Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:05

@ Wildgirl; Maar je vind het wel normaal zoals iemand hier iets neer zet?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:05

stef schreef:
susannex schreef:
Ja maar je kan ook denken om mede mensen ;)

Niet als het eenrichtingsverkeer is

Waarvan TS gestart is met rijden.........

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:06

Kim90 schreef:
Adil: Ik zeg niet dat je het gezegd hebt, maar als jij dat als argument geeft voor aborteren dan lijkt mij dat je je dat met 28 weken ook niet erg zou vinden aangezien je argument dan nogsteeds geldt? :)*

Fijn dat jou dat lijkt, maar dat is niet zo :)

Raineri

H_Nalanta schreef:
Ik heb het misschien inderdaad een beetje agressief overgebracht, excuses daarvoor.
Ik ben gewoon tegen abortus (helemaal als het voortvloeit uit onveilige sex). Ik geloof namelijk dat ieder mens (al is het nog maar een gedeelde cel; dan nog vind ik dat een kind) het recht heeft om te leven.

Of God al het leven geeft en neemt, ja dat geloof ik. Al ben ik wel voor vrijwillige euthanesie.
De vergelijking met een vlieg vind ik een beetje vergezocht, een mens is iets heel anders dan een vlieg.

Ik kan in sommige gevallen voor abortus zijn als het kind een leven krijgt met alleen maar pijn oid. Maar dan ook wel echt in het uiterste geval, iedereen heeft imo recht om te leven. :)

Ziet u niet hoe tegenstrijdig uw post is? Met alle respect voor uw mening maar u zegt dat 'god' leven neemt (even los van religie). Waarom zou u dan geen abortus willen voor moeders die een ongewenst kind krijgen en wel voor moeders die een kind met alleen pijn krijgen?

Ik vind het erg dapper van de TS, zelf zou ik waarschijnlijk ook die keus maken. En als de TS nou opgelucht kan ademhalen omdat zij een een ongelukkig leven heeft bespaard dan zie ik daar geen enkel bezwaar tegen.

LadyMadonna

@ heino: Als ik dat zo voel... Ik moet morgen een mamografie laten maken. uiteraard compleet niet vergelijkbaar met een abortus, maar ik ben daar ook heel luchtig over, schijnt echter ook niet te kunnen, want daar ligt kennelijk ook een of andere taboe op.
Ts verteld haar eigen gevoel, als ze daar iemand mee kwetst is dat de fout van die persoon, niet van TS. Het zou anders zijn IMO als iemand een heel dramatisch verhaal over een abortus neerzet en er dan heel luchtig gereageerd wordt van joh, stel je niet zo aan. Dan is het namelijk tegen een ander gericht, en dat is nu absoluut niet het geval.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 15-06-11 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

PINK

Ojajoh schreef:
stef schreef:
Niet als het eenrichtingsverkeer is

Waarvan TS gestart is met rijden.........

Inderdaad..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:07

stef schreef:
@ heino: Als ik dat zo voel...

Dus jouw gevoel gaat boven andermans gevoel? Waarom niet een béétje rekening houden met elkaar? Maatschappij verhardt al genoeg.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:08

susannex schreef:

Waar het om gaat is dat de TS haar verhaal kwijt wil en opgelucht is over iets wat ze heeft gedaan.
Ik begrijp haar keuze en begrijp ook haar opluchting, en ja, als je uren door mag praten over het wel willen krijgen van kinderen mag je wat mij betreft ook praten over het niet willen krijgen.
De mensen die zich daar aan storen zouden eerst eens bij zichzelf ten rade kunnen gaan waarom ze zich hier zo aan storen ipv direct richting de schrijfstijl van de TS te wijzen

PINK

stef schreef:
@ heino: Als ik dat zo voel... Ik moet morgen een mamografie laten maken. uiteraard compleet niet vergelijkbaar met een abortus, maar ik ben daar ook heel luchtig over, schijnt echter ook niet te kunnen, want daar ligt kennelijk ook een of andere taboe op.
Ts verteld haar eigen gevoel, als ze daar iemand mee kwetst is dat de fout van die persoon, niet van TS. Het zou anders zijn IMO als iemand een heel dramatisch verhaal over een abortus neerzet en er dan heel luchtig gereageerd wordt van joh, stel je niet zo aan. Dan is het namelijk tegen een ander gericht, en dat is nu absoluut niet het geval.

