Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:08

EA Active is echt een trainingsprogramma dat je kan uitkiezen of zelf instellen, net als My Fitness Coach Get In Shape. Die laatste is net als in een sportschool, de trainster doet het voor en jij doet mee. Keuze tussen Cardio of Fitness en Yoga.
My Fitness Coach heeft ook een Dance Workout, is net zoiets als Zumba en andere dansspelletjes. Lekker stevig dansen en toch fit worden.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:31

Siamsmeesje schreef:
EA Active is echt een trainingsprogramma dat je kan uitkiezen of zelf instellen, net als My Fitness Coach Get In Shape. Die laatste is net als in een sportschool, de trainster doet het voor en jij doet mee. Keuze tussen Cardio of Fitness en Yoga.
My Fitness Coach heeft ook een Dance Workout, is net zoiets als Zumba en andere dansspelletjes. Lekker stevig dansen en toch fit worden.

Dankjewel voor je reactie! Oke dan is EA active denk ik ook niet wat voor mij want dan loop ik weer tegen hetzelfde aan, de cardio & yoga trekken mij niet echt. Wat zijn de fitness spelletjes?, zijn dit er veel?
Ohoke, dat klinkt wel leuk :). Heeft mij fitnesscoach ook veel spelletjes als hardlopen, boksen, zoiets als hoolahoop, of balsporten?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:56

EA is een combinatie. Je moet touwtje springen, hardlopen, hoge knie, kickups, maar ook opdrukken, boksen, squaten etc. Hij neemt alles mee, alleen geen yoga. Oké, bij de warming up zitten twee oefeningen die op yoga lijken, maar dat is het dan ook.

Wat Siamsmeesje zegt, gaat over My Fitnesscoach, niet over EA.

Ik ben nu halverwege het negen weken programma en merk zeker verschil, zowel qua conditie als qua spierkracht.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:48

anoukkie: ea sports is dan denk ik wel wat voor jou. ik heb het zelfde als jou, vind steps en dat soort dingen heel leuk, maar yoga en muscle niet. bij ea sports kan je een mountainbike pacours doen, skateboarden, heel veel verschillende soorten steps, (veel meer variatie) dansen touwtje springen, en er zit een band bij om oefeningen mee te doen.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:54

Ja hoor ik doe ook aan die WII sporten. Heb WII fit plus en ook WII sports. Ik probeer wel elke dag even te WIIen, maar lukt niet altijd :o . Je wordt er ook gewoon echt moe van als je een poosje goed bezig bent geweest. Hardlopen met WII fit plus probeer ik ook altijd te doen heb dat wel opgebouwd. Ik vind het wel een uitkomst kun je toch binnen lekker bewegen en hoe je niet de kou in :brr:

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:45

Hebben jullie overigens je schoenen aan bij EA sports?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:04

ja, heb schoenen aan. Hebben jullie een tip voor een fatsoenlijke fitnessmat? i heb die van mij nu 2xgebruikt (ook met hardlopen en kick-ups) en hij gaat nu al naar de kl*te ;( Is die Wii fit mat beter?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:14

hebben jullie tips om verlies van de verbinding tijden de grond/lig oefeningen van EA te voorkomen?
mijn tv + wii + die sensorbalk staan op mn ladekast. dat ding is denk ik ong een meter hoog. gaat echt helemaal top zolang ik maar niet ga liggen..
maar zodra ik bij ea sports dus bijv buikoefeningen moet doen (situps enz) dan verliest ie de verbinding.
Dan zegt dat mensje dus dat ik niets doe terwijl ik ondertussen op de grond voor jan l*l die oefeningen lig te doen.

hebben jullie hier ook last van?
Enige wat ik kan bedenken is om de oefeningen op mn bed te doen maar dat is ook niet echt praktisch (Veel te zachte ondergrond).
die sensorbalk ergens lager neerzetten kan ook niet.

ik heb trouwens geen schoenen aan.. denk dat mn onderburen dan helemaal niet blij worden en in huis loop ik eigenlijk altijd gewoon op sokken of blote voeten. zo'n matje moet ik ook nog even regelen.. behalve dat nu het signaal verloren gaat als ik op de grond ga liggen is de harde vloer ook niet echt ideaal om op te liggen :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:26

Kan je niet iets verder van de tv af gaan liggen? Dat is bij mij namelijk het probleem (ongeveer zelfde situatie als jij). Overigens heb ik van de week mijn batterijen moeten vervangen en een van de eerste dingen die hij niet goed meer registreerd zijn inderdaad de 'kleinere' bewegingen, zoals de kernoefeningen. Dus misschien is dat ook wel iets om naar te kijken.

Qua matje: De meeste oefeningen doe ik gewoon op de vloer. Maar mijn vloer is dan ook lekker verwarmd :D. Wel is hij wat hard, dus voor sommige oefeningen (opdrukken op knieën, plank met gebogen arm) pak ik mijn dikke fleecedeken uit de stoel.

