Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Goldie

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:42

Ik ben altijd om half 7 thuis, dan ga ik meteen rennen. Daarna koken/eten en paardje doen. Soms eerst paard dan rennen en dan eten :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 15:00

Ik ga dadelijk, even alle frustraties van me af lopen!!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:42

Lijkt me een goed plan Suzanne556 :j

Ik was van plan vandaag weer te gaan, maar ben zó moe dat ik niet ver zal komen denk ik. Toch maar morgen ochtend even, dan ben ik veel frisser dan 's middags. :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:08

Ben zelf al een poosje bezig met proberen te hardlopen met start2run..
Nou goed veel rustiger als de eerste aantal afleveringen van start2run gaat niet maar loop mezelf helaas nog steeds geblesseerd (shinsplints)
ga nu aankomende maandag naar een sportfysio om te kijken of ik op een of andere manier toch lekker kan gaan hardlopen.
Vind het zelf heerlijk, loop het liefst 3x per week hard en baal er dus ontzettend van dat ik nog geen paar meter kan lopen zonder blessure.
Het is zoo moeilijk op de rem te trappen als je het conditioneel wel gewoon goed aankan haha.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:35

Om te beginnen zou ik het eens terugbrengen naar 2 keer per week dan Kasmir.
Is het trouwens echt de spier of irritatie van het scheenbeenvlies aan de voorkant?
Daarvoor heb ik Ruta Graveolens druppels besteld bij de drogist en dat werkt heel goed bij mij.

Verder, heb je goede aangepaste schoenen? Ik liep ook altijd te kloten met shin splints maar sinds ik nieuwe schoenen heb gaat het goed.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:52

Ik kan pas na bezoekje fysio echt zeker zijn maar geloof dat het het scheenbeenvlies (aanhechtingsplaats) is, maar daar doe ik pas na de fysio echt uitspraak over haha.
Heb mijn schoenen gekocht bij een goede hardloopzaak (met lopen op een baan met camera etc.) dus qua schoeisel zal het goed moeten zijn.
2x Per week haal ik ook niet, als ik 5meter hardloop begint het gezeur al (eigenlijk constant) en ik kan er wel doorheen lopen en dan gaat het tijdens het hardlopen op
een gegeven moment wel aardig (als ik maar niet ga wandelen) maar dat betaald zich na het lopen 3 dubbel terug dus dat doe ik ook maar niet meer haha.

Heb nu afgelopen keer 3 maanden rust genomen en ben vorige week weer wezen hardlopen, 1e keer ging nog maar de 2e keer was het weer net zo slecht als voor de rust
en nu loop ik weer met constante klachten dus wordt er niet echt vrolijk van. Vandaar dat ik toch maar een keer naar een professional ga om te kijken of ik iets verkeerd
doe in mijn loophouding of iets anders dat ik kan verbeteren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:57

Verstandig idd.
Ik moet zeggen dat het ook wel heel hardnekkig kan zijn hoor shinsplints.
De Ruta Graveolens doet het wbt goed, ik heb er geen last meer van terwijl ik het al heel lang had.
Volgens de zaak waar mijn schoenen vandaan komen zat ik er ook nog wel even mee met pech.

Nou mooi nie! :Y)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:59

Ik ben sinds deze week weer fanatiek begonnen! Gisteren was mijn 2e keer. Morgen weer rennen :) ik wil weer de 3x per week vol gaan houden en dan steeds een dag overslaan. Viel wel weer even tegen! Ik baalde enorm dat mijn conditie zoveel slechter was dan voor mijn winterstop..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:02

Ben die druppels nu aan het opzoeken, 't is homeopathisch, zou het wellicht kunnen proberen.
Maar goed, baal er wel van haha. Hoop dat ik er ook beetje vlot vanaf kan raken, doe nu wel wat andere cardio oefeningen maar zou toch graag willen hardlopen.
Dan voel ik me altijd veel lekkerder in mijn vel en heb eigenlijk een hekel aan fietsen :Y) , nu moet ik naar mijn zin teveel letten op wat ik wel en niet kan snoepen haha :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:09

Is homeopathisch, ik heb de D4 variant 3 keer daags 10 druppels.
Moet je wel bestellen trouwens, hebben ze meestal niet standaard.
Ik gebruik het maar 2 keer, maar ik heb echt helemaal geen last meer.
Heeft twee weken geduurt en toen was het klaar.
Van de week 10 km gelopen en echt nul irritatie of branderigheid.

