Ben wanhopig, kind wil bijna niks eten, iemand a.u.b. tips??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:02

fjordowner18 schreef:
annelies, het gaat thuis ook veel beter.
hij eet zijn avond eten ook thuis gewoon tegenwoordig.
dat heb ik ook aangegeven, maar volgens diëtiste krijgt hij niet genoeg binnen en nu ben ik dus in twee strijd.
aan de ene kant wil ik niks met jeugdzorg te maken hebben aan de andere kant als hun de enige zijn die mij kunnen helpen en er zitten geen gevolgen aan vast....

daar ben ik dus bang voor dat als je naar jeugdzorg gaat dat ik straks moet bewijzen dat ik wel goed bn voor mijn zoon zoals mijn vader is overkomen met mij.

Ik snap ook niet zo goed wat jij bij jeugdzorg moet.

Mijn dochtertje is nu ook 2.5 jaar en heeft ook problemen met eten. In ieder geval met stukjes eten, dit komt omdat zij heel ziek is geweest en sonde voeding heeft gehad.

Als het een gedragsprobleem is of een verkeerde techniek van kauwen/eten, dan kom je een stuk verder met hulp van een logopediste.
Onze logepediste heeft ons en ons dochtertje goed geholpen.
Samen met behulp van de dietiste.

Zij helpen jouw ook hoe je het beste met het eten geven om kan gaan, ik vond dat een hele steun.

Heb je ook weleens geprobeerd om pap te geven smorgens? Mijn dochtertje eet pap van bambix of Nestle.
Mijn dochtertje heeft nu ook weer last met haar ontlasting, want dat kan ook een groot probleem zijn waardoor zij niet willen eten. Wij hebben FORLAX gehad om te geven, zodat zij makkelijker kan poepen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:41

Ben er laatst achter gekomen dat HSP'ers (Hoog Sensitief Persoon) verfijnde zintuigen hebben en dus ook beter ontwikkelde smaakpapillen kunnen hebben. Waardoor zij veel eten niet lekker kunnen vinden (bah vieze textuur, ieuw die combinatie van smaken).

Vriendin van mij heeft dit ook en at vroeger héél weinig en slecht.

Op internet genoeg te vinden over kinderen met HSP.

Niet dat alles moet komen door een 'aandoening', maar je zou het maar over het hoofd zien.

Ilja000

Re: Ben wanhopig, kind wil bijna niks eten, iemand a.u.b. tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:50

Zeker met die eczeemtoestanden zou ik eerst medische oorzaken uit willen sluiten...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:23

XLeandrosX schreef:
Ga terug naar de HA en vraag waarom hij je door heeft verwezen naar bureau jeugdzorg. Ik neem aan dat hij/zij daar dan een helder antwoord op kan geven. Vraag waarom hij je niet heeft doorverwezen naar een kinderarts. Ook daar moet je een duidelijk antwoord op kunnen krijgen.
Zorg dat je niet eerder de kamer uitgaat voor dat het je allemaal duidelijk is. Geef ook goed aan waarom jij problemen heb met jeugdzorg, wellicht is er dan een andere oplossing.
Je zou ook eens naar een andere HA kunnen gaan voor een s.o.

dankje, denk inderdaad dat dit de beste oplossing is, ga morgenochtend een weekje op vakantie en dan maak ik daarna meteen weer een afspraak.
de dokter legde uit dat hij dacht dat hun mij konden helpen, omdat hun gespecialiceert zijn op het gebied van gedragsproblemen, tenminste zo legde hij het uit, maar toen hij het woord jeugdzorg in zijn mond nam, klapte ik gewoon helemaal dicht en heb ik dus niet meer door gevraagd :+

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:29

linky schreef:
Mijn zus had vroeger dat probleem ook, en toen waren ze niet zo bezig met tere kinderzieltjes. Gewoon geen eten geven, er geen aandacht aan schenken en wachten tot hij honger krijgt en om eten vraagt. Werkte bij zus prima, nooit weer problemen gehad.