Overigens heb ik hele dunne schoentjes aan, soort balletschoentjes. Dit omdat ik het balanceboard ook gebruik en je daar niet met schoenen op mag. Steeds wisselen leek mij geen succes, blote voeten vond ik ook niet geslaagd. Dus dit is een mooie tussenoplossing.

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:57

_Blacky_ schreef:
anoukkie: ea sports is dan denk ik wel wat voor jou. ik heb het zelfde als jou, vind steps en dat soort dingen heel leuk, maar yoga en muscle niet. bij ea sports kan je een mountainbike pacours doen, skateboarden, heel veel verschillende soorten steps, (veel meer variatie) dansen touwtje springen, en er zit een band bij om oefeningen mee te doen.

Dankjewel voor je reactie! Zou je me ongeveer vertellen hoeveel van die spelletjes erbij zitten? Meer als bij de wii dit? Zou het jammer als ik weer het grootste deel.ervan toch niet speel.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:28

Hoi bokkers...

Ook ik ben weer begonnen met de wii...

Heb nu alleen WII fitt en een dansspelletje en ook cheerleaden maar dat lukt niet echt.

Doe voornamelijk nu wii fitt.
Ik wil eigelijk mijn buik/love handless strakker/minder trainen.

Nu zag ik ook zumba voor op de wii.
Is dit iets? Iemand hier ervaring daarmee?

En EA games zie ik hier ook voorbij komen? Dat klinkt ook wel erg leuk moet ik zeggen met touwtje springen etc,.!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:58

ANOUKIEE schreef:
Dankjewel voor je reactie! Oke dan is EA active denk ik ook niet wat voor mij want dan loop ik weer tegen hetzelfde aan, de cardio & yoga trekken mij niet echt. Wat zijn de fitness spelletjes?, zijn dit er veel?
Ohoke, dat klinkt wel leuk :). Heeft mij fitnesscoach ook veel spelletjes als hardlopen, boksen, zoiets als hoolahoop, of balsporten?

Zoals Lalidan ook al zegt, My Fitness Coach is echt net als een sportschool. Niks geen aparte spelletjes, wel een heel trainingsprogramma.
EA Active biedt wel de kans om sommige onderdelen als aparte spelletjes te doen. Maar daar heb ik ervaren dat als het spel je beweging niet goed kan registreren je soms minutenlang blijft hangen in dezelfde beweging/houding. Ik vind dat heel ergerlijk en kom o.a. daarom steeds weer terug op My Fitness Coach.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:29

HouVanUtopia schreef:
Nu zag ik ook zumba voor op de wii.
Is dit iets? Iemand hier ervaring daarmee?

Ik heb sinds kort ZumbaFitness 2. Ik vind het erg leuk. De controler pakt ook de wat kleinere bewegingen zodat het ook echt motiveert als je hard je best doet. Ook vond ik de pasjes makkelijk op te pakken.. Maar ik lees ook veel verhalen over dat mensen het niet kunnen volgen.. dus dat zal wel persoonlijk zijn. (ik had nog geen ervaring met Zumba)
Als je van dansen houd is dit een hele leuke game.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:45

volgens mij heb je bij my fitness coach dance work out wel aparte spelletjes :J
volgens mij is dat het spel dat ik een aantal pagina's geleden zocht..

ik heb daarop minispelletjes gedaan zoals dus joggen in de savanne terwijl je achterna gezeten wordt door leeuwen en in de straten van spanje stieren ontwijken, alleen bij die laatste snapte ik niet hoe de besturing werkte :P voglens mij was de bedoeling dat je de controler tegen je heup hield en dan met je heupen de stieren ontweek. alleen dat werkte niet echt.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:15

Ik heb die Dance Workout niet (ben geen danser :o ), maar het zou eventueel ook nog My Fitness Coach Club kunnen zijn? Dat is een soort verzameling van alle andere My Fitness Coach had ik begrepen, met verschillende onderdelen. Maar die heb ik ook niet, vandaar mijn vraag :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:41

zal ik morgen even kijken? ik heb ze namelijk allemaal :P toen ik dat spel niet meer kon vinden had ik net die dance workout + club over geslagen omdat de eerste 2 die ik van my fitness coach had bekeken er totaal niet op leken.
maar volgens mij was t echt dance workout want ik heb hem uiteindelijk nog wel gespeeld even! (was vooral perongeluk want ik dacht dat ik dance workout nog nooit gespeeld had dus ik dacht: die klik ik eens aan en toen bleek dat dus het spel te zijn die ik een paar pagina's terug zocht).
ik ben trouwens echt een hark met danspasjes hoor.. duurt echt eeuwen voordat ik een dansje onder de knie heb.. helemaal als je armen EN benen tegelijkertijd moet bewegen.
maar bij dance workout zijn de pasjes niet zo heel moeilijk volgens mij.. ik heb alleen de beginner tutorial nog maar gedaan haha maar die kon ik wel volgen.
of nja ik heb dat cardio boxing gedaan, dan moet je ook een soort van danspasjes doen en in de lucht 'stompen' enzo.
zit ook een salsa/merengue (of hoe je t ook schrijft)/ andere latin dans stijlen bij en die kan ik ook niet volgen, zelfs de beginners tutorial gaat met moeite haha.
ik moet gewoon dansjes hebben waarbij je niet hoeft te zwieren/schudden/shaken met je heupen enz.
dus dat cardioboxing gedoe is ideaal, die pasjes zijn heel recht toe recht aan. omdat ik die kan uitvoeren zonder erbij na te denken kan ik me helemaal uitleven en zo maak ik de oefening voor mezelf zo zwaar mogelijk (ik beweeg bijv verder door dan het voorbeeld mensje).

