hele lange update nicky u

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: hele lange update nicky u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:31

Gefeliciteerd!!!!!! Mmmmm zie en lees hier overal lekkere taart! Mooi verjaardagsgeschenk, dus binnenkort zit je dus zingend onder de douche :D.
Geniet van het bosuitstapje morgen, hmmm lekkere herfstbosgeur, heerlijk, moet ik mss morgen ook maar es gaan doen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:33

Gefeliciteerd! *\o/*

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:50

van harte met je verjaardag

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:35

Proficiat Nicky en op naar de 40!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 09:24

thanks allen :Y)

gisteren zo ziek als hond in slaap gevallen ...
net als nog 50% van nederland verkouden etc
beetje jammer net weer in die ene goede week
das al de 4e keer dat k net in die week iets oploop

heb je eindelijk weer smaak , gaat het net weer een beetje ..loop je iets op :roll:

blue eyes ... doen ons best..doen ons best :Y)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 09:21

gisteren ging het redelijk en lekker wezen wandellen in het bos met de kleine en manlief

niet erg dat kleine houd van heuveltjes en leuke paadjes
maar betekend wel dat k der ook aan moet geloven
houd het wel spannend .. :o
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GEIRDIGO.jpg

ben nu echt zo ziek als hond , proest snotter etc je kent het wel
net als nog een groot deel van nl , kan het er alleen niet bijhebben
hoop dat k snel opknap , iig voor volgende week (nieuwe chemo)

oja dit is de origami
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TW3EXGEO.jpg

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:59

en nog een verkoudheid erbij, de wet van Murphy, je zal het nooit anders zien :roll: :+
ach, je hebt in ieder geval een spannende boswandeling kunnen maken met je gezin ;)

die origami dino's zijn super :wow:
en ik heb een zoontje dat gek is op dino's O:)
heb je ergens een handleiding hoe je die dingen moet plooien?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 01:15

Wat leuk die origami, ik deed dat vroeger ook zo graag :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:08

fojoe , ja danny heeft een boekje met uitleg
is nog sport appart om dat goed te doen

hier nog een snif sputter nies bende
de slaap staat minder bol en heb ook minder pijn en minder slaapgevoel .. zou het dan eindelijk los komen?

hier toont het weer nog wat grauw
dan gaan we binnenshuis maar een zonnetje creeren :Y)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:20

* ziet nicky voor zich, met strohoed en zonnebril aan onder de leeslamp op de bank, mojito binnen handbereik 8-) *

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 12:45

hihihi wel een idee

krijg net een paar verjaardags kaarten
echt leuk !~! , zenders bedankt !!

krijg ook net mijn body protector binnen
ding is echt ideaal :Y)
wel extra steun in de nierstreek en geen druk op mijn borstbeen

voorlopig mijn paarden al dagen niet van dicht bij gezien
maar okee

zonnetje is hier doorgekomen en we mogen zo weer even langs het ziekenhuis ,

vanmiddag maar eens paar bloembollen poten, wilde ze eerst niet kopen maar
mijn positieve instelling heeft bepaald dat we dat gewoon gaan doen en ze ook nog uit gaan zien komen :Y)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:33

Ohhhh door eigen vervelende omstandigheden helemaal je verjaardag vergeten :o
Lieve Nick, alsnog van harte gefeliciteerd meid! *\o/* Afbeelding

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:37

gefeliciteerd -:)

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:33

Beste nickyu,
Mijn hart krijgt bij de laatste update alweer steken.
Eerder schreef ik al over geliefde die helaas de strijd hebben verloren aan deze rotziekte.
Een verkoudheid krijgen was hun grootste angst. Na de chemo’s is het lichaam al zo zwak dat een verkoudheid erbij gewoon te veel kon zijn.
Ook mijn geliefde waren doorzetters, maar bloembollen planten in deze situatie? Denken aan een bodyprotector?
Een verkoudheid tussen chemo’s door betekende een ziekenhuis opname. Die hadden geen energie om te denken aan bloemen planten, laat staan te doen.

Ik weet dat ik met deze reactie mensen over me heen ga krijgen, maar met het laatste verlies nog dit voorjaar in mijn achterhoofd van een vrouw die ook haar kinderen achter liet, met longkanker en daarna uitzaaiingen in het hoofd, kan ik niet anders dan dit berichtje plaatsen.
En ik kan niet anders denken dat de mensen die dit allemaal klakkeloos aannemen nog niet van dichtbij deze ziekte hebben mee gemaakt.

Ik zeg niet dat je liegt, wel zeg ik dat je een eigen interpretatie hebt in wat je hebt in welke mate.
Wat je hier schrijft is onmogelijk. Zoals het eerst onmogelijk was dat de doktoren vertelde over de 2 jaar, is dit ook onmogelijk. Laat je beter inlichten als je gesprekken krijgt bij je arts, omdat je waarschijnlijk zelf niet alles helder opneemt door je ziekte. Wat heel gewoon is. Iemand die net wat verder van je staat en zo wel alles begrijpt zoals het is.
Sterkte en ik wens je alle goeds en liefde.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:37

Omdat het alweer een paar pagina's geleden is, kan het zijn dat het aan je aandacht ontsnapt is funnyteam. Maar hierbij dan nog een keertje voor jou!