Sorry hoor maar je zegt dat het dus aan de persoon ligt waar het verkeerd bij binnen komt? Dat die gene fout zit? Nee ben ik het dus echt niet mee eens. TS zit dan net zo goed fout. ;)

Cin_penotti

Ik vind het apart dat je zo lacherig over een abortus kunt doen. Ik denk dat het besef later komt (als je misschien kinderen hebt of probeert kinderen te krijgen) (wat misschien nooit meer lukt, KAN een gevolg zijn van de ingreep) Ik vind de manier van schrijven respectloos omdat je ook op een mindere lacherige toon aan kan geven hoe het voor jou voelt. Ik snap dat het voor jou voelt als de beste oplossing en ben absoluut niet tegen abortus maar wel als je zelf onvoorzichtig bent en abortus als een oplossing ziet om van je probleem af te komen.JIJ hebt sex gehad en ik vind dat je jezelf er erg makkelijk vanaf maakt door zo maar een abortus te plegen. Ik zal half bokt wel over me heen krijgen maar zo denk ik er over.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:09

Adil schreef:
Kim90 schreef:
Adil: Ik zeg niet dat je het gezegd hebt, maar als jij dat als argument geeft voor aborteren dan lijkt mij dat je je dat met 28 weken ook niet erg zou vinden aangezien je argument dan nogsteeds geldt? :)*

Fijn dat jou dat lijkt, maar dat is niet zo :)

jammer dat je geknipt hebt in de quote en dat je op het onderste deel dan weer geen antwoord geeft.

PINK

Wildgirl schreef:
susannex schreef:

Waar het om gaat is dat de TS haar verhaal kwijt wil en opgelucht is over iets wat ze heeft gedaan.
Ik begrijp haar keuze en begrijp ook haar opluchting, en ja, als je uren door mag praten over het wel willen krijgen van kinderen mag je wat mij betreft ook praten over het niet willen krijgen.
De mensen die zich daar aan storen zouden eerst eens bij zichzelf ten rade kunnen gaan waarom ze zich hier zo aan storen ipv direct richting de schrijfstijl van de TS te wijzen

Ik stoor me er aan dat ze het hier zo even grappig neer zet. ;) Alsof het helemaal niks is.

LadyMadonna

Topic is as usual weereens gedoemd te mislukken

Heino schreef:
stef schreef:
@ heino: Als ik dat zo voel...

Dus jouw gevoel gaat boven andermans gevoel? Waarom niet een béétje rekening houden met elkaar? Maatschappij verhardt al genoeg.

Waarom niet een beetje rekening houden met elkaar... Men houdt toch ook geen rekening met mij? Als ik TS zou zijn? Want ik mag mijn gevoel niet neerzetten zoals ik het voel

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:10

susannex schreef:
Ik stoor me er aan dat ze het hier zo even grappig neer zet. ;) Alsof het helemaal niks is.

Voor haar is het ook niks, verdikke, snap dat nou eens een keer (allemaal!)
Zij heeft er geen gevoel bij, en dat mag

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:11

stef schreef:
gaat boven andermans gevoel? Waarom niet een béétje rekening houden met elkaar? Maatschappij verhardt al genoeg.

Waarom niet een beetje rekening houden met elkaar... Men houdt toch ook geen rekening met mij? Als ik TS zou zijn? Want ik mag mijn gevoel niet neerzetten zoals ik het voel[/quote]

Wel, maar niet zo grappig en respectloos makkelijk.. Waarom wil ze dan een SA als ze er toch niet mee zit?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:11

Cin_penotti schreef:
Ik vind het apart dat je zo lacherig over een abortus kunt doen. Ik denk dat het besef later komt (als je misschien kinderen hebt of probeert kinderen te krijgen) (wat misschien nooit meer lukt, KAN een gevolg zijn van de ingreep) Ik vind de manier van schrijven respectloos omdat je ook op een mindere lacherige toon aan kan geven hoe het voor jou voelt. Ik snap dat het voor jou voelt als de beste oplossing en ben absoluut niet tegen abortus maar wel als je zelf onvoorzichtig bent en abortus als een oplossing ziet om van je probleem af te komen.JIJ hebt sex gehad en ik vind dat je jezelf er erg makkelijk vanaf maakt door zo maar een abortus te plegen. Ik zal half bokt wel over me heen krijgen maar zo denk ik er over.

Makkelijk?
Jezus nog aan toe, hoe krom is de wereld?
Denk je dat een kind erop zit te wachten om geboren te worden in een omgeving en bij ouders waarbij het niet welkom is?
Om dat je leven lang mee te dragen?
Om daardoor minder goed te kunnen functioneren,minder zelfvertrouwen te hebben etc?

En dan heb jij het over makkelijk?

