"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:04

Yinthee schreef:
Dus dan laat je je paard - waar je verantwoordelijkheden over hebt en die hier geen ene donder aan kan doen, een dier wat niet voor zichzelf kan zorgen - maar wegrotten door haar nooit meer op te zoeken en het maar laten uitzoeken. Dat is dus zeker wél kort door de bocht.
Normale mensen die om hun dier geven bouwen wat op met hun paard, dan zeg je niet van de een op de andere dag, deze plek is niet fijn voor mij, hé paard, weet je wat jij kan doen, zak maar lekker in de stront! :?

Beetje vreemd hoor. Alsof TS er wat aan kan doen, alsof ze het fijn vind wat haar overkomt... Ze onderneemt nu toch niet voor niks actie?! En ik kan me heel goed voorstellen dat je in zo'n situatie weerloos bent en het dus niet zomaar kan stoppen.. Lijkt me verschrikkelijk, zeker op zo'n manier en je daar toch heen moet voor je beestje..!

Dit is overigens ook kort door de bocht. Er staat nergens geschreven dat de man slecht voor het paard is. Ik kan vanuit het geschreven daar helemaal niks vanuit opmaken, dus dat is in ieder geval wel een vrije keuze geweest uiteraard.

Bovedien is het uiteraard wel belangerijk dat je jezelf op de eerste plaats zet... Als is het maar om adem te kunnen krijgen.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:09

Ts ik wens je heel veel sterkte.

Ook met het feit met de verkoop van je maatje.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:24

@jarrah volgens mij ligt het toch wel wat genuanceerder :o idd wat al gezegd wordt ook tussen 2 volwassenen is sexuele intimidatie, aanranding en/ of verkrachting strafbaar.

en De "dwang" kan verschillend geïnterpreteerd worden ;) het kan echt bedreiging/ geweld zijn, maar ook wanneer iemand bang of afhankelijk is van een ander :j
Is idd wel moeilijker dan dat er duidelijk NEE wordt gezegd, maar om dan maar te zeggen dat t geen nut heeft om aangifte te doen vind ik niet terecht.
Het moet bekend worden wat hij heeft gedaan en misschien komen uit het onderzoek nog meer slachtoffers naar voren en zou de bewijslast voor TS misschien uiteindelijk niet sluitend zijn, dan is dat misschien bij anderen wel!
Maar dan moet er dus wel 1st bekendheid zijn en een aangifte zorgt ervoor dat de politie het moet onderzoeken en denk bv ook aan het misbruik van kerk/ weeshuizen/ kostscholen e.d. pas als er wat bekendheid komt durven meer slachtoffers zich bekend te maken.

Verder ben je toch minderjarig t/m 18 jr (mits ongehuwd)
Laatst bijgewerkt door grid op 04-08-11 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:26

jarrah schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat vreselijk zeg. Ik denk dat verkoop van je paardje idd de beste oplossing is op dit moment. Daarna zou ik toch echt proberen of je aangifte kan doen. Dit mag natuurlijk nooit meer gebeuren.
Jeetje dat een 80 jarige man dit nog in zijn hoofd haalt, wat een zieke vent.

Ik ben echt bang dat aangifte geen zin heeft, omdat TS voor de wet meerderjarig is, en zich nooit verweerd heeft, is de kans groot dat het valt onder vrijwillige seks. TS zal zelf, mogelijk met behulp van bokkers of andere mensen om haar heen, moeten gaan werken aan weerbaarheid en assertiviteit.
Nogmaals dat klinkt heel hard, maar volgens de wet maken ze daar gewoon een harde onderscheid in. Ik hoop dat TS hulp zoekt van een maatschappelijk werker of eerstelijnspsycholoog om dit te verwerken en te zorgen dat het nevernooit meer opnieuw gebeurt. Maar die man heeft feitelijk gezien niets strafbaars gedaan, dus kan ook niet aangeklaagd worden, hoe hard dat ook klinkt... :7

Dit is dus niet helemaal waar. Het sexueel misbruik bij mijn zus is doorgegaan tot haar 21 levensjaar. dit is wel meegenomen in de straf. Ik geloof zelfs dat het zonder die laatste jaren verjaard zou zijn.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:29

Tieneke schreef:
Caesar schreef:
Ik zat vannacht eraan te denken. Die man gebruikt het gezamelijke paard waarschijnlijk als chantage middel, omdat hij weet dat de TS toch wel komt. Maar wát als we de rollen om kunnen draaien? Dat als hij het paard niet meegeeft aan de TS dat ze dan aangifte gaat doen?

