Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:45

Dringende vraag hier, mijn dochter gaat in therapie bij de stichting Sar.Ik kijk net op internet voor het nummer, maar het gaat over heel iets anders.Ik schrok echt,het gaat over sexueel, hulp daar bij maar ook eventueel afspreken in een hotel.Dan is het wel duurder,kent iemand Sar?

tamary

Re: Leven binnen het Autistisch spectrum [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:55

Nee, en de combinatie sexueel en afspreken in een hotel doet bij mij alarmbellen afgaan. Heb je al contact opgenomen met MEE? Die hebben goed overzicht over welke goede instanties er zijn om jouw kind te helpen in jouw buurt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:56

Het is zo raar want het heet echt Sar,en die helpen mensen en kinderen met autischme.Op school vanmorgen zeiden ze ook Sar.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:33

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:54

Klopt ik heb net Mee gebeld,ik had Sar op gekregen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:24

Citaat:
Autisme is in urine zichtbaar
PSYCHOLOGIE4 juni 2010 om 9:42 uur 1Caroline Hoek Share

De stoffen in de urine van kinderen met autisme verschillen sterk met die van gezonde kinderen. Dat blijkt uit onderzoek. Daarmee wordt het stellen van de diagnose in de toekomst veel gemakkelijker; een simpel urinetestje is genoeg om vast te stellen of een kind autistisch is of niet.
De manier waarop een autistisch kind voedsel verbrandt en de bijproducten van de bacteriën in zijn darmen zouden verantwoordelijk zijn voor het onderscheidende plasje. Welke rol dit verteringsproces in de ziekte speelt, is onduidelijk.

Symptoom
Autisme is een veelvoorkomende stoornis met uiteenlopende symptomen. Mensen met autisme hebben problemen met communiceren. Zo begrijpen ze de emoties van anderen niet en maken ze geen of weinig oogcontact. Om vast te kunnen stellen of een kind autisme heeft, moeten op dit moment nog heel veel tests worden afgenomen. Maar dat gaat nu wellicht veranderen.

Urinetest
Een urinetest maakt het mogelijk om kinderen al op zeer jonge leeftijd te testen op autisme. Wanneer blijkt dat het kind de stoornis heeft, kan direct gestart worden met behandelingen. Daardoor heeft het kind een grotere kans om met de ziekte te leren leven.

Darmen
Het onderzoek kan ook helpen om de maag- en darmproblemen die veel mensen met autisme hebben, op te lossen. “Autisme is een aandoening die de sociale vaardigheden van iemand aantast,” legt onderzoeker Jeremy Nicholson uit. “Dus het lijkt op het eerste gezicht wat raar om een verband te leggen tussen autisme en hetgeen er in iemands darmen gebeurt. Maar de verbranding en de samenstelling van de bacteriën in de darmen reflecteren heel veel dingen, onder meer je levensstijl en de genen.”

De onderzoekers zijn optimistisch. Hun studie zou tot een urinetest kunnen leiden waarmee de diagnose snel en simpel gesteld kan worden. Daar is echter nog wel onderzoek voor nodig. Zo gaan de onderzoekers nu eerst uitzoeken of de stoffen in de urine een gevolg of oorzaak van autisme zijn. Het kan dan ook nog jaren duren voordat deze test daadwerkelijk op de markt komt.

bron: http://www.scientias.nl/autisme-is-in-u ... baar/10419

kwam dit artikel tegen, en moest meteen denken aan de velen die buikklachten hebben. Dan is de conclusie dat autisten een afwijkende darmflora hebben. Maar in welke richting loopt dit verband? -> "Maar de verbranding en de samenstelling van de bacteriën in de darmen reflecteren heel veel dingen, onder meer je levensstijl en de genen.”
Moet ook meteen denken aan die autistendieeten die er zijn en zeggen dat ze effect hebben. Heeft het mogelijk verband met die afwijkende darmflora en werkt het ook de andere kant op zoals die dieeten beweren? Moet wel zeggen dat ik i.v.m. enorme buikkrampen me jaren terug heb laten testen bij een homeopaat voor allergieen, de hoofdmoot blijkt ook wat ik tegenkwam voor een autistendieet (melk, suiker, tarwe) Maar of ik me daar minder autistisch van ga gedragen I don't know,
Daarbij is het ook niet duidelijk of er ook verschillen waren tussen autisten, je hebt (vooral laag-) autisten die alleen maar hetzelfde willen eten. Dat er dan stofjes anders zijn in de urine wil ik dan wel geloven.
Nou ja heel l*lverhaal, maar vond het wel een interessant stukje wat weer vragen oproept omdat er bij autisme vooral wordt gezien als iets in de hersenen. Kan momenteel niet bij artikelen komen, jammer want had dit onderzoek graag even willen lezen.

ps: moet trouwens wel lachen om het verhaaltje van marleen :D :D :D , snap dat je op het moment dat je die website ziet niet zo kunt lachen :P

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:45

Daar heb ik ook eerder van gehoord ladypaard :j
Over "autistendieet" die producten die je omschrijft zijn sowieso "slecht" voor de mens als je het al je het alternatief bekijkt(ik ben nogal veel met alternatieve geneeswijzen bezig :o ) dus dat autisten daar nog gevoeliger op reageren vind ik eigenlijk niet zo raar.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:03

Ik ben ook op zo'n dieet gezet, ik zou voor 61 dingen gevoelig zijn.. onder andere melk en gluten..
We hebben het een jaar vol gehouden, en nooit meer!

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:44

Ik meld me! Mijn broer heeft PDD-NOS. Erg lastig voor hem en het hele gezin, hij kan om iets en niets heel kwaad worden. Gelukkig hebben wij erg goede begeleiding, en begin ik hem nu ook te snappen. :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:46

Dat snappen is zoooooooo belangrijk, dan ben je al een heel eind op de goede weg.Ik weet nu ook wat ik wel en niet kan doen of zeggen.

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:47

Het is een begin, en het maakt het voor iedereen alleen maar makkelijker. Het was vooral lastig toen we beide in de puberteit zaten haha.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:49

xdniesje schreef:
Ik ben ook op zo'n dieet gezet, ik zou voor 61 dingen gevoelig zijn.. onder andere melk en gluten..
We hebben het een jaar vol gehouden, en nooit meer!

Moet zeggen dat als ik de dingen mijdt, ik ook veel minder last heb. Niet dat ik me dan volledig er aan hou, maar ik weet gewoon dat als ik een kroket eet grote kans heb dat ik daarna buikpijn heb (zeeer allergisch voor rundvlees) tarwe merk ik niet in trant van buikpijn maar was gewoon wat meer in me doen, eet nu speltbrood vind dat ook veel lekkerder want daar zit niet echt een typische smaak aan en ruikt veel minder zurig dan tarwe (ga zowat over m'n nek als ik tarwebrood ruik, das nu wel zo erg omdat ik nu dus spelt eet :D ) en ja melk ben ik sowieso niet zo liefhebber van, ben wel gek op toetjes maar er is één van soja die wel lekker is. Maar voor de rest niet ben alleen meer bewust van dat ik mogelijk last kan krijgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:25

Ik geloof het wel van dat andere systeem van de darmen.
Zelf heb ik ook om de haverklap wat met mijn darmen.

Verder voel ik me waardeloos, baal van sommige dingen zo.
Het herstel gaat me veel te langzaam.
Ik wil gewoon weer zijn wie ik was, energie terug en kunnen werken.
Dat is het enige wat ik zo graag zou willen.. Verder kan het me niets schelen.
Verder Ginkgo Biloba gehaald omdat ik het altijd zo koud heb, vooral handen en voeten.
Dat schijnt te helpen, door dat je een betere doorbloeding krijgt geloof ik. :brr:

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:44

bleh, net gegourmet, met eigen familie en broer met zijn vriendin kwam langs. Op zich best gezellig, maar ik voel me dan gewoon heel vervelend. kan dan niet gezellig mee doen. Vind mezelf dan zo dom.

heb het trouwens m'n zusje verteld (ook al een keer eerder, maar toen snapte ze er niks van) maar die reageerde meteen van jij hebt geen autisme (dat slaat nergens op). Heel fijn als mensen niet begrijpen dat jij wel degelijk dingen erg moeilijk vind, ook al ben ik geen standaard autist.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:03

mijn broertje heeft autisme en pdg-noss maar denk zelf dat ik ook wel licht autisme heb...ik heb ook heel veel trekken daarvan.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:04

ladypaard schreef:
bleh, net gegourmet, met eigen familie en broer met zijn vriendin kwam langs. Op zich best gezellig, maar ik voel me dan gewoon heel vervelend. kan dan niet gezellig mee doen. Vind mezelf dan zo dom.

heb het trouwens m'n zusje verteld (ook al een keer eerder, maar toen snapte ze er niks van) maar die reageerde meteen van jij hebt geen autisme (dat slaat nergens op). Heel fijn als mensen niet begrijpen dat jij wel degelijk dingen erg moeilijk vind, ook al ben ik geen standaard autist.

Ik herken dit heel erg!
Ze merken niet dat ik iets heel moeilijk vind en tegen veel dingen echt ernorm opzie.. Ze snappen ook niet hoe vermoeiend het is.
Ach, ik zie het maar als een compliment dat mijn autisme niet zo opvalt.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 21:05

ha moonfish ik zag dat jij dit jaar (na ja maart) ook naar equitana wil. :D

Heb t ook op m'n lijstje staan <3 . Ben al 2x eerder geweest, maar zit een beetje met een dilemma, Ik wil niet graag alleen, maar vind het ook vervelend om met anderen te gaan. Want dan kan ik niet mijn eigen gang gaan. Degenen die wel eens meegaan naar evenementen proberen zich wel aan te passen aan mij, maar ik voel me bezwaard dat ik tegenhou wat zij willen zien . Heb op horse event vorig jaar zo gedaan dat ik een dag zelf ben gegaan dat ik mijn dingen kon zien en één dag met de anderen. Dan ben ik een stuk rustiger. Diegenen willen ook nu weer graag mee, maar ja kan dan dus niet m'n eigen gang gaan, enne ik wil eigenlijk ook niet alleen :Y) DILEMMA!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:49

Oei moeilijk Ladypaard!
Ik zou wel wat met dat groepje afspreken en je probleem voorleggen. Zodat ze snappen dat jij soms even je eigen weg kiest..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:51

Ik ga niet naar equitana waarschijnlijk.
Als ik een rijbewijs heb zal ik het misschien wel eens doen.
Maar ik doe ze er hier gewoon geen plezie mee.
Dan ben ik toch niet op mijn gemak helaas.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 21:41

jammer moonfish :'), ja ben gelukkig zelfreddend daarin, maar verder geld bij mij qua vervoer dan één regel: IK RIJ!

T probleem met t groepje is eigenlijk dat zij het geen probleem vinden dat ik van hot naar her ga, (dan lopen ze gewoon als kippetjes achter mij aan :') ) maar ja dat vind ik weer vervelend :+
en ergens ben ik toch wel angstig dat als we echt even uit elkaar gaan, elkaar niet meer zullen terug vinden daar _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 08:01

Mjn dochter moet een bril, en die heeft een paar dagen niet goed kunnen slapen.Ze was zoo druk er van,poeh en nu een week wachten.Ben gelukkig bij een zaak geweest waar het snel gaat.Ik praat er maar niet over dat scheelt wel.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 02:35

Citaat:
Precieze oorzaken van autisme en alle daarop lijkende milde varianten zijn tot op vandaag onduidelijk. De natuurgeneeswijze heeft eigen visies ontwikkeld op de achterliggende mechanismes van de kenmerken van ontwikkelingsstoornissen met daaraan gekoppeld suggesties voor behandeling. Het is goed om ook deze gedachten te kennen. Immers, de reguliere kijk op ontwikkelingsstoornissen laat nog te wensen over als het gaat om het weten van oorzaken en alternatieven voor behandeling.

Binnen de natuurgeneeswijze worden tekortkomingen in het complexe systeem van biochemie op niveau van het stofwisselings- en/of immuniteitssysteem bestempeld als centrale oorzaak van autisme en varianten daarop. De invloed van zware metalen op de ontwikkeling van neuronen zou groot zijn. Al in een vroeg stadium van de ontwikkeling kunnen deze de ontwikkeling van neuronen schaden. Wat behandeling betreft, zou op de eerste plaats het voedingspatroon moeten worden aangepast om ontgiften van het lichaam te stimuleren (zie feingold.org). Sommigen zeggen dat men voeding die peptiden uit gluten en caseïne bevat het beste kan vermijden. Verdere behandeling komt volgens natuurartsen neer op suppletie met zink, vitamine B6 + magnesium, spijsverteringsenzymen en vitaminen A en C.
De vraag is nu: bestaat hiervoor voldoende wetenschappelijke onderbouwing? Van alle verrichte studies naar het effect van magnesium + B6 kan slechts een de toetssteen van Cochrane doorstaan en het resultaat daarvan is niet te generaliseren vanwege het te kleine aantal onderzochte personen (2005, slechts acht proefpersonen). Vier jaar later voert James Adams bewijzen aan voor toxicologische processen bij autisten, zie autism.asu.edu. Bij drie- tot achtjarige kinderen met een vorm van autisme hangt de ernst van de symptomen (gemeten met de ADOS) rechtstreeks samen met de uitstoot van zware metalen in de urine (Journal of Toxicology, 2009). Verder zou de helft van autistische kinderen last hebben van problemen in het maagdarmstelsel. Beduidend meer dan gemiddeld, wat de vraag oproept wat op lichamelijk en biochemisch vlak nu precies ontregeld is. Adams is er op basis van zijn eigen research en beoordeling van dat van collega’s stellig van overtuigd dat de genoemde supplementen kinderen met autisme ten goede komen.

Zie voor meer informatie: legacy.autism.com/treatable/adams_biomed_summary.pdf, autism.asu.edu/DANConsensusReport.htm (overzicht van mogelijk werkzame supplementen) en autismeonderzoek.nl.

(F.A. Ruiters, World Wide Wisdom: Kind & Adolescent Praktijk, nr 3. sept. 2010)

bron: http://www.psycholoog.net/?cat=13

Even een verdieping op eerder geplaatst stuk (en hier met verwijzingen).

Anneke gaat verder op onderzoek :Y)

marleen_usar : reageert ze daar al zo gevoelig op? moeilijk.
kan bij mezelf eigenlijk niks herinneren, alleen dat het heel snel ging. schoolarts twijfelde toch iets dus zei dat volgend jaar opnieuw ogen moest laten testen, maar ging zo snel dat daarna al heel snel een bril gekregen.

wilde al vragen of ze m al had, maar t is nog geen week geleden :+

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:56

Toch maar eens reageren in dit topic.
Ik heb zelf PDD-NOS. Ik heb het hier in het begin lastig mee gehad maar nu gaat het weer iets beter.
Sinds gisteren heb ik vakantie en sindsdien is het iets minder goed aan het gaan...
Ik ben met mijn moeder naar de verfwinkel gegaan en ben onderweg een paar keer tegen haar uitgevlogen omdat ze niet duidelijk genoeg zei welke weg we moesten nemen. Daarna sloeg ze mij...

Daarnet ging het weer mis. Ze vroeg of ik uit de keuken wilde gaan maar ik begreep haar verkeerd. Daaron zei ze 'dat komt door je autisme!"
Dat had ze beter niet kunnen zeggen want nu ben ik enorm boos op haar.
We gaan nu eten en waarschijnlijk zal ze er niets meer over willen zeggen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:20

@horselove: :(:) begrip is zo belangrijk..

Ik lees stiekem mee :o ik werk op het hbo en bij de opleiding waar ik les geef zitten veel jongens (eigenlijk alleen maar jongens) met een stoornis in het autistisch spectrum. Ik probeer hun zo goed mogelijk te begeleiden op het hbo, en samen in te schatten of het haalbaar is om deze studie af te ronden of rond te kijken voor een andere studie en of het hbo wel geschikt is voor hun. Dit doe ik o.a. in samenwerking met het Sarr en het decanaat bij ons op de locatie :)

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:51

Over het algemeen heeft mijn moeder wel begrip voor mij maar denk dat het haar soms ook te veel wordt...
Mijn vader en 2 broers hebben ook een vorm van autisme, waardoor het niet altijd gemakkelijk is.