Nou ja klikt hard maar hier ben ik het toch echt mee eens!
Hoe meer je hem probeert aan het eten te krijgen hoe meer hij zal protesteren.
Gewoon weinig tot geen aandacht aan schenken dan gaat de lol er snel af.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:31

Vervelend probleem maar is het niet meer een probleem omdat dat er door de omgeving van het kind van gemaakt wordt? ik heb zelf 2 kinderen en die hebben allebei zo'n periode gehad rond die leeftijd en er is helemaal niks aan de hand als ze verder gewoon drinken. Krijgt vanzelf weer een keer honger. Gewoon geen aandacht aan besteden, kind krijgt vanzelf een keer honger. Wil kind alleen een toetje? Prima, alles wat kind eet is meegenomen. Zolang er geen enkele druk op kind gelegd wordt komt dit vanzelf goed. Een kind kan echt een hele tijd zonder normaal eten hoor en ongemerkt krijgen ze toch best nog wat binnen. Maar hoe meer aandacht eraan besteed wordt, des te groter wordt het probleem.

Enige wat mijn kinderen altijd wel moesten, was blijven zitten aan tafel tot iedereen klaar was. Of ze nu wel of niet wilden eten. En omdat ze dat toch moesten, namen ze maar eens een extra hapje want ja...ze moesten toch blijven zitten.

Ik ben echt tegen het je kind dwingen om te eten. Daarmee maak je probleemeters.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:07

Ik heb alleen te TS berichten gelezen.

Ook wij hebben enkele jaren geleden een doorverwijzing naar Jeugdzorg gehad i.v.m. eetproblemen van mijn, inmiddels 14-jarige zoon.
Verwijzingen naar de GGZ instellingen gaat via Jeugdzorg.
Uiteindelijke heeft hij/hebben wij eerst een tijd op de wachtlijst gestaan voor een intake bij Jeugdzorg, daarna bijna een jaar voor de GGZ instelling.
Daar is hij uitvoerig getest en onderzocht, waar uit kwam dat het gewoon een heel leuk en gezellig kind is, dus zonder diagnose weer weggestuurd.

Eten blijft lastig, maar hij leert wel steeds meer eten.

Jaren heeft hij geleefd zonder brood, eerst geen bruinbrood, daarna ook geen wit meer. Nog wel bolletjes, later niet meer. 's morgens griesmeelpap, cornflakes in alle soorten. Steeds als ik dacht dat er iets was wat hij wel wilde eten, lustte hij het niet meer.

Overblijfmoeders werden gek van hem, hij heeft er zelfs éénje met een schaar bedreigd omdat ze dacht hem te dwingen een broodje te eten.

Warm eten ging op en af.

Hij was echter nooit te mager, weinig ziek en groeit prima, hij is mij nu boven mijn hoofd uit gegroeid.

Wat ik geleerd heb om, naar mate hij ouder werd, steeds meer de verantwoording voor eten bij hem te leggen. Hij neemt nu nog geen brood mee naar school, maar als hij uit school komt maakt hij nu wel geroosterd brood.(wit waar bruin in zit) Hel leuke is ook dat hij nu zelf dingen gaat koken die hij lekker vindt.

Jullie weg is nog lang, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen, zolang je er maar geen strijd van maakt.

Wat ik me ook afvraag is of hij geen buikpijn heeft van de harde ontlasting? Anders zou je eerst dat probleem kunnen oplossen met medicijnen, misschien als de stoelgang goed gaat hij een minder vol gevoel heeft dat hij ook beter wil eten.

Fruithap, geef je die uit een potje? kan je daar stiekem een smaak overgang in maken naar vers, door steeds iets meer vers en minder potje te mengen? Desnoods beginnen met een mespuntje / druppeltje door een potje iedere dag ietsje meer?

Eet wel komkommer? probeer het met schil te geven.
Appel, met schil.
Geen banaan, dat stopt.
Doperwtjes zit vol vezels, super dat hij die gegeten heeft.
Aardappels bevat ook veel vezels, prima!

