stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:50

Zwitsal schreef:
Weer wat nieuws erbij: gevoelige tepels, check!

En ik weet niet of t nu net toeval is, of dat t komt omdat ik al even geen eh 'mannelijk contact' hebt gehad of dat ik t alleen opmerk omdat ik t hier een aantal keer gelezen heb maar mijn hele lijf schreeuwt op dit momen ' i need a man!!' Haha..
(Ik herken mezelf hier amper in joh.. Afgelopen 2,5 jaar, en zeker de laatste 1,5 jaar sinds t uit is met mn ex, voel ik juist t complete tegenovergestelde.. )
Nee maar serieus... Ik heb t gevoel alsof mn oerinstinct ineens op hol slaat en ik morgen in de supermarkt oid een wildvreemde vent ga bespringen omdat ik mezelf (of mn hormonen) niet meer in de hand heb :p
Ik weet echt niet wat k hiermee aanmoet haha.

Okee, ben ondertussen 2 weken met de pil gestopt en nu heeft dit mij ook overvallen.
Moet helaas studeren, maar dit vergalt echt heel m'n concentratie :')

Zwitsal

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:06

bij mij is t inmiddels weer weg..
ik vermoed dat ik tijdens dat berichtje mn eisprong oid had.. had toen namelijk ook 2 dagen buikpijn onderin mn buik, en tijdens die 2 dagen gierden de hormonen door mn lijf..

sinds de buikpijn weg is voel ik me eigenlijk weer 'normaal' :P

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:24

Ja, ik denk ook dat't mijn vruchtbare periode moet zijn :') Hoop dat ze gauw weer over is, kan mijn concentratie wel gebruiken tijdens mijn examenweken die eraan komen..

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:24

Nog iemand last van puistjes na het stoppen met de pil?!
Word er gek van :p , doet me weer denken aan de pubertijd. Hahahha

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:23

Ja, ik!
Zit weer behoorlijk onder, maar het zijn wel maar kleintjes gelukkig.
Verder bevalt dit me eigenlijk wel :j

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:24

Jaa, ik ook!! Het is twee maanden heel goed gegaan, geen last van puistjes/pukkels en nu dus wel :(
Baal er wel van... maar verder voel ik me zo goed dat ik niet opnieuw met de pil wil beginnen.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:29

Ik sluit me ook aan!
Ben nu, na 6 jaar de pil slikken, twee maanden gestopt met de pil.
Ik had tijdens de stopweek last van migraine en slikte daarom de pil meestal door.
Mijn moeder is apothekers-assistente en gaf aan dat het eigenlijk niet goed is om dat te doen.
Ben om die reden dan ook gestopt met de pil.
Heb eigenlijk geen ontpillingsverschijnselen gehad en werd na een maand gewoon weer ongesteld.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:05

@marije, heb je nog last van migraine gehad?

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:32

Hallo iedereen, ik heb een vraag.
Ik ben 16 jaar oud, en heb erg veel last van acné.
Zowel de huisarts als de dermatoloog raden mij aan de Diana 35 te slikken.
Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet wat de uitwerkingen zijn, en hoe het zit met stoppen.
Raden jullie deze pil aan of af?
En hoe zit het met de Yasmin pil? heeft iemand daar ervaring mee?
Als iemand mij hier zou kunnen antwoorden of kunnen pb'en zou ik daar erg blij mee zijn!
Alvast bedankt! :)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:15

Ik heb jaaaren lang de Diane35 geslikt. Aanvankelijk vond ik 'm wel prima, maar ik merk pas nu ik gestopt ben hoeveel beter ik me voel zonder die pil :)
Ben er best wel veel van bijgekomen en achteraf gezien voel ik me zonder dus beter. Maar ik merkte pas na een paar jaar dat ik echt pil-moe was geworden. Een niet goed te omschrijven gevoel; ik was het gewoon zat en besloot om eens te stoppen. Daar werd ik erg blij van :D
Wel heb ik nu weer wat last van pukkeltjes... dat vind ik wel minder, maar niet zo erg dat ik om die reden weer zou beginnen met de Diane35.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:39

