Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:52

Mooi! Kinderkamer is bij ons wit, in maison stijl.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:53

Hoe doen jullie het eigenlijk qua werk.
Lief en ik werken allebei fulltime, ik ben nu zo'n 10 uur per dag weg voor werk en dan ook nog mijn paard, maar die hoef ik niet elke dag te doen, want heb 2x in de week een bijrijdster.
Lief is hoofdkostwinnaar, maar mijn salaris hebben we ook wel nodig om alles te bekostigen (huis etc) Ik heb dus wel af en toe zoiets van tja als wij kindjes willen, wil ik graag 1 of 2 dagen minder werken. Wil geen kind wat 5 dagen per week op de opvang zit.
We hebben gelukkig mijn schoonvader en schoonstiefmoeder aan de overkant wonen, maar het is ook weer niet de bedoeling dat die 3x p week op de kids gaan passen, wil ik niet en wil ik hun ook niet aandoen.
Dat is echt iets waar ik me nu al mee bezig hou, ondanks dat wij pas eind dit jaar stoppen met de pil.
Je kan maar vast voorbereid zijn he.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:56

op maandag gaat onze kleine naar mijn moeder, op dinsdag of donderdag (afhankelijk welke dag ik ga werken) gaat de kleine naar mijn schoonouders, de rest ben ik thuis, we proberen eigenlijk te regelen dat mijn lief 1 dag thuis kan blijven dan blijf ik 3 dagen werken.

Ik zal mijn kind niet snel naar een opvang brengen helemaal niet met al deze horror verhalen :n

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:00

We hebben het nog niet helemaal rond maar ws blijf ik sowieso full time werken (hoofdinkomen), schoonouders 2 dagen, moeder 2 of 3 dagen en als het dan nodig blijkt te zijn misschien nog 1 dagje opvang. Heeft niet per definitie mijn voorkeur, maar wij redden het niet op 1 salaris. Mijn man is ook 4 jaar jonger en dardoor ligt zijn inkomen nu nog niet zo heel hoog, gaat nog wel stijgen. Maar ja, het is moeilijk om dat naar tevredenheid in te vullen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:12

DQ die kinderwagen ziet er goed uit! Die hou ik in gedachten.
Rinske, ik kijk er nu al naar uit om jullie baby kamer af te zien op foto's :D

Hier als het zover is neem ik waarschijnlijk eerst ouderschaps verlof op, daarna part-time werken.
Dit wel zolang het ook echt mogelijk is natuurlijk, maar als het kan is het wel de bedoeling dat ik er "veel" voor het kind ben.
Paarden staan gelukkig aan huis en 24/7 buiten dus daar niet heel veel tijd aan kwijt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:15

Saffier schreef:
DQ die kinderwagen ziet er goed uit! Die hou ik in gedachten.
Rinske, ik kijk er nu al naar uit om jullie baby kamer af te zien op foto's :D

Hier als het zover is neem ik waarschijnlijk eerst ouderschaps verlof op, daarna part-time werken.
Dit wel zolang het ook echt mogelijk is natuurlijk, maar als het kan is het wel de bedoeling dat ik er "veel" voor het kind ben.
Paarden staan gelukkig aan huis en 24/7 buiten dus daar niet heel veel tijd aan kwijt.

Als je veel buiten bent qua bossen is dit ideaal, t is voor ons best moeilijk een kinderwagen te vinden omdat mijn lief 2.00 is en ik 1.49 hij moet dus goed te stellen zijn, we nemen ook het bijpassende maxicosi/autozitje indien nodig :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:18

Ik werk nu 20 uur per week en wil dat na mijn zwangerschapsverlof ook weer gaan doen. Ik werk onregelmatig, waardoor wij niet zoveel uren opvang nodig hebben. Bovendien gaan mijn ouders 1 dag per week oppassen op de kleine :) .

Dit is onze kinderwagen: http://www.kinderwagens-buggy.nl/stokke_xplory_rood.png
Buggyzitje zit er ook bij, alleen geen boodschappentas. Wat ik een groot voordeel vind is dat je kindje lekker hoog zit/ligt, waardoor je ten eerste niet zo diep hoeft te bukken, en waardoor hij in de buggy lekker hoog om zich heen kan kijken en niet alleen tegen onderbenen van volwassenen hoeft aan te kijken :)) . Bovendien is deze kinderwagen behoorlijk gewild op MP, dus we zullen er niet veel verlies op maken bij een eventuele verkoop in de toekomst :P .

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:30

Ik ben fulltime filiaal manager en blijf dat ook dan maar ben maandag en vrijdag ochtend vrij. Mijn man is fulltime schilder. Mijn vader is afgekeurd en mijn schoonmoeder weekt maar 3 dagen en mijn man stopt dan op vrijdag eerder met werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:32

ik wil tzt een ouderwetse kinderwagen zoals
Afbeelding

of
Afbeelding

zo gaaf! <3 <3
en kan me nie schelen dat ze nie handig zijn misschien O:) :')

mijn lief is op zoek naar een baan voor 32uur en ik wil 3 dagen gaan werken. ook eerst met ouderschapsverlof.
dan is er 1 papa-dag, 2 mama-dagen, 1 oma-dag en 1 opvangdag.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:33

Mijn zusje zit in zo'n wagen, (nu 2 jaar) zo'n zittende, arme kind is soms net een milkshake :)) maar ze vind het helemaal geweldig :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:33

Die wilde ik eigenlijk ook, want dat past echt bij ons, alleen zijn ze zo verrekte onhandig! Daarom toch maar gekozen voor een moderne. Maar een Silver Cross is ook mijn droom hoor :D .