Dat speciale brood, maakt je schoonmoeder dat zelf? Kan ze daar langzaam steeds meer volkoren meel in doen?
Mijn zoon eet wel pannenkoeken, ook daar ging verstopt volkorenmeel in. :D Nu weet hij niet beter en vindt witte pannenkoeken niet eens meer zo lekker ;)

Ik begrijp je wanhoop volledig. :(:) maar weet dat het allemaal goed gaat komen :j

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:22

Tooske schreef:
linky schreef:
Mijn zus had vroeger dat probleem ook, en toen waren ze niet zo bezig met tere kinderzieltjes. Gewoon geen eten geven, er geen aandacht aan schenken en wachten tot hij honger krijgt en om eten vraagt. Werkte bij zus prima, nooit weer problemen gehad.

Nou ja klikt hard maar hier ben ik het toch echt mee eens!
Hoe meer je hem probeert aan het eten te krijgen hoe meer hij zal protesteren.
Gewoon weinig tot geen aandacht aan schenken dan gaat de lol er snel af.

Hier ben ik het ook mee eens.. Er wordt van alles geroepen van HSP ed maar ik zou er niet gelijk van alles achter zoeken.. Laat het los, niet alles hoeft een naam te hebben..

En het klinkt misschien een beetje hard, maar ik zou eerst naar mezelf kijken ipv te laten onderzoeken of mijn kind HSP, ASS ofzo heeft. Het kan zoiets kleins zijn wat je als ouders zijnde in je omgang met je kind kunt veranderen en dan ga je je kind in zo'n traject zetten om een label te krijgen. En dit heb je zelf vaak niet door, daar heb je vaak wel iemand voor nodig die je daar een op wijst.

En jeugdzorg haalt niet zomaar 123 kinderen uit huis hoor, liever niet zelfs. Ik maak op mijn werk juist vaak mee dat een kind allang uit huis had gemoeten, maar dat jeugdzorg geen stappen wil ondernemen..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:19

Tja, en anderen worden ten onrechte uit huis geplaatst. Dat is juist het onverwachte en enge van jeugdzorg.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:27

Ja dat hoor je wel eens, al heb ik dat (in 6 jaar) nog nooit meegemaakt.. Terwijl bijna alle kinderen met jeugdzorg te maken hebben bij ons..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:51

Samantha_ schreef:
Ik was ook een lastige eter, dus ik herken wel wat van m'n zoontje erin.

Wie kan mij een beetje de symptomen van autisme vertellen, via google word ik niet veel wijzer. Ik begin bij mijn zoontje wel steeds meer die kant op te denken?

Oja, ik vertelde aan de psych dat Jelle geen snoep/koek of iets krijgt als hij geen brood eet. En dat hij zo wel eens een hele dag niks eet, en om 16u eindelijk een boterhammetje wilt. Dat vond ze wel streng, en zei dat er ook verantwoorde tussendoortjes zijn.

Wat ze ook opschreef met uitroepteken, is dat Jelle urenlang vlees/groente in z'n mond kan houden, hij kan het niet doorslikken. Hij blijft maar kauwen.

Ook niet als je zoekt op het syndroom van Asperge? Mijn vriendin heeft eens van een 'expert' een hele omschrijving gekregen over de eetgewoonten van een kind met dit syndroom. Ze is er toen voor naar Utrecht geweest, omdat ze daar een apart onderzoek hadden naar Autisme. Die van haar heeft het. Ik wil het haar wel eens vragen? Maar ze is nogal lang van stof. :o Dus als ik het vraag, wil ik zeker weten dat ik het voor iemand doe. :P

Dat van dat vlees in de mond bewaren: Hier ook zo'n hamster! Vooral met varkenshaas en dat vinden wij dus echt sund, want het is zulk lekker vlees. Maar mijn zoontje kan daar ook een hele dag mee rondlopen. Al het eten gaat er verder langs. Die wacht echt tot ie het mag uitspugen. Hij zal het zeker niet doorslikken! Hij eet verder wel naar behoren, dus mij hoor je niet.

