Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:55

als ik in de spiegel kijk zonder bh vind ik ze nog wat groot; met bh is al een stuk beter.
alleen ben nog wel echt bang met bewegen; had jij dat ook?
en heb me nog niet gewassen; ik mocht het morgen proberen maar vind het doodeng met die hechtingen en nabloedingen allemaal. en die bh aandoen; dat was straks al een heel gedoe en toen hielp mijn vriend en de zuster maar toch was het niet prettig

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:58

Ja in het begin is het even wennen..

Ik heb thuiszorg gehad!
Eerste 2 weken ideaal met douchen want dat durfde ik echt niet. :o
Misschien de moeite waard om het even uit te zoeken.. Ze hielden ook mooi de wond en het wondvocht in de gaten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:05

haha heb ik even geluk mijn moeder is van de thuiszorg, dus die kan alles mooi in de gaten houden die weet wel heel veel wan wonden enzo..
hoop dat ik wel een operatie krijg! Ik ben nu 4 kilo kwijt en hoop er nog 2 kwijt te raken komende 2 weken. dan zit ik namelijk op streefgewicht en kunnen ze niet zeuren dat ik te zwaar ben!

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:08

Ik had idd ook dat mn sportbh maat 75D best strak zat de eerste keren met aandoen. Nu is dat al ietsje minder,omdat de zwelling afgenomen is.

Soms heb ik ook nog wel eens het gevoel dat ze nog best groot zijn. Maar de pc zei ook dat ie er niet veel meer af had willen halen, omdat mijn borsten best breed zijn van zichzelf en de vorm dan minder mooi zou zijn. Dan zouden ze te plat worden. Het zal dus geen C meer worden uiteindelijk. Maar van een G naar een D is ook al een heel verschil.
En toch zijn ze al zoooveel kleiner dan ze waren. En veeel mooier. Voor de operatie had ik mijn borsten gemeten met bh aan en op het grootste/breedste gedeelte was het iets meer dan 100 cm. Nu na de bvk is dat ongeveer 90 cm. Als je de centimeter (het lint) dan zo voor je houdt op 100 cm zie je dat er toch wel heel veel af is.
Je vergeet dat zo snel. Dat las ik al eerder, maar ik merk dat dat ook echt zo is ook.

Vandaag oude bikinis van mn moeder gepast in 75E en die zaten echt supermooi. Nog ietsje te ruim, maar ik heb nu eindelijk het gevoel dat het er normaal uitziet en dat ik dus eindelijk in bikini kan zonder allemaal rotopmerkingen hoef aan te horen. Mn borsten zijn nu niet zo Inyourface! haha.

Nu sowieso nog een paar weken de sportbh aanhouden en ik ben benieuwd in wat voor bh maat ik dan pas. Lekker shoppen dan :)

Goed om te horen dat het met jou goed gaat, Tamaramt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:59

mijn omvang was om het breedste gedeelte; dus over de borst 105 cm
ik had een 75h(soms i cup omdat rechtse borst 1 cupmaat groter was)

waarom heb je thuiszorg gehda eigenlijk?
behalve dat ik bang ben om te dochen en me aan te kleden gaat het verder wel ok.
ik heb nog nooit gehoord v thuiszorg na een bvk; hoe kom je daaraan ?

heb trouwens slecht geslapen
ben nog steeds moe maar ik kan gewoon niet goed slapen op mijn rug(slaap altijd op mijn buik)en heb nu ook rugpijn.
ik ga vanmiddag stukje proberen te lopen ; volgens de pc moest ik niet teveel niks doen ; juist wel veel bewegen maar wel weer met mate natuurlijk

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:22

Mooi om te horen dat de operatie goed is verlopen!
Wat hebben jullie trouwens de mensen in jullie omgeving verteld? Bijv. collega's, vrienden enzo.
"Gewoon" dat je een borstverkleining heb gehad (gaat krijgen) of heb je het neutraal gehouden? Ik het zo'n idee dat als ik aan mijn mannelijke collega's ga vertellen dat ik een borstverkleining ga ondergaan dat dan meteen hun ogen ettelijke centimeters naar beneden zakken.....

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:25

ik heb het op mijn werk alleen aan de vrouwelijke collegas verteld en pas 2 weken vd operatie
ik werk met zo n 50 collegas en de helft ervan zijn mannen.
ik neem aan dat die mannen het nu ondertussen wel weten aangezien ik niet op het werk ben maar ik heb ze zelf niks verteld
heb het sowieso aan niet veel mensen verteld; collegas; paar vriendinnen; 1 nichtje en mijn schoonouders

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:52

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:56

@amaryllis, waarom heb je voor een prive kliniek gekozen en niet voor bijv. Rijnstate?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:58

tamaramt schreef:
mijn omvang was om het breedste gedeelte; dus over de borst 105 cm
ik had een 75h(soms i cup omdat rechtse borst 1 cupmaat groter was)

waarom heb je thuiszorg gehda eigenlijk?
behalve dat ik bang ben om te dochen en me aan te kleden gaat het verder wel ok.
ik heb nog nooit gehoord v thuiszorg na een bvk; hoe kom je daaraan ?

