ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:07

Ayasha schreef:
Mars schreef:
Wow, dat is een boek voor mij :D

Waar ik me ook verschrikkelijk aan kan storen is als moeders in het openbaar borstvoeding gaan zitten geven, bleh. Als ik in een restaurant zit te genieten van mijn eten heb ik dus geen behoefte om dat te zien, vind ik zo asociaal... Ik snap ook niet waar je het lef vandaan haalt om zo even te kijk te gaan zitten met blote borst en al, moet er niet aan denken :n

Ja maar dat is toch ooooooohhhh zo mooi :+:

:roll: Als er eentje voor mijn neus een tiet uit haalt moet ik altijd de neiging onderdrukken om te vragen of ze de melkbar elders wil gaan openen :o

Dat is ook een ding waar ik me verschrikkelijk aan erger.
Als ik ergens zit dan wil ik genieten van mijn eten, dan wil ik geen rokers in mn buurt, geen borstgevende moeders, en geen sexende stelletjes...

Want ja als je je tiet mag laten zien dan mag ik ook sexen met een kerel in een restaurant vind ik :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:08

De grootste bullsh*t, Ayasha, is nog wel dat diezelfde vrouw waarschijnlijk ook zuur zou worden als jij wel zwanger raakt en zij niet... Dus het is eigenlijk nooit goed tegenover zo iemand. :=

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:09

even over dat restaurantverhaal. ( ik hou niet van kinderen, vind baby;s niet schattig, kan er niks aan doen ) maar ik vind dat je een kind wel mag meenemen.. maar dat je er rekening mee moet houden dat als het erg gaat huilen constant dat je eerder weg moet gaan.. Mag je dan ook niet met gehandicapten naar een restaurant? Mensen vergelijken met honden vind ik weer niks:( en van het borstvoeden.. dat zie ik amper nog hoor, en wat is er mis met een tiet? We zien ze de godganse dag op tv, maar oei als een vrouw een tiet eruit haalt voor dr baby gaan we over onze nek? Dan kijk je toch niet? En je kan ook een baby voedden zonder met je tiet te zwaaien

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:10

Zo eindelijk is iemand die me begrijpt. Word er ook zo moe van. Als ik zeg ik wil geen kinderen. Mijn kind staat in zijn stalletje en dat vind ik goed zo. Ppfff ik hoor je over 10 jaar nog wel zeggen ze dan..
Het is heel banketstaaf voor de mensen die geen kinderen kunne krijgen maar ik ga ze toch zeker niet nemen voor iemand anders!!! Het is een" verplichting" voor de rest van je leven. Het is geen hond die je (als het echt moet) nog weg kan doen of waar je zo'n 15 jaar aan " vast" zit.
Dus nee voor mij geen kinderen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:10

pinuts schreef:
even over dat restaurantverhaal. ( ik hou niet van kinderen, vind baby;s niet schattig, kan er niks aan doen ) maar ik vind dat je een kind wel mag meenemen.. maar dat je er rekening mee moet houden dat als het erg gaat huilen constant dat je eerder weg moet gaan.. Mag je dan ook niet met gehandicapten naar een restaurant? Mensen vergelijken met honden vind ik weer niks:( en van het borstvoeden.. dat zie ik amper nog hoor, en wat is er mis met een tiet? We zien ze de godganse dag op tv, maar oei als een vrouw een tiet eruit haalt voor dr baby gaan we over onze nek? Dan kijk je toch niet? En je kan ook een baby voedden zonder met je tiet te zwaaien

Agree :j :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:13

Konstantine schreef:
De grootste bullsh*t, Ayasha, is nog wel dat diezelfde vrouw waarschijnlijk ook zuur zou worden als jij wel zwanger raakt en zij niet... Dus het is eigenlijk nooit goed tegenover zo iemand. :=

Juistem. Als ik boos moest worden om alles wat ik zou willen kunnen maar niet (meer) kan wat anderen wel kunnen en doen of net niet doen zou ik mijn werk hebben _O-

Keesface

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:14

Ik wil ook absoluut geen kinderen.. Ik ben 22 en ik zie mezelf absoluut niet als moeder. Nu niet, nooit niet. Ook ik vind baby's en kinderen niet schattig of leuk. En ik vind het ook best irritant dat iedereen aaaaaltijd maar zegt; oh, dat komt nog wel. Gelukkig denkt mijn vriend hier hetzelfde over. Ik zou de paarden ook niet willen opgeven om een kind te krijgen, no way!