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:36

Mijn mamma heeft er 1tje! zijn echt bakbeesten haha :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:40

ik vind ze ook prachtig maar ga toch ook echt voor een iets praktischere... *ziet zichzelf al met zo'n bak achter de dwarse hond aan de duinen in ploegen...*

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:43

Echt jou Suze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:49

Ik heb tegen mn lief gezegd dat ik echt die wil en dat ie dan toch echt maar die pick-up truck moet kopen die hij zo graag wil hebben anders kan ie niet mee. en toen was ie zó om :)* _O-

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:56

Mannen zijn soms zoooo moeilijk om te praten....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:59

Wat dat betreft heb ik echt een wereld vent, hij vind echt alles goed :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:01

fanci_mike schreef:
ik vind ze ook prachtig maar ga toch ook echt voor een iets praktischere... *ziet zichzelf al met zo'n bak achter de dwarse hond aan de duinen in ploegen...*

vervelende van die wagen zijn de wielen, als je wil draaien moet je elke keer de wagen "optillen"

dit is die van me zusje:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1189_n.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:13

ow die vind ik ook leuk kelly!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:23

Goedemorgen allemaal.
Jullie zijn hard gegaan in dit topic.

Geloof dat ik me ondertussen alweer wat beter voel..

Spannend Joanne, nog steeds niet ongesteld, nu maar hopen dat het is om goed nieuws en niet van slag van het stoppen van de pil.
Ik verbaas me toch wel een beetje dat het vrouwelijk lichaam zo raar kan doen door de hormonen van de pil.
Als ik dat zo lees ben ik blij dat ik de laatste 8 jaar een kopen spiraal heb gehad en dat ik daardoor eigenlijk helemaal geen overgangsperiode heb gehad.

Leuk al die kinderwagens en kamers.
Daar was ik natuurlijk ook al wel mee bezig, was wel vroeg maar we wilde de spullen in nederland kopen en dan in een container naar Curaçao brengen.
Ik heb de meubelen gekregen van mijn sz, die na 3 kids geen meer wil, ook de mc van haar gekregen.
Alles staat nu nog in nederland en we laten het er ook nog even staan totdat we goed nieuws krijgen.
Verder al wel gordijnen gekocht (limegroen) omdat ze flink in de aanbieding waren.
En fotobehang besteld voor de nis waar de commode in zou komen te staan (een foto van de stammen van een bos).
Kamer zou groen wit worden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:24

zahlina, is een koper spiraal fijn?

ik kan niet tegen de pil/nuvaring, spiraal is verkeerd geschoten en de implanon slurpte mijn libido op, mijn opties beginnen best op te raken..

ik hoop dat je er snel weer mee bezig kan zijn zahlina :)

Ik ben gerechten aan t zoeken voor vanavond maar bij t idee van eten ga ik al praktisch over mijn nek :r

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:35

Het grote voordeel van een koperspiraal is dat er geen hormonen inzitten.
Het geeft een klein beetje koper af wat verkomt dat een dat een eitje zich kan innestelen.
Doordat er geen hormonen in zitten hou je een gewone cyclus wat voor sommige weer niet handig is (iedere periode weer ongesteld) maar je hebt geen bijwerkingen van de spiraal.
Nu is het bij mijn eerste koperspiraal erg misgegaan maar dat ligt niet aan de spiraal zelf.
Toen ik na 4 jaar vond dat ik aan een nieuwe spiraal toe was bleek deze vergroeid te zijn in mijn baarmoedermond en gedeeltelijk in mijn rechter eileider te zitten, is er onder narcose uitgehaald.
Mijn tweede spiraal na 4 jaar laten verwijderen door de huisarts in sept en toen zat die nog helemaal goed.
Nu is het wel zo dat mijn gyno en huisarts beide wilde dat ik een hormoon spiraal nam omdat het zo handig is om niet meer ongesteld te worden, hele discussie gehad omdat ik vind dat ongesteldheid hoort bij het vrouw zijn.

Tja qua eten is het natuurlijk persoonlijk maar ik was toen ik bijna niks lekker vond helemaal gek van tomatensoep met koffiemelk .

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:11

Hahahaha wat een combo Zahlina, ik begon ineens veel tomaten te eten.. En dan bedoel ok ook echt VEEL soms we kilo op ee dag. Vraag me nu nog af waarom het kwartje toen niet viel dat ik wel eens zwanger kon zijn _O- hahaha
@Joanne, is niet vreemd als je na de eerste keer dat je gestopt ben er wat dagen langer over doet. al.die hormonen moeten er ook uitgewerkt worden he

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:34

Zo, veel bijgekletst.
Vanmorgen werd ik gebeld door een collega, ik wil je iets vertellen, ik ben zwanger. Ze was er niet heel bewust mee bezig en had gedacht dat het wat langer zou duren zoals bij de vorige. Natuurlijk vind ik het heel leuk voor haar, maar ik krijg er toch een beetje een steek van.
Volgende week kan ik testen, maar denk niet dat het raak is. Ik heb het idee dat ik ongesteld moet worden. Buikpijn, pijnlijke borsten, pukkels. Maar we gaan het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:37

leandra :(:)