Ik weet totaal niet of het een zinvol idee is, en hoe deze man reageert. Je vergooit dan echter wel al je kansen op een normale verkoop denk ik...

Dat is chantage en evenzeer verboden en dus ook strafbaar. Je begeeft je op erg glad ijs als je die weg zou inslaan.

TS, ik wens je heel veel sterkte.

Dat zou ze kunnen proberen maar ik denk niet dat de TS hier toe in staat is. Hij weet dat hij de TS kan bewerken dankzij het paard.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 09:30

Ik wordt een beetje misselijk van alle informatie over wel of geen aangifte doen, maar toch bedankt voor jullie visie. De politie heeft destijds in het informerende gesprek aangegeven dat het een welles-nietes verhaal zou worden, en dat ik eigenlijk alleen kans maakte als hij zou bekennen...

Jitske

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:34

Kun je geen camera op stal ophangen op een plek waar het vaak gebeurt?
Ik val echt pas op pagina 13 in, dus ik weet niet precies hoe jullie stal is. Als het bij hem thuis is zal dat waarschijnlijk lastig zijn, maar anders kun je een webcam ophangen?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:34

Sorry dat het je misselijk maakt Y;( :(:) was niet mijn bedoeling :o

Wilde alleen even duidelijk maken dat het wel degelijk nut kan hebben en is het niet voor jezelf dan misschien voor anderen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:36

@koffiekan; ik heb alleen je 1e bericht gelezen en wat een verschrikkelijk verhaal is het.
Ik hoop dat je de kracht vind om toch aangifte te doen. Dit kan jou later helpen in je verwerkingsproces. Ik vind het een ontzettend spijtige zaak dat je geen andere uitweg ziet dan je paard te verkopen.
Ik weet niet hoe oud je bent maar toch moeten je ouders van dit verhaal op de hoogte gebracht worden en misschien is het dan wel een optie dat je ouders het paard kopen.
zodat het paard helemaal van jou is en dat je het ergens op een veilige plek stalt. Ik denk dat je je paard, je ouders en je vrienden nog heel hard nodig gaat hebben om dit hele verhaal een plekje te kunnen geven en te verwerken.
loop niet weg vd problemen maar kom er v uit. Ik weet dat dat erg moeilijk is maar dat zou weer 1 kleine stap in de juiste richting zijn v je verwerkingsproces

jarrah

Het is niet bedoeld om je misselijk te maken TS, het is alleen om je voor te bereiden. Het informerende gesprek is al pittig, maar bij mij duurde de aangifte 3 uur en word je echt tot in de details vragen gesteld. Het is zwaar en pittig, en de kans is groot dat het uitloopt op een teleurstelling, daarvoor wil ik je behoeden. Neemt niet weg dat ik het dapper van je vind dat je je verhaal doet en actie onderneemt. Wil je dan ook veel succes wensen...
Ik weet min of meer wat je doormaakt...

janouk

Stapje voor stapje is hier de weg.

Je hoeft nog niet te beslissen of je aangifte doet, dat kan altijd nog. Buitenstaanders focussen op straffen van de dader. Het slachtoffer wil alleen maar dat het stopt. Over straffen kan je nog helemaal niet nadenken. Hoeft ook niet.

Het belangrijkste is dat het misbruik stopt.

Doordat je met je verhaal naar buiten komt, pak je steeds een stukje van je eigen macht terug. Je zal merken dat de 'beroemde geest uit de fles is'. Je kan het niet meer geheim houden. En dat wil je ook niet meer.

