Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:13

Ik doe uit principe geen behandelingen.. die vind ik echt asociaal duur.. :n

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:40

Heb bij t Elysium wel meerdere behandelingen gehad, altijd erg goed vond ik maar manman wat een geld! Sowieso als je zo'n bandje om hebt is t hup bestel dit bestel dat en dan krijg je aan t eind de rekening en schrik je je dood :wow: haha

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:23

ja, wat dat betreft zijn die bandjes een slimme marketing truc :j

en wiebke, 35 tot 40 euro red ik vaak niet eens :o entree is al 29,50 of 29,95 namelijk..we kiezen meestal voor een ontdekkingsarrangement van thermen bussloo, die is 39,95 en dat is entree, lunchbuffet en een kopje koffie of thee :) dan eten we 's middags uitgebreid en dan 's avonds nog wat kleins (we gaan vaak van 10u tot 22u)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:28

Hoe slim die marketingtruc ook is, ik vind het wel een heel makkelijk systeem! De eerste paar keer ben ik in een suna geweest waar je gewoon contant je versnaperingen af moest rekenen, echt heel irritant! Dan moet je elke keer naar je kluis, die je met een sleutel open moet doen die met een bandje om je pols zit (zoals in het zwembad, dus een bandje heb je evengoed). Je blijft heen en weer lopen, en als je ook wilt eten etc moet je ook best veel contant geld bij je hebben. Met zo'n polsbandje kan je gewoon achteraf het hele bedrag pinnen, veel makkelijker vind ik :)
Wij even tijdens zo'n dag trouwens best veel uit, maar daar kiezen we ook bewust voor, het is echt "ons" uitje :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:34

Bij Saré vragen ze je kastnummer + naam en dat zetten ze gewoon in het systeem wat je allemaal besteld.
Die kastjes in de kleedkamers hebben een centraal computertje/schermpje/toetsenbord. Dan meld je je aan, je bedenkt een pincode en dan zegt 'ie "Kastje nr XY is nu open" Dus als je dan dingen besteld dan zeg je je naam en kastje nr XY.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:44

bij sare heb ik laatst ook kennis gemaakt met dat systeem inderdaad, heerlijk om geen bandje meer te hoeven dragen! Vraag me wel af hoe waterdicht dat systeem is, aangezien ik gemerkt heb dat ze soms alleen je kastnummer vragen en niet ook nog je naam...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:08

Dat systeem heb ik ook eens gezieb, maar was er niet zo gelukkig mee, iedereen hoort je het zeggen, en kan dan ook met die naam en het nummer bestellen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:09

Dát is dan wel weer waar idd...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:12

ooh bij ons zetten ze al je bestellingen op je naam... en als je weggaat nemen ze alles met je door om te kijken of alles klopt!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:56

Ik heb bij thermen bussloo ook wel eens gehad dat ik twee bandjes kreeg, maar ik vroeg op het moment dat ze ze wilde geven om een grote éénpersoonskluis (dat scheelt weer een bandje dragen :D)
Bij het naar huis gaan stond er van alles op onze naam wat wij niet gehad hadden :? Wat bleek nou, ze had het bandje dat ze niet aan ons had meegeven aan iemand anders gegeven, maar het bandje niet van onze naam afgehaald! Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar het is wel hun woord tegen het onze natuurlijk...

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:58

Je moet altijd wel goed je rekening nakijken. Ze vragen ook bij Thermen Holiday ook of je je rekening na wilt kijken of het klopt.
Stonden wel eens dingen op je rekening :wow: .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:28

Ik kijk de rekening ook altijd even heel goed na! Nog nooit iets geks op gezien, maar wel even 'slik' 100 euro voor 1 dagje?? :D
Maar goed, ik ben zuinig aan gelegd, dat soort bedragen vind ik eng voor een dagje weg haha, mijn vriend roept dan heel hard, joh je leeft maar 1 keer en een geweldige dag is ook wel wat waard ;) ja hij heeft gelijk, het sauna gevoel krijg ik thuis niet snel!

Infrarood sauna is heerlijk, ook mijn favoriet. Ik kan niet tegen het stoombad, stoom heeft een averechts effect op mij. Hoezo opent het de luchtwegen? Bij mij zit direct alles vol en dicht haha (heel charmant effect!)

Behandelingen doe ik ook niet aan, enkele keer epileren of onzuiverheden verwijderen. Maar ja, dat is betaalbaar en praktisch.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:40

ik ben trouwens wel FAN van opgietingen! de sauna waar ik heen ga zijn die gratis..je moet alleen wel een soort van deelname kaartje zien te bemachtigen :D heel veel plek is er niet in de buitensauna.. geurtje yasmijn en die chinese mint vind ik echt heeeerlijk... of bamboe...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:46

Opgietingen mag ik niet heen, voor mijn gezondheid niet zo jofel had ik begrepen. Jammer! Lijkt mij wel wat namelijk :j

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:50

Bij ons (thermen bussloo) zijn de opgietingen echt super goed en gratis!
Daarbij is de cabine heel groot dus is er nog bijna nooit iemand geweigerd omdat het vol zat.