Ik denk er soms wel eens over na dat ik misschien iemand zou willen helpen in de toekomst die zelf geen kinderen kan krijgen.
Dat vind ik namelijk wel heel erg triest, mensen die het zo graag willen en het niet kunnen. En dan roep ik dat ik ze nooit zou willen terwijl ik het wel zou kunnen..
Laatst bijgewerkt door Keesface op 06-01-12 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:15

pinuts schreef:
Absoluut mogen kinderen mee :j

Net zoals gehandicapte mensen :j

Alleen van kinderen verwacht ik wel dat de ouders ze in de hand houden, dus een beetje controle over wat ze doen zou fijn zijn.
Ik hoef geen kind aan mn tafeltje van 3 tafeltjes verderop omdat ouders lief gewoon even lekker niet opletten :n

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:15

Peppert, de hele wereld draait niet om die vrouwen die het wel willen maar niet kunnen. Moeten alle kinderen dan maar binnen blijven en zich verstoppen omdat er misschien iemand is die wel kindern wil, maar ze niet kan krijgen? Je kan niet verlangen dat alles en iedereen zich aanpast aan mensen met een kinderwens. Ik schrijf bewust mensen, want er zijn ook mannen met een kinderwens..........

Als jij degene bent die geen kinderen kan krijgen maar ze wel wilt hebben dan vind ik dat spijtig voor je, maar mijn mening blijft ongewijzigd en die zal ik ook altijd blijven uitdragen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:16

pinuts schreef:

Op tv zap ik weg op zo'n moment. Dus tenzij ik een kastje krjig waarmee ik haar kan wegzappen blijf ik hopen dat ze'm gewoon niet uit halen. :+

pinuts

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:17

nou kijk dan maar niet in de spiegel als je net onder de douche vandaan komt;) Maar werkelijk, hoevaak zien we ze? Op t strand kijken we toch ook de andere kant op? Of loop je er dan even heen? Omdat je je misselijk begint te voelen omdat je een tepel ziet?

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:20

gr_roos schreef:
Peppert, de hele wereld draait niet om die vrouwen die het wel willen maar niet kunnen. Moeten alle kinderen dan maar binnen blijven en zich verstoppen omdat er misschien iemand is die wel kindern wil, maar ze niet kan krijgen? Je kan niet verlangen dat alles en iedereen zich aanpast aan mensen met een kinderwens. Ik schrijf bewust mensen, want er zijn ook mannen met een kinderwens..........

Als jij degene bent die geen kinderen kan krijgen maar ze wel wilt hebben dan vind ik dat spijtig voor je, maar mijn mening blijft ongewijzigd en die zal ik ook altijd blijven uitdragen.

Ik ben 22, heb nog niet eens gedacht aan kinderen dus nee, ik ben t niet. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:23

pinuts schreef:
nou kijk dan maar niet in de spiegel als je net onder de douche vandaan komt;) Maar werkelijk, hoevaak zien we ze? Op t strand kijken we toch ook de andere kant op? Of loop je er dan even heen? Omdat je je misselijk begint te voelen omdat je een tepel ziet?

Eh nee eigenlijk niet :') Pas als ik mijn haar ga doen en dan ben ik al aan gekleed _O-

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:24

Tis gewoon een onsmakelijk idee dat er een baby aan een tiet hangt te lurken terwijl ik van mijn biefstukje probeer te genieten....
En onder de douche is nog altijd in de privesfeer en het strand is ook een compleet andere setting, dat kun je niet vergelijken met een restaurant waar moeders voor melkbar voor hun jengelende kroost gaan spelen...
Baby's die nog borstvoeding krijgen horen niet in een restaurant. En de melkbar kan van te voren gekolfd worden en tegen lekkende melkbarren zijn er van die doekjes uitgevonden om er tegenaan te plakken.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 06-01-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:26

Esther28 schreef:
Tis gewoon een onsmakelijk idee dat er een baby aan een tiet hangt te lurken terwijl ik van mijn biefstukje probeer te genieten....

