[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:56

Mariettjj schreef:
@rockwitch en main:

*had een heel mooi verhaal getypt is alles weg!*

Mijn tong is nooit ontstoken geweest. Als je gewoon goed spoelt, dan gebeurd dat ook niet zo snel hoor. Het is echt een hele makkelijke piercing. Hij is snel genezen en het zetten is ook maar een klein prikje.

Na het zetten heb ik gelijk wat drinken met ijsklontjes genomen en daarna voelde ik al bijna geen pijn meer. Ik heb ook die avond nog een waterijsje gegeten, dat zorgt ervoor dat je tong niet erg opzwelt. De dag erna had ik een klein beetje spierpijn, maar ik kon gewoon vast voedsel eten en normaal praten.

Wat ik nu voel is afentoe het balletje, maar dat is niet vervelend alleen even wennen in het begin.

Wat ik je wel aanraad is om hem iets verder naar achteren te laten zetten, dan zie je hem niet steeds als je aan het praten bent. Weet niet wat voor werk jullie doen/ willen gaan doen, maar als je met klanten/ patiënten te maken krijgt staat dat wel netter.
Ik werk in een winkel en er is niemand die het opvalt daarom mag ik hem tijdens het werken ook inhouden. (anders zou die ook dicht groeien, dat is weer het nadeel ervan, hij is zo dichtgegroeid!)

Als je nog meer wilt weten, roep maar!

Bedankt voor je antwoord!
Ik werk bij een evenementenbureau, dus is allemaal lekker informeel en niet zo moeilijk. Maar heb wel moeten beloven dat als ik hem in deze dagen ga zetten en het blijkt dat ik een te dikke tong heb om te praten, ik mn vakantiedagen moet opnemen... :P

Bedankt voor je tips van ijsklontjes en waterijsjes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:16

Mariettjj schreef:
Hoe lang heb je je navelpiercings al? En na hoe veel tijd kunnen ze nog gaan uitgroeien?
Ik heb die van mij nu 4 jaar, maar ik hoor zo vaak dat een navelpiercing uitgroed ben steeds bang dat dat bij mijne ook gebeurd. :+

Ik heb ze nu ruim 2 jaar.. volgens mij is dat het nadeel aan die dingen, dat je lichaam gewoon na jaren kan besluiten dat die ze zat is. En dan heb ik er nooit meer in gehad als een staafje met gewone bolletjes erop.

kYliieJ

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:01

Ik heb vandaag toch maar een iets langer tongpiercing staafje besteld.
Ga binnenkort met een collega mee naar de shop in venray ze wilt daar een piercing laten zetten, en vraag ik gelijk wat hun vinden van 12 of 14 mm in mijn tong.
Als het goed is krijg ik morgen het 14mm staafje binnen.
Hoop dat ik wel weer terug kan naar een plastic 5mm bolletje an de onderkant van mijn tong.
Maar mijn titanium 6mm bolletje kan ook alweer met gemak in mijn tong aan de onderkant

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:14

kYliieJ schreef:
Ik heb vandaag toch maar een iets langer tongpiercing staafje besteld.
Ga binnenkort met een collega mee naar de shop in venray ze wilt daar een piercing laten zetten, en vraag ik gelijk wat hun vinden van 12 of 14 mm in mijn tong.
Als het goed is krijg ik morgen het 14mm staafje binnen.
Hoop dat ik wel weer terug kan naar een plastic 5mm bolletje an de onderkant van mijn tong.
Maar mijn titanium 6mm bolletje kan ook alweer met gemak in mijn tong aan de onderkant

dat lijkt me echt niet goed hoor. Ik vind het wantwoord van die shop: 'dat is normaal' echt heel vreemd, want ik heb het nog nooit gehad en vrienden die m hebben ook niet.
Denk wel dat het oplucht als je je langere staafje erin hebt.

En het antwoord van die vraag over of CS ook in je tong kan ben ik ook wel benieuwd naar, heb nl net een bestelling gedaan met een cs staafje.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:20

Een vriendin van mij heeft staafjes van CS in haar tong. Zij heeft nergens last van.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:24

Myryana schreef:
Ghostattack schreef:
Iemand hier ervaring met een lippiercing en dan met name een snakebite?
Ik ben nu aan het rondkijken naar de voordelen en nadelen :)

Wat wil je weten? Ik had snakebites maar heb ze er uitgehaald.

Deed het zetten zeer? Ik heb wel filmpjes gezien op youtube, maar het zag er niet echt heel pijnlijk uit. En hoe zit dat met je werk? Ik heb zelf geen werk/bijbaantje, maar ik hoor vaak dat je geen zichtbare piercings mag hebben.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:25

Mariettjj iederen die ik vraag heeft het ook niet gehad aan de tong of er ooit van gehoord dat dat kan..
Hopelijk is het morgen binnen en gaat het weer een stuk beter
Ik heb wel voor de zekerheid een titanium staafje besteld

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:16

Ghostattack schreef:
Deed het zetten zeer? Ik heb wel filmpjes gezien op youtube, maar het zag er niet echt heel pijnlijk uit. En hoe zit dat met je werk? Ik heb zelf geen werk/bijbaantje, maar ik hoor vaak dat je geen zichtbare piercings mag hebben.

Het zetten is vervelend maar zoals ik al heel vaak aangehaald heb:
Citaat:
Doet het pijn om <naam piercing> te laten zetten?
Pijn verschilt ontzettend per persoon. Wat de een pijnlijk vind dat vind de ander niet pijnlijk. Twijfel je of ben
je bang dan moet je het niet doen. Of je moet je erover heen zetten.. want wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Kijk er gaat een naald door je lip, dat ga je voelen ;) Bij mij moest er zelf eentje nogmaals herpierced worden en dat is niet prettig maar je moet het er voor over hebben.

Over werk kan ik niet zo heel veel zeggen omdat ik een hele tolerante baan heb waar ik eigenlijk van alles kan doen dus dat verschilt een beetje waar je gaat werken. Je kan ook als hij genezen is er een retainer in doen zodat hij niet opvalt, wat bij mijn snakebites echt toen heel erg hielp.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:20

Bedankt voor de antwoorden :)
Hoeveel heb jij ervoor betaald? Ik ga binnenkort eens langs bij de tattoo/piercing shop hier in Tiel voor meer info.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:46

Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, volgens mij heb ik ook een lagere prijs betaald.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:48

Ik denk dat ik binnenkort mijn tongpiercing terug ga laten zetten, het kriebelt toch wel erg... :o zie er alleen niet naar uit dat hij wss door littekenweefsel moet. Iemand ervaring mee?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:56

Myryana schreef:
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer, volgens mij heb ik ook een lagere prijs betaald.

Zie je bij jou littekens op de plek waar je snakebite heeft gezeten?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:04

Fiffill schreef:
Ik denk dat ik binnenkort mijn tongpiercing terug ga laten zetten, het kriebelt toch wel erg... :o zie er alleen niet naar uit dat hij wss door littekenweefsel moet. Iemand ervaring mee?

Niet met tong,wel met navel. En dat was ff flink doorbijten kan ik je zeggen. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:06

Hm, ik voelde eigenlijk niks (geen pijn iig) met de 1e keer zetten, dus misschien valt het mee. :') En wie weet kunnen ze 'm op een iets andere plek zetten?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:09

De eerste keer bij mijn navelpiercing ook niet. Maar de tweede keer was wel voor een deel dus door het littekenweefsel en dat was ff doorbijten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:09

Nouja, we gaan het zien :+

Nog een vraagje, wat kleinere bolletjes (dus kleiner dan de standaardmaat, weet niet precies wat dat is), zijn die er ook in ander materiaal? Ivm beter voor je tanden :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:12

Je hebt ook kunststof balletjes van 4 en zelfs 3mm. Die laatste heb ik in tijdens mijn werk. Bijna niemand die dan ziet dat ik een tongpiercing heb.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:13

Ah, handig! Normale maat is 5 zeker? Weet dat niet eens eigenlijk, is ook niet echt iets wat ik ga meten :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:22

Voor mij zijn het fijnste maat balletjes die aan de bovenkant van een navelpiercing zitten. Die gebruik ik altijd op mijn tongpiercing. Wat ik weet is dat 4 mm.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:01

Ghostattack schreef:
Zie je bij jou littekens op de plek waar je snakebite heeft gezeten?

Helaas wel :\

Zoals je hier een beetje kunt zien.
Afbeelding

De reden waarom ik ze eruit gehaald heb is omdat mijn tanden naar de kloten waren gegaan. Ze zaten express al zo dat ze niet tegen mijn tanden aan zouden komen en heb plastic labretstaafjes gehad maar niks hielp.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:03

Lous schreef:
Voor mij zijn het fijnste maat balletjes die aan de bovenkant van een navelpiercing zitten. Die gebruik ik altijd op mijn tongpiercing. Wat ik weet is dat 4 mm.

Het balletje op je navelpiercing is dezelfde maat als standaard balletje dat op je tongpiercing zit en dat is 5mm. :)
Ik had een keer perongeluk 4mm besteld en die is echt een stuk kleiner.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:58

Ik heb een korte vraag, hopelijk weet iemand het antwoord! Een vriendin van mij heeft een 7 mm staafje in haar tragus. Nu wil ze een ringetje bestellen om er in te doen, alleen: Wat moet de maat van het ringetje dan zijn??

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:29

K heb gistermiddag mn tongpiercing laten zetten! Bij Collins in Gaanderen... Ben er erg tevreden over, ik was zenuwachtig maar hij stelde me op m'n gemak (o.a. met flauwe grapjes hahah) Gisteren had ik wat spierpijn aan de onderkant van mn tong, en vanmorgen wakker geworden met een dikke tong & praat alsof ik een borreltje teveel gehad heb, hahaha!

Heb gisteren meteen mijn navelpiercing laten zien, die ik 8 jaar geleden bij Black Eagle in Doetinchem heb laten zetten (waar ik erg ontevreden over ben) en de piercer van Collins gaf mij gelijk dat die scheef en verkeerd is gezet (te dun velletje)...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:31

Kan iemand mij snel helpen??
Ik heb dinsdag mijn 3e gaatje laten schieten, net niet door het kraakbeen.
Het doet al heel de dag 'vervelend' pijn. Het gevoel is net alsof je een blauwe plek bij dat gaatje hebt.....
Als ik eraan kom dan doet het dubbel zoveel pijn.. maar ik wil hem echt niet uit doen.
Het doet sinds vanavond ook een beetje een kloppend gevoel geven.... Wat kan ik er tegen doen? Ik ontsmet goed en met douche spoel ik het goed...

Heb afgelopen week er trouwens geen last van gehad en het is sinds vandaag..

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:37

Zit het slotje niet te strak tegen je oor? Dat kan soms heel erg knellen.