Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:42

Dank je Monique, die bedoelde ik inderdaad!! (kan zo gauw m'n folder niet vinden, dus kon echt niet meer op de naam komen)
Dat ziet er toch wel érg mooi uit!?
Lijkt me een erg groot voordeel dat er geen slangetje meer aan zit, zeker in verband met verstopt/geknakt zitten!?!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:55

aha, die ziet er ook goed uit!
Wat is dan het verschil tussen de omnipod en de solo?

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:55

Drie maanden??? Ik heb na twee dagen al een ontstoken plek. Ik wissel echt om de dag mijn infuusset. Misschien ben ik erg conservatief, maar ik hou het voorlopig lekker op een conservatieve pomp. Ik ben erg tevreden met mijn Medtronicpomp, heb altijd de kortste slangetjes en draag mijn pomp in mijn BH waar niemand hem ziet. Verder prik ik mijn infuus altijd boven mijn navel, omdat ik eronder teveel zwangerschapsstriemen heb. dus heb ik geen lange slang nodig en blijf ik nooit haken.

Mijn grootste 'angst' voor een omnipod of iets dergelijks is dat ik mijn afstandbediening overal laat slingeren of vergeet. Wat dat betreft is de nieuwe solopomp wel lekker, dan kan je in elk geval bolussen zonder de afstandbediening.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:10

Heb het filmpje nog eens bekeken en echt: er staat (vlak na de uitleg van de onderdelen) dat de 'base' elke drie maanden vernieuwd wordt. Ik neem aan dat ze daar dat ding op je lijf mee bedoelen :D Dat zou voor mij een afknapper zijn. Onhygiënisch en ongemakkelijk. Wat nou als de plek waar hij geplaatst is toch niet zo goed bevalt?
Ik ben blij dat ik mijn omnipod elke drie dagen kan verplaatsen. Dat is ook wel nodig, als ik hem langer laat zitten gaat het ontsteken.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:27

das n apart apparaat, en drie maanden laten zitten...getsie....
ALs ik nu zie hoe het eruit ziet na drie dagen :(

19 diabeet das al n hele tijd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:17

Met de 'base' wordt niet de infuusset bedoeld, zie ik na goed studeren. Het is de onderkant van het pompje zelf. Waarschijnlijk zit daar een batterijtje in of iets dergelijks. Dat stukje kan je namelijk los halen (wit gedeelte, halverwege zo'n beetje).

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:44

MoniqueT schreef:
Drie maanden??? Ik heb na twee dagen al een ontstoken plek. Ik wissel echt om de dag mijn infuusset. Misschien ben ik erg conservatief, maar ik hou het voorlopig lekker op een conservatieve pomp. Ik ben erg tevreden met mijn Medtronicpomp, heb altijd de kortste slangetjes en draag mijn pomp in mijn BH waar niemand hem ziet. Verder prik ik mijn infuus altijd boven mijn navel, omdat ik eronder teveel zwangerschapsstriemen heb. dus heb ik geen lange slang nodig en blijf ik nooit haken.

Mijn grootste 'angst' voor een omnipod of iets dergelijks is dat ik mijn afstandbediening overal laat slingeren of vergeet. Wat dat betreft is de nieuwe solopomp wel lekker, dan kan je in elk geval bolussen zonder de afstandbediening.

Dat heb ik dus precies hezelfde ik kan totaal niet tegen de pleister en moet om de dag mijn infuusset vervangen.

Ik zie zo'n apparaatje ook nog niet zitten en met een afstandsbediening werken vindt ik ook helemaal niets.

Nee hoor geef mij de vertrouwde pomp maar...

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:45

MoniqueT schreef:
Met de 'base' wordt niet de infuusset bedoeld, zie ik na goed studeren. Het is de onderkant van het pompje zelf. Waarschijnlijk zit daar een batterijtje in of iets dergelijks. Dat stukje kan je namelijk los halen (wit gedeelte, halverwege zo'n beetje).