Vuurneon ik zou je toch eens uit willen nodigen bij ons te komen, ga rustig op de onderste rij zitten tijdens de aufguss en is het genoeg voor je loop je gewoon de cabine uit.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:06

Ik was vandaag in het flubbertjesparadijs en ik heb genoten...
Ik hou ook van opgietingen, zalig is dat. :j Het was erg druk maar toch goed te doen. :D
En no flubbertjes around, wel mijn vriendin vermaakt met al jullie verhalen :j :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:21

weet je wat ik altijd zo zalig vind in de sauna?
Als je niet meer weet of het nu nog douchewater is op je huid of al zweet :j

Daarnet nog twee keer ingeweest :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 14:51

ohhhhhhhhhhhh ik wil ook !!!!

zo'n opgieting, dat is toch super super heet ? nog nooit gedaan, weet niet of ik dat trek (astmatisch)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:55

de werkelijke temperatuur gaat door het opgieten van water wat naar beneden, maar door het wapperen gaat je gevoelstemperatuur een stuk omhoog
je kunt er zelfs kippenvel van krijgen (koortssensatie)

ik vind het opzich een fijne ervaring om een wapper te krijgen, maar het is me toch te heet, dus loop er vaak tussendoor uit als het genoeg is ( dat is geen probleem)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:08

Ik ga juist altijd naar opgietingen toe (zijn hier gratis) alleen ik zit wel altijd onderaan!
Heb namelijk 1x gehad dat het zo druk was dat ik op de 3e rij moest zitten, ik kreeg een wapper hete lucht en kreeg spontaan een bloedneus :oo :o _O- dus hoppa snel naar buiten en een doekje gepakt, ppfffttt *schaam,schaam* ....

Behandelingen doe ik nooit, wel een keertje zonnebank ofzo hoewel dat voor mij dus echt geen nut heeft want ik verkleur er niet van (van de zon verbrand ik altijd meteen maar zonnebank doet me blijkbaar niets?!).

Afgelopen jaar voor de verjaardag van mijn man wel naar Bad Nieuweschans geweest naar het kruidenbad; is wel heel erg lekker en is met badpak, mijn man durft namelijk niet naakt :Y) dus vond dit een mooie intro. Heerlijk gegeten (vegetarische Bio-bol en salade, jammie :9 ) en hij wilde altijd al een massage dus daar heb ik hem ook op getrakteerd. Ik vond het echt geen ruk aan en kon aan het einde van de avond wel een dikke rekening betalen dus dat doen we maar niet weer ;)

Ik heb ook eens een opgieting gehad met takken, dan deden ze van die takken in de ge-aromatiseerde waterbakken en die zwiepten ze rond, naderhand kon je daar nog een massage mee krijgen. Er was nog plek dus wij bleven liggen, nou poeh dat hebben we geweten! Die man 'sloeg' je hele achterkant (rug/billen/benen) met die takken, we hadden allemaal rode striemen := dus dat was ook niet zo'n daverend succes...

Oh en vers fruit na opgietingen en een klontje ijs is echt zaaalig :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:10

Opgietingen? :o?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:11

ook wel bekend als aufguss, misschien zegt dat je wat? :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:12

dan gieten ze ge-aromatiseerd water (meestal 3x een ronde van telkens een grote houten emmer) op de stenen in de sauna, daarna wapperen ze dan de lucht rond dmv een handdoek. Ook slaan ze naar iedereen wat hete lucht toe. Ruikt zalig en ik krijg er inderdaad ondanks de hitte kippenvel van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:14

Ik waag mij er toch niet aan, nou ja misschien wel als er geen geurtjes gebruikt worden.
Kan het altijd proberen natuurlijk :j

O oeps, striemen? Zeker weten dat je niet in een speciale sauna zat? :D

Nieuweschans is niet aan mij besteed, heb een gevoelige huid en ik kon na een thermaal bad niet hebben :=
Wel grappig om daar oude vrouwtjes, met rollator, te zien die daar het bad in scharrelen en daarna door naar de sauna! Echt top dat je nog op je oude dag nog geniet van die uitjes!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:17

oh die heb ik nog niet gezien maar ben er pas 2x geweest, 1x met vriendinnen en 1x met mijn man.
Ben nu trouwens snipverkouden dus zou best goed zijn om nu even heen te gaan :P