2,5 was hier wel de leeftijd dat ik ze nog wel eens met eten bij oma bracht. Die spreekt er vast nog steeds schande van, maar bij oma at mijn middelste beter dan bij mij. Blijkbaar dwingen vreemde ogen. Het werkte, dus wat maakt het uit wat een ander vindt hè? Het eten zat er weer in. :P Zij kon niet begrijpen dat ze het eten laat staan. Prima toch? Iedereen blij. Ze kunnen inderdaad ontzettend drijnen dan. Ik ga dan altijd wel schrijven wat ze binnenkrijgen in zo'n periode. Voor het geval dat het te lang gaat duren. Hier is het idd geen toetje na het eten als het bord niet leeg is. Tenzij duidelijk is dat ze zich echt niet goed voelen. Dan wel. Yoghurt kan ze dan net door een griepje heen helpen. Als mijn man ziek is, is dat ook het enige wat ie velen kan.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:58

Hoihoi,
Ik heb niet alles doorgelezen hoor.
Maar ik was, toen ik nog een ukkie was.. ook een slechte eter.
Gewoon weg omdat ik geen zin had om iets te eten was ik alleen al een beetje 'bah' vond.
Mijn ouders naar de huisarts.
En die zei heel simpel 'Maak vanavond gewoon avondeten, net als altijd. Eet ze het niet? Dan zet je het in de koelkast en bewaar je het. Tot dat ze echt honger krijgt, tot de tijd dat ze haar maaltje heeft op gegeten, mag ze niks anders hebben. Een kind kan makkelijk 3 dagen zonder eten. Natuurlijk wel drinken.'

Dus mijn ouders deden dat.
En ik wou het zoals gewoonlijk niet.
Nouja, na 2 dagen had ik het toch mooi opgegeten!

En nu, 12 jaar later?
Ik lust best wel veel, ben niet fan van alles.
Maar ik werk het makkelijk naar binnen, alleen dingen die ik echt niet lust, hoef ik dan ook niet.
Maar dat is logisch?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:30

Zoals ik al eerder aangaf en waar helaas niet op gereageerd is, waarom zoek je geen contact met de logopediste? Die kan je goed helpen met diverse problemen.

Mijn dochter spaart ook als een hamster en eet ook niet alles op.
Je moet alleen een manier vinden om jouw zoon op een goede manier te stimuleren en de logepediste kan je daar goed mee op weg helpen. Straffen, op de huid zitten, boos worden---> wordt het alleen maar erger en raak je steeds verder weg.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:52

Idefix, ik kom bij asperger en autisme (en ook bij hoogsensitief) veel kenmerken tegen van hem. Maar ook weer dingen die niet kloppen. Lastig hoor...
Moet zeggen dat het de laatste tijd wel beter gaat. Hij krijgt geen toetje als ie niet eet, als ie goed eet, prijzen we hem de hemel in, dat werkt ook wel, je ziet hem glunderen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:14

Samantha: Super om te lezen dat het beter gaat! Het is maar een tip hè? Als het iemand vooruit helpt, heeft het geholpen. Fijn dat je merkt dat het steeds beter wordt. 2,5 was hier ook gewoon een verdraaid moeilijke leeftijd en ik ben dankbaar dat de kids hier geen syndromen hebben. Ze zijn 'gewoon normaal'.

Een 'normaal' kind is tegenwoordig ook heel bijzonder. ;) Als ze 6 zijn begint het gezodemieter opnieuw. Dan weet je het vast. ;)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:36

Heb je al groene smoothies (heksendrankjes of wat je er maar van maakt :D ) geprobeerd? sla, met druiven , peer, bleekselderij enz enz....water en een beetje ijs blenderen en drinken maar, lekker, heel voedzaam en gezond :)
Of dit mengsel maken en invriezen met die tupperware dingen, dan mag hij ijsjes eten wat hij wil :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:46

In de Allerhande van deze maand staan ook lékkere recepten voor verse ijsjes :-p

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:06

Toverbal schreef:

