(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:09

wauw, wat een nare berichten allemaal!
en het leek zo goed te gaan :( wat is het leven toch oneerlijk!
gelukkig (of misschien niet?) heeft ze haar verjaardagsfeest kunnen meemaken, dat geeft een mens misschien tot weer het vermogen om door te zetten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:17

Wow wat heftig zeg! Fijn dat het zaterdag geslaagd was. :)

Het kan inderdaad heel snel veranderen, dat hebben we vorig jaar bij m'n moeder ook gezien. Zo voel je je nog goed en zo gaat het opeens heel slecht en is het binnen 48 uur gebeurd...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:23

wow wat een heftige gebeurtenissen weer, mooi dat ze haar verjaardag toch nog heeft meegemaakt..

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:30

KarinvdM schreef:
Wow wat heftig zeg! Fijn dat het zaterdag geslaagd was. :)

Het kan inderdaad heel snel veranderen, dat hebben we vorig jaar bij m'n moeder ook gezien. Zo voel je je nog goed en zo gaat het opeens heel slecht en is het binnen 48 uur gebeurd...

Ja, dat klopt en dat maakt het ook zo verschrikkelijk moeilijk....persoonlijk had ik na zaterdag ook het gevoel dat ze het misschien opgegeven had en alles heel snel zou kunnen gaan. Maar de uitslag van de MRI gaf haar toch weer hoop.
Ik vind het knap hoe ze er zelf mee omgaat, maar tegelijk vraag je je af of het nog dagen, weken of misschien maanden zijn...
Voor haar zelf is het helemaal verschrikkelijk, maar iedereen om haar heen zit ook in een soort onzekerheid, waar niemand een antwoord op heeft..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:24

Hoe is het ziekenhuis bezoek vandaag gegaan??

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 19:40

Urona447 schreef:
Hoe is het ziekenhuis bezoek vandaag gegaan??

Ze is vandaag naar Utrecht geweest en is een nieuw bitje aangemeten. Masker wordt woensdag gemaakt en dan een nieuwe MRI en CT, gezien ze in Utrecht kleinere plakjes zien dan hier in het reguliere ziekenhuis. De vraag is dus of het bij 1 plek is gebleven ofdat er meer tumoren in het hoofd zitten. Vooralsnog gaan ze 9 juni plaatselijk bestralen.....
We hebben nog hoop, zeker omdat ze de behandeling toch nog verlengen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:05

Dat is gelukkig positief nieuws! Veel sterkte jullie allemaal in deze moeilijke en zware situatie!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:11

Hoe gaat ie ??

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 11:54

tassie73 schreef:
Hoe gaat ie ??

De bestraling staat voor donderdag op de planning, en verder is er nog weinig veranderd. Ze heeft 24 uur zorg aan huis en heeft het bed in de woonkamer staan. Ze is erg moe en het duurt ook steeds langer voordat ze wat opknapt als ze iets ondernomen heeft. Ook slaapt ze erg slecht en is ze iedere ochtend al om 5 uur klaarwakker. Afgelopen weekend is ze even met de rolstoel naar buiten geweest, maar het was zaterdag zo warm dat graag weer naar binnen wilde.

We wachten het gesprek van donderdag maar weer af......vind die onzekere periode maar niks. Je weet dat het gaat gebeuren, maar wanneer vertellen ze er nooit bij.
Heb het zondag bij de film 'komt een vrouw bij de dokter' dan ook echt niet droog kunnen houden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:22

jeetje meid ik heb alleen even jou berichten gelezen en zit echt met tranen in mn ogen.
ook omdat ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt en kan me wel een beetje voorstellen hoe jij je voelt.

ik wens je heel erg veel sterkte en hopelijk krijgt ze nog een lange tijd om nog bij haar geliefde vrienden en familie te zijn.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:00

Het zal ook steeds zwaarder gaan worden......maar wel fijn dat ze ook nog even naar buiten kon met het mooie weer ook al was het te warm !

Ik heb die film ook een stukje gezien maar ik kreeg zo een zwaar gevoel in mijn buik dat ik m maar af heb gezet....kan er niet tegen :o

Heeeeeeeeel veeeeeeeeel sterkte nog !!!!!!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 21:50

Bedankt voor jullie berichtjes.

De bestraling is goed gegaan. Was wel erg spannend omdat de tumor vlak achter het oog ligt. Nu nog de planning horen mbt de chemo.
Vriendin was erg moe toen ze thuiskwam en heeft veel bijgeslapen vanmiddag..Laten we hopen dat ze wat energie krijgt en opknapt.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 06:37

Wat een ellende toch !! Blijf haar maar goed verwennen !!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:53

is de prognose wel goed? of heb ik daar heel perongeluk over heen gelezen???

sterkte meid, het zal een zware tijd zijn, wat is en blijft het toch een hele nare ziekte :(

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:54

Ik wil je vriendin even sterkte wensen met de bestralingen, ik heb ze vorig jaar meegemaakt bij mijn moeder, was echt geen pretje...

Dus bij deze,

Heel erg veel sterkte, ik denk regelmatig aan jullie

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 16:38

ivy_power89 schreef:
is de prognose wel goed? of heb ik daar heel perongeluk over heen gelezen???

sterkte meid, het zal een zware tijd zijn, wat is en blijft het toch een hele nare ziekte :(

Nee, helaas niet. Vorig jaar oktober toen er longkanker geconstateerd werd, was gelijk al duidelijk dat de behandeling alleen levensverlengend zou zijn. De tumoren in haar longen waren ca. 9 x 14 cm en 4 x 7 cm bij aanvang en niet te opereren. Daarna kwam er een hersentumor bij, die tot 2 mnd terug weg was en gisteren is ze bestraald voor een tumor achter haar oog die er 'ineens' zat. Longen zien er nu wel beter uit, maar weg te krijgen is het helaas niet.

Artsen hadden in oktober voorspeld dat ze het nieuwe jaar niet zou halen en nu zitten we al bijna in juli :)
We leven bij de dag!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:41

zo zie je maar, als de wil er is, dan duurt het leven (meestal) ook langer!

Ik hoop dat ze van iedere dag geniet die ze nog heeft!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:54

Ben hier even een tijdje niet geweest. Ondanks dat de tumor in de longen van me ma is geslonken gaat het niet goed met haar. Het leek even beter en ze was vrolijk, was goed aangekomen, maagsonde mocht eruit..

Maar nu, weer 10 kilo afgevallen, loopt helemaal krom, alles doet pijn en ze kan bijna niks meer. Ze is ervan overtuigd dat de kanker in haar hele lijf zit , zoveel pijn heeft ze. Ze slikt veel morfine nu, er komt wel wijkverpleging maar die laat ze of niet binnen of ze mogen niks.

Dus nu zijn we druk bezig haar voorlopig in een verpleegtehuis te krijgen, want zo overleefdt ze het niet zijn we bang.
Gister sprak ik haar en ze was bang, maar probeert toch door te gaan, zondag ga ik naar haar toe, vindt ze fijn. Maarr oeffffffffffffffffffwat een rot ziekte.

Iedereeen die ermee te maken heeft wens ik heel veel kracht toe....

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 19:49

Sandeman schreef:
Ben hier even een tijdje niet geweest. Ondanks dat de tumor in de longen van me ma is geslonken gaat het niet goed met haar. Het leek even beter en ze was vrolijk, was goed aangekomen, maagsonde mocht eruit..

Maar nu, weer 10 kilo afgevallen, loopt helemaal krom, alles doet pijn en ze kan bijna niks meer. Ze is ervan overtuigd dat de kanker in haar hele lijf zit , zoveel pijn heeft ze. Ze slikt veel morfine nu, er komt wel wijkverpleging maar die laat ze of niet binnen of ze mogen niks.

Dus nu zijn we druk bezig haar voorlopig in een verpleegtehuis te krijgen, want zo overleefdt ze het niet zijn we bang.
Gister sprak ik haar en ze was bang, maar probeert toch door te gaan, zondag ga ik naar haar toe, vindt ze fijn. Maarr oeffffffffffffffffffwat een rot ziekte.

Iedereeen die ermee te maken heeft wens ik heel veel kracht toe....

O jeetje, wat moeilijk voor jou en je moeder zeg.....Ik hoop van harte dat ze de kracht vindt om door te blijven gaan, zeker als de behandeling aanslaat en dat ze toch nog kan genieten van de mooie dingen die voorbij komen.

Heel veel sterkte :(:)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:18

Sandeman, wat een verdrietig bericht. Ik leef erg met je en je moeder mee. Hopelijk knapt ze toch weer op.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:19

Ben vandmiddag weer even bij haar geweest, ze was redelijk aanspreekbaar, maar oeiiii, broodmager en loopt echt krom. dinsdag komt er psychische hulp thuis, zo gaat ze het niet redden. we moeten de ct scan afwachen voor uitzaaingen, mocht dat zijn, dan wil ze geen behandeling meer,

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:35

Sandeman schreef:
Ben vandmiddag weer even bij haar geweest, ze was redelijk aanspreekbaar, maar oeiiii, broodmager en loopt echt krom. dinsdag komt er psychische hulp thuis, zo gaat ze het niet redden. we moeten de ct scan afwachen voor uitzaaingen, mocht dat zijn, dan wil ze geen behandeling meer,

Dat zijn geen leuke berichten....is de scan al op korte termijn??
Kan ze geen 24 uurs verpleging krijgen, zodat er zicht is op haar eetpatroon en medicatigebruik? Ik kan me voorstellen dat dit voor jou ook niet fijn is, als je een stukje bij je moeder vandaan woont...

Heel veel sterkte

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:28

Hoe gaat het met je vriendin?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:29

betssa schreef:
Hoe gaat het met je vriendin?

Ze is dinsdag uit voorzorg opgenomen in het ziekenhuis ivm benauwdheid en verdenking van een longontsteking, maar ze mocht vandaag toch weer naar huis *\o/* . Ze wilden vandaag met de chemo beginnen, maar dat is nu een week uitgesteld.
Ze is erg moe, maar blijft knokken. Ze kan alleen minder lang met mensen praten, dat kost gewoon teveel energie.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:53

tjonge wat een sterk mens en dan ook nog eens met de chemo beginnen respect hoor wens haar veel sterkte