een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:31

Je kan bv als alternatief lekker een salade nemen tussen de middag! Of gewoon rijstwafels, of crackers...

Is moeilijk, want ik ben echt een brood monster.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:32

_Tara_ schreef:
Koolhydraten heb je gewoon nodig hoor om te functioneren :P Wat je bv wel zou kunnen doen is bij je ontbijt nog een stuk fruit of wat yoghurt erbij nemen en erop letten dat je suikervrij broodbeleg neemt. Doe bv ook eens een tomaat op je brood ofzo.

Zeker zolang het allemaal volkoren producten zijn (brood/pasta/rijst) zie ik er geen probleem in om koolhydraten te eten. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Dat zeggen ze ook van vlees. Je kan het wel eten, maar beste is om maar 1 keer per dag te nemen (koolhydraten). Tenminste, als je wilt afvallen...

Nell_

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:39

Maar zitten in volkoren producten minder koolhydraten?
Rijstewafels lust ik wel, maar vult niet zo lang. En beschuit?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:42

Beschuit kan ook!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:55

Nell_ schreef:
Het is voor een goed doel moet je maar denken :D

Sinds ik thuis ben eet ik wel minder dan met werkdagen. Dus ben benieuwd als mijn verlof voorbij is.

Ik eet nu vaak:
O; 1 boterham
T; fruit
L; 2 boterhammen/1pistoletje
D; gewoon avondeten
T; de ene keer een koekje bij de thee, soms niks, en soms ook gewoon chips etc :j
ik vind dit echt weinig!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:57

Dit eet ik meestal

Citaat:
O: 2 boterhammen met beleg/ kellogs + yoghurt/ brinta en altijd optimel drink/chocomelk
T: banaan of peijnenburg minder suiker
L: 3/4 boterhammen met beleg (meestal kipfilet. Wissel af met appelstroop, jam light, 20+kaas, achterham etc )
T: fruit
D: halve bord groentes, 3 aardappels, vleesvervanger/vis
T: verschillend.. Cup a soupje en fruit ofzo

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:59

Nell_ schreef:
Maar zitten in volkoren producten minder koolhydraten?
Rijstewafels lust ik wel, maar vult niet zo lang. En beschuit?

Dat durf ik niet te zeggen. Maar je moet zorgen dat wat je eet ook goed voor je is. Geen crackertjes/light producten enz. Maar gezonde producten die vullen, waar je lijf wat aan heeft. Groente, fruit, volkoren producten, noten enz.

Beschuit kun je ook eten maar dan ook weer, volkoren beschuit.

Edit: Ben het overigens ook met MightyJoe eens dat je erg weinig eet.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:00

MightyJoe schreef:
ik vind dit echt weinig!

Is in principe niets mis mee, het is maar net hoe groot jij je maag oprekt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:02

Vienna2007 schreef:
MightyJoe schreef:
ik vind dit echt weinig!

Beetje vreemde uitspraak naar mijn mening. Dan zou iemand dus ook op 3 boterhammen per dag kunnen leven? Ik neem aan dat iedereen wel weet dat als je langere tijd te weinig eet, je lichaam op een gegeven moment in de spaarstand gaat. Gewoon goed, gezond en genoeg eten en lekker in beweging blijven. Dat is naar mijn mening toch echt het beste.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:08

Maar jij leest alleen wat je wilt lezen, is geen probleem, maar dan kun je beter tegen jezelf praten.

Ik zeg nergens dat iemand alleen maar op 3 boterhammen kan leven. Dat is al 1 ding.
Ik zeg nergens dat iemand weinig moet eten, dat is al ding 2.

Wat ik wel zeg, is dat goed en gezond verantwoord eten goed is. Dit is een afval topic (althans, wellicht heb ik een andere OP gelezen dan jij!) dus ik geef aan wat ze kan eten om een beetje zoden aan de dijk te zetten.

Iedere malloot weet dat bewegen prioriteit nummer 1 is, en gezond eten ook. Het gaat vaak om de mate.
Een mens heeft helemaal geen 3 boterhammen in de ochtend nodig, en 4 boterhammen in de middag, het kan alle kanten op, het is maar net wat je zelf beslist.

Als jij elke dag een boterham meer eet, kun je uiteindelijk pas volzitten na 10 boterhammen, terwijl als je bv 2 boterhammen per dag eet elke dag, je na die twee boterhammen al vol zit. waar denk je dat het hele idee van die maagband vandaan komt?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:15

Nou ik wil toch zeker wel genoeg binnenkrijgen. En meestal zit ik met mijn lijstje nog maar aan 1500 kcal. Ik wil ook een keer lekker zondigen zonder gelijk super veel aan te komen omdat ik normaal weinig eet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:19

MightyJoe schreef:
Nell_ schreef:
Het is voor een goed doel moet je maar denken :D

Sinds ik thuis ben eet ik wel minder dan met werkdagen. Dus ben benieuwd als mijn verlof voorbij is.

