Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:34

Idd. Ik had volgens mij al eerder ook een filmpje gepost waar ook in wordt uitgelegd dat je buik- en rugspieren in principe elkaars tegenhanger zijn, waardoor het belangrijk is dat de ontwikkeling van beide kanten dus ook in balans is. Klinkt ook wel logisch eig.

Ondanks dat ik m'n rug niet goed plat kan leggen en mijn onderrug een zwakke plek is, heb ik met sit ups (en alle varianten daarop) echt totaal geen last van m'n rug. Enige oefeningen waar ik last mee heb, zijn oefeningen waarbij je juist je rug bewust hol trekt (bijv. plat op je buik liggen en je armen en benen optillen of op je knieën en handen je rug bol en hol maken).

Het is voor mij overigens niet de eerste keer dat ik sit ups doe :P Ik heb dus niets met de sportschool, maar toen ik nog aan savate en later turnen deed, was het een onderdeel van de warming up uiteraard, dus ik weet wel een beetje wat ik doe :P

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:48

Nou, nét weer klaar, gaat me wel weer steeds gemakkelijer af en ik zie net als ietjelover nu ook al verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:05

Knoffer schreef:
Idd. Ik had volgens mij al eerder ook een filmpje gepost waar ook in wordt uitgelegd dat je buik- en rugspieren in principe elkaars tegenhanger zijn, waardoor het belangrijk is dat de ontwikkeling van beide kanten dus ook in balans is. Klinkt ook wel logisch eig.

Ondanks dat ik m'n rug niet goed plat kan leggen en mijn onderrug een zwakke plek is, heb ik met sit ups (en alle varianten daarop) echt totaal geen last van m'n rug. Enige oefeningen waar ik last mee heb, zijn oefeningen waarbij je juist je rug bewust hol trekt (bijv. plat op je buik liggen en je armen en benen optillen of op je knieën en handen je rug bol en hol maken).

Het is voor mij overigens niet de eerste keer dat ik sit ups doe :P Ik heb dus niets met de sportschool, maar toen ik nog aan savate en later turnen deed, was het een onderdeel van de warming up uiteraard, dus ik weet wel een beetje wat ik doe :P

Er zijn echter een heleboel mensen die ineens dit doen, zonder te weten wat ze doen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:36

Ik heb met de legraises elke keer dat als ik mijn benen omlaag doe zo'n knakje onder in mijn rug, echt zwaar irritant. Maarja alles knakt en kraakt bij mij :o

moelly

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:50

Ik ga vandaag beginnen met hardlopen.. 3x in de week: Maandag, Woensdag en zaterdag/zondag.
Zal het eerst wel rustig opbouwen, had ook ergens gelezen dat je, als je rustig hardloopt, sneller afvalt(wat we niet willen, ik niet tenminste) en als je sneller hardloopt, je je conditie traint..
Ben alleen benieuwd of dat waar is.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:59

Goldie schreef:
Ik heb met de legraises elke keer dat als ik mijn benen omlaag doe zo'n knakje onder in mijn rug, echt zwaar irritant. Maarja alles knakt en kraakt bij mij :o

Dat heb ik ook bij leg raises. En eerder knak in plaats van knakje... Daarom doe ik die ook niet meer. Leek me niet goed.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:16

Nee idd dat idee heb ik ook een beetje, je voelt het ook echt :=

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:07

Nou, heb net een rondje hardgelopen met zus. Ging wel lekker. Eerste dag maar steeds 2 minuten lopen, 2 minuten rust. Na 2 minuten lopen was ik nog niet buitenadem, wel een versnelde ademhaling, maar nog niet echt buiten adem.
Dus morgen avond weer, wel fijn dat het nu ook 's avonds kan!!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:40

Ooh, ik heb voor de eerste keer de routine doorbroken. :o Pas laat thuis en nu echt geen zin meer... Morgen zal ik ze overdag moeten doen want ben 's avonds ook niet thuis. Vervelend, vind het net zo makkelijk om het voor het slapen gaan te doen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:39

Ik ben de afgelopen dagen goed bezig geweest, oefeningen gedaan en lekker hardgelopen daarna :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:55

gister weer hardgelopen bouw het steeds op eerst 2 minuten, gister 5 minuten en dan weer 2 minuten lopen en dan weer 5 minuten hardlopen, enz.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:07