Ik hoop dat je de moed vindt om je ouders in te lichten en hen de kans geeft om je te helpen. Het is een schrikbeeld voor je omdat je niet weet hoe ze gaan reageren. En dat kan je ook niet weten. Iedereen reageert weer anders op zo'n bericht. Ze moeten heel veel emoties doormaken van schrik, angst, verdriet, vragen, boosheid naar de dader, etc. etc. Maar het zal ook veel verklaren over je gedrag thuis.
Geef ze een kans. Geef je zelf een kans op steun.

Succes!!! Je kan het en je bent het waard! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door janouk op 04-08-11 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:38

Mooi geschreven Janouk, daar ga ik helemaal in mee

TS :(:)

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:38

Ik wil je aanbieden te helpen in regio Alkmaar, Warmenhuizen, Middenbeemster en omstreken.
Mocht ik iets voor je kunnen doen pb maar. Ook wat betreft oplossing voor je paard kan ik je misschien verder helpen. Heel veel sterkte en ik hoop dat er snel een eind komt aan deze moeilijke tijd!
Er zijn veel mensen die je willen helpen schroom niet en grijp de hulp aan zodat hier snel een eind aan kan komen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:39

Ik denk dat het voor nu het belangrijkste is dat het misbruik gelijkt stopt, en echt niet meer gebeurt. Het belangijkste vind ik nu de TS en haar veiligheid, niet bewijs. Ik zou dus ook echt niet aanraden om opzettelijk nieuwe dingen te laten gebeuren om maar bewijs te hebben. Het mag niet meer gebeuren, klaar.

TS ik weet hoe eng en moeilijk het is om mensen hierover te vertellen, vooral ouders. Ik heb zelf hele goede ervaringen met slachtofferhulp, die kunnen je niet alleen geestelijk ondersteunen, maar zij zijn er ook heel goed in om je te helpen de juiste stappen te nemen om dit te laten stoppen, ze kunnen heel goed adviseren over wat je het beste kunt doen.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 09:40

grid schreef:
Sorry dat het je misselijk maakt Y;( :(:) was niet mijn bedoeling :o

Wilde alleen even duidelijk maken dat het wel degelijk nut kan hebben en is het niet voor jezelf dan misschien voor anderen :)

Ik neem jullie ook absoluut niks kwalijk hoor, alle info is welkom ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:41

Idd Janouk. Ik durf er nu ook over te praten en dat verklaard voor veel mensen ook heel veel.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:49

wel of geen aangifte doen is een veel verdere stap dan wat je je nu over druk moet maken. Nu is het vooral zaak om te proberen te voorkomen dat het nog bij je gebeurd. Ik snap dat het heel moeilijk is en ook eng maar kijk idd eens of je iets hebt aan de aanbiedingen hier van mensen. Daarnaast is het van belang dat je professionele hulp zoekt, je zegt dat je steeds die beelden ziet, dat is herkenbaar en bij mij stopte dat pas nadat ik hulp gekregen heb. Het is niet makkelijk want je zult moeten praten al heb ik nooit concreet hoeven praten over wat er gebeurd is maar ik heb dan ook voor emdr gekozen (moet je als je daar klaar voor bent maar eens op googlen )

In ieder geval wil ik je nog op je hart drukken dat je er mag zijn! Dat je waardevol bent en onschuldig aan wat je aangedaan wordt. Je bent een slachtoffer. Maar ik weet zeker dat je vanuit je slachtoffer rol zult vechten om tot overwinning te komen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:55

Serendip90 schreef:
Maar mag ik 1 ding zeggen wat ik zo snel nog niet gelezen heb? En waarom ik echt vind dat je wel aangifte moet doen?

Als jij het niet doet en jij bent er weg, wie komt er dan bij hem op stal? Bij wie krijgt hij nog meer de kans om iets te doen? Ik ben altijd bang dat dit soort mensen nooit kunnen stoppen.

Ik snap hoe moeilijk dat is en ik snap hoe frustrerend het is als ze weinig kunnen doen, maar hij krijgt dan wel even een duidelijke waarschuwing. En misschien kunnen ze er wel meer mee doen. Zeker omdat het nog steeds speelt. Voor jezelf is het ook een goede manier om het beter af te sluiten en jezelf te overwinnen. Doe in ieder geval aangifte!

