Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:18

Zo lang jij lekker gezond eet, sport etc.. is er toch niets aan de hand?
Raar dat mensen iets zeggen over jouw postuur overigens.
Misschien moet je op dat moment gewoon eerlijk zeggen dat je dat niet waardeert?
Weet ook niet waarom mensen dat zeggen....
Als ik in jouw profiel kijk zie ik overigens gewoon een slanke mooie meid haha :o .
Misschien zijn mensen een klein beetje jaloers dat jij er zo uit ziet en nog alles kunt eten ook?
Als ik al ergens naar kijk zit het er aan zegmaar :+ .
Succes!!

iefke

Re: Dunne mensen ook beledigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:28

LZP -> MW

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:46

Saskiaatje schreef:
Tsja, dat is met lengte ook zo.
"Zo, jij bent lang!" mag wel, maar je zal zelden iemand horen zeggen "Zo, jij bent klein!"

Iedereen moet zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien. :Y)

Niet helemaal mee eens.
Ik word voo smurf uitgemaakt.
Heb niet genoeg schoppen gehad vroeger ect.
Dus ook klein zijn heeft zijn nadelen hoor, maar zeker ook veel voordelen.
Kan overal tussen/onder door piepen :+

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:53

Ajoh, groot,klein,dik of dun, er is altijd wel commetaar.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 00:44

Hier nog 1....ondertussen 23 jaar,weeg al bijna 10 jaar ofzo hetzelfde, 48-49 kg, maar nog steeds wordt er op familiefeesten wel minstens 5 keer gezegd dat ik moet eten. Heb dan al wel 2 of 3 broodjes op, maar dat ziet niemand ofzo? Ik eet gewoon normaal, niet superveel ofzo, heb ik nooit gekund, maar ook niet minder dan een doorsnee persoon.

Nadelen die ik heb aan het dun zijn :

snel koud, geen reserves (bv door gevolg van een maagontsteking uitgedroogd raken en een week in het ziekenhuis moeten liggen, terwijl een persoon met normaal gewicht dan op reserves teert ), heel moeilijk om mooi passende kleding te vinden, want ik heb dus ook amper borsten en kont. Vind het vrij irritant dat ze in shirtjes maat xs of xxs ruimte maken voor een e-cup (hallo, waar zit de logica??), in bikini lopen is echt niet fijn :n veel juwelen kan ik niet dragen, ringen bv, als ik een beetje moet wringen om ze over mijn knokel te krijgen, zit hij daaronder nog steeds veel te los... vrij snel pijn als ik op harde stoelen moet zitten bijvoorbeeld, of soms heb ik zelfs pijn door broeksriemen etc...nou ga zo maar door.En de eeuwige opmerkingen natuurlijk. Ik zou heel blij zijn met 10 kg erbij!

oh, 2 grote voordelen : kunnen eten wat je wilt, heel aangenaam denk ik ipv steeds maar moeten opletten...en kinderkleding is zoveel goedkoper :D

De opmerkingen enzo trek ik me eigenlijk niet meer aan, dat went wel. Alleen kan ik gewoon nog erg boos worden als mensen gewoon zeggen : ' Je moet wel eten hé' terwijl ik zit te wachten tot het eten doorgegeven wordt oid

grrrr.....

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 06:46

moyra schreef:
Saskiaatje schreef:
Tsja, dat is met lengte ook zo.
"Zo, jij bent lang!" mag wel, maar je zal zelden iemand horen zeggen "Zo, jij bent klein!"

