Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rox87

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:50

nee alleen gehecht, moet spoelen met zoutwater. Heb er verder bijna geen pijn aan, komt alleen wat vocht uit. Is wel doorzichtig maar toch vind ik het een beetje eng!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:13

Vandaag zijn mijn 1e 2 verstandskiezen er ook uit getrokken mijn tandarts durfde er niet aan te beginnen omdat onder aan allebij de kanten heel slecht zat/zit. of eigenlijk andersom zit/zat. rechts is vandag eruit gegaan.. ik ben ongelovenlijk bang voor zulke dingen ben ook in paniek geraakt hyperfentileren en begon oncontroleerbaar te trillen lag echt als een bezetene te shaken op de tafel.. ik ben heel erg bag ook voor naalden dus het was voor mij een drama.. mijn bovenste kies was eruit en gehecht voordat ik het in de gaten had. :+ onder moest bijverdoofd worden omdat de kies en tandvlees en wang ontstoken waren.. heb nu onder waar de kies zat niet helemaal gehecht zodat er de mogenlijke troep uit kan en me wang is ook een beetje gehecht.. onder is mijn kies ook in 3 gebroken met trekken maar zo het trekken zelf viel mij heeeeeeel erg mee.. het ervoor was erger en het erna ook.. heb nu ook zware brufen maar zoals nu is de pijn er flink hard doorheen aan het komen dus wel erg veel pijn.. maar wat ik me af vraag is wat jullie allemaal kunnen eten nu.. ? iets wat lekker en smakkelijk is.. :D ik ga de pagina's wel terug lezen maar weet niet of het al gevraagd was.. :+

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:35

Ik heb in het begin reepjes appel gesneden, zo dun dat ze in mijn mond pastten (want die kon niet ver open :+ )

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:31

Bij mij is het nu precies een week geleden! Kan nog steds mijn mond maar een klein stukje open doen! Ik eet nog steeds drinkontbijt, pap, soep ed. en dingen als Bami, stoofperen, makkelijk te kauwen voer!
Bij mij kreeg hij mijn verstandskies er moeilijk uit en heeft hij mijn kaak best wel aardig gekneusd, denk dat dat de reden is dat ik nog steeds niet normaal kan eten ;)
Gaat overigens wel goed nu met mij! (zo bovenstaande posten).

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:20

hoe zorgen jullie ervoor dat je 's nachts kan slapen dan.. ? ik heb vanaf half 2 wakker gelegen en zo'n gruwelijke pijn gehad.. en de laatste pijnstiller om 8 uur ong.. Maar mocht er 's nachts geen nemen dus wist niet wat ik moest doen dus om kwart over 7 vanochtend de 1e weer gepakt en toen om half was die ingewerkt en toen tot half 10 kunnen slapen want toen maakte de hond me wakker..

wat mij ook goed lukt met eten is opbakbroodjes niet te lang op te bakken zodat ze niet te hard worden en die in hele kleine stukjes/brokjes afscheuren en dippen in satesaus.. :P

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:36

*Meld zich ook!*

Was als de dood voor de tandarts, heb altijd een super gebit gehad nog geen gaatje in mijn hele leven
en hoorde 1,5 jaar geleden dat mijn verstandskiezen getrokken moesten worden..
Dat heb ik dus uit kunnen stellen tot vorrigeweek.
na een hele week zo'n vreselijk pijn gehad te hebben ben ik uiteindelijk met spoed behandeld.
Ik had een mega ontsteking en mijn hoofd was wel een x zo dik

(Ik ben als de dood voor spuiten dus ik lag daar helemaal in paniek)
Uiteindelijk 4 spuiten verder ( omdat het in een ontsteking minder helpt ) hebben ze hem eruit gehaald.
ze zeiden dat de verdoving zo'n 3uur later ong zou verdwijnen..nou ik was nog geen half uur onderweg terug naar huis en weg was de verdoving heb 5 nachten niet kunnen slapen heb uiteindelijk los van de Ibuprofen 600/ & paracetamols nog eerst Tramadol 10mg gekregen van de spoed dienst in het Ziekenhuis
Wat ook niet hielp ik heb echt dag in dag uit zitten janken van de pijn ik werd echt helemaal gek
mijn hoofd mijn oren echt alles deed zo vreselijk pijn en die koorts maakt het ook niet beter.