Ow en ga niet meer alleen naar stal, zorg dat er altijd iemand is die elke minuut bij je is. Je bent dan met z'n 2en, dan kan hij al niets maken. Ik ben niet de enige die mee wil, maar op mij zit je dan ook niet te wachten... (Heb van hetzelfde last als Femiaans... kwaadheid en zelf een te grote mond gaan hebben dan, dat is niet goed..)

Wat ook niet geheel onverstandig lijkt, ga eens na wie er in het verleden bij hem op stal hebben gestaan. Heb zo'n klein vermoeden dat je niet de enige zult zijn... Had zelf eerst ook verzorgpaarden en werd ook gewaarschuwd... Bij mij was er toen nog niets gebeurd, maar een paar dingetjes die gewoon raar waren. Als hij kwam met "willen jullie wat drinken?" was ik degene die maar even mee moest lopen om het te halen. Ik werd "betaald" (ging om bijna niets) omdat ik zo goed had geholpen en of ik dat vaker wilde komen doen dan de dagen dat we met zijn allen waren. Dan ga je tegen de kleine stomme dingetjes toch opeens heel anders kijken... En mocht je iemand tegenkomen die hetzelfde heeft meegemaakt en niets gemeld, dan sta jij ook alweer een stuk sterker.

Het komt helaas meer voor dan je denkt in het paardenwereldje... Ik heb een tijd in de handel (o.a. paardenmarkten) gezeten, en je weet niet wat je meemaakt. ik was een jaar of 16 toen er op de paardenmarkt een oud mannetje vroeg of ik wat wou hebben uit (letterlijk ) de snoepkraam. (in heenvliet staat altijd zo'n grote kraam) en als ik toch bij hem in de buurt stond zou hij wel een paardje voor me kopen die van mij werd.. dan maak ik me weleens zorgen: paarden zijn voor veel jonge meisjes alles wat er is en je kunt ze op die manier vrij eenvoudig manipuleren..

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:11

Ik weet niet hoeveel geld je geïnvesteerd heb ik dat paard, maar je moet daar gewoon echt niet meer naartoe! Alle stress en zorgen maken het alleen maar erger!

Wat is nou een geldbedrag t.o.v. jouw geestelijke en lichamelijke gesteldheid. Sluit dit boek en zorg dat je alles een plekje kan geven, er zijn genoeg instanties waar je terecht kan. En met dat paard komt het heus wel goed. Nu is het echt even tijd voor IKKE IKKE IKKE!!!!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:21

Janouk, je zegt het gewoon helemaal goed.

Koffiekan, je schrijft nu al anders dan je beginpost.

Ik woon in de omgeving Zeewolde, Harderwijk, Lelystad.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:26

justkid schreef:
Koffiekan, je schrijft nu al anders dan je beginpost.

Echt? Hoezo dan?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:31

Sterker :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:31

Blue_Eyes schreef:
Sterker :j

en ook opgewekter

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 10:39

Oh, echt? Misschien hebben jullie wel gelijk ja, omdat het openen van dit topic ook weer een stapje vooruit is, en ik echt (positief) verbaast ben van alle lieve meelevende reacties :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:43

meid ten eerste dapper van je dat je dit allemaal opschrijft hier op bokt zo kan je toch beetje je hart proberen te luchten ook al zal dat niet makkelijk zijn..

kan je desnoods als je nog heen gaat pepperspray of iets meenemen zodat je jezelf kan verweren tegen de man?
ik zou ook iemand meenemen al is t maar een klasgenoot of wat dan ook.
desnoods webcam ophangen
en ook zou ik het gewoon aan je ouders vertellen ouders lijken vaak weinig ergens om te geven maar ze geven echt wel om jou hoor!!!jij bent hun dochter
dit misbruik moet gewoon stoppen denk nu eerst maar eens flink aan jezelf..
mocht je hulp nodig hebben in omg heiloo, etc dan staat me pb open.