Ach, het gemiddelde decolleté is onsmakelijker dan een baby die borstvoeding krijgt - althans, dat is mijn ervaring.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:26

pinuts schreef:

In een restaurant heb ik totaal geen behoefte om te moeten zien hoe iemand een kind aan de borst legt. Dat hoef ik niet te zien, 9 van de 10 restaurants hebben prima voorzieningen om even terug te trekken, dus waarom moet dat open en bloot? Ik lust graag een sigaretje aan tafel, andere mensen hebben geen behoefte aan mijn rooklucht dus ga ik een eindje verderop staan als het om een vol terras gaat. (in restaurant zelf mag je niet eens meer roken)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:30

nou ik heb nog nooit iemand borstvoeding zien geven in een restaurant.. Kan begrijpen dat het niet heel fijn is, maar smerig? Je kan best netjes een baby borstvoeding geven zonder dat je een tiet ziet, of je moet er constant naar kijken;) Ik let niet op andere mensen, misschien zijn er wel mensen die met open mond eten, smerig haar hebben, of vel puisten.. kan mij het schelen, ik heb het gezellig aan mijn tafel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:34

Ik vind dat kinderen krijgen vreselijk romantiseerd word, als een vrouw zwanger word er alleen nog daarover gepraat.
Ik wordt daar niet goed van.
En mensen die roepen dat ze geen kinderen willen, kwetsen mensen die geen kinderen kunnen krijgen.
Dat is echt de grootste onzin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:41

Anoli schreef:
Heerlijk zo'n topic.

"vroeger" toen ik moeder en vadertje speelde met mn zus en zusje was ik altijd het huisdier, maar nooit de moeder of vader :') . Toen ik een jaartje of 14 was ging elke baby bij mij huilen, en nee niet jengelen maar het echt op een krijsen zetten. Nu ben ik 26 en nee ik voel nog steeds geen behoefte om ooit aan kinderen te beginnen. (ondertussen hoef ik op kraamvisite geen baby's meer vast te houden, de mensen uit mijn omgeving weten dat ik dat niet wil)

Begrijp me niet verkeerd, vind kinderen niet vervelend, sommige zelfs ronduit leuk (vooral de kletsjeorenvanjekopaf types), maar ik wil ze absoluut niet zelf!
Waarom niet? Ik wil mijn vrijheid niet opofferen, ik wil kunnen gaan en staan waar ik wil, ik wil de verantwoordelijkheid van een kind niet :n

In mijn 26 jaar ben ik wel allergisch geworden voor opmerkingen als:

"oh jouw tijd komt nog wel"
"je wilt vanzelf kinderen"
"jij loopt later echt wel achter de kinderwagen"
"wacht maar tot je hormonen beginnen te spelen"
"dat kun je nu nog helemaal niet weten"

Vooral die laatste opmerking vind ik verschrikkelijk! Alsof ik met mijn 26 jaar een klein meisje ben wat zich nog geen mening kan vormen :roll:

Ik denk dat ik na 7 jaar vrijwilligerswerk met kids, en al jaren de lievelingsnicht van een aantal neefjes en nichtjes te zijn met veel logeerpartijtjes, genoeg weet om een mening te kunnen vormen.

