wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 13:49

Mijn bijnier wordt getest via een speekseltest, ik blijf brak.Dus misschien dat daar wat uit komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 05:07

Hoi,hoi ik breek maar ff in!

Ik had jaren terug alweer last van een te snel werkende schildklier heel veel klachten van gehad, niet leuk!
Ben er voor behandeld met radioactief jood, link goedje, was de bedoeling dat mijn schildklier geremd zou worden dat ie trager ging werken zeg maar, maar mijn schildklier werkte dus helemaal niet meer, waardoor ik nu dus de rest van mijn leven thyrax(0,125 mg) moet blijven slikken.

Klinkt raar maar een aantal symptomen ben ik nooit kwijt geraakt, zo heb ik zo nu en dan last van tremoren,hartkloppingen, kuitkrampen(vaak snachts)moeheid, heftige menstruatie en afvallen, of liever gezegt jojo-en, zonder dat ik daar zelf iets aan doe, ik eet normaal(heel saai maar 2 aardappeltjes of 1 grote en veel groente, toetje bijna nooit en vlees laat ik soms ook weg als tussen doortje neem ik soms een appel of een bicuitje) ik rij paard, ik werk 32 uur in de week, wandel actief elke dag gemiddeld een uur tot anderhalf uur en ik fiets, beweging genoeg.

Meer meiden met een te snel werkende schilklier(of net als ik het gehad hebben!?) Is het herkenbaar!?

BTW mijn waardes zijn wel altijd goed, nooit afwijkend!

deflin

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:34

lopen jullie trouwens allemaal bij een internist of laten jullie het ook bepalen bij de huisarts net als ik?
Ik loop namelijk bij de huisarts en die bepaald de verhogingen.

Ik heb vorige week bloed laten prikken en hij zegt dat ik goed zit. Weet niet welke waarde, maar hij zei dat ik op 7.12 zit en dat was goed. Maar ja of het nu de TSH? is of de TH4????is (hoop dat ik het goed zeg)
Mijn bloedarmoede was weg, wel zijn mijn etrositen? aan de kleine kant en moet veel groene groentes eten. ( die doktoren kunnen alles ook altijd zo goed verwoorden :( ) bloedarmoede zat nu
op 7,8 en 8.3 en was dus ook goed.
En voor diegene die bij de internist lopen, hebben jullie dit gevraagd aan jullie HA of moesten jullie daar zelf eerst om vragen?
Ik voel me namelijk nog steeds niet happy.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:34

Ik loop bij een natuurarts, dus niet via de huisarts.Met mij gaat het heel slecht, vorige had ik zo iets van ,nu zak ik door mijn benen.Vandaag een rdelijk dagje sinds maanden.Mijn huis gaat steeds meer achter standen krijgen,mijn moeder zei ik weet iemand en die weet een huis houdelijke hulp.Maar dan moet het eerst netjes zijn hier(pfff).Al zeemt iemand maar 1 keer per maand al mijn ramen daar zou ik al heel bnlij mee zijn.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:13

na minn bloedwaardes zij mijn huisarts gelijk dat die me doorstuurde

deflin schreef:
lopen jullie trouwens allemaal bij een internist of laten jullie het ook bepalen bij de huisarts net als ik?
Ik loop namelijk bij de huisarts en die bepaald de verhogingen.

Ik heb vorige week bloed laten prikken en hij zegt dat ik goed zit. Weet niet welke waarde, maar hij zei dat ik op 7.12 zit en dat was goed. Maar ja of het nu de TSH? is of de TH4????is (hoop dat ik het goed zeg)
Mijn bloedarmoede was weg, wel zijn mijn etrositen? aan de kleine kant en moet veel groene groentes eten. ( die doktoren kunnen alles ook altijd zo goed verwoorden :( ) bloedarmoede zat nu
op 7,8 en 8.3 en was dus ook goed.
En voor diegene die bij de internist lopen, hebben jullie dit gevraagd aan jullie HA of moesten jullie daar zelf eerst om vragen?
Ik voel me namelijk nog steeds niet happy.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:55

Je kan ook naar de humane afdeling van Erik Laarakker voor schildklier problemen als je het natuurlijk wilt houden.

