Kinderbedtijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:35

Skygirl schreef:
@Iedereen die valt over het vakkenvullen van rebecca, DDDMakkink haalde dat aan als slechte toekomst en als fulltime baan niet als bijbaantje.

Maar het komt (in ieder geval bij mij) wel over dat ze heel slim is etc. dat zal ook wel als je VWO doet, maar ze praat wel heel negatief over het vakkenvullen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:48

_Kellyy schreef:
Skygirl schreef:
@Iedereen die valt over het vakkenvullen van rebecca, DDDMakkink haalde dat aan als slechte toekomst en als fulltime baan niet als bijbaantje.

Maar het komt (in ieder geval bij mij) wel over dat ze heel slim is etc. dat zal ook wel als je VWO doet, maar ze praat wel heel negatief over het vakkenvullen.

Is denk ik meer zo bedoelt als dat je enige ambitie is voor later. ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:55

ik bedoelde niks negatiefs met vakken vullen hoor laat dat duidelijk zijn
maar ik denk zelf dat als je sms'en en bokken etc zo belangrijk vind dat je tot s'nacht daar mee bezig bent
dat uiteindelijk je werk op school er onder gaat leiden
en als je eenmaal achterop raakt is dat vaak moeilijk in te halen of het kost je een extra jaar
en als je dan uiteindelijk school zat bent dat je dan niet verder komt dan bv vakken vullen omdat een hoge functie zonder de juiste opleiding dan ''weggegooid'' is
daarom vind ik goeie nachtrust zo belangrijk
en niet stoer doen en zeggen ''maar aan 6 uur heb ik zat''
want dat heeft een kind namelijk niet
je leert veel en doet veel en om al die indrukken te verwerken heb je goeie rust nodig
hoe minder rust hoe minder je opslaat
dus het kan best dat je met 6 uur zat heb maar uiteindelijk op de lange termijn kan dat wel ''schade'' aanbrengen

kleinvosje

Re: Kinderbedtijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 12:56

Helemaal mee eens DDDM!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:08

dank je kleinvosje
ik ben zelf ook ooit in een grijs verleden 13 geweest maar had gelukkig wel redelijk strenge ouders
en wij hadden toen nog geen internet of mobiel dus was ook niet anders
ik had wel altijd duidelijke regels op vaste tijden eten en slapen en moet zeggen dat ik dat nu nog heb met mijn eigen kinderen
en ze worden er niet slechter van hoor als ze een beetje strak in de rails zitten
ze hebben het gewoon nodig als ik mijn kids op laat tot ze zelf in slaap vallen dan krijg ik het zelf ook zwaar
mijn zoontje houd het met gemak uit tot 23:00 en hij is pas 2 zoveel energie heeft hij
mijn dochter is 7 en om als voorbeeld te nemen met oud en nieuw ging ze om 00:30 naar bed en de volgende ochtend om 7 uur zat ze weer beneden
nou ja voor een keer kan dat maar niet elke dag dat zou gewoon niet goed komen op school

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:09

Tsja, kinderbedtijd..vertel mij wat. Mij valt het vooral op dat ik (vooral als het buiten warm is) de kleine kinderen van onze buurt (meestal niet ouder dan 10) nog tot een uur of 12 's nachts buiten hoor rennen. Ook op doordeweekse schooldagen. Dat vind ik echt te ver gaan.

Ikzelf, ben nu dan wel 18, ga eigenlijk tussen 11 en 12 naar bed. Hangt ook af van de tijd waarop ik op moest staan.
Toen ik 16 was, was dat denk ik 10/11 uur. En daarvoor 10 uur.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:16

Klopt Red_Savage, wij hebben voor het huis een speeltuintje en als ik op bed lig hoor ik de buurtkindjes nog steeds buiten spelen, ook tijdens schooldagen.

Oké, nu ga ik wel vroeg naar bed, maar ik vind het niet normaal om kinderen van 5/6 om half 11 nog buiten te laten spelen. Ik ben 18 en ga rond 21.00/ 21.30 mijn bed in. Niet voor mijn plezier, maar toch :)
Mijn moeder was trouwens altijd wel strikt met bedtijden. Werd gewoon naar boven gestuurd als het tijd was :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:42

Niet alleen om 11 uur (wat ook al heel laat is), ook vaak genoeg zelfs later. En dan zijn het echt kinderen die nog op de basisschool zitten.
Het is ook geen uitzondering gewoon, zodra het warm buiten is gaat het standaard elke avond zo.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:53

Dat zou kunnen ja, maar dan lig ik meestal al in dromenland :)
Inderdaad geen uitzondering maar iedere avond.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:10

Wat zijn al die kinderen in het zuiden van Europa slecht opgevoed als ik jullie hoor :D Daar is het doodnormaal voor kinderen om nog later op te zijn, omdat ze ook nog later eten dan hier normaal is. Sterker nog, een Spaanse vriendin met een klein kind (1 jaar) haalde aan dat ze het niet zo vreemd vond dat zo veel Nederlandse ouders klaagden dat hun kinderen zo vroeg wakker waren. Ze gingen ook zó vroeg naar bed :D Die kinderen slapen gewoon wat meer overdag, zeker als ze nog erg klein zijn. Nou weet ik verder niet hoe het daar zit met de schoolresultaten en het wakker zijn op school...

