Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:09

Ik eet cruesli als ontbijt, juist omdat ik suikers nodig heb. :') Ik moet opletten dat ik niet te weinig eet, anders dan kan ik zo neerflikkeren.

Ik heb wel gelezen dat je geen yoghurt en fruit samen moet eten? Weet iemand waarom dit is?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:14

Ja maar je eet dan de verkeerde suikers ;-)

Geen idee waarom yoghurt en fruit niet zou mogen, ik eet smorgens wel eens biogarde en dan een appel, ik leef nog :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:28

Tuurlijk flikker je dan neer, dat is precies wat suiker met je doet :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:34

Idd, moet zeggen had laatst een 2 dagen alleen fruit en sla en voelde me kipfit en vol energie, dacht juist dat ik me slap zou gaan voelen....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:43

weinig eten in je maag, of lichtverteerbaar voedsel werkt idd opwekkend :j

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 09:52

Wraps lijkt me ook wel makkelijk om mee te nemen naar school trouwens, zit ik niet met zo'n salade te klieren. Maar de vulling van wraps kan heel gezond zijn, bijv met avocado en zalm, maar is de wrap zelf eigenlijk wel zo goed? Of kan dat nie veel kwaad? Bestaan er anders ook volkoren wraps?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:53

Volkoren wraps bestaan vast wel toch? Of zelf maken? Wel goed idee trouwens, wraps als lunch meenemen..Mjaaammm

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 09:55

Hoe is het speltbrood colway? Is dat lekker? Want broodje geitenkaas gaat er bij mij ook wel in, mjam! Maar ik wil geen slecht brood hebben.. Ben uberhaupt niet echt een broodeter dus vind slecht brood eigenlijk wel het lekkerst haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:04

Ik eet zelf roggebrood, van al het brood heeft dit de minste impact op je bloedsuiker :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:09

Roggebrood vind ik alleen heel erg smerig haha! Naja misschien dat ik het met geitenkaas, honing en dadels of noten wel lust..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:13

Er is ook een groot verschil tussen donker en licht roggebrood. Misschien vind je de lichte juist wel lekker?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:18

Ik krijg niet snel weer honger van speltbrood, waar ik dat met 'normaal' brood wel heb.
Ik zou het weleens willen meten wat het écht doet met mijn bloedsuikerspiegel, maar weet niet iemand met zo'n naaldje.

@ Manegepaard, ik weet dat je geen verse kiwi of ananas in zuivel moet gooien. Even blancheren kan het wel.
Zitten eiwitafbrekende enzymen in kiwi en ananas en geloof me, het is erg vies.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:28

ja het is echt erg lekker brood, ruikt lekker, lijkt gewoon op normaal brood hoor, vind het iets zachter, maar ik eet weinig brood hoor, eet soms zo een week geen brood ;-)

Je krijgt inderdaad een tijd lang geen trek/honger van speltbrood

Ik heb wel eens mijn bloedsuiker gemeten een dag lang, erg schrikken, ik schommelde van iets van 4 tot 12 (at toen ook heel slecht overigens) ik stond btw op met iets van 2.8 dat is echt extreem laag (werkte toen in een verzorginshuis)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:46

Op de DekaVers sapjes staat wel dat er echt alleen maar fruit in zit. Mogen ze dat er dan zomaar op zetten terwijl het niet waar is?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:08

Mijn vader (52) leeft ook heel ongezond. Ten eerste heeft hij een eigen bedrijf waar hij 24/7 stress door heeft. Hij slaapt er slecht van en loopt constant te malen. Hij gunt zichzelf ook geen ontspanning; elke dag van de week is hij op de zaak tot een uur of 6 en zijn werk neemt hij daarna mee naar huis, maar dan in zijn hoofd. Het enige waar hij een beetje door kan ontspannen, is koken en dat doet hij dan ook bijna elke dag. Mijn ouders gaan ook nooit op vakantie, hun leven bestaat uit werken, werken en nog eens werken.

Daarbij ontbijt hij ook niet. Overdags als hij op de zaak is, eet hij ook heel weinig, omdat hij daar gewoon te druk voor is. Vaak is het avondeten dan dus één van de eerste dingen die hij eet op een dag. Omdat hij 's avonds honger krijgt, gaat hij snacken. Gelukkig is dit de laatste tijd wel minder geworden, maar door zijn ongezonde eetpatroon is hij wel te dik. Hij drinkt ook elke avond alcohol (1/2 glazen wijn of 1/2 blikjes bier), iets anders heb ik hem nog nooit zien drinken eigenlijk. Ja, 's ochtends of op de zaak koffie, maar iets gezonds niet. Je zal hem nooit water zien drinken. :n

