Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:58

ik wil ook geen borstvoeding geven... Het is makkelijker als je gaat werken en het allerbelangrijkst dat mijn man meer betrokken wordt bij voeden... Je hebt wat meer vrijheid en weet precies hoeveel je kind gedronken heeft... En tegenwoordig zit er weinig verschil tussen borst en flesvoeding... Ik zit niet te wachten op kolven, ontstoken tepels ed...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:01

Als je bijv stopt met borstvoeding en je wilt weer beginnen dan zou het wel kunnen, dat heet relacteren. Alleen zal best lastig zijn/gaan denk ik..

Thnx bo0tjeee, en als jij je bij borstvoeding niet goed bij voelt dan vooral niet doen meiss. Jijzelf moet je er wel goed bij voelen, en zoals je ook zegt fv is ook goed (zelf niet veel ervaring mee, ik ben ook grootgebracht met de borst, mijn mams gaf ons allemaal 5 kids borstvoeding).
En 12 mei is inderdaad mooie datum, vorig jaar toen ik bevallen was (om 18.48) kwam ik bij een andere net moeder op een kamer te liggen met onze wondertjes, voor mij de eerste en voor haar al haar tweede. Maar zij vertelde me toen dat 12 mei een hele mooie datum is nml ''de dag van verpleging'' oid.

Bo0tjeee, mooi buikkie heb je al zeg.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:02

Toch heeft borstvoeding ook veel voordelen, maar je moet er inderdaad wel op tijd mee stoppen hoor! Zeker geen kleuter aan de tiet, yugh! Ik zou met 3 maanden gestopt zijn, omdat ik werken en borstvoeding geen goede combinatie vind. Borstvoeding en flessenvoeding vind ik prima, maar ik gruwel van kolven. Maar inderdaad, ieder zo zn eigen keuze!

BiBiQ

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 20:05

Ik vind de fles denk ik ook wel makkelijker. Maar het is gewoon mijn gevoel erbij.

Ik ga richting de douche en op bed tv kijken . Fijne avond meiden en tot morgen!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:05

fijne avond en slaap lekker bo0tjeee

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:07

*\o/* didi, wat leuk, gefeliciteerd.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:11

Thnx Carina! Had het inderdaad nog niet openbaar op trotters gemaakt :o

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:12

Slaap lekker Bo0tjeee ;)

Voor degene die onderstaande leuk vind om te lezen is dat goed.

Bij de baby...
Borstvoeding zit in een aantrekkelijke verpakking
Colostrum (de eerste melk) vergemakkelijkt de afscheiding van meconium bij de pasgeborene
Borstmelk wordt gemakkelijker verteerd dan poedermelk
Borstmelk helpt bij het beter ontwikkelen van het spijsverteringsstelsel
Aan de borst drinken, stimuleert een goede ontwikkeling van gebit en kaken en een betere spraakontwikkeling
De baby heeft een kleinere kans op het krijgen van astma en andere allergieën op latere leeftijd
Borstmelk bevat antistoffen tegen allerlei ziektes en verkleint de kans op het krijgen van diarree, buikgriep, middenoorontsteking, hersenvliesontsteking, luchtweginfecties, enzovoort
Borstvoeding verkleint de kans op liesbreuken en urineweginfecties
Borstvoeding verkleint de kans op wiegendood
Borstvoeding verbetert het effect van vaccinaties
Borstvoeding verkleint de kans op jeugdkanker en jeugdreuma
Borstvoeding verkleint voor babymeisjes de kans op borstkanker
Borstvoeding verkleint de kans op darmproblemen op latere leeftijd
Borstvoeding verkleint de kans op obesitas (overgewicht) op latere leeftijd
Borstvoeding zorgt voor een betere band tussen moeder en baby
Borstvoeding bevredigt de emotionele noden van de baby
Borstmelk is altijd perfect aangepast aan de voedingsbehoefte van het kind
Borstvoeding is een natuurlijke pijnstiller en kalmeringsmiddel voor de baby

Borstvoeding is altijd bij de hand en kant-en-klaar
Borstvoeden verkleint de kans op borstkanker en eierstokkanker
Het zuigen van de baby zorgt ervoor dat de baarmoeder sneller krimpt na de bevalling
Borstvoeden verkleint de kans op postnatale bloedingen
Borstvoeden verkleint de kans op bloedarmoede
Borstvoeden helpt je sneller af te slanken na de geboorte
Borstvoeden is een natuurlijk kalmeringsmiddel
Borstvoeden voorkomt het krijgen van postnatale aambeien
Borstvoeden verkleint de kans op osteoporose
Borstvoeden draag bij aan het beter spreiden van je kinderen
Borstvoeding is makkelijker dan poedermelk
Borstmelk is gratis
Borstvoeding geeft minder verspilling van verpakkingsmateriaal en is dus beter voor het milieu

En om misverstanden te voorkomen, ik bedoel hiermee absoluut niet mee dat iedereen nu voor borstvoeding moet gaan kiezen, iedereen respecteert ieder zo z'n keuze. Jij als moeder straks moet zich er wel prettig bij voelen, maar de meiden die het wel willen gaan proberen is het toch ook altijd goed, en tegenwoordig maken ze fv ook steeds beter en beter.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:13

Jeetje, loopt goed dit topic! Leuk zoveel zwangere :D

Ik ga ook geen borstvoeding geven ivm mijn bloedsuikers..Daar kun je langer door ontregeld blijven..
Plus als mijn suiker aan de lage kant is en ik voel mij niet lekker, lijkt het mij heel zwaar als ik echt de enige ben waar de kleine dan afhankelijk van is!

