Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldyp schreef:met een consequente aanpak en iemand om je heen die jou gedrag maar steeds weer op de rails houd dan komt het uiteindelijk toch een heel eind goed.
njiloj schreef:Nou, ik ben net terug van de Diagnosestelling en aphotheek, en jawel, ADD en Ritalin. Ik heb van het weekend een festival, en hier word waarschijnlijk nogal wat alcohol genuttigd, dus ik wacht met de Ritalin tot hierna. Ik ben benieuwd naar de resultaten....
Alwiene schreef:, maar houdt er rekening mee dat je de eerste dag van Ritalin knap 'stoned' kan zijn, dat is ook de enige keer,
Miseria schreef:Alwiene schreef:, maar houdt er rekening mee dat je de eerste dag van Ritalin knap 'stoned' kan zijn, dat is ook de enige keer,
Bij mij was het na 4 weken nog niet wegBij ieder pilletje was ik zo stoned als een garnaal, zelf met de kinderdosis. Ben er maar mee gestopt en heb heel actief gewerkt met praktijkoplossingen, werkt voor mij veel beter!
Wendy31 schreef:Hallo, ik meld me ook even hier. Mijn zoon van 7,5 gebruikt vanaf 5,5 Ritalin en dat was echt een verademing kan ik vertellen. Hij kon op school eigenlijk niks door concentratieproblemen en is nu in 2 jaar tijd zo gegroeid door de rust die hij weer heeft. Ik was eigenlijk op zoek naar informatie over de tics die een adhd-er kan hebben. Het is sinds een paar dagen behoorlijk erg vind ik en door het surfen kom ik ook dingen tegen zoals een glutenvrij dieet? Hij heeft over het algemeen regelmatig last van zijn buik en/of buikpijn. Ik heb ineens het idee gekregen dat er misschien wel meer aan de hand is dan adhd. Zijn hier mensen die ervaring hebben met tics en bepaald voedsel?
_Ella_ schreef:Als ik alle reacties hier lees vraag ik me af of ik een speciaal geval ben. Ik ben nog lang niet van plan om medicatie te gaan gebruiken. Het zal allemaal heus wel helpen, maar het is -als je daar voor kiest- ook wel te doen zonder.
De diagnose is een optelsom van je sterke en minder sterke kanten, bij mij valt daar toevallig ADD uit, en bij iemand anders heeft het misschien nog geen naam.
Je kan toch ook je leven op die manier indelen zodat je sterke kanten benut worden en je minder sterke kanten ondersteund? Mijn familie en vrienden weten dat ik het heb, en kunnen bepaalt gedrag hierdoor beter plaatsen. Als het lastig is kunnen ze dit gerust tegen me zeggen, en dan zoeken we een oplossing.
Op mijn werk heb ik verteld dat ik nogal chaotisch kan zijn, en ook hier mogen ze me op aanspreken als ik loop te zweven. Sja... chaotisch zijn is niet een super eigenschap, maar hiernaast ben ik ook erg flexibel, analytisch, en creatief in het bedenken van oplossingen en mogelijkheden. Iedereen (ook 'normale' mensen) heeft toch wel wat? Het is belangrijk dat je je eigen valkuilen herkent en hier op in kan spelen.
robeer schreef:Je valkuilen kennen wil nog niet altijd zeggen dat je er dan ook niet insodemietert. Ik ken mijn valkuilen erg goed maar ben er al een aantal keren ingevallen. En dan niet een beetje maar vol op je b*k gaan.
Nu ik de medicatie weer heb opgestart, voel ik het in ieder geval als ik aan de rand van de valkuil sta en kan ik een stapje terug doen. Dat is wel even wat anders en de schade blijft uit of in ieder geval beperkt.