Ik loop bij de huisarts die heeft het goed onder controle maar ik kan alles ook goed verwoorden.
De laatste keer niet opgehoogd maar ik moet volgende week weer laten prikken dus ben benieuwd.
Hij gaf ook aan dat ik idd wel zou uitkomen om 0.125 omdat dat wel vaak het geval is bij een niet werkende schildklier.
Been krampen heb ik ook nog steeds, koud, redelijk snel moe maar dat mag de pret niet drukken als je bekijk hoe ik er 6 maanden geleden voor stond.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:49

Nee, mando , zoals jij je gevoeld moet hebben met jou extreme waarden ! Zal nog wel even duren voor je helemaal op de rit bent.
Goede tip trouwens over Laarakker! Wist niet dat hij een afdeling had voor mensen..

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:00

Tja, mijn schildklier werkt ook veel te langzaam. Ik kwam er achter door 'hartproblemen'. De huisarts zette mij voor het weekend, hij wilde geen risico nemen, direct op de betablokkers en bloedverdunners. Nou dit heb ik geweten.......ik zat datzelfde weekend bij de huisartsenpost met een hartslag van onder de veertig p/min en had het zoooooo koud. Daarna door naar de cardioloog en hij kwam eigenljk al snel tot de conclusie dat mijn schildklier de veroorzaker van de problemen was. Na een bloedtest bleek ik een TSH waarde van 60 te hebben. Ik ben nu een jaar verder en slik Thyrax 1,25 mg per dag en de waarde is teruggebracht naar 4. Ondertussen voel ik me een heel stuk beter, maar met ook wel slechte dagen er tussendoor. Je betaald altijd de tol voor een dag vol inspanningen, dat is jammer. Maar ik kan er mee leven.
Mijn paard ook..........er zijn dagen dat ik lekker met hem aan de gang kan en dagen dat hij vakantie mag vieren:-)

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:03

Jee, best een grove fout van je HA of niet?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:10

Ja, eigenlijk wel. Het was een inval-arts en hij heeft heel erg zijn best voor me gedaan, door me heel snel door te sturen, hij dacht echt dat het hartklachten waren. Misschien had hij daar ooit te licht over gedacht en een inschattingsfout gemaakt........en sloeg daardoor bij mij door naar de andere kant. Gelukkig heeft dit maar drie dagen geduurd en kwam de cardioloog snel tot de juiste diagnose.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:18

Idd een flinke fout maar goed, alle klachten die gepaard gaan met je schildklier kan je niet gelijk onder schildklier noemen.
Bij mij dachten ze een nekhernia.... de hele malle molen gehad... gewoon mijn schildklier.

Ik vind TSH 60 nog meevallen en netjes dat je nu op de 4 zit. Zo behoort hij te zijn en ja.. je blijft altijd tol betalen.
Ik ben echt benieuwd hoe hij volgende weeks is hoor. ik moet maandag weer prikken, en woensdagochtend de uitslag.
Altijd weer spannend die prikmomentjes....

Ja Laarakker heeft ook een humane afdeling maar ik wilde het eerst via de HA allemaal regelen, kon die het niet goed krijgen dan zou mijn volgende stap daarnaartoe geweest zijn.

Een goede osteopaar helpt ook goed met schildklierproblemen.
Ik moet er wel 1.5 uur voor rijden maar hij is het waard.