Ik ben nadat ik gestopt ben homeopatisch behandeld, om op die manier snel van alle bijwerkingen af te zijn. Ongelofelijk...Ik ben vorige week vrijdag gestopt, dinsdag een behoorlijke mental breakdown dag gehad, en heel erg depri, dat ik gewoon echt bang werd van mezelf. Ik heb toen woensdagavond een homeopatisch middel ingenomen wat ervoor zou zorgen dat de pil/bijwerkingen daarvan ontstoord werden...en ik kan het nog steeds niet geloven, maar binnen een uur voelde ik me al zoveel beter. en ik werd 's ochtends wakker, en voelde me zo anders. Ik ben eindelijk weer stabiel, heb weer energie, geen huilbuien o.i.d. meer gehad, ben weer happy, het voelt echt alsof de mist is opgetrokken hahaha!!
Ben gewoon helemaal euforisch of zo vandaag! Wat heb ik veel gemist de afgelopen maanden! Het viel zelfs mijn vader op..die direct toen hij thuiskwam van zakenreis zei van...goh zo heb ik je al lang niet meer gezien! Wat is er met je gebeurd! :D Heel erg blij dat ik gestopt ben!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:41

Mijn strip is ook weer bijna op (nog 2) en dan doe ik weer eens een tijdje mee zonder pil :j Ik had genoeg redenen om hem te slikken, maar dat is even in een pauze, dus mag mijn lijf ook even pauze ;)

Ik weet van mezelf dat ik dan een stuk minder afgemat ben gedurende de dagen, rustiger, minder instabiel.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:11

ik heb zojuist weer pil nr 2 geslikt van een nieuwe strip.
ben 3 weken gestopt als test om te kijken of de pil de oorzaak was van mijn te hoge bloeddruk.
dat klopte inderdaad. in 3 weken tijd is mijn bloeddruk van 145/95 (of zelfs 100) gezakt naar 117/85.

Ik ben nu toch maar weer even met de pil begonnen omdat ik over een maandje op vakantie ga en daar zeker GEEN gedoe wil hebben met menstruatie.
na mn vakantie (ga 3 weken weg) stop ik weer.

mijn huisarts zou overleggen met een gyn over een passend anticonceptie middel.
heb nu een verwijzing voor een mirena spiraal liggen bij de ha (terwijl ze voor zover ik wist met de gyn ging overleggen over de bijwerkingen van een andere pil) terwijl ik dus nog helemaal niet weet of ik dat wel wil.
zucht..dilemma's..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:15

Mijn huid is echt heel onzuiver nu, vind het echt niet leuk, heb dit nog nooit gehad.. Ik hoop maar dat het komt door het 'ontwennen' van de pil, en dat het gauw weer overgaat. -O-

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:25

Lidewijke schreef:
Mijn huid is echt heel onzuiver nu, vind het echt niet leuk, heb dit nog nooit gehad.. Ik hoop maar dat het komt door het 'ontwennen' van de pil, en dat het gauw weer overgaat. -O-

Ik heb het ook gehad, net zoals vet haar. Ik moet zeggen dat ik er zelf wel binnen 1 cyclus vanaf was, schrok er ook best wel eventjes van... maar uiteindelijk viel het mee.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:28

Even een stipje.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 04:22

Jullie hebben vet haar NAdat jullie gestopt zijn met de pil? Ik slik de pil (Deso20) al jaren en heb heel vette haren. Ik moet ze om de dag wassen (ongeveer 36 uren blijven mijn haren toonbaar), verschrikkelijk. Ik heb al allerlei middeltjes geprobeerd, maar niets helpt.