En ten derde sport hij niet. Op de zaak loopt hij wel heen en weer te vliegen, maar dat is geen sporten te noemen. Hij loopt wel bijna elke dag een rondje park met de honden van ongeveer 20 minuten, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Mijn moeder en ik maken ons soms best wel zorgen om hem, met name om de hoeveelheid stress die hij heeft. Er zijn mensen met een burn-out, mijn vader heeft dat eigenlijk gewoon chronisch. Maar zijn lichaam is gewend aan de stress, dus ik denk dat bij hem juist de problemen komen als hij stopt met werken. Dat lijkt voor hem gewoon onmogelijk, maar toch kan je niet je hele leven door blijven werken. Al helemaal niet aangezien hij een kledinggroothandel heeft en het dus voor het grootste gedeelte geen bureauwerkzaamheden zijn.
Hij wil wel heel graag zijn levensstijl verbeteren, maar dan zal die cirkel waarin hij nu zit moeten doorbreken. Mijn moeder heeft ongeveer een jaar geleden een abonnement bij de sportschool genomen voor hem, maar hij is nog geen enkele keer geweest. Omdat het zo alleen maar geld kost, heeft ze die weer opgezegd..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 13:34

Ah jeetje dat lijkt me heel vervelend om je vader zo te zien leven zeg.. Gelukkig zitten je moeder en jij wel op een lijn. Misschien kan je moeder voor savonds een lekkere gezonde maaltijd koken zodat hij ten minste nog wel degelijk iets gezonds binnen krijgt?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:44

Dat is inderdaad heel vervelend. En voor hem ook lastig om eruit te komen, omdat hij zo vastgeroest zit in dat patroon. Ik heb ook een hele tijd ongezond gegeten en voelde me die periode ook helemaaal niet fijn.. Tegenwoordig gaat dat gelukkig een heel stuk beter! Als je goed eet zit je ook veeel lekkerder in je vel en heb je veel meer energie om van alles te doen.
Even een vraagje aan de kenners hier: ik drink altijd water met citroen. Ik vind het echt heeeerlijk, maar is het nou ook echt gezond :Y) ? Ik drink het de hele dag door, behalve 's morgens. Dan drink ik Yoghi of thee..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:53

Mijn vader drinkt dat heel erg veel, het helpt heel goed zijn jichtaanvallen te voorkomen. Dat komt doordat het (hoe paradoxaal het ook klinkt) heel erg ontzuurt. :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 13:55

Dat is heel gezond hoor! Citroen heeft en reinigende werking :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:57

Lidewijke schreef:
Mijn vader drinkt dat heel erg veel, het helpt heel goed zijn jichtaanvallen te voorkomen. Dat komt doordat het (hoe paradoxaal het ook klinkt) heel erg ontzuurt. :)

Ik wilde al venijnig reageren dat drinken helemaal niet goed is met jicht... :(

Maar ik lees weer eens selectief....

Mijn pa heeft vreselijke jicht...Is het echt zo? Ga hem meteen bellen :D

Ik dronk vroeger iedere ochtend het sap van een halve citroen in een groot glas lauwwarm water...Niet echt lekker, maar ooit eens gehoord dat het reinigend werkte en de lever aan het werk zette? Zomers drink ik het wel vaker...

Tis alleen slecht voor je tanden?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:36

Voor mannen boven de 40 is het wel goed hoor om elke dag wat alcohol te drinken, aangeraden hoeveelheid is 2 drankjes per dag :j Vooral rode wijn is erg goed voor je.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:37

Ja inderdaad, voor hart en bloedvaten, maar het draagt weer bij tot ontwikkeling van kanker. Dus tsjah, voordelen en nadelen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:38

Welnee, rode wijn is ook weer kankerwerend. :')
Ik denk dat als je naar landen als Italië kijkt dat de kanker wel meevalt hoor.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:55

Tis toch echt zo...Helaas ;-) Of het kankerpercentage in Italië hoog ligt, geen idee. Da alcohol kankerverwekkend is, is wel bewezen (ik drink graag rode wijn hoor, ben absoluut niet anti alcohol) Maar heb een tijd gewerkt bij tak preventie in de veraslavingszorg. dan werk je veel samen met Trimbos instituut, onderzoekers etc. Dus toen wel verdiept in de werking van alcohol en vooral de schadelijkheid ervan. Het heeft me alleen niet minder doen laten drinken :+

Bij vrouwen neemt het risico op borstkanker significant toe als je dagelijks drinkt, bij mannen andere vormen

Maar goed....Uiteindelijk krijg je overal kanker van lijkt wel. Denk als je het beperkt, dat het allemaal wel meevalt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:21

Volgens mij krijg je ook overal kanker van ja.. Ik ben daar heel nuchter in; leef zoals jij je leven wilt leven. Word je dan ziek, heb je je leven wel geleefd zoals jij je daar goed bij voelde.