Mijn ouders hebben weer de spoed dienst gebeld dat het niets hielp en toen heb ik Diclofenac / tramadol 100mg en Diazepam apotex & en temazepam (schrijf ik verkeerd maar anders moet ik nu het pakje erbij pakken ) gekregen vreselijk overgeven van de pijn en misselijkheid/koorts ( last van mijn maag omdat ik mijn mond niet open kreeg en dus ook niet kon eten geen vla pap of yoghurt helemaal niets.

Ik ben nu een week verder en heb gisteren de verstandskies daar onder laten trekken waar ook een ontsteking onder zat en echt..het is een genot dit keer bij de vorrige.

Ik heb er nog 2 te gaan en 1 gewone kies. in maart en ik wil echt IEDEREEN aanraden om NOOOOOOIT zo lang te wachten want dan krijg je dus zulke problemen!!!!!!
Hoe bang je ook bent, hoe bang ik ook was.. mag ik nu na de 2 verwijderde kiezen echt énorm blij zijn dat ze eruit zijn.
Niet meer dagelijks koorts en die vreselijk ondragelijke pijn

Echt, de pijn die je krijgt als je afwacht zoals ik gewacht heb is 100000000malen erger dan die kies trekken bij de kaakchirurg

echt mensen, wacht aub niet totdat je een ontsteking krijgt!

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:15

Ik heb idd gelukkig niet gewacht! Ik hoorde dat hij eruit moet en heb direct een afspraak gemaakt. Ging er ook niet juichend naartoe maar bang was ik ook niet. Ik zat echt te wachten op de pijn toen de verdoving uitgewerkt was..... Maar gelukkig heeft de Naproxen (soms snachts in combinatie met Paracetamol) prima geholpen! De koorts (3 dagen) is mij eigenlijk het hardste tegengevallen! Dat had ik echt niet verwacht!
Ik sliep met 2 kussens en dan op mijn andere zij of op mijn rug! Ging goed. Alleen wel echt met 2 kussens op elkaar zodat ik wat hoger lag!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:18

Hier al 5 jaar niet naar de tandarts geweest.. heb alle vier mijn verstandkiezen door.... Blijf hopen dat alles goed blijft gaan.!!!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:44

Ik heb donderdag mijn ene verstandskies laten trekken omdat die tegen mijn gewone kies aan het drukken was sinds de week ervoor. Ik had nog niet echt horrorverhalen gelezen dus zag er niet zo tegen op, maar nu -O- Ik moet hierna nog mijn andere onderkies en beide bovenkiezen, maar -O-

Ik eet nu al drie dagen alleen vla en yoghurt, spoel mijn mond wel met zoutoplossing, maar tandenpoetsen lukt niet omdat ik mijn mond niet ver genoeg open krijg om de tandenborstel in mijn mond te krijgen en mijn hele gezicht is drie keer zo dik en blauw. Ook de binnenkant van mijn mond is echt heel erg dik terwijl ik heel goed heb gekoeld (dat doe ik nu nog heel veel omdat het anders ondragelijk is).

Ik ben echt niet kleinzerig, maar jeetje, dit is me écht tegen gevallen. Heb ook steeds wat koorts of verhoging, ondertussen natuurlijk behoorlijk hongerig en ik moet echt elke drie/vier uur nieuwe ibuprofen of paracetamol slikken anders ga ik echt door de grond.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het over is.

Het eruit halen opzich was trouwens zo gedaan bij mij, 10 minuutjes, mijn verstandskies is nog helemaal heel (zelfs mee naar huis genomen :D ) en één hechting. Het was eigenlijk gebeurd voor ik het helemaal door had, alleen de druk op mijn onderkaak was minder prettig :+.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:08

Ik kan me ook melden! Liep al een dikke week met een ontstoken verstandskies. Duwde tegen mijn tandvlees aan en had geen ruimte. Kon mijn kaken niet meer op elkaar zetten, dus ik moest wel.

Vanmorgen naar de tandarts geweest, maar die kon hem er zelf niet uithalen, omdat hij te klein was.
Dus door naar het ziekenhuis en naar de kaakchirurg.

Ging allemaal erg snel! Ik ben echt een mega pieperd en was ook zoooo zenuwachtig! Maar de behandeling zelf, viel me zo enorm mee!
Hij was er binnen 5 minuten uit, hij gaf wel mega veel druk op mijn kaak. Was al bang dat hij zou breken haha!

Maar eenmaal de verdoving eruit, begon de pijn ! MY GOD!

Wat een pijn, maar ibuprofen 600 doen wonderen! Heb net weer 1 genomen en het gaat prima. Zwelling is op dit moment ook minimaal. (Vanmorgen om 11 uur getrokken)

Hopelijk is het dan juist morgen niet erger haha! Net soepje gehad en een toetje gaat prima.