Ik ben aan het denken om op de ring over te schakelen, maar weet niet of dat zo een goed idee is?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:07

Ik zit er inderdaad ook over te denken om een ring te nemen...maar ben aan de andere kant als de dood om me weer zo te voelen als met de pil eigenlijk....:$

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:00

Lidewijke; mijn huid is ook echt een hele tijd onzuiver geweest. Nu ben ik alweer 2 jaar gestopt maar met mijn huid is niks meer aan de hand! :D

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:09

charlie_x schreef:
Hallo iedereen, ik heb een vraag.
Ik ben 16 jaar oud, en heb erg veel last van acné.
Zowel de huisarts als de dermatoloog raden mij aan de Diana 35 te slikken.
Mijn vraag is, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet wat de uitwerkingen zijn, en hoe het zit met stoppen.
Raden jullie deze pil aan of af?
En hoe zit het met de Yasmin pil? heeft iemand daar ervaring mee?
Als iemand mij hier zou kunnen antwoorden of kunnen pb'en zou ik daar erg blij mee zijn!
Alvast bedankt! :)

Ik slik nu al een hele tijd de Yasmin. Vind dit persoonlijk een hele fijne pil. De Microginon 30 kon ik niet tegen en heb ik na een strip in de prullenbak gegooid.
Ik had alleen niet echt last van veel puistjes, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik denk er ook over om te stoppen met de pil. Ik kan sowieso al niet zo goed tegen de pil en merk dat ik echt heel veel hoofdpijn krijg (vooral als ik hem vergeet).
Verder kan ik de pil ook niet vergeten en de volgende ochtend slikken + de pil op de gewone tijd. Daar word ik zo misselijk van.

Wat zijn verder de alternatieven? Je leest op internet over heel veel dingen echt horror verhalen en ben dan toch een beetje bang om te stoppen.
Zolang ik de pil netjes slik dan gaat het meestal wel goed (behalve als ik de eerste pil na mijn ongesteldheid neem dan ben ik dag echt helemaal misselijk) de hoofdpijn neem ik dan wel voor lief..

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:13

Sneeuw88 schreef:
Hm, ik ben juist emotioneel veel stabieler sinds ik gestopt ben. Ik stond ''vroeger'' bij het minst of geringste te janken, nu vrijwel nooit meer :P

Dat werkte bij mij omgekeerd. Tijdens gebruik enorm afgevlakt, twee wk van de maand hoofdpijn tegen migraine aan vermoed ik. Zwanger werd ik toch niet want gemeenschap was ook niet plesant zeg maar. Die klachten werden steeds erger. Overgestapt op andere pil nog lichter, naam ontschoten. Maar dat gaf geen verschil. Nu helemaal gestopt. Nadeel ,waarom ik er mee begonnen was, is de menstruatie krampen als weeen drie daag lang. Maar ja al het andere heb ik geen last meer van en dat is wel veel prettiger. 15 jaar pil geslikt. Duurde drie maand voor ik cyclus had maar daar speelde ook een stressfactor mee in die tijd.

Overigens nooit last gehad van vettig haar, onzuivere huid of iets dergelijks.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:24

Hmm ik ben inmiddels na overleg met de HA weer begonnen. Ben sinds ik gestopt ben nog niet ongesteld geworden, maar dat was volgens haar geen probleem. Maak deze strips die ik nog had op en stap dan over op de lichtste variant. Nu, na ruim een week voel ik me niet anders dan normaal, mocht dat emo-gevoel terugkomen ga ik toch maar zoeken naar alternatieven..

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:09

Voor degene die het interessant vinden.. ;) Ik ben sinds vorige week dinsdag gestopt met de pil. Vanochtend EINDELIJK ongesteld geworden (normaal altijd de 4e dag), en nu begonnen met de Evra! Vanochtend de pleister geplakt.. Ben erg benieuwd of ik verschil merk.

Op dit moment vooral veel pijn. Ai..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:40

Wat is de Evra dan?

Sneeuw88 waarom weer begonnen op advies van de HA?

Mijn laatste menstruatie is alweer 1,5 maand geleden. Was de 3e keer in 2 jaar tijd :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:59

Ik vond de Evra helemaal niks maar hopelijk bevalt hij jou wel.