Ik moet morgen weer... jippie.. hoop dat het weer zich een beetje goed houd. Duimen maar.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:25

ik weet nu anderhalf jaar dat mijn schildklier ook te langzaam is.. gelukkig had ik snel de goede medicatie te pakken. Zowel mijn HA en internist zijn mensen van aanpakken! Al mijn klachten zijn weg, maar mijn waardes moeten op het randje zijn, voordat ik me goed voel. ik zit nu op een 1.2 en hoger mag die niet worden!
Bij mij heeft het enorm geholpen dat mijn internist snel en doortastend te werk ging!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:29

Ja Mando, vergeleken met jouw waarde van 100 valt mijn 60 ook wel mee. Ik was al verbaasd dat 100 ook we eens voorkwam. Bij mij waren ze ( de huisarts en de cardioloog) al zo geschrokken van 60. Ik ben inderdaad vrij goed ingesteld en hoop het ook voorlopig zo te houden. Natuurljk moet ik wel regelmatig prikken, maar dat is een kleinigheid.
Jij succes morgen.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:35

mijn waardes destijds was 85 ofzo
inmiddels ingesteld op 3,5 blauwe.. dat terwijl jij op meer uitgekomen bent
al moet ik waarschijlijk january weer ophogen.

in principe zijn mijn klachten evrdwenen, soms wat vermoeiende dagen er tussen maar dat heeft een gezond mens ook.
wel hou ik het dus altijd heel koud, en mijn hartslag was destijds iets van 35 per minuut maar is nu wel normaal.
kom ook nooit op temperatuur lag laatst op bed en toen ik later wakker werd waren mijn voeten nog steeds steenkoud:P

ben door de thyrax ook afgevallen:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:35

Schrik niet maar mijn waardes waren zoals ze zeggen onmeetbaar.. en gemeten 156.
(schrok mijn huisarts ook heel erg van hoor had hij nog nooit mee gemaakt zei hij en hij vond het een wonder dat ik nog rechtop stond)

Ik zit nu op 4 smurfentabletjes (of te wel 1 witte ben bevorderd) _O-

ja ik ook heel erg afgevallen en ook heel koud vaak maar ik slaap gewoon met lekkere warme bedsokje.... haahaha, heb toch al verkering .....

Ik merk wel om me heen en uit de verhalen als de HA of internist er snel bij is dat de schade vaak beperkt blijft dan bij mensen die al jaren lopen te stunten met hun schildklier.

Moe ben ik ook nog wel vaak maar wat je zegt, is een gezond mens ook en dan moet je gewoon pas op de plaats maken maar dat vond ik heel moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:49

Het is en blijft een vervelend iets, je hebt uiteindelijk een chronische ziekte, het gaat nooit meer over!

Met de juiste dosis wordt je wel tachtig of ouder, maar goed vraag me wel eens af waarom de internist niet meteen aan een schildklierprobleem dacht, ik ben uiteindelijk zelfs bij een psychiater beland omdat men dacht dat ik anorexia had |( :( belachelijk toch, die stuurde me na 2 minuten al weg met de mededeling dat er mentaal bij mij niets mis was :D (wist ik ook wel,maar toch)

Klagen heeft geen zin, men snapt het niet en bovendien wordt je ziek zijn er niet anders door, een dag vol inspanningen resulteerd in ultra vermoeid zijn en een enorme behoefte aan slaap!

Ik gun mezelf dat ook en soms meld ik me dan ook ziek van mijn werk, mijn lijf heeft dan tijd nodig om te herstellen.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:50

Joenalie1 schreef:
Het is en blijft een vervelend iets, je hebt uiteindelijk een chronische ziekte, het gaat nooit meer over!

Met de juiste dosis wordt je wel tachtig of ouder, maar goed vraag me wel eens af waarom de internist niet meteen aan een schildklierprobleem dacht, ik ben uiteindelijk zelfs bij een psychiater beland omdat men dacht dat ik anorexia had |( :( belachelijk toch, die stuurde me na 2 minuten al weg met de mededeling dat er mentaal bij mij niets mis was :D (wist ik ook wel,maar toch)

Klagen heeft geen zin, men snapt het niet en bovendien wordt je ziek zijn er niet anders door, een dag vol inspanningen resulteerd in ultra vermoeid zijn en een enorme behoefte aan slaap!