Ik wil ze niet, nooit niet :n

Op mijn 26e kreeg ik ook nog de rillingen alleen al bij de gedachte dat ik kinderen zou krijgen. Als ik eens slordig was geweest met de pil dan sloeg de schrik me al om het hart ondanks het feit dat ik al een aantal jaren een vaste relatie had. Had ook nooit iets met kinderen van een ander. Mijn hubby hoefde ook niet zo nodig. Hij zei altijd "Als jij het wilt dan is het mij ook best...." Ja, ja dacht ik dan, als ik het wil zeker. Zou lekker zijn. Zit ik er natuurlijk de hele dag mee! Had nooit de wens om moeder te worden, geen rammelende eierstokken, niets van dat alles. Enfin, jaaaren later, toen mijn bijna 10 jaar jongere zusje allang kinderen had en toen mensen allang op waren gehouden met te vragen "Moeten jullie nog niet....? Het eigenlijk niet meer dorsten te vragen, uit angst dat wij misschien allang bezig waren met proberen en ik niet zwanger kon worden of zo iets. Toen was ik ineens zwanger. Poeh dat was schrikken, want: niet gepland en ik wist eigenlijk niet of ik het wel wilde. Maar toch besloten het kindje te houden, want, inmiddels was ik al 12 jaar getrouwd, dus stabiele relatie. En abortus ben ik principieel tegen.
Toen mijn dochter geboren was, was ik op slag moeder. Met alle bijbehorende hormonen :D En kwam ik erachter dat het vreselijk leuk is om moeder te zijn. Het ouderschap gaf nog een extra dimensie aan onze relatie. En van het ouderschap - daar ben ik van overtuigd - wordt je een beter mens. Een onzelfzuchtig mens. Er is niets op de wereld waar je meer van kan houden dan van je kind. Achteraf heb ik er spijt van gehad dat ik de beslissing om kinderen te krijgen nooit heb genomen. Want dan had het er niet bij eentje gebleven.
Dus als ik, destijds het prototype van de NIET-moeder, zonder kinderwens, zonder oermoedergevoelens, die nooit in kinderwagens keek en altijd blij was als visite met kinderen weer vertrokken. Als ik het dus wel leuk vind, dan moet iedereen het wel leuk vinden toch?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:41

Ik heb er zelf ook niet zo'n behoefte aan (24jaar), vriendlief wel, maar die is dan ook al 30, en het derde kleinkind aan zijn kant is onderweg. Niet zijn kleinkind uiteraard, maar die van zn moeder ;).
Zijn familie is nu op het punt van trouwen en zo snel mogelijk nakomelingen produceren. Ze snappen ook niet waarom ik mijn toekomstige trimsalon voor het trouwen zet. Want trouwen is toch leuk? Nou ja, samenwonen is ook leuk, en de trimsalon wordt hopelijk mijn inkomen, en mijn trouwbriefje niet..
En ik wil eerst trouwen en dan kinderen, dus het duurt voorlopig ook nog eventjes, want als ik trouw wil ik alles erop en eraan :+ En dat geld hebben we nu niet.
Zijn familie doet nu ook helemaal hyper, want t kind wat nu op komst is hebben ze wel een half jaar over moeten doen voordat ze zwanger was. Nou, ik vind dat vrij snel gelukt trouwens. Kijk als je al twee jaar bezig bent, dan snap ik dat je 'wanhopig' wordt, maar tot een jaar vind ik een mooie tijd om te proberen. Zeker als je jaren aan de pil bent geweest, dan gaat het schijnbaar ook minder makkelijk.
En wat Jesito zegt: Als de zwangere erbij is, wordt veel over de zwangerschap gepraat. Nou, ik ben daar totaal niet geinteresseerd in. Ik ga het toch ook niet over paarden hebben met hun?

Nee, voorlopig geen kindjes voor mij, en wie weet wel helemaal niet :)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:50

@peppert : Sorry maar ik vind het een beetje een grove reactie. De TS opende met ongeveer het zelfde bericht daarom draaide dit topic toch? Maar ik snap wel wat je bedoelt. Toen ik 17 was kreeg ik een groot probleem met mijn schildklier. Mijn huisarts heeft toen met mij ook een aardig gesprek gehad (zij wou dat graag ik toen niet) en die heeft mij alle gevolgen er van uitgelegt. Inclusief dat de kans is dat ik een gezond kind uberhaupt nog kan krijgen zeer klein is. Toevallig behoor ik dus tot allebij de groepen. Ik wil geen kinderen en kan ook moeilijk gezonde kinderen krijgen. Dus ik weet prima hoe of wat ik uit moet leggen aan verschillende mensen.
Maar daarom is het dus wel lekker dat ik eindelijk (bij toeval) een topic tegen kom met meerdere mensen die er precies het zelfde over denken. Ik Heb inderdaad mn kindjes in de wei staan en heb een hond waarvan ik veel hou en een ontzettend lieve vriend die het ook accepteerd.

@ gr_roos : _/-\o_

Bortsvoeding in een restaurant? Jakkie maar het ergste vind ik dan nog die jenggelende kinderen in een suppermarkt ofzo en dan moeders of vaders die er gewoon niks aan doen of het alleen maar erger maken haha das pas echt vervelend

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:08

Esther28 schreef:
Baby's die nog borstvoeding krijgen horen niet in een restaurant. En de melkbar kan van te voren gekolfd worden en tegen lekkende melkbarren zijn er van die doekjes uitgevonden om er tegenaan te plakken.