Skygirl schreef:
OT: ben ik het wel mee eens. Bijna iedereen die ik ken gaat te laat slapen en op een gegeven moment ervaar je zelf ook minder last daarvan, maar het is nog steeds niet goed. Sowieso vind ik het nogal dom dat je dan maar langer mag opblijven en dan ook nog computer of tv, want door het licht daarvan blijf je je langer wakker voelen. Bij pubers wordt die tijd die je nodig hebt om te slapen nogal onderschat imo.

Tot een jaar of 15 heb je toch wel 9 uur slaap per nacht nodig, zeker als je ook nog veel moet fietsen of aan een andere sport doet.

Ik sliep al heel jong niet makkelijk in, maar ik moest in bed blijven liggen met het licht uit. :D Doodsaai, maar uiteindelijk val je na een paar nachten wel eerder in slaap.

Grapjas. Ik slaap ook vanaf baby-zijnde heel slecht in (gelukkig de laatste jaren niet meer), maar met het licht uit in bed blijven liggen had écht geen zin. Ik sliep dan alsnog niet. Zelfde geldt voor mijn vriend, die slaapt dan nog steeds gewoon niet. Probeer jij maar eens ver voor je natuurlijke bedtijd te gaan slapen, dat lukt je ook niet (of heel moeilijk). Sommige mensen hebben gewoon écht een verstoord ritme, en 'gewoon' op tijd gaan slapen helpt dan niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:28

@Hermelijn, kinderen in Zuid Europa gaan ook allemaal op Siesta...

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:36

Ik ben 15 en moet om 22u30 naar bed.. Soms 23u, maar dat is als ik veel schoolwerk heb.
Tijdens het weekend ga ik rond 23u30 naar bed maar soms houd ik het uit tot 2u.. :P
Probleem is dat vroeger gaan slapen niet veel helpt bij mij, dus écht slapen gebeurt iedere keer pas rond middernacht..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:55

kleinvosje schreef:

Ja, prima toch? Wie weet houden die kinderen die de posters boven mij noemden ook wel siësta, je weet het niet? Zij zien alleen maar dat ze om 23u 's avonds buiten zijn, maar of ze nadat ze uit school zijn gekomen nog slapen weten ze niet (denk ik).

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:56

Heb veel slaap nodig, ik ben 12, moet 20.00/20.30 naar bed :P

Kitty2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:04

Brainless schreef:
Over dat kostgeld, ik heb altijd mijn 50% van mijn verdienste in moeten leveren vanaf mijn 14de.

Vanaf je 14e? Mijn dochter heeft een krantenwijkje, maar ik zou het echt heel raar vinden om daar de helft van in te nemen. Waarom was dat?[/quote]

Nou dat moest ik ook... al was ik het daar natuurlijk heeeeelemaaaal NIET mee eens :D . Ik zou het zelf niet bij mijn dochter doen maar ja het was gewoon niet anders.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:05

kleinvosje schreef:

en veel volwassenen ook, en dat scheelt in acceptatie. Hier is het al een drama om mijn vierjarige zo ver te krijgen om 's middags in bed te gaan liggen, dus ik verwacht dat ze het zeker niet doet als ze veertien is :+
(ik zou daarentegen best 's middags even willen slapen, heerlijk!)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:09

Mijn moeder ´liet´ mij altijd een beetje, pas na 11 uur ongeveer zei ze er wat van, ik bleef altijd lekker lezen in bed. Toen ik naar de brugklas ging merkte ik dat ik steeds moe werd en toen heb ik het zelf helemaal omgegooid, toen ging ik elke dag 9 uur slapen.

ik kan het gewoon zelf inschatten, in het weekend kom ik vaak pas rond 3uur terug, maar dan kan ik zelf ook de dag erna vroeg naar bed gaan, ik ben blij dat ze nooit echt regels hebben gedaan.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 19-01-11 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:10

Ik ben 13 en ga vaak rond 21:00/21:30 slapen,maar ik sta 's ochtends voor zes uur op.
Mijn broertje en zusje (12 en 11) gaan om 20:30 naar bed,maar die liggen vaak nog lang te lezen (deed ik vroeger ook :') )
Mijn zus mag het zelf weten maar gaat meestal rond 22:00 uur naar bed.
(ik MOET om 22:15 in bed liggen,maar ik ga zelf om 21:00 uur naar bed :) )