Ik eet nu vaak:
O; 1 boterham
T; fruit
L; 2 boterhammen/1pistoletje
D; gewoon avondeten
T; de ene keer een koekje bij de thee, soms niks, en soms ook gewoon chips etc :j
ik vind dit echt weinig!

Ik vind dit niet weinig, ik eet het zelf ook ongeveer :=

Mijn schema is:

O; 1 boterham, zoet beleg
T; 2 plakken ontbijtkoek
L; 2 boterhammen met worst
T; Banaan/appel
D; Avondeten, tot ik geen trek meer heb :+
T; Koekje, soms een bakje chips

Als ik dit eet zit ik echt vol, ik kan geen 4 boterhammen eten bij de lunch..
Plus, als ik veel meer zou gaan eten, dan word ik ook echt dikker :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:36

Maar ik eet als ik werk vaak nog tussendoortjes als ontbijtkoek etc. Voor mijn doen eet ik nu weinig :')

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:38

Belangerijk is dat je vaak eet. Minimaal om de twee uur iets eten. Bv ontbijtkoek ja! Of een sultana, of fruit of groente! Dit zorgt ervoor dat je verbrading en spijtvertering lekker op gang blijft!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:40

Dat is gewoon ook goed inderdaad!

Ben het er echt niet mee eens dat je perse maar meer moet eten omdat het volgens anderen weinig zou zijn, als je vol zit, zit je vol toch :) Je lichaam geeft dat zelf aan en het is maar net wat je je maag aanwent!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:14

Vienna2007 schreef:
MightyJoe schreef:
ik vind dit echt weinig!

Heeft meer te maken met de snelheid van je stofwisseling ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:17

Als je maag vol is, is hij vol.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:20

Ja, maar je kan best veel op een dag eten zonder een grote maag te hebben ;) als je ziet wat ik eet, dat is meer dan het gemiddelde hier in het topic. Echter kan ik geen grote hoeveelheden eten, dat kan niemand bij ons thuis :n maar ik eet meer verspreid over de dag omdat ik wel snel weer honger krijg. En aangezien ik kan eten wat ik wil en zonder (veel) te sporten ook nog slank blijf en de rest van mijn familie ook, denk ik dat we gewoon een snelle stofwisseling hebben :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:25

Fiffil, volgens mij is dat ook maar iets wat je je aanwent, je lichaam is gewend regelmatig voedsel te krijgen.
Ik at een paar maanden terug standaard om 9 uur, 10 uur en 11 uur ontbijtkoek, dan had ik ook echt trek rond die tijdstippen, ik heb dat teruggebracht naar 1x om 10 uur en 1x om half 12, de eerste tijd had ik rond 9 uur nog trek, nu kan ik zonder moeite tot 10 uur door :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:27

Gaat bij mij niet om tijdstippen, toen ik in het buitenland zat was ook alles anders dan hier qua tijden en eten :) het is bij mij gewoon random, na zoveel tijd dat ik gegeten heb krijg ik vanzelf weer honger ;)
En ja, minimaal 4x een grote boodschap op een dag (vaak wel meer) dus ik denk toch echt dat 't er gewoon snel doorheen gaat :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:37

Moet jij zo vaak naar de wc := Dat heb ik nog nooit gehoord :=
Ik niet eens elke dag :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:39

Haha nou dat is hier thuis dus vrij normaal :') heeft miss ook met voeding te maken? Veel groenten en alles volkoren (en geen vlees/vis)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:45

Alleen maar gezond, als je zo vaak naar de wc moet. Ik moet soms ook 3 keer op een dag. Het dovemansorendieet is wat dat betreft een erg leuk boek. Het motto van de schrijver is: ik mag overal in bijten, als ik er maar van kan schijten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:46

Haha :')

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:14

Fiffill schreef:
Gaat bij mij niet om tijdstippen, toen ik in het buitenland zat was ook alles anders dan hier qua tijden en eten :) het is bij mij gewoon random, na zoveel tijd dat ik gegeten heb krijg ik vanzelf weer honger ;)
En ja, minimaal 4x een grote boodschap op een dag (vaak wel meer) dus ik denk toch echt dat 't er gewoon snel doorheen gaat :')

Nu nog wel ja. Tot dat je iets ouder gaat worden.

Ik ontlast 3 keer (!!) per dag... Maar elk pondje gaat inmiddels door het mondje hoor... Mijn stofwisselijk is ook heel rap.
Zodra ik iets eet, moet het vorige eruit.. Maar "vroeger" at ik de hele dag door, en nu let ik daar toch echt wel op.