verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:09

@ Susyb: Ik vind goede tandartsen ook goud waard.. Mijn huidige tandarts woont op 2 uur reisafstand (ben nl. verhuisd), en heb echt geweigerd om een nieuwe in de buurt te zoeken. Officieel moet het wel, maar och, deze tandarts vertrouw ik tenminste 100% :)

Nog even een vraagje: mijn boven- en onderkies zijn aan de rechterkant getrokken. Nu zit daar natuurlijk een stuk wang tussen, maar ik heb best dikke wangen dus het gebeurde regelmatig dat ik daar op mijn wang beet :') Geen onhandigheid, maar gewoon dikke wangen plus weinig ruimte... Nu zijn de kiezen weg, maar mijn wang was natuurlijk nog wat dikker geworden door de behandeling. Resultaat: volgens mij is het nu helemaal dik, en bijt ik met mijn tandvlees (waar voorheen dus de kiezen zaten) steeds op mijn wang. Die is nu dus dik etc, en zorgt ervoor dat ik niet kan kauwen.. Immers, kan niet meer volledig m'n tanden op elkaar zetten omdat dat 'uitsteeksel' van de opgezette wang ertussen zit. (Volgen jullie het nog? :D ). Hebben anderen dit ook wel eens gehad? Gaat dus om de binnenkant van de wang, niet de zwelling aan de buitenkant :)
Ik denk dat het over gaat en dat m'n wang daar vanzelf slinkt wanneer ik een tijdje niet kauw of überhaupt mijn tanden op elkaar zet. Maar dat is vrij moeilijk, want als ik m'n kaken laat rusten zakken ze natuurlijk automatisch op elkaar..

Wietsje92

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:01

Nou ik ben vanochtend naar de kaakchirurg geweest. Moest 1 verstandskies laten trekken, en 3 gewone kiezen. Aan de onderkant 2 kiezen en een verstandskies, dat viel me alles mee. Bovenkant zat een ontsteking in de kies waarschijnlijk waardoor de verdoving niet goed werkte en daardoor deed het dus behoorlijk veel pijn toen hij die ging trekken. Verdoving onderkant is nog niet uitgewerkt, maar heb al een pijnstiller (speciale van de HA) ingenomen, dus hoop dat de pijn meevalt. :) Al met al eigenlijk enorm tegen op gezien wat helemaal niet nodig was.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:28

had je wel gezegd tegen kaakchirurg dat boven de verdoving niet zijn werk deed? Mij is verteld dat het verplicht is om aan te geven om nog eens te gaan spuiten totdat het echt werkt. het mag echt geen pijn doen bij trekken.

ik zeg het even zodat bij anderen niet gebeurd :)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:20

Zo, ik kom ook even binnenvallen!

Heb gisteren twee verstandskiezen laten trekken, moet over 6 weken terugkomen voor de volgende twee. Viel me reuze mee, de verdovingsprikjes voelde ik amper en voor de rest heb ik nauwelijks iets gevoeld. De wortel van mijn onderste verstandskies was gedeeltelijk afgebroken waardoor ze nog wat extra moesten wroeten. Ik had me schrap gezet voor het moment waarop de verdoving uitgewerkt zou zijn, maar met 3x daags 600mg ibuprofen voel ik eigenlijk helemaal niets. Gisteravond al wat pasta gegeten en vandaag al wat hardere dingen zoals koekjes, wel alles aan een kant kauwend natuurlijk ;) Ik moet 3x per dag spoelen met chloorhexidine, alleen gisteren nog niet. Wel heb ik het gevoel een beetje warm en koortsig te zijn, maar volgens het informatieboekje is dat heel normaal.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:29

Th0mas schreef:
had je wel gezegd tegen kaakchirurg dat boven de verdoving niet zijn werk deed? Mij is verteld dat het verplicht is om aan te geven om nog eens te gaan spuiten totdat het echt werkt. het mag echt geen pijn doen bij trekken.

ik zeg het even zodat bij anderen niet gebeurd :)

Ja toen ik in de behandelkamer kwam, heb ik al aangegeven dat ik dacht dat de verdoving boven niet goed werkte. Toen de kaakchirurg op mijn tandvlees drukte voelde ik het wel, maar het deed geen pijn, dus hij zei dat hij voor gevoeligheid niet bij kon spuiten. Heb een paar pijnscheuten gevoeld, en verder viel het wel mee. Hij denkt dat de verdoving niet goed werkte doordat er een ontsteking in die kies zat. Maar ik denk eerder dat als hij bijgespoten had, dat ik het niet gevoeld had, ik reageer nou eenmaal alleen maar op hogere dosering. Ach ik was al lang blij dat hij het allemaal in 1x kon doen :j

