Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:47

Echt super goed!! Die leggpress mag je zeker zeer trots op zijn. Ik merk dat je super gemotiveerd bent en dat helpt je doel te halen!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:49

SuzanLarissa schreef:
Zooo weer terug uit de sportschool :)
Kga morgen echt spierpijn hebben en zondag ook, want heb zojuist een afspraak gemaakt voor morgen met de meest fanatieke trainer van de sportschool hahaha.
hij gaat een schema voor me maken gebaseerd op een flinke training van een half uur. Waarbij je full body pakt. Heb er zin in want is de bedoeling dat ik dan in 3 maanden mijn doelen dan haal :)
Denk dat ik 1 x per week met hem dan ga en de rest van de dagen de training zelf doe.

Wat zijn je doelen SuzanLarissa?

_Nancy

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:53

Ojahjoh, ik ken de oefening inderdaad :j Wist alleen niet dat dat bumbies heet := Dat is nogal en intense oefening! :j

Ik ben ook benieuwd naar je doelen SuzanLarissa :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 20:57

Mijn doelen zijn:
3 cm van mijn buik af oftewel buikvet weg
vetpercentage aanzienlijk gedaalt
benen slanker en gespierder, zijn al redelijk gespierd maar nog genoeg vet.
armen mooi gespierd even als buik
strakkere kont :+
en er mogen een paar kilo af denk 4,5 kilo zowieso

En dit allemaal voor eind juni :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:00

Mooi hoor! Hier is veel KT en cardio voor nodig, maar je bent al super fanatiek aan het trainen en aan de inzet zal het niet liggen!!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:04

missfitness schreef:
Mooi hoor! Hier is veel KT en cardio voor nodig, maar je bent al super fanatiek aan het trainen en aan de inzet zal het niet liggen!!

Ben het kwakkelen echt zat dus ga er nu echt keihard tegen aan :)

Cardio blijft een lastig punt, maar ben van plan om 20 crosstrainer te doen en 15 hardlopen.
Meer kunnen mijn benen nog niet goed aan, wil nog recht lopend de sportschool uit.
Krachttraining krijg ik dus vanaf morgen een schema voor :)
Die kan ik morgenavond wel even plaatsen!

Mijn hele lichaam doet nu al pijn, dus dat wordt wat morgen xD haha

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:06

Ben heel benieuwd naar je schema!
Pas wel op dat je niet met te veel pijn gaat trainen!! Ik neem aan dat je spierpijn bedoelt? Je spieren moeten ook herstellen en dat doen ze tijdens de rustperiode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:10

missfitness schreef:
Mindim schreef:
Weet je wat het vreemde is, dat mijn zwakke arm, met biceptraining op een apparaat achterblijft, maar met dumbells het langer volhoudt en makkelijker traint. Ik train sowieso altijd met gelijke gewichten, mijn zwakke arm alleen wel eens vaker of apart met extra gewicht. Vaak doe ik om en om, maar mijn zwakke arm af en toe een extra trainingsbeurt. Vind ik erg lastig trouwens, hoe dat aan te pakken.

Met wat voor apparaat gebeurt dat? Het kan zijn dat je met dat apparaat je biceps meer geisoleerd traint? Met dumbells gebruik je onbewust andere spieren waardoor het makkelijker gaat? Er zit nog en groot verschil in kracht en spier in je armen?

Ik train momenteel alleen met dumbells. Vroeger deed ik de biceps curl, maar die loopt bij mij niet lekker. Wanneer je beide armen gebruikt omhet zelfde gewicht te trekken, neemt goed het automatisch over van slecht, waardoor slecht achterblijft. Nu train ik dus elke arm apart, maar bij sommige apparaten, bijvoorbeeld bij de fixed pulldown, merk je dat goed harder trekt dan slecht. Nou maakt me dat daar niet zoveel uit, omdat ik voornamelijk dat apparaat doe voor mijn rug, maar daar merk ik het nog mee. Verder zijn schouderoefeningen allemaal lastig. Ik vrees dat dat ook zo gaat blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:10

