Moeders hebben korte haren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:00

Ik heb geen zin in zo'n nutteloze discussie over waarom iemand er als een slons bij loopt :D
Ik kan alleen maar zeggen dat ik gezegend ben met een héél makkelijk kind en ik ben van mening dat je daar zelf grotendeels een aandeel in hebt.
Met deze wijze woorden gaat mama lekker slapen :evaw:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:02

Nemurin schreef:
Ojajoh: Als ik dat zou doen eindig ik net zoals mijn moeder.
Die wou eigenlijk ook liever werken dan kinderen, mijn vader wou kinderen, is vervolgens toen wij heel klein waren bijna nooit thuis geweest (zakenreisjes) en nu na 25 jaar huwelijk heeft ie een vriendin zonder kinderen. ;)

Zit m'n ma met de overblijfsels: ons.

Nee dank u!

als je wat zou doen? (sorry heb dat ff gemist?)

ik heb heel bewust gekozen voor mijn dochter, wist ook wel wat de gevolgen zouden zijn, en die accepteer ik....
er ik vind het niet zo heel erg hoor dat ik er niet dagelijks getutteld bij loop, vind het wel prima zo :D

quillian: als je een dochter met een karaktertje zoals mij had gekregen had je het wel op je buik kunnen schrijven
mijn mams heeft super haar best gedaan maar helaas................
overigens zijn ze er pas 4 jaar geleden achter gekomen dat ik dus adhd had al die jaren en nu weten ze waarom bepaalde dingen zo moeilijk met mij zijn

en waarschijnlijk heeft mijn dochter dat van mij gekregen........al hoop ik niet....

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:05

Dat is voor sommig mensen ook maar beter inderdaad :+

@ Nemurin: haha!! Je spoort niet :P

KingMarco

Re: Moeders hebben korte haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:31

Zijn anders maar verdomd weinig oudere vrouwen waarbij ik lang haar mooi vind.
Zal ook niet gauw in joggingbroek en crocs gaan winkelen, maar vind het een prima camping outfit hoor en ook voor thuis of rondje om huis met de katten. Overigens als ik boodschappen ga doen wil ik nog wel een spijkerbroek aanhijsen. En ach wat is verzorgd, ben altijd schoon, haren gekamt enz.Maar make up gebruik ik eigenlijk alleen voor speciale gelegenheden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:37

en dan wachten we nu op het topic ; getrouwde mannen hebben een kale kop, bierbuik en een midlife crisis :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:38

spicegirl schreef:
en dan wachten we nu op het topic ; getrouwde mannen hebben een kale kop, bierbuik en een midlife crisis :D

maar ik ben gek op kale mannen := :+

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:52

Ik maak me op en föhn mijn schouderlange haar iedere dag, kost dagelijks best even tijd. Als ik vervolgens tijdens het rijden zweet als een otter dan vraag ik me af waarvoor ik al die moeite heb gedaan maar ik rijd maar zelden en werk meer en op mijn werk kan ik mijn joggingbroek en crocs niet dragen.
Verder heb een kind en een zak chips in de voorraadkast. Overigens wel een leuk topic TS, maakt weer een hoop los...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:16

@ojajoh- ik ook ! maar mannen blijven ook niet strak, met een mooie bos haar na het trouwen.er groeit wel haar,maar niet waar je het graag ziet :D ook die worden ouder,met alle gevolgen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 07:10

ik heb mazzel dan :D mijn vent is kaal, superslank en zeer nuchter van karakter :Y)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 07:53

ojajoh, niet alle moeders krijgen kinderen met een moeilijk karakter en kunnen zich dan ook moeilijk inleven vaak.

het klopt dat je veel zelf in de hand hebt, maar de hele dag politie agent spelen en een gillend krijsend kind negeren (niet omdat hij iets wil, maar omdat hij gewoon een rotbui heeft) is best moeilijk.
mijn vriendin klaagde ooit eens dat haar zoontje zo druk was en driftig, typisch gevalletje van niet consequent zijn in dit geval, maar na een dag met mij samen beseft ze hoe makkelijk die van haar is ;)
alle kinderen krijgen een periode dat ze je uit proberen en kijken hoe ver ze kunnen gaan, alleen het ene kind is eerder onder de indruk dan de andere.
mijn zoon heeft geen moeite met naar bed gaan, douchen of aankleden. hij word niet driftig als hij iets niet mag en luisterd goed, totdat zijn pet verkeerd staat, dit kan binnen een paar seconden zijn en om niks gaan en dan is het huis te klein. hij zit soms wel is 1,5 uur op de trap, hij word kwaad/driftig om niks, vertel hem normaal te doen, zo niet op de trap, na 5 min vraag ik of hij rustig is, word positief op gereageerd, laat hem sorry zeggen, laat hem binnen en dan begint het feest weer opnieuw :+
en dit is zijn makkelijke periode :P

