[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:04

Bij mij stopte de bloeding binnen de dag toen ik mijn 1e pil nam. :)

Mars

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:04

Bij mij ook :j
Voordeel van beginnen op je eerste menstruatiedag is dat je meteen beschermd bent.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:29

Bij mij bleef ik toen de gehele eerste maand bloeden, maar daarna was het weer net als voorheen.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:38

Even offtopic wat is een poedersuikerfase-poedersuiker reactie? xD

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:43

Nou ik heb de pil hoor :) Dus dan moet je hem de eerste dag dus slikken als je het word , ik snap het systeem nu wel , maar ik neem dus wel aan dat het wel al de eerste dag onderdruk zeg maar word gezet door de pil omdat je hem al slikt ? :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:07

Bij mij werd de bloeding dan idd onderdrukt, maar zoals al een paar keren gezegd is reageren verschillende lichamen anders op verschillende pillen, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit voor jou ook zo zal zijn ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:24

Weet iemand misschien hoelang het duurt voor je weer ongesteld word als je stopt met de pil?
Ben anderhalve maand geleden gestopt, maar nog niet ongesteld geworden.
(1x foutje gemaakt, vergeten dat ik niet meer beschermd was, maar wel "voor het zingen de kerk uit", weet dat je dan ook zwanger kan raken maar lijkt me stug van die ene keer).
Heb de pil ongeveer 13 jaar geslikt, en nu willen we over een half jaar proberen om zwanger te worden dus ben ik alvast gestopt zodat alles op de natuurlijke manier op gang kan komen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:44

Dat kan wel tot een jaar duren.
Bij de ene is het meteen de volgende maand normaal bij de ander 3 maanden.
Ik geloof dat de huisarts meestal na een jaar pas echt meer onderzoek gaat doen.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:31

Ik heb ook een vraagje. Ik weet niet exact meer wanneer ik met mijn pil gestopt ben (slordig, maar komt door vakantie). Mijn laatste pil heb ik vorige week vrijdag of zaterdag genomen. Mijn eerste pil ga ik vanavond terug nemen, maar stel dat ik toch vrijdag mijn laatste pil heb genomen, ben ik dan nog veilig?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:39

Als het goed is wel, want dan zou je een dag eerder beginnen.
Korter mag, langer niet.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:40

Ja, dan ben je veilig. :)

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:05

Dan kan ik dus best morgen beginnen? Als ik vrijdag mijn laatste pil heb gepakt zit er gewoon een week tussen en als ik zaterdag mijn laatste heb gepakt dan heb ik mijn stopweek met 1 dag verkort (wat dus mag).

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:00

Ja, je kon/kan alletwee doen.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:52

Oké, dankje!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:25

Hoi Bokkers,

Nog een vraagje...ik mag waarschijnlijk geen hormonale anticonceptie...nu las ik net iets over een cycluscomputer ( Ladycomp) die aan de hand van temperatuurmetingen kon zeggen of je vruchtbaar was??
Ik had hier nog noooooiiit van gehoord??
Kent iemand dit of is het klinkklare onzin?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:37

Rond je ovulatie (vruchtbare periode dus) stijgt je lichaamstemperatuur lichtjes (geloof met 0,2 of 0,3 °C, zoiets). En in die dagen heb je dan geen seks. Je moet zeer nauwkeurig elke dag je temperatuur opmeten en goed bijhouden. Het is zeker geen onzin, maar ik geloof wel dat het niet superbetrouwbaar is.. Met de ladycomp zelf ben ik niet bekend, maar de temperatuurmethode is zeker niet onbestaande.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 28-08-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:39

Er zijn vrouwen die idd elke dag temperaturen. Maar eigenlijk raadt iedereen dat af ivm onbetrouwbaarheid. Eigenlijk is het net zo iets als voor het zingen de kerk uit. Heel leuk, kan lang goed gaan maar betrouwbaar is het niet! Mag je helemaal geen hormonen? Een van de dames hier heeft zo'n pil waar maar 1 hormoon in zit dacht ik. En anders is een koperspiraal mss een optie?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:45

Ben werkelijk als de dood voor spiraaltjes en snel last van baarmoederontsteking dus da's ook niet aan te raden...
Alleen condooms..tja..manlief vind dat prima...maar of dat betrouwbaar is? Ik dacht mischien zo'n temperatuurmeetding in combi met condooms??? Ik ben nu 41 dus heb de langste/beste tijd gehad qua vruchtbaarheid.....
Anders sterilisatie,....maar ja da's ook weer een ingreep...als het niet anders kan...maar ben toch nog hoopvol opzoek naar iets anders.......

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:52

Temperatuurmethode is wel betrouwbaarder dan "voor het zingen de kerk uit", maar ik zou er idd niet zomaar op vertrouwen. Inderdaad in combinatie met condoom lijkt het me wel te doen. Ik vond deze http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=52 site waarop te vinden is dat condoom alleen onbetrouwbaarder is dan de temperatuurmethode := En sterilisatie van je man? Lijkt me toch minder ingrijpend dan die van een vrouw.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:56

hihi nou, dat wordt dan geen sex...superbetrouwbaar!!! :+
Uhmmmm mijn mijnis 9 jaar jonger ( ja, ik weet het: goed gedaan :D ) dus die wil dat uiteindelijk wel doen maar nu vind ie het even nog te vroeg... :')

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:05

Hihi :D
En, ik weet verder ook niets ander zonder hormonen dan (mannen en vrouwen)condoom en koperspiraaltje. Je hebt ook nog allerlei natuurlijke methodes zoals dus temperatuur, kalender, cervixslijmmethode, maar deze zijn allen niet zo betrouwbaar. Mag je ook niets met minder hormonen (zoals bijvoorbeeld nuvaring dat plaatselijk hormonen afgeeft)?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:19

nee...ik mag niets...lekker is dat weer...heb 10 jaar de pil geslikt en nu mag ik ineens niets meer....arme ik :(:)
Was er maar iemand die ervaring had met zo''n temperatuurcomputer.......ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord en mijn HA heeft er ook niets van gezegt dus dat zal hem dan ook wel weer niet worden...jammer...het idee op zich sprak mij wel aan...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:48

Mmh, misschien eens aan de gynae vragen? Hij/zij heeft misschien nog een andere oplossing?
Ik denk dat je het wel kan proberen icm met condoom, maar ik zou het niet alleen gebruiken.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:30

Ik heb nu een nieuwe genacoloog..mijn oude is met pensioen...helaas...
Volgens haar kwam alleen maar de sterilisatie ter sprake ivm betrouwbaarheid...
Kan het eens aan de hA vragen...maare ben bang dat ie keihard begint te lachen :?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:37

Hmm, ook niet echt bemoedigend dan. Je kan het proberen, ik zou iig gewoon eerst vragen of er nog andere betrouwbare methoden zijn, voor je over dat temperatuurmeterding begint :+
Maar volgens mij zit er weinig anders op dan condoom, als steriliseren geen optie is.