SuzanLarissa schreef:
Mijn doelen zijn:

Lunges met gewicht zijn ideaal voor een strakke kont :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:15

Mindim schreef:
Ik train momenteel alleen met dumbells. Vroeger deed ik de biceps curl, maar die loopt bij mij niet lekker. Wanneer je beide armen gebruikt omhet zelfde gewicht te trekken, neemt goed het automatisch over van slecht, waardoor slecht achterblijft. Nu train ik dus elke arm apart, maar bij sommige apparaten, bijvoorbeeld bij de fixed pulldown, merk je dat goed harder trekt dan slecht. Nou maakt me dat daar niet zoveel uit, omdat ik voornamelijk dat apparaat doe voor mijn rug, maar daar merk ik het nog mee. Verder zijn schouderoefeningen allemaal lastig. Ik vrees dat dat ook zo gaat blijven.

Het hoeft niet zo te blijven hoor. Het kan misschien nog te maken hebben met je blessure? Maar in principe kan je elke spier gericht trainen. Het heeft even extra aandacht nodig.
Waarom zijn de schouderoefeningen lastig? Te weinig kracht, moeilijk,...?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:24

Mindim schreef:
SuzanLarissa schreef:
Mijn doelen zijn:

Lunges met gewicht zijn ideaal voor een strakke kont :D

Ik doe nu squats en dat voel je :')

Miss: ik denk dat de meeste spierpijn komt van dat ik nieuwe oefeningen heb :j
Ik ga ook pas weer dinsdag trainen of maandagavond :) en dan nog 1 of 2x die week

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:25

missfitness schreef:
Echt super goed!! Die leggpress mag je zeker zeer trots op zijn. Ik merk dat je super gemotiveerd bent en dat helpt je doel te halen!!

Mijn doel is mijn oude figuur terug!!

dit was ik 3,5 jaar geleden:
Afbeelding

deze was langer geleden maar wel hetzelfde figuur
Afbeelding

en nu.....ja tel daar maar eens 27 kilo bij op :=

Afbeelding

hier zit ik dus niet echt een goed beeld,maar je ziet duidelijk dat ik vele malen steviger ben :o

edit: ik zit alleen wel met een cortisol probleem momenteel waardoor ik bijna tot geen gewicht verlies ;(

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:27

Jouw before lichaam is mijn doel :)!!
Ik ga ook foto's maken, maar denk dat ik die pas plaats wanneer er duidelijk verschil te zien is :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:30

SuzanLarissa schreef:
Ik doe nu squats en dat voel je :')

Miss: ik denk dat de meeste spierpijn komt van dat ik nieuwe oefeningen heb :j
Ik ga ook pas weer dinsdag trainen of maandagavond :) en dan nog 1 of 2x die week

nou en of je die voelt!! :P

toen ik in januari begon met trainen vond ik squatop de trilplaat voor het opwarmen alleen al zwaar en dan moest ik daarna een mega trap op en dan nog meer squats doen, dit hield ik hooguit 50 x vol......nu 200! dus als je ze goed en vaak doet ,ga je een heel eind komen :j

en mijn before lichaam ,was omdat ik vroeger 5 x per week paard reed, 3 x per week sportschool deed, en fulltime postbode was :D
en of ik het ooit terug ga krijgen????
ik heb 3 jaar niks gedaan en heb heel wat vetjes (en tattoo's ) en een prachtige dochter rijker :+
en ooh nog 2 hele mooie zoontjes,mijn sterretjes aan de hemel

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:37

Wat super dat je fotos hebt geplaatst! Nu hebben we een idee waar je weer naar toe wilt!
Je merkt dat je weer vooruitgang boekt en je gaat echt een heel eind komen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:39

ik heb ook foto's gemaakt in boxer en bh, dat is mijn begin foto (dus begin januari) en ik hoop over een jaar een hele andere foto ernaast te kunnen leggen
maar de foto ga ik pas plaatsen als ik tevreden ben met het resultaat, eerder durf ik de beginfoto ook niet te plaatsen :o

missfitness en mindim: ik ben ook nog steeds erg nieuwsgierig naar foto's van jullie :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:44

ik weet het, heb al heel veel verzoekjes gekregen haha..
ik moet even een geschikte foto zoeken. mijn buik kunnen jullie nu al zien!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:54

