Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessicajoann schreef:Ik hoorde iemand laatst iets zeggen. Dat je dus geen HSP kan zijn als je beestjes dood.
Nu heb ik een hekel aan insecten en die gaan hartstikke dood. En volgens mij ben ik ook HSp. Hoe is dat bij jullie?
RedPassion schreef:Ik reageer ook sterk op volle maan. Qua slapen en dromen, maar ook in het algemeen ben ik nog makkelijker te prikkelen dan normaal.
Wat vervelend Duke... Ik durf het ook niet echt bespreekbaar te maken trouwens, gelukkig heb ik nu wel fijne begeleiding gevonden waardoor ik de behoefte ook minder heb om er met mensen uit mijn omgeving over te praten. Maar het zou soms best fijn zijn, ik begrijp ook helemaal dat je wilt dat hij snapt hoe je in elkaar zit. Misschien kan je hem er iets over laten lezen?
Ik ben trouwens wel benieuwd, als je het wilt delen, hoe je dan zo'n gesprek met je man begint, en waar je het dan zoal over hebt (of over wilt hebben).
Rebel_Jits schreef:Jessicajoann schreef:Ik hoorde iemand laatst iets zeggen. Dat je dus geen HSP kan zijn als je beestjes dood.
Nu heb ik een hekel aan insecten en die gaan hartstikke dood. En volgens mij ben ik ook HSp. Hoe is dat bij jullie?
Dat is je reinste onzin. Het is niet dat je meteen elk levend iets respecteert en in leven probeert te houden. Alsof je dan alle gevoelens van elk dier en ding ook voelt. Naar mijn idee is het onwetendheid van diegene dat hij/zij dat zei.
Duke schreef:Pas weer geprobeerd met mijn man erover te praten, maar ik had de volgende dag alweer spijt. Als ik het erover heb, dan gaat hij met toenemende mate me bekijken met een blik van: 'Zal ik nu de witte jassen bellen of even wachten tot morgen.'Zo jammer dat ik hier juist niet met mijn man over kan praten. En ik wil zo graag dat hij begrijpt wat ik voel en waarom ik soms doe zoals ik doe (snap je?).
Sassol schreef:Mijn vriend is autist en ik HSP, leuke combiIk had om de zoveel tijd een instorting en om de zoveel maanden depressieve gedachten. Kwam ik dit topic tegen en dacht: verdomd!
Ik later dus aan mijn vriend uitgelegd. Zijn reactie: dan moet je misschien 1 à 2 x in de week een gewoon baantje van 8u per dag nemen. Jaa liefje, dát moet ik doen
Duke schreef:En dat kan ik niet uitleggen waarom en dús ligt het aan mij, volgens hem.
Sassol schreef:Mijn vriend is autist en ik HSP, leuke combiIk had om de zoveel tijd een instorting en om de zoveel maanden depressieve gedachten. Kwam ik dit topic tegen en dacht: verdomd!
Ik later dus aan mijn vriend uitgelegd. Zijn reactie: dan moet je misschien 1 à 2 x in de week een gewoon baantje van 8u per dag nemen. Jaa liefje, dát moet ik doen