Meer mensen fanatiek aan het skeeleren/skaten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:59

echt? ik heb echt platvoeten maar bij mij zitten ze prima, maatje 41 en normaal heb ik 40/41

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:50

vond ik in ieder geval wel, aan de binnenkant zit zo'n plastic ding dat in mn voet prikte.
ik heb er nu een zooltje in. Dan zitten ze perfect :)

Killyenn

Re: Meer mensen fanatiek aan het skeeleren/skaten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:19

Ik heb ook rollerblades! Maar dan een mix tussen stadskates en stuntskates. Vroeger had ik k2s, echte stuntskates, maar toen zat ik ook nog meer op de halfpipe. Nu gebruik ik ze vooral als vervoermiddel :p

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:20

Ja K2's waren me te breed helaas. Vond ze ook wel ontzettend leuk. Misschien kan ik voor lange afstanden m'n steunzolen die ik normaal in m'n schoenen heb er wel indoen :') Ik heb overigens ook maat 41. Gister 8 km en eergister 7 km geskate. Op m'n vorige had ik dat niet gered, dan waren me voeten wel doodgegaan van de kramp :') Was gister even naar de manege geweest. Dan moet ik een klein stukje over een klinkerweggetje, dat ook nog naar beneden loopt. Vond het doodeng :') Maargoed ik ben op de been gebleven :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:56

Vandaag weer geskeelerd en heb me hele voeten zowat ingetaped met sporttape.
helaas wéér blaren. Ik heb nu 4 blaren zitten... me skeelers zijn toch wel echt te klein.

Heb even op marktplaats gekeken, deze lijken me wel fijn en maat 39.
Is dit een goed merk? (k2?) Ik heb platvoeten dus geen smalle voeten en het lijkt me wel lekker zacht zitten aangezien ik dus erg snel blaren krijg...

http://sport.marktplaats.nl/skeeleren-e ... at-39.html

Of deze vind ? Deze vind ik wel erg mooi
http://sport.marktplaats.nl/skeeleren-e ... -39-5.html

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:34

Ik ben twee weken geleden ook begonnen nadat ik K2 skates heb gekocht op de meimarkt in Tilburg. :)
Moet zeggen dat ik het erg leuk vind. Veel leuker dan fietsen of hardlopen.

Ik probeer 2x in de week een uurtje te gaan. Gelukkig hebben wij wel wat vlakke fietspaden in de buurt. Wel vervelend dat er op sommige paden veel bomen langs de weg staan. Hierdoor ligt het fietspad dan bezaaid met takjes. :=
Het remprobleem ken ik ook.. Ik laat me maar gewoon uitrollen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:42

K2 skates zijn goede skates ^^

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:46

Killyenn schreef:
K2 skates zijn goede skates ^^

Oke dat is mooi, is 20 euro ook een redelijk prijs? Denk het wel toch?

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:47

Daar kwam ik achteraf pas achter ja. :D Toch een goede gok geweest, haha.
Ik heb er 12,50 op de markt voor betaald. :)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:50

xEliesx schreef:
De vraag over mooi asfalt.. mwa.. hier is veel beton (gaat prima :) ) maar ook veel asfalt met steentjes, dat gaat inderdaad zwaar en is ook nog gevaarlijk.. (wielen kunnen blokkeren als er een steentje tussen komt)

@ Liinn, wat voor skeelers heb je?

Ik heb de Head Team skeelers:

Afbeelding

Aline4 schreef:
Daarom wil ik graag skeelers met grote wielen. Dan ga ik er vanuit dat ik dan minder last zal hebben van niet zo heel glad asfalt. Ik wil niet eerst ergens met de auto heen moeten gaan voordat ik kan gaan rijden. Dan gaat het weer niet werken.

