Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KarinvdM schreef:Focussed schreef:Ik was zelfs mijn tanden 1x per dag. Enkel 's avonds, 's ochtends pak ik een kauwgompje.
Dat vind ik echt zó smerig! Ook daar voel ik mij 's ochtends niet fris.
Ik poets na iedere maaltijd en voor ik naar bed ga.
Niet dus,
heb een gezin met kinderen en alles gaat na 1 keer de was in, shirt of broek of weet ik veel wat, het moet allemaal weer gewassen worden.
KarinvdM schreef:MamboBeach schreef:Dat is dan 4 keer per dag ofzo? Ik wil niet vervelend zijn maar neem dan een kauwgompje of iets. Je poetst al je glazuur eraf. Ik deed het ook maar het is niet bevorderlijk.
Ja, dat is 4x per dag. En nee, ik vervang het poetsen niet door kauwgom.
Anoeska schreef:Je tanden niet poetsen als je 's ochtend op staat en de deur uit gaat is niet goed voor je omgeving
_Tara_ schreef:How dat zeg ik ook niet's Morgens en 's avonds vind ik 't niet meer dan normaal dat je je tanden poetst. Maar 4 keer per dag, dat is te veel.
Focussed schreef:Ik zit echt met verbazing de reacties hier te lezen....
Ik was zelfs mijn tanden 1x per dag. Enkel 's avonds, 's ochtends pak ik een kauwgompje. Ik heb 's ochtends dan ook echt geen last van vieze geuren of smaken in mijn mond, misschien als je dat wel hebt dat het een ander verhaal is. De tandarts vroeg zich af hoe vaak ik poetste want hij vond ze er zo netjes uit zien.. Nou dat lijkt me dan toch niet slecht, toch?
's Morgens en 's avonds m'n tong schrapen. Of 't ook echt helpt, geen idee

KarinvdM schreef:Tot bezinning komen?
Ik ben schoon op mezelf en daar voel ik me prima bij.
oftewel conclusie gekomen dat 2 keer douchen per dag en 5 keer je tanden poetsen niet echt goed is voor je.
Focussed schreef:Dus als je je niet zo (imo bijzonder) vaak wast ben je niet schoon op jezelf? Fijn om zo veroordeelt te worden..
Muc: Dat je zoiets post zegt meer over jou dan over mij. Ik heb bijzonder gezonde tanden volgens de tandarts en nee, geen stinkiestankie hier hoor. Ik word alleen wakker met zo'n vieze smaak in mijn mond als ik een keelontsteking (Angina) ga krijgen, dan doe ik het wel.
Om toch enigzins een fris gevoel te krijgen pak ik wel kauwgom. Want van tandenpoetsen ga je alsnog meuren uit je mond want de bacterien leven achter op je tong, dan zul je iedere dag je tong moeten schrapen om daarvanaf te komen.
Twiggy2008 schreef:Tja, en wat kan er dan zoal met mijn haar en mijn tanden gebeuren, aangezien ik ze te schoon hou?![]()
Uitvallen ofzo?![]()
Ik bedoel, jeetje, ik doe al meer dan 20 jaar wat ik nu doe en mijn haren en tanden stralen je tegemoet.![]()
Mijn huid smeer ik 2x per dag goed in, ik probeer genoeg te drinken, heb een huidje die er jonger uitziet dan ik daadwerkelijk ben. Wat is er dan zo fout? Explain, want ik begrijp het echt niet.
Ik ken ook mensen die vanaf hun 11e hebben gerookt en 90 jaar zijn geworden...
muc schreef:Focussed schreef:Dus als je je niet zo (imo bijzonder) vaak wast ben je niet schoon op jezelf? Fijn om zo veroordeelt te worden..
Muc: Dat je zoiets post zegt meer over jou dan over mij. Ik heb bijzonder gezonde tanden volgens de tandarts en nee, geen stinkiestankie hier hoor. Ik word alleen wakker met zo'n vieze smaak in mijn mond als ik een keelontsteking (Angina) ga krijgen, dan doe ik het wel.
Om toch enigzins een fris gevoel te krijgen pak ik wel kauwgom. Want van tandenpoetsen ga je alsnog meuren uit je mond want de bacterien leven achter op je tong, dan zul je iedere dag je tong moeten schrapen om daarvanaf te komen.
Hoezo zegt dat meer over mij? Snap ik even niet. Ik vindt het niet fris om tanden maar 1x per dag (en dan ook nog ´s avonds) te poetsen. Als dat bij mij een keer voorkomt heb ik een vies gevoel. (En ja, tongschraper en mondwater gebruik ik ook, lekker fris gevoel)