Oooooh haha, ja......drie maanden op de huid leek me ook al wat onwaarschijnlijk. Mijn fout dus, filmpje verkeerd begrepen :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:36

tootje71 schreef:
MoniqueT schreef:

Dat heb ik dus precies hezelfde ik kan totaal niet tegen de pleister en moet om de dag mijn infuusset vervangen.

Ik zie zo'n apparaatje ook nog niet zitten en met een afstandsbediening werken vindt ik ook helemaal niets.

Nee hoor geef mij de vertrouwde pomp maar...

ik moest het elke dag doen en heb nu nog steeds littekens op mijn buik, geef mij maar mijn vertrouwde spuit!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:17

Terug naar de spuit? Als het even kan echt niet hoor. Ben benieuwd hoe ik hier in Spanje alles verzekeringstechnisch rond ga krijgen, maar ik ga vechten voor mijn pomp.

Albert, mijn man, spuit sinds kort vier keer per dag. Moet er niet aan denken, dat gedoe met die spuiten meenemen en langwerkende insuline weer.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 06:38

ik voel me weer stukken beter nu ik terug op de spuit ben :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:32

ik ben r nog niet uit wat ik beter vind, pomp of spuit, maar weet niet waarom maar dat nieuwe pompje geeft mij een beetje een eng gevoel

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 13:29

Ja juist een eng gevoel, en toch als ik het zo op de plaatjes zie vindt ik het ook toch dik lijken ik zou er niet snel mee op mijn arm gaan lopen en ook niet handig met de paarden die stoten hem er zo af.

Ik zou ook wel terug naar de pen willen maar ik vindt het handig van de pomp dat ie precies de hoeveelheid kan afgeven wat je nodig hebt vooral in de nachten schommel ik nogal.

Ik ga eind van de vakantie weer een week aan de sensor om de pomp weer goed in te stellen binnen een jaar mag ik een andere pomp dus wie weet komen er wel weer nieuwe in die tijd.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:42

tootje71 schreef:
Ja juist een eng gevoel, en toch als ik het zo op de plaatjes zie vindt ik het ook toch dik lijken ik zou er niet snel mee op mijn arm gaan lopen en ook niet handig met de paarden die stoten hem er zo af.

Nou, ik draag hem altijd op m'n arm en het is écht niet zo dat de paarden hem er zo af stoten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:07

Amulet schreef:
tootje71 schreef:

Nou, ik draag hem altijd op m'n arm en het is écht niet zo dat de paarden hem er zo af stoten.

Oke dan lijkt het dus op een plaatje weer anders dan in werkelijkheid..

Maar je hebt er dus geen last van ?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:43

Hallo allemaal!

Dat is weer even geleden. Wat is het stilletjes hier ;)

Ik ben inmiddels nu 25 weken zwanger..
Mijn suiker is de laatste tijd erg aan het rommelen wat mij erg veel energie kost.
Mijn buik groeit echt heel snel. Volgende week vrijdag weer een groeiecho. Khoop niet dat het te snel gaat ;)
Verder kan de kleine flink trappelen in mijn buik. Dan gaat alles heen en weer, leuk hoor!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:53

ja het topic is erg rustig he!
Maar gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me ook wel extra spannend als je diabetes hebt :)
Maar ben je niet bang voor complicaties met de baby als je zo schommelt met je suiker? Geen verwijt hoor, puur interesse!
Hier gaat het wel redelijk,met khdarm eten kan ik mn suiker een stuk beter onder controle houden :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:47

jeohoe, ik ben nog steeds van pomp af, vd week wel vaatdoek dagje, 2x op waardes gezeten tussen 23 en 25 dus dat wil wel.

mijn kids zijn met mega schommelende suikers ook gezond geboren hoor, geen stress, wel eerste dagen een glucose infuusje, dat zal jouw kindje ook krijgen, maar zodra ze zelf hun suikers regelen zijn ze daar vrij snel vanaf, spannende tijden voor je, leuk hoor!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:04

lovebonney schreef:
Hallo allemaal!

