Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:33

:D Dan moet 't inderdaad liefde zijn ;) En da's toch 't belangrijkste, daarmee kom je samen heel ver.
Uiteraard is het aanbod altijd een bijzondere en heel speciaal, of het nu precies is wat je wilt of niet. Dat bedoel ik ook zeker niet hoor... Maar ik denk dat de wens van jouw zusje om betrokken te blijven en zelfs invloed te hebben op de opvoeding van het kind er wel een is die tot grote problemen in de toekomst kan zorgen, dus wel iets om heel goed te overwegen... meer in z'n algemeenheid gesproken dan specifiek in jouw situatie bedoel ik dus eigenlijk.
Ik denk dat een draagmoeder héél goed moet beseffen wát ze doet en waaróm ze het doet en dat dus niet moet zijn om op een of andere manier nog invloed te hebben over het kind of 'medeouder' te willen zijn over het kind. Want dan doe je het dénk ik om de verkeerde redenen...
Het kind is van/voor de ontvangende ouders, die zijn daarmee de ouders en dus degenen die verantwoordelijk zijn voor het kind.
Of je een kind wilt afdragen aan bepaalde ouders zul je vantevoren héél goed moeten bedenken en uitzoeken (als ik zou denken dat mijn zusje een kind op een manier zou opvoeden die totaal tegen mijn principes in gaat, zou ik het bijv. niet doen), maar neem je eenmaal de beslissing, dan ben ik persoonlijk van mening dat je dat ook onvoorwaardelijk moet doen. Je zult de ouders dan ook ouders moeten laten zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:37

Die laatste zin vid ik de beste.
Idd, en ook als ze fouten maken. Ook, hoe erg ook, als ze grote fouten maken. Je kan dan ingrijpen maar niet meer dan bij andere ouders. De wensouders zijn geen tweederangsouder.
Sterker nog, die hebben zo goed over een kind gedacht, zo lang ervoor moeten vechten, ik denk dat zij heel bewust zullen zijn. Maar dat hoop en gun je ieder kind.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 08:18

Pauline schreef:
Die laatste zin vid ik de beste.
Idd, en ook als ze fouten maken. Ook, hoe erg ook, als ze grote fouten maken. Je kan dan ingrijpen maar niet meer dan bij andere ouders. De wensouders zijn geen tweederangsouder.
Sterker nog, die hebben zo goed over een kind gedacht, zo lang ervoor moeten vechten, ik denk dat zij heel bewust zullen zijn. Maar dat hoop en gun je ieder kind.

Hear hear!!!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:27

Hoe kan ik anders dan het hiermee eens zijn :D
Ja, ik denk dat wensouders heel bewust zijn. We hebben ook langer kunnen denken en dromen over het ouderschap. Helaas brengt dit niet de geroemdsrust of de garantie van een foutloos ouderschap. Ik denk niet dat wensouders betere ouders zijn dan gewone ouders, we zijn ook maar mensen. Maar dat we heel bewust kiezen voor het ouderschap ... ja !!

Francis schreef:
maar neem je eenmaal de beslissing, dan ben ik persoonlijk van mening dat je dat ook onvoorwaardelijk moet doen. Je zult de ouders dan ook ouders moeten laten zijn.

Ja dat klopt. Dat is precies de kern. Precies dit moet een draagmoeder zich van bewust zijn en echt zichzelf vragen hiertoe in staat te kunnen zijn. Niet alleen de draasgmoeder hoor, mij zij en haar hele gezin.

Misschien gek ... maar vanacht in bed lag ik te denken hoe je het kindje het beste kunt vertellen hoe het ontstaan is. Waar begint het fotoalbum? Heb je een apart boek van foto's van de draagmoeder tijdens de zwangerschap ? Of begint het familiealbum op het moment dat de kleine in jouw armen ligt?
Persoonlijk zou ik het wel mooi vinden als de zwangerschap dus met de draagmoeder een eigen hoofdstuk heeft. Hoeft eigenlijk niet eens apart te zijn voor mij ... ik vind dat de foto's beginnen waar het verhaal begint.

Vanmiddag naar de huisarts !!! Bibber, bibber, stuiter stuiter. Ik hoop zo dat hij een adres voor me heeft, misschien ben ik morgen al in Belgie ... ik weet niet hoeveel geduld ik kan uitoefenen. Njahh ik denk dat ik beter eerst kan bellen om een afspraak te maken eigenlijk. Ja dat is wel een beter plan hahaha.

edit:
Stel dat we naar Belgie gaan en succes hebben. Ik kan me het geluk zo groot niet eens voorstellen eigenlijk. Dat brengt mij tot de gedachte over het geluk van een wensouder nadat zij hun kindje in de armen krijgen. Onvoorstelbaar groot geluk moet dat zijn, zo groot dat je haast kan ontploffen ?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:36

Asjemenauw: Veel succes dadelijk!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:42

Ik denk net als bij andere ouders, dat je het niet bevat...tot je in de nacht iets hoort knerpen en denkt...:? Ooooh! En dat je uren vol verbazing in dat babysnoetje kijkt.
Heel veel succes bij de dokter vandaag!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:45

Hahaha ja dank je wel. Vind het zo spannend al hahaha dat belooft nog wat

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 11:46

Dat is niet te bevatten!! Heel veel succes!!!

Ik zou denken, positieve zwangerschapstest (gezamelijke) foto(shoot) van die prachtige babybuik en dan de rest! Ben ook van mening dat het moet beginnen bij het begin.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:54

Asjemenauw schreef:
Niet alleen de draasgmoeder hoor, mij zij en haar hele gezin.

Scheelt dan weer dat ik gescheiden ben en dus geen echtgenoot heb om rekening mee te houden. ;)

Asjemenauw schreef:
Misschien gek ... maar vanacht in bed lag ik te denken hoe je het kindje het beste kunt vertellen hoe het ontstaan is. Waar begint het fotoalbum? Heb je een apart boek van foto's van de draagmoeder tijdens de zwangerschap ? Of begint het familiealbum op het moment dat de kleine in jouw armen ligt?
Persoonlijk zou ik het wel mooi vinden als de zwangerschap dus met de draagmoeder een eigen hoofdstuk heeft. Hoeft eigenlijk niet eens apart te zijn voor mij ... ik vind dat de foto's beginnen waar het verhaal begint.

Ik zou dat zelf vooral aan de wensouders over laten (ik vind dat het ook bij hun ligt of, wanneer en hoe ze het kind vertellen over hoe het 'ontstaan' is). Ik heb van m'n eigen zwangerschap eigenlijk ook geen foto's. Zoals ik zei, roze wolk zwangerschap was het niet, dus dikkebuikenfoto's heb ik eigenlijk nooit gemaakt. Ik was zwanger in een tijd dat er nog niet standaard een echo gemaakt werd maar halverwege moest ik wegens bloedverlies een week het ziekenhuis in dus daar heb ik toen een echo gehad. Dat is het enige van voor de bevalling wat ik heb...
Ik kan me dus maarzo voorstellen dat je ook bij 't geval van draagmoederschap niks van voor de bevalling hebt, of hoogstens een echo, of bijv. een dagboek. Ik denk dat zoiets gewoon heel persoonlijk is en wat zowel jij als de draagmoeder wil en op zich hoeft dat dus niks anders te zijn als bij een 'gewone' zwangerschap... de een fotografeert zich suf en heeft boeken vol, de ander vind dat minder belangrijk en doet dat niet...

Asjemenauw, heel veel sterkte en positive vibes voor jou... Ik hoop voor je dat je droom in vervulling gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:59

Veel succes "Asjemenauw"
Gaat helemaal goed komen![ik voel het].