Iedereen moet zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien. :Y)

Niet helemaal mee eens.
Ik word voo smurf uitgemaakt.
Heb niet genoeg schoppen gehad vroeger ect.
Dus ook klein zijn heeft zijn nadelen hoor, maar zeker ook veel voordelen.
Kan overal tussen/onder door piepen :+

wat handig dat je overal tussendoor kan!
mijn wiskunde leraar is 2.08 m.
en hij was laats naar een concert van Ilse de Lange.
iedereen was boos want hij stond vooraan en toen konden ze niks zien! :P
zijn vrouw is overgens maar 1.63 m. :=

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:10

Ik ben nu 31 en pas nog steeds de spijkerbroeken die ik op mijn 18e gekocht heb :+ .
Zolang ik me kan herinneren weeg ik tussen de 62 en 65 kilo (met mijn 1.80).
Ik kan eten wat ik wil en hoeveel ik wil,maar er komt niks bij.
Nadelen zijn; dat wanneer ik griep heb meteen 2 a 3 kilo afval en het minimaal een half jaar duurt voordat ik die kilo's er weer bij heb, maat 29/34 spijkerbroeken zijn moeilijk te vinden, broeken vaak te kort in maat 36, wanneer je een keer geen trek hebt mensen gaan zeuren, je het sneller koud hebt, en hoge laarzen vaak model kaplaars worden, mijn heupbotjes een beetje uitsteken waardoor ik in bikini altijd 2 botten aan de voorkant heb.
Voordelen zijn; nooit hoeven nadenken over wat je eet, kleding staat vaak mooier op slanke mensen dan op vollere,sportschool? nooit! (maar ik ben dan ook lui), in de uitverkoop hangt mijn maat er vaak nog (van shirtjes dan he) en ik ondanks de soms negatieve opmerkingen (eet meer!) ook veel positieve opmerkingen krijg (je bent zo mooi slank, hoe doe je dat?).

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:27

Ik ben 1.65. 55 Kilo. Qua cupmaat is mijn figuur een ramp, ik zou eigenlijk D65 moeten hebben ipv c70. Ik moet al mijn bh's met naald en draad krapper maken. Bandjes inkorten, sluitinkjes strakker maken. Mn bh's zijn dus niet echt mooi meer.
Laarzen kopen is ook een ramp met mijn 38/39 - ze zitten vaak als regenlaarzen.
Ik krijg vaak domme opmerkingen over mijn figuur. Ik denk dan: word wat Amerikaanser -die strooien met complimentjes als: you look so good! o.i.d. :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:34

Heel herkenbaar, ben 1,78 m en weeg 58 kilo.
En ik moet echt heel erg mijn best doen om dat te blijve wegen en niet af te vallen.
Toen ik naast het paardrijden nog 3-4 keer per week aan muay thai deed woog ik nog maar 54 kilo.
En ik eet veel, de hele dag door. Dus daar ligt het niet aan.

Heel vaak krijg ik opmerkingen, van het "stop maar wat stenen in je jaszak want anders waai je weg" tot echt de vragen of ik boulimia heb.

Ik kan er gewoon niks aan doen, ben 26 en het zal ook wel niet meer veranderen.

Vroeger was het nog erger, toen ik een jaar of 16 was had ik echt geen figuur, geen kont, geen borsten en geen heupen. Nu heb ik gelukkig inmiddels wel een beetje vormen gekregen.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:35

bij mij word leren rijlaarzen ook een ramp
moet ze op maat laten maken nou dan ben veel geld kwijt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:41

Ik heb altijd al hele stevige poten gehad (laarzen zijn soms te smal :oo) wat dat betreft heb ik een beetje een raar lijf }:0

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:18

heel herkenbaar hoor, ik hoor het ook o zo vaak.
ik weet het zelf ook wel hoor, dat ik dun ben :S hoeven ze niet
nog eens te gaan zeggen. Idd: jij kan eten wat je wilt, je wordt toch niet dik!
eet je wel genoeg? je bent zo dun.
de zus van mn vriendin zegt het ook zo vaak, wordt er wel moe van hoor. 1x zeggen
dan weet ik t ook wel, maar je moet er niet 20x mee aankomen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:49

Ik ben ook n beetje sprietig. 1.75 en 55-56 kg.
Ach, van die opmerkingen word je soms een beetje moe ja. Ik voel me altijd erg bekeken als ik eet. Of vooral als ik minder eet dan anderen, want dan heb ik anorexia natuurlijk.
Aan de andere kant.. Tis ook wel leuk om lekker door de kantine te wandelen met een donut met een vette laag chocolade en dan iedereen zien kwijlen maar van zichzelf niet mogen :+ Maarja dan is het weer of ik alles kan eten, ik word ook gewoon dikker van ongezond eten. Ik beweeg wel veel. Maar ik krijg alleen een buikje, geen bredere benen of heupvet ofzo. Ben meteen totaal uit verhouding als ik dikker word.
En waar ik ook wel moe van word is idd het laarzenprobleem.. alles slobbert. Nooit leuk een rokje met laarzen...En dan nog de maxi-maten afdeling in veel winkels, maar geen mini :D
En broeken zitten eigenlijk ook altijd te ruim. Voordeel is wel dat die ene broek die ik pas voor 10 euro in de winkel ligt omdat niemand anders m koopt :+ En rijlaarzen van cavallo van 500 euro voor 150, omdat de kuitmaat op zn minst erg smal was en ze al jaren in de winkel lagen te stoffen :D Al met al ben ik best tevreden over mezelf, als iemand een opmerking maakt dan slinger ik gewoon weer 1 terug. 'Pas op straks waai je weg' 'Mag ik dan dat plastic tasje van jou, heb ik n parachute voor de landing' 'was je bijna omvergelopen door die koe' 'Nee hoor ik pas overal tussendoor, mieren platstampen lukt je toch ook niet zomaar?' 'als je me een a4tje geeft dan kan ik wel een koe wegjagen want als ik die voor me hou ben ik een stuk breder' :+
Mensen hebben toch altijd wel wat te zeuren en iedereen hangt van de vooroordelen aan elkaar, kan me dr niet zo druk om maken.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:32

ik word er ook gek van als we klanten hebben en mee-eten dsat ze er mee gaan bemoeien. vaak eet ik dus lkkr relaxed op me kamer

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:05

Hay, heb niet het hele topic gelezen... te moe voor.
Maar zag de opmerking over 'modellen' die zo mager zijn voorbij komen. Iemand zei van, ik ben van mezelf zo mager.

Zelf (ik ben dik.. ik wou dat ik smal was, maar ik eet normaal en bij mij groeit het er wel aan.. :+ ) vind ik het een verschil of je mager bent, van nature of mager van het niet eten. Smal vind ik niet lelijk, zelfs mager niet.. Tenzij je zo mager bent, en gewoon grauw in je gezicht wordt van het niet eten.. Dat is lelijk en ongezond. Maar als je toch van nature zo smal bent? Dan heb je dat toch niet, dan ben je toch even mooi als iemand die een 'perfect' gewicht heeft?

Verder vind ik dat gewicht niet iets te maken moet hebben met mooi zijn. Een smalle vrouw kan een prachtig figuur hebben. Zo kan een flinkere vrouw dat ook hebben, toch?
Wat is perfect? Wat is mooi? Dat wat je er zelf van maakt, wat jij ervan denkt.. En niet wat media vind?
Dik of dun, je krijgt toch commentaar.. Ik zelf kan er niet goed mee omgaan. Ik sterf liever half van de honger, dan dat ik in het openbaar eet. Want dan 'is die dikke weer aant vrete'. Ook kleren kopen doe ik met tegenzin, omdat ik bang ben dat ik niets vind (terwijl ik wel altijd iets vind hoor)... Maar eigenlijk zou niemand ernaar moeten luisteren.. Dan houdt dat commentaar ook wel ooit eens op.

Maargoed wie ben ik om dat te zeggen :+

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:11

Liedje schreef:
Bij -115 ben je behoorlijk dun hoor. :j Dan zit je bijna tegen ondergewicht aan. :)

167 - 115 = 52
En ik weeg 43/45.
Denk dus dat je er wel meer af moet trekken wil je tegen ondergewicht aan zitten :j

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 22:41

ik heb ook een keer een opmerking gehad van een klant die zei 'jij bent mager, vroeger kregen wij een glas met vet en dat moesten wij opdrinken' toen dacht ik echt van moet ik nou ook een glas met vet drinken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:58

Echt he, en dan nog. Alsof je dan ineens zwaarder bent oid.

Ik snap het dik/dun probleem echt niet, kom op. Het gaat erom dat je je er goed bij voelt. Ik ben nu zwaarder als dat ik lang geweest ben, vind k niet prettig voelen, gewoon omdat ik altijd lichter geweest ben. Ik zeg niet dat ik dik ben, ik honger mezelf niet uit omdat ik weer dunner wil zijn, maar zou het wel prettig vinden wat dunner te zijn.

En dan krijg je weer de reacties van: "Ik zou willen dat k zoals jou was" "Volgens mij heb je echt anorexia hoor" " Je kunt beter meer gaan eten als minder".

Maar kom op, het gaat er toch om waar IK me prettig bij voel. Al is het 20 kilo. :Y)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 23:07

ja precies. Je bent zo als je bent. De ene een pondje meer en de ander een pondje minder. Maar mensen die zien dat nie zo. die denken als je dun dat bent je gelijk nooit eet en heel ongezond bent

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:08

Precies. En de ene dag eet ik ook (bijna) niks, 1 broodje misschien. Maar niet omdat ik bang ben dat ik anders te zwaar word, nee, gewoon omdat ik dan geen honger heb. Dag daarna kan ik bij wijs van spreken de hele dag door blijven eten en langs de MC gaan etc.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:12

Oh wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben! :o
Ik heb een flinke exschoonzus gehad die me echt het leven zuur probeerde te maken omdat ik nu eenmaal slanker was als haar. ben 1.60 weeg 48 kilo. Ik kan eten wat ik wil, en geloof me maar als je me ziet eten denk je waar laat ze het in godsnaam. :+
Ineenkeer kwam ze aan dat ik Boulimia had, want ik schrokte alles naar binnen en daarna zou ik alles in de wc uitspugen. Ik schrok me daar heel erg van, waardoor ik minder ben gaan eten. Toen was het jaa je hebt anorexia. Nou toen wist ik helemaal niet meer wat ik moest doen. uiteindelijk ben ik daar nooit meer blijven eten..
Ik heb echt mensen om me heen gevraagd, schrok ik m'n eten naar binnen heb ik een raar etenspatroon? En allemaal zeide ze Nee.
En idd opmerkingen van zomaar mensen Je eet zeker nooit wat, of je eet konijnenvoer, kijk uit dalijk knap je uit je kleren (en dat voor de grap nou zeg)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 23:17

nou dat 'kijk uit dadelijk knap je uit je kleren' vind ik geen grapje en zou dan ook zeker niet terug lachen of ze zeggen kijk uit straks waai je nog weg. nou dat vind ik ecgt nie grappig. ik zeg toch ook nie tegen een fors persoon niet te hard lopen straks krijgen wij nog een aardbeving. kop op zeg

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:21

Dat bedoel ik ook, vind dat absoluut niet kunnen, mij is altijd geleerd respecteer je medemens ongeacht kleur,lengte,maat.
En kan dus echt enorm boos worden als zoiets tegen me gezegd word. Helaas vinden sommige mensen dat humor..

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 23:32

ja en ze zeggen gauw tegen dunne mensen iets dan tegen dikke mensen. terwel allebei even belegdigend is of het nou tegen dikke of dunne mensen is, dan nog is het even erg voor die persoon

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:36

Eerlijk gezegd, als mensen tegen me zeggen dat ze me té dun vinden ofzo dan draai ik dat naar iets positiefs. Bijvoorbeeld dat ik dan die dag de andere helft van de Ben & Jerry's pot ook kan leegeten ;)