Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MarcoBorsato schreef:Als je oorbellen schieten vergelijkt met auto rijden draaf je heel ver door...

Jildau schreef:Vind veel dingen hier enorm overdreven hoor. Zoiets als oorbellen, kom op. Ik ken geen enkel meisje die geen oorbellen heeft, ze zullen er heus wel zijn maar bijna alle meisjes hebben oorbellen. Dat is gewoon enorm ingeburgerd en zie het 'verschrikkelijke' er niet aan. Vind het ook heel iets anders dan een tattoo. Als jij geen oorbellen in die gaatjes doet zie jij echt niet duidelijk dat iemand gaatjes heeft, of je moet er bovenop gaan zitten.. Daarbij is de kans dat het meisje later geen oorbellen wil ook niet heel erg groot, nogmaals; er zijn meer meisjes die ze wel graag hebben dan die ze niet graag hebben. En anders doe je er gewoon geen oorbellen meer in en ziet ook niemand er wat van.
Jildau schreef:Omdat een tattoo overduidelijk zichtbaar is, ik vind een tattoo en een ieniemienie gaatje in je oren echt iets anders. En we leven niet meer voor 1900 we leven in 2010.. En een kind laten werken in de fabriek is ook weer zo'n vage vergelijking. Dat heeft toch niks met oorbellen te maken? Snap al die vergelijken hier niet hoor. Als kinderen oorbellen mogen kunnen we ze ook wel laten autorijden, en als kinderen vroeger in fabrieken werkten en nu niet meer, mogen ze nu ook geen oorbellen meer. Wat zijn dat voor vergelijkingen? Gaat toch nergens over..
Jildau schreef:Omdat een tattoo overduidelijk zichtbaar is, ik vind een tattoo en een ieniemienie gaatje in je oren echt iets anders. En we leven niet meer voor 1900 we leven in 2010.. En een kind laten werken in de fabriek is ook weer zo'n vage vergelijking. Dat heeft toch niks met oorbellen te maken? Snap al die vergelijken hier niet hoor. Als kinderen oorbellen mogen kunnen we ze ook wel laten autorijden, en als kinderen vroeger in fabrieken werkten en nu niet meer, mogen ze nu ook geen oorbellen meer. Wat zijn dat voor vergelijkingen? Gaat toch nergens over..
Ayasha schreef:Hoe je het ook draait of keert, IMO ga je in tegen het beslissingsrecht over eigen lichaam als jij als ouder beslist dat er gaatjes moeten komen omdat dat zo schattig is. En dat is mijn grootste probleem, als het kind het zelf wil, sja waarom dan niet... Maar als ik zie dat ouders het gewoon laten zetten "omdat het nu nog geen pijn doet en later kunnen ze'm toch wel weer uit doen als ze het niet willen". Dat vind ik niet kunnen. Wil je der een pop van maken koop dan leuke kleertjes. Maar doe in hemelsnaam geen onnodige, relatief permanente dingen.
Vjestagirl schreef:Ik ben het ermee eens dat de leeftijdsgrens omhoog mag naar 16. Ik ben het er ook mee eens dat het een beslissing is op puur esthetische gronden, die een permanente verandering aan het lichaam is. En ik vind dat je best 'echt groot' mag zijn voordat je zoiets mag beslissen.
Zoals ik al zei, laten jullie dan allemaal je 6 jarige ook zelf haar eten, al haar kleren en hoelaat ze opstaat en naar bed gaat kiezen? Waarom zijn ze dan wel groot genoeg om te beslissen over permanente veranderingen aan hun lichaam?
Vjestagirl schreef:Niet doen. Om alle boven genoemde redenen.
Mocht je het perse toch willen: laten piercen, niet laten schieten. Je neemt geen autorijles van iemand die speelgoed autotjes verkoopt, je koopt geen kleren bij iemand omdat diegene kleren draagt en je laat geen oorbellen zetten door iemand die toevallig oorbellen verkoopt. Gaatjes laten maken kun je het beste laten doen door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is.
Vjestagirl schreef:Maar goed, het zal wel, doe vooral wat je wilt.
Jildau schreef:Hoe werkt dat geknepen? Heb ik nog nooit van gehoord! Heb inmiddels 9 gaatjes en alles is geschoten, zelfs m'n tragus. Maar ben erg benieuwd wat dat knijpen is!
Jildau schreef:Ooh maar geloof je ook zeker wel haha maar was er gewoon serieus benieuwd naar want het is voor mij al vrij lang geleden dat de laatste gezet werd dus toen werd er nog geschoten, ben benieuwd wat de nieuwe techniek is.
Ordinaire pestende kinderen omdat ze op hun 6e oorbellen dragen? Wat een flauwekul.