Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
H_Nalanta schreef:Ik heb het misschien inderdaad een beetje agressief overgebracht, excuses daarvoor.
Ik ben gewoon tegen abortus (helemaal als het voortvloeit uit onveilige sex). Ik geloof namelijk dat ieder mens (al is het nog maar een gedeelde cel; dan nog vind ik dat een kind) het recht heeft om te leven.
Of God al het leven geeft en neemt, ja dat geloof ik. Al ben ik wel voor vrijwillige euthanesie.
De vergelijking met een vlieg vind ik een beetje vergezocht, een mens is iets heel anders dan een vlieg.
Ik kan in sommige gevallen voor abortus zijn als het kind een leven krijgt met alleen maar pijn oid. Maar dan ook wel echt in het uiterste geval, iedereen heeft imo recht om te leven.
susannex schreef:@ Wildgirl; Maar je vind het wel normaal zoals iemand hier iets neer zet?
stef schreef:@ heino: Als ik dat zo voel... Ik moet morgen een mamografie laten maken. uiteraard compleet niet vergelijkbaar met een abortus, maar ik ben daar ook heel luchtig over, schijnt echter ook niet te kunnen, want daar ligt kennelijk ook een of andere taboe op.
Ts verteld haar eigen gevoel, als ze daar iemand mee kwetst is dat de fout van die persoon, niet van TS. Het zou anders zijn IMO als iemand een heel dramatisch verhaal over een abortus neerzet en er dan heel luchtig gereageerd wordt van joh, stel je niet zo aan. Dan is het namelijk tegen een ander gericht, en dat is nu absoluut niet het geval.
Adil schreef:Kim90 schreef:Adil: Ik zeg niet dat je het gezegd hebt, maar als jij dat als argument geeft voor aborteren dan lijkt mij dat je je dat met 28 weken ook niet erg zou vinden aangezien je argument dan nogsteeds geldt?
Fijn dat jou dat lijkt, maar dat is niet zo
Wildgirl schreef:susannex schreef:@ Wildgirl; Maar je vind het wel normaal zoals iemand hier iets neer zet?
Waar het om gaat is dat de TS haar verhaal kwijt wil en opgelucht is over iets wat ze heeft gedaan.
Ik begrijp haar keuze en begrijp ook haar opluchting, en ja, als je uren door mag praten over het wel willen krijgen van kinderen mag je wat mij betreft ook praten over het niet willen krijgen.
De mensen die zich daar aan storen zouden eerst eens bij zichzelf ten rade kunnen gaan waarom ze zich hier zo aan storen ipv direct richting de schrijfstijl van de TS te wijzen
Alsof het helemaal niks is. Heino schreef:stef schreef:@ heino: Als ik dat zo voel...
Dus jouw gevoel gaat boven andermans gevoel? Waarom niet een béétje rekening houden met elkaar? Maatschappij verhardt al genoeg.
stef schreef:gaat boven andermans gevoel? Waarom niet een béétje rekening houden met elkaar? Maatschappij verhardt al genoeg.
Cin_penotti schreef:Ik vind het apart dat je zo lacherig over een abortus kunt doen. Ik denk dat het besef later komt (als je misschien kinderen hebt of probeert kinderen te krijgen) (wat misschien nooit meer lukt, KAN een gevolg zijn van de ingreep) Ik vind de manier van schrijven respectloos omdat je ook op een mindere lacherige toon aan kan geven hoe het voor jou voelt. Ik snap dat het voor jou voelt als de beste oplossing en ben absoluut niet tegen abortus maar wel als je zelf onvoorzichtig bent en abortus als een oplossing ziet om van je probleem af te komen.JIJ hebt sex gehad en ik vind dat je jezelf er erg makkelijk vanaf maakt door zo maar een abortus te plegen. Ik zal half bokt wel over me heen krijgen maar zo denk ik er over.
stef schreef:susannex schreef:Ik stoor me er aan dat ze het hier zo even grappig neer zet.Alsof het helemaal niks is.
Voor haar is het ook niks, verdikke, snap dat nou eens een keer (allemaal!)
Zij heeft er geen gevoel bij, en dat mag
stef schreef:Waarom niet een beetje rekening houden met elkaar... Men houdt toch ook geen rekening met mij? Als ik TS zou zijn? Want ik mag mijn gevoel niet neerzetten zoals ik het voel
Citaat:Ik ben door de pil en het condoom heen geworden zwanger geraakt. Daar baalde ik enorm van, ik wil geen kind, nu niet, nooit! Dus ik heb het weg laten halen. Enorme opluchting, ik voel me veel beter nu ik weet dat ik geen verantwoordelijkheid voor een kind hoef te dragen. Zijn er nog meer mensen die zich ook erg opgelucht voelden na hun abortus?
Ojajoh schreef:stef schreef:Topic is as usual weereens gedoemd te mislukken
Waarom? Omdat mensen niet met jou en ts op 1 lijn komen?