Bureau Jeugdzorg is in eerste instantie bedoeld als "ontvangstloket" voor allerlei problemen en zij kunnen je doorsturen naar de hulp die je nodig hebt (of iets scpetischer: naar de hulp die zij denken dat jij nodig hebt ;) ) Dus ook als je een logopedist nodig hebt voor bijv. een kauw en slikprobleem, dan kun je daar via BJZ komen :j

BJZ heeft helaas een beetje een negatief imago, enerzijds door negatieve ervaringen, anderzijds door spookverhalen als "als je met BJZ te maken krijgt, halen ze je kind uit huis" BJZ is er om te helpen en ja, ze plaatsen wel eens kinderen uit huis, maar dat gebeurt niet zomaar, dat gaat via een rechter e.d. en dat dient als laatste redmiddel :) Ik verklaar ze niet heilig en ze hebben vast wel eens verkeerd ingegrepen of inderdaad een kind uit huis geplaatst terwijl het misschien toch beter anders had gekund, maar ik vind het zonde dat er daardoor zo'n angstige sfeer rondom BJZ hangt, waardoor mensen er bij voorbaat al niet heen willen

TS: ik snap dat jij naar aanleiding van je eigen negatieve ervaring met BJZ, bang bent om daar aan te kloppen :j Bedenk hierbij wel dat ze jouw zoon echt niet zomaar uit huis plaatsen, zeker niet om een probleem met eten!
Verder ben ik het met je eens dat ik ook eerst de medische oorzaken uitgesloten zou willen zien, dus daar zou ik nu eerst op gaan aandringen :j

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:39

idefix4 schreef:
Samantha: Super om te lezen dat het beter gaat! Het is maar een tip hè? Als het iemand vooruit helpt, heeft het geholpen. Fijn dat je merkt dat het steeds beter wordt. 2,5 was hier ook gewoon een verdraaid moeilijke leeftijd en ik ben dankbaar dat de kids hier geen syndromen hebben. Ze zijn 'gewoon normaal'.

Een 'normaal' kind is tegenwoordig ook heel bijzonder. ;) Als ze 6 zijn begint het gezodemieter opnieuw. Dan weet je het vast. ;)

Haha bedankt voor het waarschuwen! :=

mijn zoon is al 3 trouwens, maar zijn peuterpubertijd loopt vast een stukje door ofzo.
Merk met groeien ook wel dat het iets beter gaat. Laatste keer in zkh woog hij 12 kilo, dat is ong 2 maanden terug, en nu zit ie al op 12,5 ong. Terwijl hij anderhalf jaar zowat stil heeft gestaan.

Smoothies etc maken is wel een idee, en ijsjes ook, alleen dat wil meneer ook niet, hij vind ijs te koud. :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:19

Hoei! Ik lees wel dat ik hier broodnodig mijn kids eens moet wegen. Geen idee hoeveel ze hier wegen. Gisteren op een begrafenis dachten ze dat mijn 2 jongsten een 2-ling zijn hihi. Ech nie! Maar mijn dametje van 6 is ook al jaren een slechte eter. Mijn zusje was ook zo, dus ik maak me er niet heel druk om. In het ergste geval zet ik haar bij mijn moeder neer. Die krijgt er met haar vreemde ogen nog wel eens wat te eten in. En anders eten we een keer worteltjes van Hak. Die eet ze heel erg graag! Ze zwemt inmiddels voor C zonder moeite, dus ik staar me maar niet blind op haar. De schoolarts waarschuwde me voor een enorme handicap als ze ouder wordt: Ze zal máár 1.65m ofzo groot worden. Nou, mijn halve familie was razend toen ze dat hoorden. Die zijn allemaal van die lengte en zien het niet als handicap. Daar komt bij, dat ze dat ook over mijn zusje zeiden en die is 1.74 m. _-:( Je kan als arts ook doordraven.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:41

Corelli schreef:
Toverbal schreef:

Bureau Jeugdzorg is in eerste instantie bedoeld als "ontvangstloket" voor allerlei problemen en zij kunnen je doorsturen naar de hulp die je nodig hebt (of iets scpetischer: naar de hulp die zij denken dat jij nodig hebt ;) ) Dus ook als je een logopedist nodig hebt voor bijv. een kauw en slikprobleem, dan kun je daar via BJZ komen :j