Kan het als fanatiek borstvoeder niet laten om hier even op te reageren want ik denk dat wat meer kennis ook voor wat meer begrip zorgt ;)

Borstvoeding geef je in principe op verzoek, het kan dus goed zijn dat een baby na 2 uur al weer vraagt om een volgende voeding. Dan red je het dus niet om tussendoor even naar de stad te gaan. Je kan inderdaad wel kolven (maar genoeg vrouwen waar dat vrij lastig bij gaat, of het kind de fles weigert), maar dan moet je dus ook een koeltas meeslepen (alsof je al niet genoeg meesleept :+) en ergens regelen dat ze het flesje verwarmen (en dat je het niet op 70 graden terug krijgt, want dan zit, je een flinke tijd met een huilend kind te wachten tot het afgekoeld is). Daarnaast is het lekken niet het grootste probleem, maar vooral het risico op borstontsteking. Kortom, gewoon voeden is vele malen handiger. Ik heb vorige week nog in de la place gevoed... Rustig hoekje, naar de muur gedraaid, in een draagdoek. Denk dat niemand het uberhaubt heeft doorgehad.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:17

@odetteke : Ook ik reageer een beetje kort door de bocht natuurlijk. Maar zoals jij het beschrijft zou ik er absoluut geen moeite mee hebben, maar helaas zijn er ontzettend veel vrouwen die gewoon alle op tafel gooien om het maar zo oneerbiedig te zeggen. Dat vind ik erg onsmakelijk als ik eerlijk moet zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:24

Nee, zo provoceren vind ik ook nergens voor nodig hoor. Ik vind het vooral jammer dat daardoor mensen zo fel gaan reageren op borstvoeding in het openbaar terwijl jullie waarschijnlijk allemaal wel bij een voedende moeder o het terras hebben gezeten zonder het door te hebben.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:30

Ik meld me hier ook maar eens.
de 30 voorbij en nog steeds geen kinderwens. Ben het ook moe dat mensen vaak met zo veel onbegrip reageren. De opmerking 'dat komt nog wel' is hier ook veel gehoord. Alsof zij beter weten wat ik voel dan ik?
Natuurlijk kan je leven veranderen. Maar mag ik dat doen op mijn eigen manier en in mijn eigen tempo?
Het gaat om een dusdanig ingrijpend en persoonlijk iest dat ik niet vind dat iemand recht heeft om hier over te gaan lopen drammen. Vragen mag, geen probleem maar laat het daarna ook met rust!

Bij mij is de sitautie ook extra gevoelig. Anderhalf jaar geleden begon mijn vriend ook plots te twijfelen aan een kinderloos leven. Hij weet al vanaf het begin van onze relatie (inmiddels 8 jaar) dat ik geen kinderwens heb. Na anderhalf jaar er over praten en nadenken komen we aan een deadline. Ik wil van hem horen hoe hij zijn leven voor zich ziet: met mij of met kinderen? Geen makkelijke keuze maar wel een noodzakelijke.
Ik kan en wil geen compomis sluiten op het gebied van kinderen. Ik ga niet voor eigen kinderen al mogen kinderen best op een minder prominete manier een rol spelen in mijn leven.
Super pijnlijk is het wel. Op alle andere vlakken waren we nog lang niet op elkaar uitgekeken en ondanks de stress waar we nu in beland zijn houden we nog wel erg veel van elkaar.

Van mij mag iedereen kinderen krijgen en er bij voorkeur ook dolgelukkig mee zijn. Al mogen sommige mensen best eens beter nadenken over de betekenis en gevolgen van kinderen in je leven.
Ik! vind dat je geen kinderen krijgt om naar de creche te brengen of door een opppas te laten opvoeden. Als je kinderen krijgt mag je daar voor de volle 100% voor gaan.

Ik ga voor de volle 100% voor mijn leven op het platteland met mijn beestjes, plantjes, vrienden (al dan niet met kinderen) af en toe een reisje en mijn vrijheid en dan ben ik een blij mens. bang voor heftige spijt ben ik niet want dan zou ik een prachtige perioden afdoen als 'niet goed genoeg'. En daar pas ik voor.