Verder ben ik wel een roker geweest, maar ben in januari alweer 2 jaar gestopt en ik mis er helemaaaaaal niets van! Heerlijk dat ik daar vanaf ben zeg :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:13

Tja dat blijft ieder voor zich en ieders eigen keuze. Ik ga er niet wakker van liggen als bf hier niet wil. Dan maar fles, tja, het is niet anders :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:15

@Lovebonney: ben jij zwanger op dit moment? Je woont trouwens dichtbij! Oh haha en nog een collega ook zo te zien! :D

Oh, lees net dat je zwangerschap alweer bijna voorbij is! 8)7
Laatst bijgewerkt door noviceh op 05-10-11 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:17

Bootje mooi buikje hoor!! mag je trots op zijn!
Meiden ga jullie laten, lekker op tijd naar bed vandaag..ben moe.
:z :evaw:

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:19

Lovebonney, Gefeliciteerd met je zwangerschap wanneer uitgerekend? En ook een uit noord holland, gezellie..

Thirty, Iedereen mag het ook helemaal zelf weten hoor. Ik bedoel er niks mee wilde het gewoon neerzetten voor wie het misschien wel interessant vind.

Noviceh, Jij ook zwanger? Gefeliciteerd ook, en jij ook uit Noord Holland gezellie. Ik zit in Hoorn

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:21

de reden dat ik geen borstvoeding wil is geven is dat ik het ook echt wil delen met mijn vriend en ik zie het verder ook niet zitten. Ben er ook bang voor dat het niet lukt of dat je pijnlijke tepels krijgt en dat ik er dan tegen op zie om mijn kindje te voeden. Ik wil genieten van iedere voeding. Maar ik heb nog wel wat tijd om definitief te beslissen.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:21

Bootjee; mooi hoor!!

Afbeelding
Buikje met 13w in de ochtend :)

In het midden blijft ie gewoon plat, is een raar gezicht vind ik.. Aan de onderkant echt een flinke buik, ik weeg nl maar 68 kg bij 1.85m dus voel me best dik!

En voor de oplettende kijker ;) ; tja mn tattoo, daar denk je niet overna als je 18 bent en totaal niet bezig met kinderen.. Tis hopen dat het geen KS wordt, hij loopt over heel mn buik, en dat ie meerekt haha.
Iemand ervaring met tatoo's op buik of borsten? Of ook mensen die een tepelpiercing hadden en BV willen geven?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:22

Wauw, gaat hard hier.
Ik had net vet steken in mn bekkenbodem, niet fijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:23

Heeft tepelpiercing gehad en wil bv geven.
Piercing was er al een jaar uit en begint nu tijdens de zwangerschap enorm op te spelen.
Melkkanaaltjes die geirriteerd zijn en afscheiding produceren. Tepel heeft een rare vorm en is groter als de andere. Ik BAAL als een stekker van die piercing. Ook echt jong en onbezonnen. :=

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:24

Hoorn is ook heel gezellig! Ik zit nu op 14 weken.

@tweetty: bij twijfel kan je borstvoeding altijd toch proberen? Hou je fles en voeding bij de hand voor het geval je toch over wilt stappen.

@yel: gaaf zeg die tattoo!!! Ik heb enkel ervaring met een navelpiercing, waarbij ik helaas de zwangerschapspiercing ook moest verwijderen omdat er teveel druk op kwam te staan. Nu een kaal buikie!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:24

Da's het indalen :) niet prettig, nee....

@Yel: ik heb nog 'gaatjes' zitten van een vroegere navelpiercing, en die zijn helemaal vreemd naar boven geschoven, helemaal van de plaats...heel vreemd. En die piercing is er toch ook al zeker een 12 jaar uit :P

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:28

ik heb een tattoo op mijn onderbuik (links) en op mijn dijbeen... ik hoop niet dat ze te erg uitrekken... Afijn het hoort er ook weer bij, ben gevoelig voor aankomen... Hoe zwaar ben je nu en hoe zwaar was je voor je zwangerschap..... Ben ik wel benieuwd naar... Mijn zus was in totaal 6 kilo aan gekomen en na geboorte heel erg veel afgevallen, oorzaak onbekend maar woog uiteindelijk 47 kilo....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:30

Ik ben tot nu toe in totaal (vanaf week 11 tot week 36) 7 kg aangekomen. Mijn gewicht bespaar ik je :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:30

Ik was zo een 18 kg aangekomen tijdens mn zwangerschap en na 9 maanden nog steeds 7 kg te zwaar. Gelukkig heeft Sonja mij daarbij geholpen om die er weer vanaf te krijgen. :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:32

Noviceh, Jij/jullie moeten nog ff geduld hebben :D
En wij zijn in nov 2008 hier in Hoorn komen wonen, hiervoor woonden we in A.dam zuidoost in een appartement. En in heel mijn zwangerschap was ik in totaal 20kg aangekomen.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 05-10-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:32

noviceh schreef:
@Lovebonney: ben jij zwanger op dit moment? Je woont trouwens dichtbij! Oh haha en nog een collega ook zo te zien! :D

Oh, lees net dat je zwangerschap alweer bijna voorbij is! 8)7

Heheh, ja er zijn zoveel zwangere hier dat mijn posts alweer heel wat pagina's terug staan ;)
Op welke afdeling werk je?

noviceh schreef:
Ik was zo een 18 kg aangekomen tijdens mn zwangerschap en na 9 maanden nog steeds 7 kg te zwaar. Gelukkig heeft Sonja mij daarbij geholpen om die er weer vanaf te krijgen. :P

Ik tot nu 8 kilo (nu 34 weken) Valt me mee gelukkig!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:34

Wow 8 kilo! Netjes hoor! Ik werk bij het hart-long centrum. En jij?
Laatst bijgewerkt door noviceh op 05-10-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt