Uiteraard is het aanbod altijd een bijzondere en heel speciaal, of het nu precies is wat je wilt of niet. Dat bedoel ik ook zeker niet hoor... Maar ik denk dat de wens van jouw zusje om betrokken te blijven en zelfs invloed te hebben op de opvoeding van het kind er wel een is die tot grote problemen in de toekomst kan zorgen, dus wel iets om heel goed te overwegen... meer in z'n algemeenheid gesproken dan specifiek in jouw situatie bedoel ik dus eigenlijk.
Ik denk dat een draagmoeder héél goed moet beseffen wát ze doet en waaróm ze het doet en dat dus niet moet zijn om op een of andere manier nog invloed te hebben over het kind of 'medeouder' te willen zijn over het kind. Want dan doe je het dénk ik om de verkeerde redenen...
Het kind is van/voor de ontvangende ouders, die zijn daarmee de ouders en dus degenen die verantwoordelijk zijn voor het kind.
Of je een kind wilt afdragen aan bepaalde ouders zul je vantevoren héél goed moeten bedenken en uitzoeken (als ik zou denken dat mijn zusje een kind op een manier zou opvoeden die totaal tegen mijn principes in gaat, zou ik het bijv. niet doen), maar neem je eenmaal de beslissing, dan ben ik persoonlijk van mening dat je dat ook onvoorwaardelijk moet doen. Je zult de ouders dan ook ouders moeten laten zijn.