Kan iemand hier namen vertalen naar het latijns?
Ik kom er niet uit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roxxiejj schreef:Vriendin van me wil nu ook op die plek een tattoo laten zetten, op precies dezelfde plek als ik van plan was. Beetje stom van der, maar goed. Ze neemt wel een totaal andere tekst..
Ze vertelde wel dat onder je b00b (jup, dat was ik) ontzettend veel pijn doet, omdat het precies over je ribben gezet wordt. Vertelde haar maar direct dat 'als ze het heel erg graag wilt, je het toch wel laat doen. Pijn is fijn en bloed moet
'
Oftewel, bokt wijsheid
Ik ga er iig voorpanisch voor naalden, schokkend extreem lage pijngrens en een piepklein hartje, maar die tatoeage komt er hoor
Amanda_T schreef:Zijn er mensen die samen met hun vriend iets hebben laten zetten? Mijn vriend wil graag iets van mij en ik graag iets van hem. Namen van elkaar zijn eigenlijk uitgesloten, dat is iets wat ik liever niet doe. Een bepaald teken o.i.d. zou veel meer mijn voorkeur hebben. We zijn geen hartjes/zoetsappige types. Dus ik was even benieuwd hoe sommigen samen hun liefde hebben laten vastleggen op hun lichaam
Amanda_T schreef:Aan zoiets had ik inderdaad ook al zitten denken..En op welke plaats hebben jullie hem laten zetten?
Mijn vriend heeft namelijk al een aardig grote op zijn rechterarm onderarm staan. Daar staan tussen pols en elleboog 3 chinese tekens..En ik zelf heb er al eentje staan tussen mijn schouderbladen.
Willen hem wel beiden op dezelfde plaats laten zetten, dat is iig het laatste wat eruit is gekomen toen we het erover hadden.
@ Thirza, dat zou voor mij ook de reden zijn om iets te kiezen wat niet alleen voor ons staat, maar ook onze manier van leven etc. Namen zijn zowiezo geen optie, dat wilde ik absoluut niet hebben. De eerste letter ook niet, maar dan blijven er nog steeds genoeg opties over..
Mag ik vragen wat jullie als "teken" hadden?
DeadxStar schreef:@ whis: Het is 'Latijn' en niet 'Latijns'
Roxxiejj schreef:Wauw! Foto is ook echt heel erg gaaf zo! Heel mooi dat hij een wat mannelijkere versie heeft en jij een vrouwelijke met wat meer sier erin verwerkt
Heel erg gaaf! En niet heel persoonlijk (mocht het ooit ooit ooit uitraken...)
Amanda_T schreef:@DeadxStar, toen mijn vriend die van jullie zag was hij echt even onder de indruk! Echt heel mooi gedaan, zoiets is ook ons idee, maar dan een stuk kleiner denk ik..Een spreuk in Latijn lijkt ons ook erg gaaf, maar we willen het niet echt standaard hebben...Moeilijk allemaal
Ine23 schreef:Volgens mij is de juiste volgorde voor Liefde overwint alles wel Amor omnia vincit. Ook Latijn heeft zijn volgorde waarin zinsdelen moeten voorkomen, net zoals het Nederlands. Als je er 'omnia vincit amor' van maakt staat er eigenlijk: alles overwint de liefde. Dat is net het omgekeerde.
Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je wil en welke betekenis je eraan geeft
Ine23 schreef:Volgens mij is de juiste volgorde voor Liefde overwint alles wel Amor omnia vincit. Ook Latijn heeft zijn volgorde waarin zinsdelen moeten voorkomen, net zoals het Nederlands. Als je er 'omnia vincit amor' van maakt staat er eigenlijk: alles overwint de liefde. Dat is net het omgekeerde.
Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je wil en welke betekenis je eraan geeft
Shahazai schreef:Ik heb even behoefte aan jullie mening.
Ik heb nog geen tattoo's, van eentje weet ik zeker dat 'ie er komt, maar ik heb de goede foto nog niet kunnen maken. Die komt tussen mijn schouderbladen.
Van de ander weet ik wat ik wil, ik weet alleen niet waar.
Mijn vader zei (toen ik klein was) altijd 'pappa's moppie' als 'ie 't tegen mij had. Ik wist niet was 'pappa's' was, dus maakte ik er 'pappa smoppie' van.
Ik wil heel graag een aandenken aan mijn ouders laten zetten, in dit geval wil ik dus 'Smoppie' laten tatoeëren. Punt is alleen... waar?
Ik heb aan de binnenkant van mijn pols zitten denken, maar ik denk dat ik daar met toekomstig werk problemen mee kan krijgen, dus een twijfel geval. Schouder heb ik ook aan zitten denken, maar vind ik op een of andere manier te onpersoonlijk. Andere optie was op mijn borst (bij mijn hart), heel persoonlijk (voor mij) maar ik denk niet dat dat mooi word.
Dilemma dus! Ik moet natuurlijk zelf de keuze maken, het is ten slotte iets waar ik de rest van mijn leven mee rond loop. Maar jullie mening (met onderbouwing) kan mij natuurlijk wel helpen daarmee!
Bedankt alvast