Mas schreef:
Dames, kunnen we het hier ontopic houden?
De manier waarop de TS ervoor kiest om met haar ziekte en verwerking om te gaan lijkt me hier niet ter discussie staan, dat is voor iedereen persoonlijk. Het is aan haar om te beslissen of en wanneer ze op bokt zit en updates plaatst. Daarnaast zijn deze berichten offtopic en dus niet de bedoeling.
Vriendelijk verzoek dus om het hier ontopic te houden en ook de persoonlijke sneren achterwege te laten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:38

Funnyteam, ik vind het heel vervelend dat je dit soort dingen toch post in dit topic. Er is nadrukkelijk gevraagd om dat niet te doen, aangezien er dan weer allerlei reacties op gaan volgen die uiteindelijk kunnen betekenen dat dit topic op slot gaat, en dat willen we niet.

Ieder mens is verschillend, de een krijgt energie en positieve vibes van haar gezin, de andere door het simpel denken aan het planten van wat bollen en ze uit willen zien lopen in het voorjaar. Jij kunt onmogelijk voor nickyu uitmaken of ze verkeerd is voorgelicht, dat ze niet aan bloembollen moet denken of een bodyprotector. Nick is denk ik prima in staat om te bepalen wat voor haar nu even WEL goed is, ook al strookt dat met jouw ideeën van ziek zijn...

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:57

Dan maar vervelend. Sorry. Maar iedereen met een chemo heeft angst voor verkoudheid. Iedereen, ook al is niemand hetzelfde.
Dan denkt niemand aan bloembollen planten. Omdat je daar lichamelijk totaal niet toe in staat bent. Dat heeft niet met anders verwerken te maken. Maar met ernstig ziek zijn.
Ik bepaal ook niets voor Nickyu haar manier van verwerken, maar ik krijg wel erge pijn van deze updates. Maar dat mag ik niet uiten, maar zij mag wel een ander pijn doen hiermee?
Voordat ik alles over me heen krijg denk daar maar eens aan. Mag een ander wel pijn hebben door haar berichten?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:02

Niemand verplicht jou om dit topic aan te klikken, dus ik zou niet weten waarom jij het opzoekt als er berichten in kunnen staan die je pijn zouden kunnen doen. Als je je ervan bewust bent dat opmerkingen van anderen je zo snel kunnen raken, dan zal je jezelf daar tegen moeten beschermen, je kan niet anderen dwingen om hun manier van communiceren maar aan jou aan te passen.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:05

De updates geven mij ook af en toe een benauwd gevoel.
Ik vind het heel erg voor de TS. Maar ik zit wel met hele grote vragen.
Die worden opgeroepen door de TS zelf.
Iedereen die met kanker te maken heeft of er mee te maken heeft gehad, weet dat verkoudheid levensgevaarlijk kan zijn, tijdens chemobehandelingen.

Toch wens ik haar alle sterkte.

funnyteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:09

Ik dwing ook niemand. Ik geef alleen maar aan wat het met mij doet. In dit topic mag blijkbaar alleen maar aangegeven worden wat het met Nickyu doet. Zo werkt de wereld niet. Dan kan ik ook heel hard zijn en schrijven, dan leest ze mijn berichten toch niet.
Maar dat schrijf ik niet.
Wel schrijf ik wat het lichamelijk doet met kanker patiënten en een chemo. En de gedachte die ik daarbij ervaar als naaste van hen die het gehad heeft.
En dat lijkt me best wel mogen op een reactie op een openbaar forum, waar iedereen die ook met kanker te maken heeft gehad het kan lezen.
Overigens wil ik helemaal geen discussie aan gaan met haar internet vrienden.
Ik wil ook alleen maar mijn gevoel en gedachte uiten over haar updates. Die naar mijn idee een bijsmaak hebben.
Laatst bijgewerkt door funnyteam op 05-10-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:11

Waarom laat je je zo beïnvloeden door wat mensen op een forum zeggen? Sorry maar je bent een volwassen vrouw en weet toch ook wel dat je op internet ook veel vervelende reacties krijgt? Moet je je niet zo door laten opjutten joh, zonde van je tijd, je hebt nu toch wel wat anders aan je hoofd? Sorry maar dat is gewoon je eigen keuze. :)

Sterkte met je gezondheid. :(:)

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:50

@funnyteam: Denk nou niet dat iedereen is, zoals de mensen die jij hebt meegemaakt met kanker. Ik zit hier 1 dag voor mijn 4e chemokuur snipverkouden gewoon op mijn werk en ik heb gisterenmiddag ook nog gewoon op mijn paard gereden, met verkoudheid en al. Ik zou niet weten waarom ik in het ziekenhuis zou moeten worden opgenomen zodra ik verkouden ben. Je weerstand is nou eenmaal naar de kl.te tijdens de chemobehandelingen dus je hebt snel iets te pakken, maar zolang je geen koorts hebt is dat echt niet levensbedreigend hoor.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:05

@funnyteam: Anoeska heeft al verwezen naar de hulk van Mas, ik vraag je dan ook om deze te respecteren.

@alle anderen, including myself: niet meer op reageren ;)

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:27

Het zal vast wel verschillen van persoon tot persoon.
Ik ken zelf iemand die met verkoudheid linea recta zich moest melden bij het ziekenhuis voor een opname, tijdens de chemoperiodes. Die persoon kreeg een tijd na de behandelingen zomaar een longontsteking. Gelukkig is dat goed afgelopen. Maar wat ik er van weet, en veel hoor, kan verkoudheid heel erg tricky uitpakken.
Ik wens je veel sterkte, Draakje. Wel fijn dat jij gewoon door kunt gaan met o.a. werken en paardrijden.
En aan Nicky natuurlijk ook sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:52

Zo Nickyu die is zomaar jarig!!
Nog van harte!!

Vervelend dat je zo verkouden bent geworden en alle onzekerheden over je hoofd,
ik hoop dat je snel weer opknapt!