@susannex, voor TS IS het ook helemaal niks snap dat dan....niet iedereen kijkt hetzelfde aan tegen het krijgen van kids

@stef, tegelijk

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:12

stef schreef:
susannex schreef:

Voor haar is het ook niks, verdikke, snap dat nou eens een keer (allemaal!)
Zij heeft er geen gevoel bij, en dat mag

Dat snap ik ook wel dat het voor haar niks maar de manier waarop het op andere over komt hebben wij wel gevoel bij!
en dat mag ook ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:13

stef schreef:

Waarom? Omdat mensen niet met jou en ts op 1 lijn komen?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:13

Ik weet wel dat het voor TS niks is, maar waarom dan een SA willen? Als je het uiteindelijk toch zo doet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:14

stef schreef:
Waarom niet een beetje rekening houden met elkaar... Men houdt toch ook geen rekening met mij? Als ik TS zou zijn? Want ik mag mijn gevoel niet neerzetten zoals ik het voel

TS kan ook prima haar verhaal doen zonder te spreken in termen als parasiet. Dat is simpelweg onnodig kwetsend. TS mag best haar verhaal doen van mij, maar waarom er dan onnodig kwetsende termen gebruikt moeten worden? Het verhaal an sich verandert niet als ze het wat nuanceert. Dan is iedereen happy lijkt mij. TS omdat ze toch haar verhaal kwijt kan, bokkers omdat het verhaal niet onnodig kwetsend is.

Ik bedoel:
Citaat:
Ik ben door de pil en het condoom heen geworden zwanger geraakt. Daar baalde ik enorm van, ik wil geen kind, nu niet, nooit! Dus ik heb het weg laten halen. Enorme opluchting, ik voel me veel beter nu ik weet dat ik geen verantwoordelijkheid voor een kind hoef te dragen. Zijn er nog meer mensen die zich ook erg opgelucht voelden na hun abortus?

Komt toch heel anders over dan een abortus weglachen en je kind een parasiet noemen. Zelfde strekking van het verhaal, maar dan zonder honderden bokkers te kwetsen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:15

*slaat op voorhoofd*
Belachelijk dat je er zo lacherig en makkelijk over doet.

Verder hou ik me erbuiten..

LadyMadonna

Dus moet TS een bericht maken dat ze het zo verschrikkelijk vond en dat ze het er zo ontzettend moeilijk mee heeft, terwijl dat niet zo is?
Ojajoh schreef:
stef schreef:

Waarom? Omdat mensen niet met jou en ts op 1 lijn komen?

kan ik ook weer omdraaien natuurlijk.

Topics over dit onderwerp draait altijd uit op 2 kampen die elkaar niet kunnen respecteren

Waarom ze een SA wilde (althans, wat ik op de OP haalde) is omdat ze niet wil dat bepaalde personen weten dat ze zwanger was, omdat die er mogelijk net zo'n heibel van maken als hier nu gebeurt

Raineri

Jongens kom op, zien jullie niet de ironie van de laatste pagina's vol met reactie's (ik heb het niet over de abortus van de TS)
Iedereen probeerd de juiste normen en waarden te uiten. Iedereen weet het het beste en abortus kan dan niet en dan wel. Vinden jullie dit niet ontzettend tegenstrijdig? En wie zijn jullie om daar over te beslissen? Gek diersoort die mensen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:16

Mijn god, wat is er hier aan de hand zeg!? Dan mag ik hier ook niet schrijven dat ik van het leven geniet, want het leven is toch oh zo mooi, omdat een kankerpatiënt die binnenkort sterft het zou kunnen lezen, of een naaste familielid van een terminaal-patiënt?

Ik vind helemaal niet dat de TS er lacherig over doet of respectloos schrijft, ze is gewoon opgelucht. Misschien wil het bij sommige mensen er niet in, maar er zijn mensen die nu nog geen behoefte hebben aan kinderen, of helemaal niet. En in zulke gevallen is abortus het beste.

Beter dan afdanken...eh.....afstaan ter adoptie of een pasgeboren kindje in de prullebak smijten e.d. zoals steeds vaker vermeld in de media.

Sterker nog, juist ómdat het nog steeds zo'n taboe-thema is, dat hele abortus-gebeuren, landen er pasgeboren kindjes in prullenbakken en rivieren...! Althans, dat denk ik/is mijn theorie...!

Laat iedereen gewoon in elkaars waarde, respecteer de keuzes van een ander (ook al zou het niet jouw keuze zijn) en het hele leven wordt er voor iedereen een stuk gemakkelijker op...! *\o/*

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:16

Nee we maken heibel omdat jullie, jullie mening hebben en wij de onze. ;) Als je een topic opent komen er gewoon reacties van bokkers die er anders over denken.