[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:20

Vraagje:
Kan iemand hier namen vertalen naar het latijns?

Ik kom er niet uit. :Y)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:24

Ik heb vorige week een tattoo in latijns laten zetten, Amor Omnia Vincit.. even foto zoeken...

Afbeelding

Het betekend: Liefde Overwint Alles !!

Raja

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:24

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:27

Roxxiejj schreef:
Vriendin van me wil nu ook op die plek een tattoo laten zetten, op precies dezelfde plek als ik van plan was. Beetje stom van der, maar goed. Ze neemt wel een totaal andere tekst..
Ze vertelde wel dat onder je b00b (jup, dat was ik ;) ) ontzettend veel pijn doet, omdat het precies over je ribben gezet wordt. Vertelde haar maar direct dat 'als ze het heel erg graag wilt, je het toch wel laat doen. Pijn is fijn en bloed moet :j '
Oftewel, bokt wijsheid :j

Ik ga er iig voor :j panisch voor naalden, schokkend extreem lage pijngrens en een piepklein hartje, maar die tatoeage komt er hoor :j

Zie mijn foto hierboven ^
Ik wilde het ook heel graag, was er al vanaf september mee bezig...

Maar het enige wat ik dacht was "Waarom wil ik dit ook alweer?"

Op mijn ribben deed het zeer, maar ook richting het midden van mijn buik, was ook echt een rotplek!
Maar ben er wel heeel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:39

Amanda_T schreef:
Zijn er mensen die samen met hun vriend iets hebben laten zetten? Mijn vriend wil graag iets van mij en ik graag iets van hem. Namen van elkaar zijn eigenlijk uitgesloten, dat is iets wat ik liever niet doe. Een bepaald teken o.i.d. zou veel meer mijn voorkeur hebben. We zijn geen hartjes/zoetsappige types. Dus ik was even benieuwd hoe sommigen samen hun liefde hebben laten vastleggen op hun lichaam :)

Ik vind het een mooi idee hoor, maar ik zou in elk geval gaan voor iets dat -mocht het nodig zijn- weer makkelijk te coveren of te veranderen is. Het lijkt mij echt niks om met zo'n herinnering op je lichaam achter te blijven als de relatie over is (en gezien het aantal relaties dat strandt en jouw leeftijd is dat toch iets om rekening mee te houden).

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:04

Amanda_T schreef:
Aan zoiets had ik inderdaad ook al zitten denken..En op welke plaats hebben jullie hem laten zetten?
Mijn vriend heeft namelijk al een aardig grote op zijn rechterarm onderarm staan. Daar staan tussen pols en elleboog 3 chinese tekens..En ik zelf heb er al eentje staan tussen mijn schouderbladen.
Willen hem wel beiden op dezelfde plaats laten zetten, dat is iig het laatste wat eruit is gekomen toen we het erover hadden.:)

@ Thirza, dat zou voor mij ook de reden zijn om iets te kiezen wat niet alleen voor ons staat, maar ook onze manier van leven etc. Namen zijn zowiezo geen optie, dat wilde ik absoluut niet hebben. De eerste letter ook niet, maar dan blijven er nog steeds genoeg opties over..

Mag ik vragen wat jullie als "teken" hadden?

Rechter schouderblad! :)
Ik had ook al iets tussen mn schouderbladen, en die wil ik ook nog uit laten breiden, zodat het meer 1 geheel wordt. Vind ik mooier :D

Afbeelding

Afbeelding
Haha mn schouderblad ziet er echt raar uit op deze foto _O-

@ whis: Het is 'Latijn' en niet 'Latijns' ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:05

Wauw! Foto is ook echt heel erg gaaf zo! Heel mooi dat hij een wat mannelijkere versie heeft en jij een vrouwelijke met wat meer sier erin verwerkt :j
Heel erg gaaf! En niet heel persoonlijk (mocht het ooit ooit ooit uitraken...)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:08

Roxxiejj schreef:
Wauw! Foto is ook echt heel erg gaaf zo! Heel mooi dat hij een wat mannelijkere versie heeft en jij een vrouwelijke met wat meer sier erin verwerkt :j

Dit viel mij ook gelijk op! Heel erg gaaf, super!

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:08

DeadxStar schreef:
@ whis: Het is 'Latijn' en niet 'Latijns' ;)

Spelfout, kan gebeuren!
Was even snel getypt voordat ik weg moest.
Maar de boodschap kwam over. :D

Erg mooie tattoo trouwens.
Leuk idee zo voor beide. Hetzelfde, maar toch anders. :)
Laatst bijgewerkt door Whis_ op 08-02-11 21:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:09

DeadxStar, wauw! Echt super mooi. Ik ben niet weg van de plek, maar bij jouw tattoo vind ik het super mooi.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:08

Hihi dankjewel iedereen!

Ben er ook echt super blij mee.. Heeft gewoon écht een betekenis voor ons.

Roxxiejj schreef:

Ja dat was inderdaad ook de bedoeling! Ik heel sierlijk & vrouwelijk, en hij wat 'stoerder' :))
En idd, die tattoo blijft altijd een betekenis houden voor mij :j Ook al zou het over gaan (wat ik uiteraard niet denk of hoop ;) )

@ Whis: Haha kan gebeuren idd :P

@ Rien: Ik was ook nooit zo weg van een tattoo op een schouderblad :n Van wat ik had gezien dan.
Maar deze bedekt heel m'n schouderblad, en dat vind ik dan weer wel mooi haha :D

In april mag ik weer. Het kriebelt nu al, ik kan echt niet wachten :o :o

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:04

Ik kom erg mooie tattoo's tegen zeg! Ben vooral verliefd op die vlinders!
Ik zit alweer over mijn 4e na te denken, ik zou hem heel graag net onder mijn nek zeg maar willen hebben, iets hoger dan tussen mijn schouderbladen, of op de zijkant/bovenkant van mijn pols.
Ik heb mijn eerste nu alweer 7 jaar ongeveer (tribal op mijn onderrug), m'n 2e is op mijn heup (naam van mijn huidige paard/hond vroeger, op de 1 of andere manier een terugkerende naam in mijn leven, Kyra) en de derde heb ik nu ruim een half jaar (op mijn voet, een soort bloementribal met 3 sterretjes en stippels erbij). Heb geen foto's helaas. Zal ze wellicht binnenkort eens maken.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:32

@DeadxStar, toen mijn vriend die van jullie zag was hij echt even onder de indruk! Echt heel mooi gedaan, zoiets is ook ons idee, maar dan een stuk kleiner denk ik..Een spreuk in Latijn lijkt ons ook erg gaaf, maar we willen het niet echt standaard hebben...Moeilijk allemaal :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:49

Misschien dan een idee om een Nederlandse spreuk te nemen en deze 'zelf' om te zetten in het Latijn. Zo heb ik dat met mijn toekomstige ook gedaan en heb er verder nog niemand mee gezien.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:14

Ik heb even behoefte aan jullie mening.

Ik heb nog geen tattoo's, van eentje weet ik zeker dat 'ie er komt, maar ik heb de goede foto nog niet kunnen maken. Die komt tussen mijn schouderbladen.

Van de ander weet ik wat ik wil, ik weet alleen niet waar.
Mijn vader zei (toen ik klein was) altijd 'pappa's moppie' als 'ie 't tegen mij had. Ik wist niet was 'pappa's' was, dus maakte ik er 'pappa smoppie' van.
Ik wil heel graag een aandenken aan mijn ouders laten zetten, in dit geval wil ik dus 'Smoppie' laten tatoeëren. Punt is alleen... waar?

Ik heb aan de binnenkant van mijn pols zitten denken, maar ik denk dat ik daar met toekomstig werk problemen mee kan krijgen, dus een twijfel geval. Schouder heb ik ook aan zitten denken, maar vind ik op een of andere manier te onpersoonlijk. Andere optie was op mijn borst (bij mijn hart), heel persoonlijk (voor mij) maar ik denk niet dat dat mooi word.

Dilemma dus! Ik moet natuurlijk zelf de keuze maken, het is ten slotte iets waar ik de rest van mijn leven mee rond loop. Maar jullie mening (met onderbouwing) kan mij natuurlijk wel helpen daarmee!
Bedankt alvast :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:16

En onder je b00b, onder je hart zeg maar? Ik vind het in spiegelbeeld altijd heel erg gaaf. Anderen zien dan niet goed wat er staat, maar jij ziet het altijd goed als je jezelf ziet in de spiegel.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:57

Da's inderdaad ook een leuk idee!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:21

Amanda_T schreef:
@DeadxStar, toen mijn vriend die van jullie zag was hij echt even onder de indruk! Echt heel mooi gedaan, zoiets is ook ons idee, maar dan een stuk kleiner denk ik..Een spreuk in Latijn lijkt ons ook erg gaaf, maar we willen het niet echt standaard hebben...Moeilijk allemaal :)

Dankjewel!
Ja die van ons is best een beetje aan de maat hahaha.

En als de zin maar iets betekent voor jullie, das t belangrijkste toch ;)

Ik heb ook lang gezocht hoor, ik wilde iets wat écht iets voor ons betekende..
Toen ik deze zin tegen kwam, was het gelijk 'die is het..'
Dat heb je soms gewoon als je een bepaalde zin of spreuk tegen komt :j
Wie weet is dat bij jullie ook wel..

Of inderdaad zelf een zin laten vertalen, als je een mooie zin weet :)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:34

Zou iemand mij een goede tattooshop kunnen aanraden in de buurt van Leusden/Amersfoort?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:44

Volgens mij is de juiste volgorde voor Liefde overwint alles wel Amor omnia vincit. Ook Latijn heeft zijn volgorde waarin zinsdelen moeten voorkomen, net zoals het Nederlands. Als je er 'omnia vincit amor' van maakt staat er eigenlijk: alles overwint de liefde. Dat is net het omgekeerde.
Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je wil en welke betekenis je eraan geeft :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:00

Ine23 schreef:
Volgens mij is de juiste volgorde voor Liefde overwint alles wel Amor omnia vincit. Ook Latijn heeft zijn volgorde waarin zinsdelen moeten voorkomen, net zoals het Nederlands. Als je er 'omnia vincit amor' van maakt staat er eigenlijk: alles overwint de liefde. Dat is net het omgekeerde.
Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je wil en welke betekenis je eraan geeft :)

Deze had ik nog niet eerder gezien, wel Amor Vincit Omnia....

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:33

Volgens mij klopt 'ie wel hoor zoals ze 'em heeft getatoeërd. Amor Omnia Vincit.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:40

Dat staat er ook... ;)

Ine23 schreef:

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:04

Zoiets moet het ongeveer worden
http://img840.imageshack.us/img840/9208/tattoo2mj.jpg

EDIT: hondenpootje voor mijn vader en hoefijzertje voor mijn moeder.

Shahazai schreef:
Ik heb even behoefte aan jullie mening.

Ik heb nog geen tattoo's, van eentje weet ik zeker dat 'ie er komt, maar ik heb de goede foto nog niet kunnen maken. Die komt tussen mijn schouderbladen.

Van de ander weet ik wat ik wil, ik weet alleen niet waar.
Mijn vader zei (toen ik klein was) altijd 'pappa's moppie' als 'ie 't tegen mij had. Ik wist niet was 'pappa's' was, dus maakte ik er 'pappa smoppie' van.
Ik wil heel graag een aandenken aan mijn ouders laten zetten, in dit geval wil ik dus 'Smoppie' laten tatoeëren. Punt is alleen... waar?

Ik heb aan de binnenkant van mijn pols zitten denken, maar ik denk dat ik daar met toekomstig werk problemen mee kan krijgen, dus een twijfel geval. Schouder heb ik ook aan zitten denken, maar vind ik op een of andere manier te onpersoonlijk. Andere optie was op mijn borst (bij mijn hart), heel persoonlijk (voor mij) maar ik denk niet dat dat mooi word.

Dilemma dus! Ik moet natuurlijk zelf de keuze maken, het is ten slotte iets waar ik de rest van mijn leven mee rond loop. Maar jullie mening (met onderbouwing) kan mij natuurlijk wel helpen daarmee!
Bedankt alvast :)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:22

Shahazai, ben je niet bang dat de 'e' door het hoefijzer geen 'g' gaat lijken?