heb trouwens slecht geslapen
ben nog steeds moe maar ik kan gewoon niet goed slapen op mijn rug(slaap altijd op mijn buik)en heb nu ook rugpijn.
ik ga vanmiddag stukje proberen te lopen ; volgens de pc moest ik niet teveel niks doen ; juist wel veel bewegen maar wel weer met mate natuurlijk

Omdat ik zelf echt niets kon in het begin en ons pap een flyertje zag hangen van thuiszorg. Ben ik enorm blij mee geweest. :)
En ben gewoon open geweest over het feit dat ik een bvk ging laten doen.. dat zouden ze toch wel zien. :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:08

ok, nou behlave dat ik me vaak slap en duf voel gaat het prima
vanmiddag ook ff gedocht maar die bh daarna aandoen was toch ff een rotklus en eng; mijn vriend heeft wel geholpen maar toch. een kant zat de bh vastgeplakt bij mijn tepel; moest ik ff voorzichtig lostrekken
maar tot nu toe mag ik niet klagen en gaat het allemaal best wel ok

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:10

Ik had alleen mijn vader hier dus geen enkele hulp, voelde me toch wat vertrouwder als er thuiszorg mee aan de gang ging.
Ben er zeer tevreden over, ze hebben 2 weken lang elke dag mijn wonden gecontroleerd en verbonden en me toen ook gedoucht, totdat het zelf lukte.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:03

Silvia schreef:
@amaryllis, waarom heb je voor een prive kliniek gekozen en niet voor bijv. Rijnstate?

Om de stomme reden dat ik geen verwijskaart kreeg van mijn huisarts. Omdat ik het hier niet mee eens was heb ik toen een consult bij 1 van hun plastisch chirurgen aangevraagd. Dit zou €50 euro zijn wanneer mijn verzekering de operatie niet zou vergoeden. Na 2 minuten had die chirurg mijn huisarts als voor sukkel uitgemaakt (chirurg was al wel ouder hoor, in de 60 ofzo :') ) en hij ging er alles aan doen dat mijn vergoeding in orde kwam. Deze kliniek heeft ook een eigen afdeling die direct contact heeft met verzekeraars, de lijntjes zijn gewoon veel korter.

Ik ben in half december op consult geweest, had begin januari de goedkeuring binnen en ben toen begin februari geopereerd. Dus nog geen 2 maanden. Ook weer een reden om voor de kliniek te kiezen ipv het ziekenhuis. Ik heb daar 1 nacht geslapen na de operatie, en daarna mocht ik gelukkig gelijk naar huis. Moest wel na 3 dagen terug voor drains verwijderen en na 2 weken voor hechtingen eruit, maar ik zie absoluut geen nadelen ten opzichte van een ziekenhuisopname. Ik wil iedereen die dan ook in de buurt van die kliniek woont aanraden er heen te gaan ;)
De dag dat ik belde voor mijn consult kon ik ook gelijk voor de week erop de operatie plannen :+ Maarja, verzekering he ;)

Edit: Ze opereren tot maximaal cup F, en je mag ivm complicaties en genezing niet meer wegen dan de centimeters van je lengte.. Dus ik ben 1.80m - dus maximaal 80 kilo.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:41

dan hadden ze mij al niet kunnen helpen aangezien ik cupmaat h/i had :+
ik ben tevreden met zoals het tot nu toe gaat
bij mij zijn de volgende middag de drains eruitgehaald en einde vd middag naar huis na 1,5 dag in het ziekenhuis gelegen te hebben.
over 2 weken moet ik terugkomen v controle; de hechtingen zouden vanzelf op moeten lossen.
p.s. heb sinds enkele uren behoorlijke jeuk aan 1 borst; hadden jullie dat ook?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:38

Wen er maar, want dit is waarschijnlijk pas het begin :=

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:49

Ik denk juist dat ze bedoeld dat je MINIMAAL een F cup moest hebben. Kan mij niet voorstellen dat ze je niet kunnen/willen helpen als je grotere hebt ;) !

Ik heb express niet voor een kliniek gekozen, ik zag het bij voorbaald al niet zitten om met drains naar huis te gaan. Niemand die je daar in de gaten kan houden mochten er opeens complicaties optreden.
Zeker ook omdat er geen kliniek bij mij in de buurt zit en ik ook niet de beschikking heb over iemand met een auto die mij kan/kon brengen.

En ja, jeuk had ik ook al vrij snel. Dat geeft alleen maar aan dat je lichaam bezig is met het genezingsproces!