Heeft er hier iemand in de sportschool wel eens x-co gedaan?
met zo'n buis met zand erin oid? zijn die dingen ook los te koop en zijn ze erg duur?
dat is namelijk ideaal om bij dat cardioboxing erbij te pakken (moet ik alleen een manier vinden om die controller EN die buis vast te houden). dat zand maakt het nog zwaarder dan gewone gewichtjes omdat het gewicht van het zand binnen in die buis de hele tijd verplaatst :D

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 00:16

Graag!
Want ik wil misschien nog iets erbij kopen voor de afwisseling, maar het moet wel een beetje leuk zijn :)

Ik heb juist een wii gekocht om de sportschool te kunnen ontwijken :P
Ik ben al blij dat ik vorige week pols- en enkelgewichten heb kunnen vinden, zodat ik straks m'n oefeningen wat kan verzwaren.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:46

ik heb bij de action "house shoes" gekocht (enkelsokjes met antislip rubber nopjes op de zool)
daarmee doe ik mn oefeningen op balance board nu. (elke keer koude voeten had ik ff geen zin meer in :P )

ga vd week denk ik tijdelijk over naar EA sports active (personal trainer, dus niet deel 2) ipv wii fit plus, ben benieuwd of ik gewoon niet van verandering hou of dat ik t echt NIET leuk vind :P (sla EA nu steeds over, geen zin in vaak na wii fit)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:51

Kimmikky schreef:
ik heb bij de action "house shoes" gekocht (enkelsokjes met antislip rubber nopjes op de zool)
daarmee doe ik mn oefeningen op balance board nu. (elke keer koude voeten had ik ff geen zin meer in :P )

Ooh, ik doe het altijd gewoon met mn sokken aan :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:06

ze raden gewone sokken af ivm uitglijden. vandaar blote voeten of antislip sokken hier :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:10

Wat is leuker en beter voor je lijntje
Zumba of just dance?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:56

:( Had bijna mijn WIItje gebricked... maar heb 'm kunnen redden hoor.

Hoe zijn eigenlijk die paardengames op de wii? moeite waard?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:55

ik heb er een spel opstaan waarbij je jockey bent .. heb het ong 5-10 minuten aan gehad en daarna uitgezet.. t enige wat ik snapte was hoe je je paard kon slaan met de zweep :P
voor de rest bestaan er wat barbie spellen met paarden maar dat leek me meer voor een eeeh wat jongere leeftijdscategorie :P dus die heb ik er niet op laten zetten haha.

houvanutopia: ligt er aan wat je leuker vind om te doen..
De zumba passen kan ik niet zo goed volgen dus daar sta ik maar wat te stuntelen.
Just dance is beter te doen dus daar krijg ik het een stuk warmer van omdat je lekker enthousiast mee kan doen.

maar ik denk dat als zumba je meer ligt dat dat wel vermoeiender is. daar heb je hele trainingsprogramma's van 20/30/40 minuten achter elkaar door dansen enz.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:08

Siamsmeesje schreef:
Graag!
Want ik wil misschien nog iets erbij kopen voor de afwisseling, maar het moet wel een beetje leuk zijn :)

Ik heb juist een wii gekocht om de sportschool te kunnen ontwijken :P
Ik ben al blij dat ik vorige week pols- en enkelgewichten heb kunnen vinden, zodat ik straks m'n oefeningen wat kan verzwaren.

hoezo sportschool ontwijken wil niet zeggen dat de wii slecht is,maar ik speel zowel op de wii en ga regelmatig naar de sportschool toe heeft veel meer effect de wii corriceert je niet.
op een sportschool wordt je goed begeleid en heb je ook het sociale plaatje wat ook belangrijk is.
de wii is een ondersteuning ziet niet wat je goed of fout doet gr
Laatst bijgewerkt door rutting op 19-01-12 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:23

Tja, toch sporten de meeste mensen hier op wii om niet naar de sportschool te hoeven. Het sociale plaatje is voor mij juist een van de redenen om NIET naar een sportschool te willen, en de begeleiding valt bij de meesten ook wel tegen. Voor mij dus ook geen sportschool mee, maar de wii.