toen hij 1.5 jaar was, had hij dagen dat hij na zijn middag dutje uit het niks begon te gillen en te huilen. negeren zorgde ervoor dat hij zo driftig werd dat hij zijn kop kapot sloeg tegen de muur tja moet je dat nog steeds negeren ;)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 07:56

nemurin, iemand die niet lekker in zijn vel zit en een negatief zelfbeeld heeft, kan dit niet zomaar ineens veranderen. make-up en mooie kleren helpen daar niet bij, moeder of geen moeder, je zelf beeld is belangrijk, zoals jezelf al zegt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:15

fjordowner18 schreef:
ojajoh, niet alle moeders krijgen kinderen met een moeilijk karakter en kunnen zich dan ook moeilijk inleven vaak.

en leeftijd speelt ook een rol
een kind van 3 kan je makkelijker vertellen wat niet mag dan een baby van 5 maanden.......

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:30

klopt maar probeer maar is tot hem door te dringen haha

enne een makkelijke baby is trouwens geen garantie voor een makkelijke peuter en andersom dus er is nog hoop...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 08:49

Quellian schreef:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik gezegend ben met een héél makkelijk kind en ik ben van mening dat je daar zelf grotendeels een aandeel in hebt.

Amen! _/-\o_

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 08:51

spicegirl schreef:

Hahaha!

Mijne zit al ongeveer in zijn midlifecrisis, hij is tenslotte gaan paardrijden _O-
Bier drinkt hij niet (godzijdank)
EN kaal, ach, vind het wel sexy bij sommige, maar kaal is hij bij lange na nog niet!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 08:55

Roane schreef:
Ben geen moeder, maar heb wel kort haar :') ben ik nu ook seksloos, lui en onaantrekkelijk? :')

dat weet ik niet maar euhhhm...

doe mij maar een vrouw met lang haar, het liefst in een wapperende paardestaart :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:35

Mijn kind zit ook niet altijd zoet in een hoekje te spelen hoor, die heeft sinds kort ook soms driftbuien. Maar mama is hier van gediend en gaat hier dus ook niet op in, zoals ook pedagogisch wordt aangegeven: negeren!
Mijn vriend wil hem nog weleens oppakken als hij op de grond ligt te krijsen, ik niet, ik stap over hem heen en doe mijn ding. Dan staat hij héél snel naast me om een knuffel te halen en is alles weer goed. Zulke dingen voed ik niet.
En buiten dat... hoe lang duurt het om je haren en make up te doen? Ik had er vanmorgen precies 5 minuten voor nodig!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:41

mIjn kids zijn ook niet altijd perfect.
Mijn jongste die heeft door dat hij sterkers is dan zijn broer die 2 moet ik echt wel eens uit elkaar halen
En de oudste wil afentoe te bijdehand zijn, maar al met al moeders vinden hem altijd zo keurig opgevoed als hij komt spelen ze zouden wel willen ruilen :D

Ik ben altijd wel langer dan 5 min bezig mijn haar klit verschrikkelijk nu helemaal met de vrieskou
En make up wat mascara en klaar, red ik het niet voor de kids naar school gaan doe ik het daarna als ik thuis terug ben

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:49

1Boefje schreef:
Quellian schreef:

Amen! _/-\o_

Vind ik dus niet ;)

Dacht ik zelf ook, tot ik ook een kindje kreeg... en het geluk had dat ze een makkelijk kind was, want hoe maak je een baby nou in godsnaam makkelijk?
Ga je 'm meenemen op verjaardag als je een huilbaby hebt 'omdat hij/zij dan makkelijk wordt als hij/zij overal bij betrokken wordt'??
Mijn dochtertje kan heel makkelijk zijn... vind ik, maar ik kan er goed mee omgaan.
Ze is heel vaak heel lief, gaat al van kleins af aan overal mee naartoe want ik kreeg als eerste in mijn vriendinnengroep een kindje (21 jaar) en had geen zin om mijn sociale leven op te geven maaarrrr dat kon ook alleen maar ómdat zij zo makkelijk was, juist doordat ze lief en makkelijk was, kon ik haar overal mee naartoe sjouwen maar als je een huilbaby hebt bijvoorbeeld, laat je dat wel uit je hoofd.