Ik moest na 1 week al terug op controle, toen mochten de hechtpleisters eraf en hebben ze bij mij ook wat knoopjes van de hechtingen afgeknipt.. :j

Maar zo is elke chirurg anders.. want ik mocht pas na die controle weer douchen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:17

ik heb geen hechtpleisters erop; alleen daar waar de drains hebben gezeten.
hadden jullie ook dat de tepel er raar uitziet? ene kant is de tepel naar binnengetrokken en andere kant staat er zo bovenop.
dat was al eergistermiddag toen het verband erafgehaald werd.
ik moet 24maart weer naar de pc

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:39

Tja, ik weet niet of ik jou toendertijd mijn foto's heb toegestuurd.. ? Maar mijn tepels waren ook wat 'raar' in het begin.. maar dat is niet zo heel gek, die wonden (littekens) moeten ook nog helen en daardoor is alles gewoon nog heel erg opgezet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:17

Nee echt TOT en met een F.. Dit omdat je daar boven eereder met complicaties komt te zitten die in een ziekenhuis beter te handelen zijn..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:25

Hmm.. dat vind ik dan wel erg raar.. aangezien de meeste BVK juist pas vanaf D/E (en soms zelfs F) vergoed worden door de verzekeringsinstanties.

Ach, ik vind sowieso dat een ziekenhuis bekwamer is om met de nazorg om te gaan. Niets over de ingreep zelf zeg ik daarmee, want dat zullen ze allemaal opzich wel even goed kunnen. (afgezien het feit dat elke chirurg natuurlijk anders is.)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:43

Hallo allemaal!

Ik kom nu toch ook echt even binnenvallen. Heb al aardig wat pagina's doorgespit :+ Zit eigenlijk al een lange tijd te twijfelen of ik een borstverkleining wil. Heb momenteel een grote E cup, ben 20 jaar. Maarja, ik heb, jammer genoeg, aardig wat overgewicht(mag wel meer dan 10 kilo af) maarja, dan heb je natuurlijk grotere kans afgewezen te worden voor bvk.
Mijn probleem is alleen dat ik de afgelopen jaren al 4 keer geopereerd ben aan me beide knieen, kruisbanden kapot gehad. En dat is niet zo geweldig goed gegaan, en kan dus niet meer optimaal sporten etc.
Voor een bvk moet k dus zeker afvallen, maar dat is voor mij bijna onmogelijk omdat ik niet intensief kan sporten, en naar mijn idee is t dan errug moeilijk. Maarja, wat nu? Borsten zitten toch aardig in de weg, kleren kopen is een ramp, walg er gewoon van, zachtjes gezegd om naar me zelf te kijken.
Zit nu zelf aan te denken misschien dietiste in te schakelen, om te kijken of er niet iets te veranderen valt, zodat k miss toch wat af kan vallen, en evt over kan gaan op bvk. Jullie misschien nog advies?
Hebben veel mensen moeten afvallen voor een bvk?

Veel succes met het herstel voor diegene die net geopereerd zijn!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:56

@ AnoukS_: Om af te vallen is intensief sporten niet nodig, door te wandelen of te fietsen spreek je de vetten ook goed aan. Misschien moet je eens kijken op afslanken.com, deze man heeft er een mooie theorie over geschreven. Je hoeft bij zijn methode niet veel te doen om af te vallen. Maar het zal ook vast niet op iedereen hetzelfde effect hebben. En wie weet train je er zo een cupmaat vanaf!
Succes

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:58

Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt, maar ik voldoe ook (totaal) niet aan de tabel die hierboven ergens staat, en bij mij was het geen probleem.
(je kan eventueel pb'en)
ik zou gewoon een gesprek aangaan met de chirurg.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:00

horsiegek schreef:
@ AnoukS_: Om af te vallen is intensief sporten niet nodig, door te wandelen of te fietsen spreek je de vetten ook goed aan. Misschien moet je eens kijken op afslanken.com, deze man heeft er een mooie theorie over geschreven. Je hoeft bij zijn methode niet veel te doen om af te vallen. Maar het zal ook vast niet op iedereen hetzelfde effect hebben. En wie weet train je er zo een cupmaat vanaf!
Succes

Dat is ook beetje het probleem, kan niet teveel wandelen/fietsen, trekken me knieen gewoon absoluut niet. Probeer t wel, t zijn dingen die je knieen opzich niet teveel hoeven te belasten.. Ook probeer ik op de crosstrainer te gaan sowieso 1 keer per week, want dat is toch vet verbranden, maar niet de klap op je knieen die je hebt bij t hardlopen bijv.. Maja, dat hou ik 1 keer vol, en kan dan komende dagen amper lopen.. :P Ik zal site eens gaan bekijken, bedankt!

Hebben jullie trouwens echt alleen een verkleining gedaan, of eigk ook lifting, correctie enz? Of word dat eigenlijk automatisch beetje meegenomen?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:14

Bij een BVK word de tepel uiteraard ook verplaatst (oftwel gelift ;) ) .. verder is er niet echt een correctie bij mij nodig geweest.

Ik was trouwens ook verre van ideaal gewicht ;) !
Dat van je lengte ging bij mij echt niet op.. ik ben 1.69 en ik was zeker geen 69 kilo ;) !