Afwachten tot het overgaat kan je denk ik lang wachten, ik heb er nl heel lang mee lopen tobben. -O-
Tis een onsteking, en die is niet 123 weg. Botvlies heeft zo'n 6 tot 8 weken nodig om te herstellen en je blijft er gevoelig voor.
Ik heb gewoon doorgelopen nadat ik begonnen ben met de Ruta. :o
Stoppen met lopen vond ik geen optie, sta ingeschreven voor de Dam tot damloop in September. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-05-12 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:09

Ik heb net les 26 gedaan, gelukkig ging dat makkelijker als les 25. Het zijn dezelfde tijden, maar toch. Ben alleen nog wel huiverig voor de volgende week (gelukkig zit er nog 1 les tussen), 30 minuten aan een stuk..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:15

Ben net een uur wezen lopen en heb 8 kilometer afgelegd. Moet zeggen dat ik echt de helft heb gelopen omdat mijn heup weer opspeelde helaas. Ben moe en voldaan, maar toch baal ik er van dat mijn resultaten zo wisselend zijn.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:21

Ja dat lijkt me vervelend Unoo! Bij mij loop het elke keer een beetje op, dat is wel fijn om te zien! Nu 5.95 km gedaan in 40 minuten..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:44

Pff vandaag qua eten helemaal geen goede dag gehad.
Ik begon de dag heel goed met hardlopen en een gezond ontbijtje maar de dierenartsen besloten me mee uit lunchen te nemen en dat is nogal uitgebreid geweest: een omelet gevuld met ham en kaas, een stukje cake gevuld met chocolade/sinasappel met daarover heen een aardbeienjam/saus met daaromheen aardbeien :9 daarna kreeg ik nog een ijsje van ze (magnum maar dan goedkoper merk: kalise) en ik heb zó lekker gegeten, maar zó ongezond :Y)

ik zit er aan te denken om morgenvroeg nogmaals te gaan hardlopen. Ik voel helemaal geen spierpijn van afgelopen keer en dat zou denk ik niet verkeerd zijn voor me. daarna dan maar weer 2 daagjes rust en dan zaterdag of zondag weer.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:01

Whaha ik had vandaag ook weer een lekker actie hoor :P

Ging les 8 lopen en dacht goh laat ik de hond eens meenemen (is al 12 jaar, maar vorige zomer rende ze nog mee met skeeleren). Nou dat doe ik dus nooit meer, ze is dus ineens echt oud aan het worden! totaal niet verwacht, maar ik moest d'r dus ongeveer m'n hele les achter me aan trekken :+ ....
Was daardoor wel zwaarder voor mij :P maar ondanks dat ging het eigenlijk best goed! hield zelfs de 4minuten al beter vol! Van de week les 9 ook nog ff proberen in te plannen :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:46

jaaaa *\o/* ik ben weer terug van les 4! Het ging echt heel goed en de 3 minuten voelde helemaal niet aan als 3 minuten :) ben heel erg blij dat het zo goed ging :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:07

Ik ben ook 2 jaar geleden begonnen met Start to Run. Het heeft me in het begin heel erg goed geholpen maar rond ongeveer les 16 merkte dat ik veel beter liep zonder dat programma. Ik was continu bezig met 'hoelang nog?' terwijl ik beter ren als ik weet hoe ver ik nog moet. Des ondanks was het voor mij een super opstapje :j

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:18

Ik ben nu bijna klaar met het programma (tot de 5 km), maar weet niet of ik nog door wil gaan met het programma tot de 10. Misschien zit het in mijn hoofd, maar ik vind 5 km wel genoeg haha. Aangezien ik het meestal binnen doe, vind ik het fijn als ik ook nog wat andere oefeningen kan doen..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:29

Binnen? Op een loopband bedoel je? Wij hebben dat in t begin ook gedaan, maar als je eenmaal gewend bent om buiten te lopen wil je niets anders meer. Vreselijk vond ik t op een gegeven moment op die loopband, je komt niet vooruit, t loopt niet lekker, geen lekkere buitenlucht en uitzicht, nee voor mij geen loopbanden meer!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:37

ik hou het ook beter vol als ik buiten ren. op een loopband heb ik eerder de neiging om ´´moe´´ te worden en het op te geven xD

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:44

Ik vind het op zich wel fijn dat ik kan zien hoever ik loop en ik hou een constante snelheid aan. Ik ben wel begonnen met buiten lopen, maar dat is gewoon niet handig hier. Ten eerste omdat ik eerst een half uur zou moeten reizen naar een park waar ik een half uur achter elkaar kan lopen, of ik moet door het verkeer heen, wat dus niet opschiet. Ten tweede, het is gewoon te warm!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 12:54

heb net gelopen. Het ging niet heel geweldig eerlijk gezegd, maar wel prima. heb 2,09 km gedaan.
Ik denk dat ik STR ga downloaden voor een goed trainingsschema :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:19

ik heb even een berekening van deze morgen gemaakt (mijn route)
ik heb 3.69 km gelopen in 24 minuten en dat wil zeggen 9,22 km/uur. erg netjes en ik ben er erg trots op :)

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:22

Wow dat is best hard! Ik loop gemiddeld 8.9 km per uur (34 min rennen op 9.4 km per uur en 5 min wandelen op 5.6 km per uur, les 26).. Maar jij loopt hard zeg!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:31

misschien klopt het dan niet helemaal zoals afstandmeten.nl het uitgerekend heeft want voor mijn gevoel rende ik helemaal niet hard :P ik heb er een aardig pas inzitten maar ik heb het gevoel dat als ik nóg langzamer ga lopen ik meer aan het joggen ben.