Wat is het stil hier. Jullie zijn toch niet allemaal stiekem gestopt? :P

Ik wel anders... Heb sinds vorige week maandag al niks meer gedaan. Ik wist dat het een keer zou komen, routine doorbroken en direct niks meer. Maar, vanaf vandaag zit ik grotendeels thuis om te studeren dus heb ik 's avonds zeker tijd om oefeningen te doen. Ik hoop er vanavond opnieuw aan te beginnen!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:11

ik heb een tijdje niks meer mogen doen, door problemen met mijn bloeddruk etc.
Nu sinds 3 dagen weer begonnen en het gaat heel erg goed!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:23

hier nog mensen die een foto van mijn buik hoe die nu is willen zien?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:47

moet inderdaad eerlijk bekennen dat ik een pauze had genomen haha! is er even niet meer van gekomen.
ivm stage, daar wel weer leuke nieuwe oefeningen gezien voor de buikspieren! toch maar zo een fitnessbal aanschaffen :j

@ietje, kom maar op met die foto

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:01

Na het beginnen met hardlopen en in het hardlooptopic kletsen, nu ook maar hier kletsen en beginnen met buikspieroefeningen. :D

Morgen ga ik weer hardlopen en dan dus eerst maar even een kwartiertje buikspieroefeningen doen :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:08

Helaas ben ik er weer even uit geweest, omdat ik was begonnen met hardlopen, maar nu ik dat nu niet meer kan/mag doen, begin ik maar weer met het buikje! :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:52

Waarom stoppen sommige van jullie steeds met de buikoefeningen? Ben je net een tijdje goed bezig, je buik gaat richting hoe je het graag hebben wilt en dan stop je! De buik raakt weer achterop en je kan opnieuw beginnen! Het is toch een kleine moeite om een half uurtje de buik te trainen? Doorzetten meiden!!
Hardlopen naast de buikspieren is een goede training, want hardlopen is de cardio!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:24

Nou, ben dus sinds vrijdag weer begonnen en zie nu al weer verschil. 't Is nu inderdaad een kwestie van volhouden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:58

Dinsdag buikspieroefeningen gedaan en daarna hardlopen en vanmiddag weer buikspieren en hardlopen...

Hopelijk zie ik wel wat veranderen, want als ik niks zie dan haak ik zo snel af :')

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:16

hier nog steeds een paar keer in de week aan het trainen.. weer paar leuke voor dwarse buikspieren om mee te beginnen.

Welke je ook goed nodig hebt wanneer je holle rug hebt (bekken naar voren) of lage rugklachten.
Zitten tussen het bekken in, helemaal onderin. als je dus je handen daar neer legt en je kucht dan voel je ze aan spannen.

die heb je nodig voor het bekken te kantelen naar achteren :j
Zeker belangrijk..

Dus voor begin, ga liggen op de grond, knieën gebogen en kijk eerst of je je bekken naar achteren kan kantelen (onderrug de grond in duwen), lukt dit? dan pas naar de volgende oefening.

1: je gaat liggen zoals hiervoor, dan til je 1 been op (met gebogen knie) en zet deze weer neer. onderrug mag NIET los komen van de grond.Daarna til je je andere been op en zet hem weer neer. Zo wissel je de benen af. Wanneer je je onderrug niet meer tegen de grond kan houden écht stoppen anders is het gevaar dat je rugklachten krijgt.

2: stapje moeilijker. Bijna hetzelfde als hierboven maar in plaats van voet op te tillen en alleen neer te zetten. til je 1 been op, strekt deze laag boven de grond uit en zet deze dan pas weer neer.
Ook bij deze is het heel belangrijk om de rug plat te houden.

3: Weer op de rug liggen, 2 voor 1 de benen de lucht in. heup in een hoek van 90 graden omhoog, knieën ook in een hoek van 90 graden. Dan zet je 1 voor 1 de benen weer neer. en til je ze 1 voor 1 weer op. Ook hierbij op de onderrug letten.

4: bijna hetzelfde als 3. 1 voor 1 de benen omhoog zodat ze net als hierboven beide in de lucht zijn met hoek van 90 graden in heup en knieën. Dan tik je met 1 been de grond aan en breng deze terug. dan met het andere been. dit wissel je zo af..
en wederom op de onderrug letten.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:44

schopje schopje schopje!

we zijn toch niet allemaal afgehaakt? :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:49

Absoluut niet, maar ik had even een maandelijks dipje :') die wat roet in het eten gooide...

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:20

Hier wel afgehaakt wegens diverse blessures. Maar ga morgen naar de sportschool voor een abbo, denk dat dat beter gaat werken.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:47

Nee! Maar ik moet wel opnieuw beginnen, want wat andere (hoogste prioriteit) dingen waren ertussen gekomen. Maar ik zit alsnog te denken om binnenkort te starten met P90X. Hier meer mensen die mss daar ook wel wat inzien? Dan kunnen we tegelijk starten.