmiddel maar mag ivm de hechtingen niet te hard spoelen. Ik heb ook wel gelezen dat de wond op een gegeven moment pijnlijk kan worden bij contact met vloeistof/ eten dus dat zal wel normaal zijn. Volgens mij is mijn kaak gewoon gekneusd en krijg ik daarom mijn mond moeilijk open (wel lekker rustig)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:04

Om aan je verstandskiezen te komen moeten ze je mond echt wel tot het maximale open rekken, dus kans zit er wel in ja dat je spieren wat uitgerokken zijn en dat dat pijn doet. Dat gevoel ken ik hier dus ook, alles is stijf en niet echt handig als je wil eten. Daarbij een gezwollen gehemelte en tja, veel kan er niet meer langs. Vind het dan ook altijd zo verdomd lastig dat antibioticapillen steeds zo'n joekels zijn. Hallo, de boel zit al dicht hoor, moet dat er dan ook nog doorheen?

Op niveau van het bot heb ik niet zo heel veel last, het is gewoon de snijtand die naast het gat zit nu waar ik echt last mee heb 2 mijn gehemelte. Daar is ook aan gewerkt geweest en volgens mij is dat ook veel gevoeliger. Zal er wel doorheen komen, kan het toch niet terugdraaien. Ben al lang bij dat dit maar 1x hoeft :D

Ik spoel erg rustig. Lepel in de mond en opslurpen en dan heel langzaam laten rondgaan + even kort gorgelen. Heb draadjes aan mijn kiezen, in dat gat waar mijn hoektand zat en in mijn gehemelte. Voel me net een lappenpop als ik er zo even bij stilsta :)) Vanmiddag is er wel ergens een draadje losgekomen, dat zat plots los in mijn mond maar ik weet niet van welk plekje. Er bloedt niks en geen extra pijn dus is niet erg.

Best lastig is de wax die ik over de haakjes voor de beugel moet schuiven zodat mijn wang niet beschadigd raakt. Het blijft gewoon niet goed zitten en geeft wat extra spanning. Zit altijd te bedenken dat ik het per ongeluk kan inslikken, al zal het niet schadelijk zijn.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 08:35

@ Varekaj, klinkt gewoon niet fijn.. Vandaar :) Maar wel fijn dat je medicatie gevonden hebt wat goed helpt. En wel een heftige ingreep!

@ Antoinetje, ben benieuwd wat ze gaan zeggen :)

Nou sterkte er nog mee dames

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:40

bij mij zijn ze er alle 4 uitgehaald :) leuk was anders,, ook 2 flinke ontstekingen1 met spoed verweiderd.
het was alles behalve leuk maar ik kan niet zeggen dat het verschrikkelijk zeer gedaan heeft ( het gevoel van de ontsteking was erger..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:45

1 is er bij de tandarts zelf uit gehaald, viel allemaal mee, de andere 2 moesten in het ziekenhuis gebeuren, ben alleen heen geweest, was blij dat ik thuis was en daarna 2 weken op bed gelegen, kon niet eten alleen beetje drinken, ben er goed ziek van geweest.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:31

Ik heb net het boekje van het ziekenhuis nog even bekeken en daar staat ook in dat de zwelling tot 4 dagen na de op toe kan nemen. Heb net even gebeld omdat ik mijn mond niet open kan krijgen en dat is niet normaal dus ik ga zo terug naar het ziekenhuis.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:19

Hm dat klinkt echt niet goed, fijn dat je terecht kunt daar.. Veel succes in ieder geval

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:28

Ben net weer terug, gelukkig geen ontsteking. Kaak is licht gekneusd er zal door de verdoving bloed in de kaakspier terecht gekomen zijn. Ik heb nu verbandgaasjes die ik moet weken meegekregen en ibruprofen 600mg. Werk ook maar gebeld dat ik de komende dagen maar thuis blijf..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:30

Arnica D6 van Vogel helpt tegen stijf en zwelling.