Dus ik vind niet dat je een aandeel daar in hebt.

Kindje van mijn vriendin heeft 9 maanden aan een stuk gejankd, knettergek werden ze ervan, tot postnatale depressie aan toe en ziekenhuisopnames (om ouders te onlasten en onderzoek te doen) aan toe, hoe kun je zo'n kind in hemelsnaam 'makkelijk' maken?!

Nee ik zie echt anders.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:53

sommigen kinderen zijn idd makkelijker dan de andere
Mijn kids allebei op dezelfde manier opgevoed maar mijn jongste is niet altijd de makkelijkste die heeft een veel dominanter karakter dan zijn broer en zoekt vaak ook de grenzen op tot het uiterste (die is 2,5)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:53

ashley1, afgelopen week was Derek Ogilvi (of hoe heet die man??) op tv met probleemkinderen. Was een jongetje die problemen had met eten en ja... ik zie in zo'n situatie wel wat IK anders zou doen. Dat jongetje was nog nooit in een restaurant geweest (4 jaar), jeetje... dan werk je bepaalde dingen toch zelf in de hand? Ik zeg niet dat ik perfect ben in mijn opvoeding, verre van zelfs (en vind het ook moeilijk!), maar zie wel bij andere mensen hoe ik het wel of juist niet wil.
Een huilbaby lijkt me erg rot, het zoontje van mijn zus was ook een huilbaby, nou... ze zouden mij kunnen opbergen!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:58

Hahaha wat een generaliserend stuk!
Hier ook een mama van een zoontje van 5,5 maand, nog steeds lang haar en elke dag doe ik een leuk make upje op en trek ik leuke kleren aan. En zoals iedereen, moeder of geen moeder heb ik ook wel eens mn heerlijke slons dagen dat ik zonder make up in een joggingbroek de hele dag door het huis loop, maar dat is toch juist heerlijk :D
Onze zoon heeft de eerste 8 weken zo'n 16uur per dag gehuild, gegild en gekrijst, om gék van te worden! Maar ben mezelf wel blijven verzorgen, manlief en ik gingen er al redelijk aan onderdoor, maar hebben wel geprobeerd om aandacht voor elkaar te blijven houden. Na 8 weken gestart met andere voeding en sindsdien een engeltje ;)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:59

iedereen voed zijn of haar kind altijd anders op
Niemand is perfect toch?
Iedere moeder denkt wel is ik koop een rol behang vandaag :D
Allebei mijn jongens waren huilbaby's bleek met de bevalling te maken (kiss syndroom) Behandeld bij een oesteopaat en men wat een verschil ineens

Quellian mijn kids zijn ook nog noooit in een restaurant geweest
Kom ik nooit (ivm voedselallergieen) Dat betekent niet dat mijn kinderen lastige eters zijn
Ze moeten altijd alles proeven en als ze het dan echt niet lusten mogen ze wat anders
Maar ze hebben allebei een periode gehad dat ze niets wouden (behalve brocolli of bloemkool :+ )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:02

testebeest schreef:
Iedere moeder denkt wel is ik koop een rol behang vandaag :D
Allebei mijn jongens waren huilbaby's bleek met de bevalling te maken (kiss syndroom) Behandeld bij een oesteopaat en men wat een verschil ineens

Vorige week zei ik: 'het is toch jammer dat we geen behang hebben hè?' :D

Bij mijn zoontje dachten ze ook aan Kiss, maar bleek verschoven nekwervels te hebben door de vacuumpomp en is ook behandeld door een osteopaat. Toch heeft hij daar niet veel door gehuild... hij overstrekte en had geen kracht voor borstvoeding.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:02

fjordowner18 schreef:
toen hij 1.5 jaar was, had hij dagen dat hij na zijn middag dutje uit het niks begon te gillen en te huilen. negeren zorgde ervoor dat hij zo driftig werd dat hij zijn kop kapot sloeg tegen de muur tja moet je dat nog steeds negeren ;)

Nou dan had ik toch wel even aan de bel getrokken en een bezoekje gebracht aan de dokter....