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:07

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:27

Tja, dat krijg je dus als er geld mee gemoeid is... Dat is dus iets wat absoluut nooit zou moeten vind ik... je doet zoiets níet voor de centen. Onkosten vergoeden ok, maar het mag nooit 'vleeshandel' worden natuurlijk... Vreselijk, want de uiteindelijke slachtoffers zijn de kindjes...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:31

Omg vreselijk!! Wat moeten de wensouders door een hel zijn gegaan!!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:34

En de wensouders! het is meestal (deels) hun biologische kind!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:52

Trouw.nl schreef:
Tot de ’klanten’ van de vrouw behoorde onder andere het Nederlandse echtpaar dat in juli bij een andere Belgische een kind kocht. Toen deze ’adoptie’, illegaal in Nederland, uitkwam, werd het kind – ’Baby J.’ – door de rechter in een pleeggezin geplaatst. Dat moet voorkomen dat ze zich gaat hechten voordat over haar toekomst is beslist. De Belgische ouders willen het weer terug.

geen goed woord voor de draagmoeder in kwestie maar persoonlijk heb ik ook wel problemen met dit setje 'wens'ouders. Baby J zit door hun toedoen in een pleeggezin en hun shoppen vrolijk verder ?? Sorry maar dat gaat er bij mij ook niet in.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:57

Dat vond ik ook bizar om te lezen!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:58

De nederlandse politiek wil de nl wensouders ook vervolgen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:02

Terecht... zulk volk heb ik ook geen goed woord voor over... alsof je maar een naar de Hema gaat en een kind uit zoekt... :n

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:06

Onvoorstelbaar!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:30

Hier een stille meelezer, maar besluit nu toch uit het stil hoekje te komen.
Asjemenauw ik hoop echt dat de huisarts je nog verder kan helpen!

Ik ben enorm aan het denken gegaan door jullie posts. Zou ik ook draagmoeder kunnen zijn?
Heb zelf namelijk totaal geen kinderwens.
En wat als je een miskraam krijgt? Ik zou me denk ik enorm schuldig voelen naar de wens ouders. Alsof ik niet goed genoeg mn best heb gedaan.
Ik denk ook dat dat hetgeen zou zijn wat mij tegenhoud om draagmoeder te worden. De angst om een miskraam te krijgen en 2 mensen heel verdrietig te maken, het feit dat ik hun hoop geef en het niet waar kan maken ofzo..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:39

Een miskraam kan altijd gebeuren, daar hoef jij je niet schuldig om te voelen. het is absoluut een verdrietig gebeurtenis, maar wie zegt dat het daarna niet alsnog zou kunnen lukken? Welkom trouwens!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:45

Daar heb je ook helemaal gelijk in LCharlotte. Dat is ook hetgeen waar ik dan weer over blijf denken. (waar bokt al niet goed voor is he, je gaat ineens over zulke dingen nadenken ;) )
Ik geloof wel dat ik alleen echt draagmoeder zou kunnen zijn met iemand anders haar eitje, niet die van mijzelf. Anders zou het voor mij toch voelen alsof ik zelf een mensje heb gemaakt denk ik. Zo ben ik echt alleen maar groeihuisje..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:49

Daar ben ik het ook volledig mee eens!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:51

muppetmayo Fijn dat we je aan het denken gezet hebben en welkom trouwens
. Over zaken die jij niet onder controle hebt (zoals een miskraam) mag je je niet schuldig voelen. Dat overkomt je gewoon ... triest maar waar. Geen wensouder ter wereld die het jou zo kwalijk nemen.

Owww ja echt weer heerlijk Nederland. Ik hoopvol naar de huisarts voor een doorverwijzing of adres ... tuurlijk heeft hij die niet! Daar moet je zelf achteraan. Wat een wonder zou het zijn als er langs die rijtebrij die ontstaat wanneer kinderen krijgen niet vanzelf gaat een paar flink duidelijke wegwijzers je een kant op kunnen sturen.

zucht

Wie helpt je verder als je zelf niet zwanger word ... google .... tis toch van de zotte !!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:41

Asjemenauw wat een rot antwoord zeg :(:)
Ik weet dat een aantal zorgverzekeringen doorverwijzen naar eventueel het buitenland. Misschien kun je daar eens informeren? Weet niet of ze het nog doen hoor, maar voorheen met lange wachttijden in nederland wel volgens mij... Niet geschoten is altijd mis,,