Dat kan nog wel eens tegenvallen.. Als je echt over allerlei verschillende wegen wilt vind ik skates met kleine wieltjes fijner, dan voel je echt veel minder. Zodra ik op mijn skeelers een rondje door de buurt ga, ben ik na 10 minuten kapot, je voelt werkelijk alles..
Ik weet dus niet precies wat je met grote wielen bedoelt maar voor verschillende soorten asfalt zal ik persoonlijk toch kiezen voor 80mm.

Volgende week heb ik toetsweek op school, en dan heb ik zo goed als vakantie. Want verder dan mijn wekelijkse trainingsavond kom ik nu niet, heb gewoon de tijd niet om even te gaan skeeleren, daar baal ik wel van.. ;(
Iemand hier die ook hardlopen naast het skeeleren doet eigenlijk? :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:17

Ik wil wel gaan hardlopen, als m'n conditie weer een beetje op peil is. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:15

Konstantine schreef:
Ik wil wel gaan hardlopen, als m'n conditie weer een beetje op peil is. :P

Ik doe het juist erbij voor me conditie :Y)
Merk dat als ik 1x per week ga hardlopen dat skeeleren ook een stuk makkelijker gaat :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:37

Liinn schreef:
Dat kan nog wel eens tegenvallen.. Als je echt over allerlei verschillende wegen wilt vind ik skates met kleine wieltjes fijner, dan voel je echt veel minder. Zodra ik op mijn skeelers een rondje door de buurt ga, ben ik na 10 minuten kapot, je voelt werkelijk alles..
Ik weet dus niet precies wat je met grote wielen bedoelt maar voor verschillende soorten asfalt zal ik persoonlijk toch kiezen voor 80mm.

Volgens mij heeft dat meer te maken met de hardheid van je wielen en niet de grote.Hoe harder je wilen hoe meer je voelt zeg maar.

Hardlopen doe ik vooral in de winter omdat dat wel in het donker en regen kan.
En als het echt heel slecht weer is sta in in m'n slaapkamer op de crosstrainer.
s'Zomers skeeler ik alleen,dat vind ik toch echt het leukste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 05:41

ESSIE70 schreef:
Liinn schreef:

Volgens mij heeft dat meer te maken met de hardheid van je wielen en niet de grote.Hoe harder je wilen hoe meer je voelt zeg maar.

Hardlopen doe ik vooral in de winter omdat dat wel in het donker en regen kan.
En als het echt heel slecht weer is sta in in m'n slaapkamer op de crosstrainer.
s'Zomers skeeler ik alleen,dat vind ik toch echt het leukste :D

Hardheid is inderdaad doorslaggevend, maar de grootte van de wielen speelt ook een rol. Hoe groter je wielen, hoe hoger je van de grond staat, wat dus minder stabiliteit meebrengt.
Correct me if i'm wrong :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 05:56

Ik vind K2 echt niet lekker zitten :n Waren echt te breed.

Heb nu al een tijdje niet meer geskeelerd.. Het asfalt is steeds zo nat, of ik heb al een volgeplande avond :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:20

Hier ook niet, het is zo wisselvallig dat ik het niet aandurf om de straat op te gaan als er enigszins grijze wolken zijn en die zijn er nogal vaak := Komt op zich mooi uit want ik heb onlangs een spier in mijn kuit verrekt die ik nu langzaam weer aan het opbouwen ben met zwemmen, tot die het weer goed doen maar even rustig aan doen. Als het nu weer mis gaat kan ik niet surfen van de zomer -O-

Ik vind k2's zelf heerlijk, maar heb dan ook brede voeten met een hoge wreef :+ Heb nu rollerblades, die zijn ook prima, voor mij iets minder comfortabel maar nog altijd goed.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:36

Ik ben sinds vorige week ook begonnen met skeeleren, of toch skaten :+
Ben met de Jack russel gegaan maar dat vind ik toch niet zo'n fijn idee omdat die dan altijd op vol tempo moet meerennen dus neem volgende keren de bouvier maar mee. Ben tot nu toe drie keer geweest en ongeveer een half uur op het langst en gok dat dat een rondje van ongeveer 3 kilometer maar was maar goed, ook al jaren terug dat ik het voor het laatst gedaan had.