Dat is weer even geleden. Wat is het stilletjes hier ;)

Ik ben inmiddels nu 25 weken zwanger..
Mijn suiker is de laatste tijd erg aan het rommelen wat mij erg veel energie kost.
Mijn buik groeit echt heel snel. Volgende week vrijdag weer een groeiecho. Khoop niet dat het te snel gaat ;)
Verder kan de kleine flink trappelen in mijn buik. Dan gaat alles heen en weer, leuk hoor!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Groetjes

leuk zeg! nog paar maandjes te gaan en het is er al, spannend!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:23

meikemarieke schreef:
ja het topic is erg rustig he!
Maar gefeliciteerd met je zwangerschap! Lijkt me ook wel extra spannend als je diabetes hebt :)
Maar ben je niet bang voor complicaties met de baby als je zo schommelt met je suiker? Geen verwijt hoor, puur interesse!
Hier gaat het wel redelijk,met khdarm eten kan ik mn suiker een stuk beter onder controle houden :)

Dank je :D

Ja, weet je wat het is.. Ik heb een sensor, ik heb een pomp, ik let er zoveel mogelijk op als ik kan op en doe zoveel mogelijk mijn best..Als het dan nog schommelt, kan ik er verder niets aan doen en is het afwachten tot dat het kindje er is ;) Ik kan mij er nu wel zorgen om maken, maar dat heeft ook geen zin.. ;)

Hoe zijn de zwangerschappen en de bevallingen verlopen van de moeders met diabetes in dit topic?

Ja, tijd gaat wel snel hoor, maar het mag van mij niet snel genoeg geboren zijn ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:30

Je inderdaad niet te druk maken, je doet je best. Stress geeft ook een hoop gezeur met je bloedsuikers hoor.

Tja, mijn kinderen zijn geboren voor ik diabetes had, gelukkig. Ik ken die toestanden dus helemaal niet uit ervaring.

Succes verder!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 14:07

11 jaar geleden was ik zwanger van onze zoon, ik moet eerlijk zeggen dat het geen leuke tijd was..

Op 9 en 12 weken flinke bloedingen gehad waardoor we dachten dat het goed mis was maar gelukkig was alles goed dan ga je toch onzeker verder..

Na 6 maanden zwangerschap bleek dat mijn ogen flink achteruit gingen en ben ik ik 6 keer gelaserd..

Bij bijna 7 maanden zwangerschap ging ik naar het ziekenuis voor controle , toen ik vertelde dat ik zo moe was en de trap niet meer op kwam gingen ze onderzoeken doen en mocht ik fijn in het ziekenhuis blijven.

Na 33 weken zwangerschap bleek dat de navelstreng nog maar 10 procent werkte en dat mijn zoon langzaam aan het stikken was ,ook had ik zwangerschapsvergiftiging, dus met spoed is hij gehaald.

Het is nu een bijna 11 jarige flinke jongen.

Na mijn zeer onzekere zwangerschap hebben wij besloten het bij 1 kindje te houden ook al was dat niet onze wens maar er had zoveel tegen gezeten dat ik hetniet nogmaals aandurfde.

Ook de arts in het ziekenhuis heeft het afgeraden omdat de kans dat het een eventuele volgende zwangerschap mis zou gaan was zeer groot .

Mijn verhaal is niet echt leuk maar ik weet van andere die suiker hebben en 4 kids hebben gekregen zonder problemen.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:37

Ok, dat klinkt niet al te positief meid :(
Wat een verhaal..

Gelukkig doet jullie kind het nu goed!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:47

bah ik baal. de internst wil me toch op pomp hebben..

is eriemand hier eigelijk die nieuwe soort pomp heeft zonder plakkers ofzo?

ik zie er enorm tegen op eigelijk..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:57

ik zit ook nog in dubio, maarjadbvpk is nog met vakantie dus weet niet zo goed wat ik moet doen, spuiten bevalt me eigenlijk wel beter, maar ken mezelf, ik zal ook wel weer minder strikte dagen bij mezelf hebben.

wat bedoel je met nieuwe pomp zonder plakkers?