Ik gun mezelf dat ook en soms meld ik me dan ook ziek van mijn werk, mijn lijf heeft dan tijd nodig om te herstellen.

jaaa niemand snapt ooit dat ik het zo koud heb....
en toen het uit ging met mn ex werd ik echt psychotisch, heb soms nog dan krijg ik vette huilbui en stuur ik 20 smsjes...
kan soms zomaar ineenkeer heel verdrietig zijn hebben jullie dat ook ?
is niet eens omdat ik hem mis of terugwil, vind het wel jammer dat hij het niet begrijpt en gewoon denkt dat ik op dat moment gek ben

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:45

Jetwi , ja :D ik ben ook af en toe wat labiel inderdaad .. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:53

Ik kan soms ook zo labiel zijn, echt heerlijk nostalgisch ook btw

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:16

Van mij ook maar eens een berichtje weer.

Ik herken me in het verhaal van Joenali; ik ben ook ex hyper, na 2 keer RA jood is bij mij de schildklier ook gestopt met werken en ben nu afhankelijk van medicijnen. Van sommige klachten kom ik ook niet meer af. Heb geregeld hartkloppingen en trillingen en oa hierdoor problemen met slapen. Daarnaast heb ik het eigenlijk altijd koud (ook toen ik hyper was) en ben ook wel redelijk vaak en snel moe. Die vermoeidheid is soms erg heftig, dat ik het idee heb dat ik mezelf niet echt kan voortbewegen, geen kracht in armen en/of benen. Gewichtsschommelingen heb ik nooit erg lastig van gehad, ondanks dat ik redelijk extreme waardes heb gehad.
Maar ach verder verdiep ik me er niet zo in, 'k heb het nu eenmaal en moet er mee dealen. Ik geloof er erg in dat je jezelf ziek kunt praten en daar wil ik absoluut in meegetrokken worden.

Overigens heeft de HA bij de eerste klachten direct op schildklier geprikt en mij direct doorverwezen naar de internist. Ik loop er nu bijna 4 jaar, maar heb het nu eindelijk redelijk onder controle. Mijn waardes weet ik eigenlijk niet maar vind ik ook niet belangrijk. De één voelt zich prettig bij een wat lagere waarde, de ander bij een wat hogere :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 08:24

Vandaag weer prikken, en woensdag weer de uitslag. Ben wel benieuwd omdat hij me even heeft gestabiliseerd de afgelopen 6 weken en niet heeft opgehoogd.
Duimen jullie mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 08:41

Ik ga mee duimen, ik ga volgende week weer bloedprikken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:28

Spannend he....

vandaag prikken, links, mis... ader niet te vinden (had ze gewaarschuwd), rechts.. nee ook niet te vinden nou dan maar weer links.
Ik zei: als je ongeveer op deze hoogte prik heb je een ader te pakken... ow ja... prik ja hoor hij doet het hahahaha... ach...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:34

Uitslag was niet goed ik ben weer gestegen naar een THS van 33. (was 23) Dit kan zijn door de stabilisatie van de afgelopen 6 weken maar mijn huisarts heeft wel besloten dat ik weer opgehoogd wordt met 0.025 mg en dat ik een afspraak maak in het Martini Ziekenhuis bij de onocoloog/internist om verdere mij te begeleiden. Dit is weer even de bekende klap in je gezicht omdat het de laatste tijd best heel goed ging.
Dus ik kruip maar weer in mijn holletje... en doe af en toe mijn neusje laten zien... (zei ze al vloekend)....

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:00

He wat een tegenslag Mando :(:) Maar als je je verder goed voelt valt het verder toch wel mee? Althans dat was mijn insteek altijd :)