Nu eens gaan kijken voor vriendlief voor een paar skeelers haha, hoef ik niet meer alleen te gaan en kunnen we samen nog lekker wat doen in de zomer als we ons vervelen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 16:36

Wat grappig dat ik dit topic tegenkom!
Heb laatst nog een weekend geholpen bij het inline skating kampioenschap, heir in Haulerwijk.
Is nu weer bezig. Beide keren treffen ze het niet helemaal met het weer..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:55

Gister rondje van 5 kilometer gemaakt met collega. We waren zo weer klaar. Volgende keer een grotere maar, of twee ;)
Heerlijk om weer te doen.

Ik heb met mijn skates juist dat ze heerlijk zitten, maar dat zijn geen semi-schaatsen zoals op de afbeelding, gewoon skates. Manlief heeft K2 gekocht, maar goed, mannen hebben over het algemeen bredere voeten natuurlijk.
Mijne zijn van technica, dat bestaat al geeneens meer. Ik heb 78mm wieltjes maar echt niet zoveel last van ruw asfalt.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:22

Ik ben van de week een ronde gegaan met de hond, gok een kilometer of 5, duurde wel iets langer aangezien het dikke varken geen goede conditie heeft Haha. En 2 dagen terug een ronde van 5 kilometer gegaan weer, dit keer stukken sneller aangezien ik mijn vriend mee had en die me uiteraard op de fiets gewoon bij houd. Nu heb ik voor hem van het weekend ook skeelers gekocht dus zondag gaan we als het goed is samen ergens een stuk skeeleren.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

mijn vriendje lief skeelerde wedstrijden! Was zelfs kampioen van zijn klasse.. T eerste wat ie ooit tegen me gezegd heeft is 'jij komt niet tussen mij en mijn trainingen' 4 jaar later en rara wat is er gebeurt?
Meneer skeelert vrijwel nooit meer, maar heeft wel last van kriebels..
Hij kan trouwens op zn skeelers wielrenners inhalen 8)7 gaat echt haaaarrrd! Maar goed zijn ook echte goede skeelers met van de gigantische wielen (11-12 cm diameter) en schoenen die naar je voet gevormd zijn (en bijna net zo veel kosten als mijn paard haha).
Ik moet echt een keer samen met hem gaan skeeleren, vroeger ging ik ook graag ee nrondje, maar dan moet hij wel prut skates aan, anders moet ik 30 slagen maken voor de ene van hem (en dan waarschijnlijk nog haha).

kim345 schreef:
krijg je er niet hele gespierde/dikke bovenbenen van?
Ik vind dat bijv. schaatser altijd van die enorme bovenbenen hebben maar dat is natuurlijk allemaal spier...

Ja je haald je kracht uit je bovenbenen. Mijn vriendje had dan ook wel een last met het vinden van broeken die niet te strak om zn bovenbeen zaten haha, maar die trainde vroeger ook wel 3 uur per dag. (wielrennen en skeeleren). Van af en toe skeeleren zal t wel meevallen hoor.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:33

Haha das typisch mannen, maar wow ik word al bang bij de gedachte dat hij zo hard kan Haha

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:36

xJurdyWonanx schreef:
Haha das typisch mannen, maar wow ik word al bang bij de gedachte dat hij zo hard kan Haha

Ja en dan te bedenken dat er geen rem zit op die dingen...
Hij draagt gelukkig wel altijd een helm, die heeft ie wel eens nodig gehad ook.

Vroeger skeelerde hij wel eens mee naar m'n werk en dan 'remde' ie op m'n fiets bij stoplichten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:32

hier ook maar weer eens de skate's van stal gehaald. kind in de wandelwagen gedaan en lekker een uurtje erachter geskate.
en door de wagen stond ik net wat steviger dan normaal.