BJZ heeft helaas een beetje een negatief imago, enerzijds door negatieve ervaringen, anderzijds door spookverhalen als "als je met BJZ te maken krijgt, halen ze je kind uit huis" BJZ is er om te helpen en ja, ze plaatsen wel eens kinderen uit huis, maar dat gebeurt niet zomaar, dat gaat via een rechter e.d. en dat dient als laatste redmiddel :) Ik verklaar ze niet heilig en ze hebben vast wel eens verkeerd ingegrepen of inderdaad een kind uit huis geplaatst terwijl het misschien toch beter anders had gekund, maar ik vind het zonde dat er daardoor zo'n angstige sfeer rondom BJZ hangt, waardoor mensen er bij voorbaat al niet heen willen

TS: ik snap dat jij naar aanleiding van je eigen negatieve ervaring met BJZ, bang bent om daar aan te kloppen :j Bedenk hierbij wel dat ze jouw zoon echt niet zomaar uit huis plaatsen, zeker niet om een probleem met eten!
Verder ben ik het met je eens dat ik ook eerst de medische oorzaken uitgesloten zou willen zien, dus daar zou ik nu eerst op gaan aandringen :j

Maar het CB kan toch ook een doorverwijzing geven, waarom moeten er altijd zoveel lijnen tussen zitten? Maar goed, maakt niet uit. Ik trek mij verder terug, omdat de TS niet reageerd op mijn antwoorden en ik dacht haar te kunnen helpen, omdat ik ook een lange weg met eten heb gehad met mijn dochtertje.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:47

Tsja, dat is de bureaucratie van Nederland ;) Ben ik verder ook niet wild van, maar daar kun je weinig aan veranderen :)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:30

ben vorige week een hele week op vakantie geweest en daar precies bijgehouden wat hij eet, omdat niemand anders hem wat gaf alleen ik kon ik dit beter dan thuis waar hij ook wel bij andere is.
op zich ging het eten zelf heel goed, hij heeft best veel verschillende dingen gegeten, maar wat mij veel meer op viel was dat hij de hele vakantie 1 keer gepoept heeft.
zaterdag vertrokken niks gedaan en dinsdag pas gepoept en vervolgens weer zaterdag toen we terug waren.
veel te weinig dus en vind het dan ook niet gek dat je er van boven niet veel inkrijgt als het van onder er niet uitkomt, je bent een keer vol natuurlijk.
heb net de ha gebeld, maar deze is met vakantie dus ga straks in supermarkt kijken wat kan helpen tegen betere ontlasting.
zoals b.v. roce vice laxo iemand ervaring mee?

ik zag iets over logopediste?
in oktober komt de logopediste op zijn schooltje, als het dan nog niet beter is, kaart ik het gewoon bij haar aan, misschien kan zei helpen inderdaad

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:56

Heel herkenbaar! Komt in mijn familie veel voor. Kinderen hebben vaak moeite met naar de wc gaan op andere plekken. Mijn zoontje van 4 poept nog liever in zijn broek dan op een 'vreemde' wc. Ze kunnen het dan heel lang ophouden. Er is inderdaad wel een middel om kinderen te helpen met de ontlasting. Buikpijn kan ook een heel goede reden zijn voor een kind om niet te eten. Breek me de bek niet open.

Mijn zus was al 17 en heeft het ook gepresteerd om niet te gaan in den vreemde. Die hield daar een leuke buikvliesontsteking aan over. Hier werkt het heel goed om heel interessant een fles water te geven. Aan het eind van de dag moet die leeg zijn. Veel drinken helpt ook om de ontlasting soepel te houden.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:47

Zo heeft die van mij juist weer snel werkende darmen en die blijft dus maar dooreten omdat het te snel van onder weer uit komt....Volgens de HA gaat hij daar wel over heen groeien en het is inderdaad veel minder dan toen hij een peuter was.