Ojajoh schreef:
ik heb ook foto's gemaakt in boxer en bh, dat is mijn begin foto (dus begin januari) en ik hoop over een jaar een hele andere foto ernaast te kunnen leggen
maar de foto ga ik pas plaatsen als ik tevreden ben met het resultaat, eerder durf ik de beginfoto ook niet te plaatsen :o

missfitness en mindim: ik ben ook nog steeds erg nieuwsgierig naar foto's van jullie :P

Ik ga ze ook niet eerder plaatsen hoor hahah

en jaaa ik ben ook heel erg benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:05

Oei, moet ik even zoeken. Ik ben meestal de fotograaf :D En als ik al op de foto ga, heb ik meestal kleren aan en een kind aan de hand.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:07

Meer pro fotograaf? of htk fotograaf?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:18

Nou ik ga slapen :)
Morgen weer vroeg op, wordt een lange zware dag hahaha :+

Good night :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:21

Ojajoh schreef:
Meer pro fotograaf? of htk fotograaf?

HTK hoor, ik heb een gruwelijke hekel om op de foto te komen, ik kijk altijd zo belabberd. Ik maak nu altijd zelf foto's , sta ik er nooit op iig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:32

ken het, vroeg het omdat ik zelf ook altijd achter de lens sta ipv ervoor ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:37

missfitness schreef:
ik weet het, heb al heel veel verzoekjes gekregen haha..
ik moet even een geschikte foto zoeken. mijn buik kunnen jullie nu al zien!

Ha! toen ik dit topic aanklikte, wist ik zeker dat jij hier ook vast in mee zou praten, haha!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:44

Hello! ik heb nog niet helemaal t topic doorgelezen, maar zou graag mee willen praten hier.
Op het moment (lees, sinds 1,5 maand := ) ben ik eigenlijk niet meer zo actief bezig met KT. dit komt door t vele studeren, en het erg moe zijn door bepaalde omstandigheden.
Hiervoor, was ik zeer gedreven en fanatiek bezig met KT. de ene week fanatieker dan de andere, maar ik was goed op weg.

Laten we zeggen dat ik 2 / 2,5 jaar geleden begonnen met met fitnessen.. Mijn vriend deed kracht, vond dat in het begin maar niks. Toch de smaak te pakken gekregen en veel samen getraind. Zijn vriend doet sterksteman wedstrijden, en ik trainde wel eens mee (powerlift onderdelen).
Ik merkte al gauw dat dit best lekker ging. Na een jaartje (lees; gewoon lekker KT, niet mega zwaar oid, het had zo z'n fanatieke weken en minder fanatieke weken) zat ik met Squat 8x60KG , Bankdrukken 8x40, 2x50 KG.. en met Deadlifts een aantal keren 90KG.

Zoals ik al zei ging het weken lekker (ook kwa voeding) en kwam al een beetje in model, maar dan kwam er weer een drukke schoolperiode waardoor ik weer minder ging, meer eten etc. Er heeft dus nooit echt regelmaat in gezeten.
Daardoor ben ik nu al 1,5 maand niet meer bezig, zonde!
3 weken terug wel weer wezen bankdrukken bij vriend, en verbaasde me dat ik na 3 maanden nog wel 4x45KG kon drukken.

ik ben nu weer meer aan het paardrijden & hardlopen, en wil binnekort weer het krachttrainen oppakken!

Oja misschien wel leuk om te weten, ik ben altijd al (ofja altijd :') sinds 3 jaar) geinteresseerd geweest in voeding, daarom ben ik sinds september bezig met het eerste jaar van de opleiding Voeding & Dietetiek. Ik heb het altijd al erg leuk gevonden om mensen te helpen en advies te geven, dus mochten jullie iets willen weten oid, misschien kan ik jullie helpen.