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:19

Ik ben net geweest, het viel hartstikke mee.
Ik ben alleen vergeten te vragen hoe lang de verdoving ongeveer aan blijft houden. Weet iemand dat misschien? (als het ertoe doet: ik heb 2 prikken gehad)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:20

2 tot 4 uur ;) Bij mij was het zeker 4 uur later voordat ie uitgewerkt was. Onderkant was bij mij ook met 2 prikken verdoofd

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:23

Okay dankje!
Die prikjes van de verdoving vielen trouwens ook heel erg mee. Ik had me voorbereid op iets pijnlijks omdat iedereen zegt dat die prikken vervelend zijn, maar ik lag daar en ik dacht: Nou, mijn piercing deed meer pijn. :O Alleen die bittere smaak was wel vervelend.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:24

Ligt er ook aan of je onder of boven moet. Boven in het gehemelte doet best pijn.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:34

Ik had boven, maar vond het niet echt pijn doen eigenlijk :P

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:37

Ligt er net aan wat je gewend bent, ik ben ook niet echt kleinzerig, maar vond het een behoorlijk vervelende prik. Ik ben ook niet zo'n prikkenmens dus misschien dat het daar aan ligt :o

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:33

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voor de zwelling weer afneemt? Mijn wang is behoorlijk dik en ik word er een beetje gek van.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:15

Zal een paar dagen zijn. Ik heb er zelf geen last van, helpt koelen met een coolpack niet?

Iemand ervaring met een ontsteking na het trekken van de kies?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:18

Ik ben al vanaf maandag aan het koelen, werkt voor geen meter. (nouja, werkt wel iets tegen de pijn)
Maar volgende week maandag gaat de ander eruit, en de donderdag daarna is mijn diploma uitreiking. Ik vind het zo stom als ik daar sta met een dikke wang. :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:45

Ja dat snap ik.. := Stom dat het koelen niet helpt, bij mij zijn er 4 in 1x uitgegaan en heb geen dikke wangen gehad :n Hoop voor je dat je wang snel weer dunner wordt!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:54

Haha, ik ben vanochtend in slaap gevallen emt dat coolpack op mijn wang. Nu is 'ie lek. oops _O-
Gelukkig is het maar een klein gaatje en kan ik 'm voorlopig nog wel gebruiken.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:51

Dinsdag mag ik weer voor de laatste 2!! Vorige keer nergens last van gehad en kon gewoon gelijk eten en praten en geen dikke wang gehad.. Dus hopen dat ik deze keer ook geen last ervan heb! Vond het ook geen pijn doen, alleen de spuitjes zie ik beetje tegen op..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:31

Ik irriteer me enorm aan de hechting, kun je die er ook zelf uithalen? Anders moet ik tot maandag wachten en dan denk ik dat ik m er al uitgetrokken heb :=

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:32

Ja ik irriteer me ook aan de hechtingen. Volgensmij zitten ze los ofzo

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:41

Ja die van mij hangt boven in half los, die onderin zitten nog wel goed op zich.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:13

Ik moet ook tot maandag wachten trouwens :P Dan gaat de andere kant er uit (enkel boven) en dan vraag ik gelijk of hij die hechtingen eruit kan halen. Volgensmij zit het toch ondertussen wel netjes.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:50

Ik heb de hechting met een tandenstoker eruitgehaald, het brak gewoon omdat het oplosbaar was. Het zat erg strak, pijnlijk en na het uitrekken was de pijn 100% weg!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:53

Oke, ik dacht misschien even iemand met een schaar de hechting door laten knippen en dan eruit trekken. Kan er vandaag nogal goed van afblijven, tot nu toe tenminste :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:04

Nou ik blij! Hechting is eindelijk los gegaan!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:59

Wietsje92 schreef:
Oke, ik dacht misschien even iemand met een schaar de hechting door laten knippen en dan eruit trekken. Kan er vandaag nogal goed van afblijven, tot nu toe tenminste :')

haha, het is alleen zo gedoe om afspraak te maken en erheen te rijden.

Ik heb trouwens 170 euro moeten betalen voor het verwijderen van verstandkiezen. :wow: