Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:52

Broeken draag ik ook wel vaker maar de rest gaat de was in, hoewel ik vaak wel in een shirtje van de vorige dag ga paardrijden, want na het rijden kan m'n shirt sowieso de was in.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:53

Dat doe ik ook inderdaad. Truitje die ik dan 2 keer gedragen heb, draag ik dan nog een keer tijdens werk of paardrijden :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:55

KarinvdM schreef:
Focussed schreef:
Ik was zelfs mijn tanden 1x per dag. Enkel 's avonds, 's ochtends pak ik een kauwgompje.

Dat vind ik echt zó smerig! Ook daar voel ik mij 's ochtends niet fris.
Ik poets na iedere maaltijd en voor ik naar bed ga.

Dat is dan 4 keer per dag ofzo? Ik wil niet vervelend zijn maar neem dan een kauwgompje of iets. Je poetst al je glazuur eraf. Ik deed het ook maar het is niet bevorderlijk. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:57

Ik was alles na 1 keer dragen, deed ik vroeger al. Mijn moeder werd er toen al gek van maar dat zit gewoon in mij. Ze zei altijd dat ik het wel af zou leren als ik op mijzelf zou wonen. _O- Niet dus, :') heb een gezin met kinderen en alles gaat na 1 keer de was in, shirt of broek of weet ik veel wat, het moet allemaal weer gewassen worden.
Ach ja, zo heeft een ieder zijn schone kanten. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:04

MamboBeach schreef:
Dat is dan 4 keer per dag ofzo? Ik wil niet vervelend zijn maar neem dan een kauwgompje of iets. Je poetst al je glazuur eraf. Ik deed het ook maar het is niet bevorderlijk. :n

Ja, dat is 4x per dag. En nee, ik vervang het poetsen niet door kauwgom. :n

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:06

Te veel poetsen is echt niet goed voor je tanden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:37

Je tanden niet poetsen als je 's ochtend op staat en de deur uit gaat is niet goed voor je omgeving ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:17

Ik poets mijn tanden ook alleen 's morgen en 's avonds voor ik naar bed ga :j
Soms als ik 's avonds nog muziek of een vergadering ofzo heb poets ik ook nog wel even hoor :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:53

KarinvdM schreef:
MamboBeach schreef:

Ja, dat is 4x per dag. En nee, ik vervang het poetsen niet door kauwgom. :n

Nouja, moet je ook allemaal zelf weten. Ik wilde alleen aangeven dat dit niet goed is voor je tanden.

Anoeska schreef:
Je tanden niet poetsen als je 's ochtend op staat en de deur uit gaat is niet goed voor je omgeving ;)

Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb het over 2 keer tanden poetsen en niet 1 keer.

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 10:58

Klopt, het is niet goed ofzo...

Ik heb weinig keus, ik ga elke dag naar de paarden. Ik ga echt niet met die stinklucht op bed, laat staan de volgende dag naar mijn werk.....

Helaas voor mijn huid en haar, maar ik wel wel lekker fris ruiken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:07

Anoeska schreef:

How dat zeg ik ook niet :oo 's Morgens en 's avonds vind ik 't niet meer dan normaal dat je je tanden poetst. Maar 4 keer per dag, dat is te veel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:26

Ik doe dat al jaren en er is niks mis met mijn gebit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:49

_Tara_ schreef:
How dat zeg ik ook niet :oo 's Morgens en 's avonds vind ik 't niet meer dan normaal dat je je tanden poetst. Maar 4 keer per dag, dat is te veel.

Ik poets al jaren mijn tanden meer dan 4x per dag soms en ik heb een ijzersterk gebit en nog aardig witte tanden. ;)
Ben bijna 40 en ben echt trots op mijn gebitje. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:57

KarinvdM schreef:
Ik doe dat al jaren en er is niks mis met mijn gebit.

Nu nog niet nee.

Het valt me wel op met wassen van het haar en huid en tanden poetsen ik alleen maar hoor dat er niets mis mee is. Wat nog niet is kan nog komen en een keer tot bezinning komen is ook niet erg. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:41

Tot bezinning komen? :?
Ik ben schoon op mezelf en daar voel ik me prima bij.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:03

Focussed schreef:
Ik zit echt met verbazing de reacties hier te lezen....

Ik was zelfs mijn tanden 1x per dag. Enkel 's avonds, 's ochtends pak ik een kauwgompje. Ik heb 's ochtends dan ook echt geen last van vieze geuren of smaken in mijn mond, misschien als je dat wel hebt dat het een ander verhaal is. De tandarts vroeg zich af hoe vaak ik poetste want hij vond ze er zo netjes uit zien.. Nou dat lijkt me dan toch niet slecht, toch? ;)

Sorry hoor, maar dat vindt ik echt heel vies! Doe het dan inieder geval ´s ochtends en sla het ´s avonds over als je het maar één keer per dag doet. Waarschijnlijk stink je ook uit je mond maar durft niemand dat te zeggen. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:10

Dus als je je niet zo (imo bijzonder) vaak wast ben je niet schoon op jezelf? Fijn om zo veroordeelt te worden..

Muc: Dat je zoiets post zegt meer over jou dan over mij. Ik heb bijzonder gezonde tanden volgens de tandarts en nee, geen stinkiestankie hier hoor. Ik word alleen wakker met zo'n vieze smaak in mijn mond als ik een keelontsteking (Angina) ga krijgen, dan doe ik het wel.
Om toch enigzins een fris gevoel te krijgen pak ik wel kauwgom. Want van tandenpoetsen ga je alsnog meuren uit je mond want de bacterien leven achter op je tong, dan zul je iedere dag je tong moeten schrapen om daarvanaf te komen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:12

Dat doe ik ook wel iedere dag :j 's Morgens en 's avonds m'n tong schrapen. Of 't ook echt helpt, geen idee :P

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:13

Ik was mijn haar ook bijna iedere dag en inderdaad veel mensen zeggen dat dat slecht is en je haar der sneller vet van wordt.

nou heb merk ik daar eigelijk niks van maarja dat kan ook per persoon en haar soort verschillen :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:16

ik was elke dag m'n haar, en het is in top conditie :)
volgens de kenner (kapper) kan het gerust, als je maar goed wast (dus wortels & hoofdhuid, de rest spoelt er wel langs)

'ze zeggen' trouwens ook dat elke dag douchen/wassen niet goed is voor je ph waarde van je huid, het beschermlaagje wordt dan dunner.
Maar aangezien ik zonder te douchen (en haren wassen) niet wakker wordt smeer ik wel een keertje extra nivea :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:21

Tja, en wat kan er dan zoal met mijn haar en mijn tanden gebeuren, aangezien ik ze te schoon hou? :')
Uitvallen ofzo? :D

Ik bedoel, jeetje, ik doe al meer dan 20 jaar wat ik nu doe en mijn haren en tanden stralen je tegemoet. :D
Mijn huid smeer ik 2x per dag goed in, ik probeer genoeg te drinken, heb een huidje die er jonger uitziet dan ik daadwerkelijk ben. Wat is er dan zo fout? Explain, want ik begrijp het echt niet. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:49

KarinvdM schreef:
Tot bezinning komen? :?
Ik ben schoon op mezelf en daar voel ik me prima bij.

Als je die smiley van mij erachter ook leest of ziet was het een grapje. Ik ben voor mijzelf tot bezinning :D oftewel conclusie gekomen dat 2 keer douchen per dag en 5 keer je tanden poetsen niet echt goed is voor je.

2 keer douchen komt bij mij ook nog voor hoor maar ik probeer het te beperken en ik ben ook echt heel schoon op mijzelf. :D

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:52

Focussed schreef:
Dus als je je niet zo (imo bijzonder) vaak wast ben je niet schoon op jezelf? Fijn om zo veroordeelt te worden..

Muc: Dat je zoiets post zegt meer over jou dan over mij. Ik heb bijzonder gezonde tanden volgens de tandarts en nee, geen stinkiestankie hier hoor. Ik word alleen wakker met zo'n vieze smaak in mijn mond als ik een keelontsteking (Angina) ga krijgen, dan doe ik het wel.
Om toch enigzins een fris gevoel te krijgen pak ik wel kauwgom. Want van tandenpoetsen ga je alsnog meuren uit je mond want de bacterien leven achter op je tong, dan zul je iedere dag je tong moeten schrapen om daarvanaf te komen.

Hoezo zegt dat meer over mij? Snap ik even niet. Ik vindt het niet hygienisch om tanden maar 1x per dag (en dan ook nog ´s avonds) te poetsen. Als dat bij mij een keer voorkomt heb ik een vies gevoel. (En ja, tongschraper en mondwater gebruik ik ook, lekker schoon en fris gevoel)
Laatst bijgewerkt door muc op 30-09-10 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:54

Twiggy2008 schreef:
Tja, en wat kan er dan zoal met mijn haar en mijn tanden gebeuren, aangezien ik ze te schoon hou? :')
Uitvallen ofzo? :D

Ik bedoel, jeetje, ik doe al meer dan 20 jaar wat ik nu doe en mijn haren en tanden stralen je tegemoet. :D
Mijn huid smeer ik 2x per dag goed in, ik probeer genoeg te drinken, heb een huidje die er jonger uitziet dan ik daadwerkelijk ben. Wat is er dan zo fout? Explain, want ik begrijp het echt niet. ;)

Je glazuurlaag die op je tanden zit wordt dunner of is op een bepaald moment weg. Die glazuurlaag heb je toch nodig. En zo is hetzelfde met je huid en haar.

Dat jij er geen last van hebt zegt toch niet dat het dan per definitie goed is? :) Ik ken ook mensen die vanaf hun 11e hebben gerookt en 90 jaar zijn geworden... :)
Jij begrijpt heus wel wat ik bedoel want zo 'dom' ben je niet. ;)

Laat ik het zo zeggen, over het algemeen is het niet goed om zo vaak je haren te wassen, poetsen etc.

Maar nogmaals, doe waar je je goed bij voelt. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:57

muc schreef:
Focussed schreef:

Hoezo zegt dat meer over mij? Snap ik even niet. Ik vindt het niet fris om tanden maar 1x per dag (en dan ook nog ´s avonds) te poetsen. Als dat bij mij een keer voorkomt heb ik een vies gevoel. (En ja, tongschraper en mondwater gebruik ik ook, lekker fris gevoel)

Maar ze hoeft dan toch niet per definitie uit haar mond te stinken?
Ze poetst haar tanden 's avonds, dus het werk wordt gedaan in de nacht, langere periode. Is beter dan even in de ochtend waarna je weer eten of drinken krijgt. ;)

Ik zou het 's morgens ook niet over kunnen slaan, zelf zou ik dat ook niet fris vinden maar als iemand anders het op een andere manier doet maakt het toch niet uit?
En ze zal wel niet zo uit haar mond stinken anders had ze het al lang gehoord, denk ik.