Alleen door alles was ik een beetje een zeef met de informatie. Heb een spuitje mee gekregen voor de zoutspoeling.

Maar ik & mijn moeder meenden dat hij zij, pas na 3 dagen beginnen met spoelen.
Maar overal op internet lees ik spoelen na 24 uur?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:10

Nee pas na 3 dagen! Mag ik ook pas, ik ben gister geweest voor de andere kant en ze zei duidelijk dat het echt pas na 3 dagen mag. :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:12

Ik ben gister ook weer geweest, voor de andere kant. Viel me niet mee..
Zat in de stoel voelde me echt een baby, de tranen rolde over m'n wang. Was zo bang na de vorige keer dat ik weer zo'n pijn zou hebben. Gelukkig waren deze er veel sneller uit dan de andere kant. De pijn was minder dan de vorige keer, maar nu is het er helaas weer. Ze deden de stoel omhoog en was zo misselijk en duizelig dat alles begon te draaien en wazig begon te zien dus even helemaal achter over gelegd met de stoel.

Blij dat ik nu niet weer hoef.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:22

Vervelende ervaring Boubou! Hopelijk gaat alles straks goed!

Ik vond de behandeling gelukkig wel meevallen, zag er zooo tegenop phoe!

Maar bedankt voor de bevestiging! Begon al te twijfelen en wilde al na 24 uur gaan spoelen :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:25

Alsjeblieft. :) Fijn dat de behandeling meeviel. Moet je nog een keer of?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:28

Ik mocht na 24 uur al gewoon spoelen hoor! Ik weet nu ook waarom ik zo'n pijn had! Mijn wang zat aan mijn kaak vastgehecht :').

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:31

Hmm vreemd dat, dat na 24 uur al mocht. Mag namelijk niet.. of wacht nee ik weet het al weer! Je mag pas na 3 dagen dat spuitje gebruiken, spoelen geloof ik de 2e dag pas.

Oh hoe kreeg die dat voor elkaar dan? :oo

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:37

Mijn derde verstandskies rechts onder is twee weken geleden getrokken. Nou dat viel me toch tegen nadat de vorige keer beide boven tegelijk getrokken zijn. Dit keer moest er veel harder geduwd worden en zelfs gesneden. Het was gelukkig niet dik geworden, maar deed wel veel pijn zeker voor de avond. Voor het slapen nam ik ibuprofen en heel soms een tramadol. Heb nu nog last van de hechting dus zou blij zijn als die oplos

@x_Rebecca ik dacht ook dat mijn wang vastgehecht was.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:38

x_Rebecca schreef:
Ik mocht na 24 uur al gewoon spoelen hoor! Ik weet nu ook waarom ik zo'n pijn had! Mijn wang zat aan mijn kaak vastgehecht :').

:wow: |o

Lekker dan!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:38

@ MaNdiii; :(:)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:38

boubou schreef:
Alsjeblieft. :) Fijn dat de behandeling meeviel. Moet je nog een keer of?

Zal waarschijnlijk nog wel een keer moeten. Maar heb momenteel verder geen last gehad, dus zolang ik geen last heb laat ik ook niets eruit halen :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:39

Naja, tot de tandarts zegt dat ze er uit moeten..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:40

boubou schreef:
Hmm vreemd dat, dat na 24 uur al mocht. Mag namelijk niet.. of wacht nee ik weet het al weer! Je mag pas na 3 dagen dat spuitje gebruiken, spoelen geloof ik de 2e dag pas.

Oh hoe kreeg die dat voor elkaar dan? :oo

Oh is dat he!

Maar ik spoel zoiezo altijd met water nadat ik mijn tanden heb gepoetst, maar mag je dan na 24 uur ook al 'spoelen' met water & zout?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:41

Water en zout moet in een spuitje! Dat mag echt pas na 3 dagen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:41

boubou schreef:
Naja, tot de tandarts zegt dat ze er uit moeten..

Tandarts zij dat bij deze ook, maar ik heb gewoon stug nee gezegd, omdat ik toen geen last had. En dus verder ook geen woord meer over gehoord.

Vandaag was ik dus bij de tandarts en toen werd ik door verwezen naar de kaakchirurg voor rechts onder.

Kwam ik bij de chirurg, had de tandarts nog even snel een melding erachter gedaan, dat links boven ook maar gelijk eruit moest. Want die deed toch verder niets meer?

Jaa daag! Liever niet :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:42

Nee indd, naja hoop voor je dat de rest dan niet gaat irriteren ofzo. :)