Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:53

Haha, inderdaad Mindim. :))

Jammer is dat Merel, bij mij is hij nog steeds klein, ik smeer ook vanaf het begin met littekencreme van Biodermal.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:05

Als ik dit allemaal lees ben ik heel blij dat ik vanaf dag 1 na de operatie geen last heb gehad van mijn arm/schouder. De 1e keren op paard merk je wel dat de spieren wat slap waren en had ik wel wat spierpijn. Maar echt pijn heb ik niet gehad. Mijn schouder is echt z.g.a.n. Het is dat de chirurg niks aan mijn andere schouder wil doen want daar heb ik veel meer last van. Daar heb ik in 2000 een ongelukje mee gehad en loop ik 2/3x per maand bij de fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:06

Heb je al eens op inpingement gegoogled M_G??? Ik kan me ook wel wat in jouw posts herkennen.
Iemand had het ook over je arm verticaal langs je hoofd. Mijn goeie arm doet dat prima, mijn bovenarm kan netjes tegen mijn oren. Maar mijn foute arm komt niet eens in de buurt en wordt steenkoud :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:26

Na hoeveel weken na net plaatje zaten jullie weer te paard? Een week of 6?
Ik vind eigenlijk dat dat wel weer kan, beweging is vast beter dan niksen... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:17

Ik ben er nog niet weer op geweest. Een deel vanwege de winter en een onberijdbare bak en ik heb schrik gekregen. Harde bak valt harder dan zachte bak geloof ik :D
Mijn bijrijder pakt hem straks op en ik ga maar weer wat vertrouwenslessen nemen op een braaaaaaaaaf paard. En als die van mij bevestigd is, het daar maar weer op proberen.
Ik baal er enorm van. Nu ja, paard lijdt er niet onder iig.
Zo geschrokken en ook dat ik zo lang mee onder de pannen ben geweest. Thuis alleen met een peuter/ kleuter en man op zee. Ik was even met beide benen op de grond.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:18

@ karin ik zat er na 6 weken weer op. Ik heb wel gekozen voor de braafste en ben begonnen met 10 minuten en dat langzaam opgebouwd.
@ Mindim ik ben in het begin erg gespannen geweest met opstappen. Ik was niet gevallen maar ik stond naast het paard en weet niet wat er precies is gebeurd. Ik snap je angst.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 08:40

Psydoxy schreef:
Wat ik toch net vond op youtube..... http://www.youtube.com/watch?v=i0d0Ykba ... re=related
.... met name 't voorbeeld in 3d ;)

haha, nou dat zal idd iedereen hier wel bekend voorkomen :D

Ik ga volgende week vrijdag weer naar de fysio. Even kijken wat mijn arm mankeert. Het kan ook een beknelling van een zenuw zijn. Hij gaat het bekijken en eventueel dan naar een huisarts. Ben benieuwd. Pijn wordt steeds erger, ik krijg het ook al met gewoon zitten.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:00

Ik heb nergens meer last van, afgelopen week hooi en stro weer binnengehaald en flink wat 'armfitness' gehad. Litteken is bijna niet meer zichtbaar. Baal enorm dat 't zometeen weer openmoet om dat ijzerwerk eruit te halen. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:36

'Moet' het ijzerwerk er perse uit?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 11:22

Succes bij de fysio!

Logisch dat je daarvan baalt, ik ben blij dat dat bij mij niet hoeft.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:07

Yep.... je ziet 't echt heel goed zitten. De arts heeft 't bewust dicht onder de huid gelegd, zodat ie er makkelijk bijkan.
Ook is 't wat 'veiliger', mocht ik nogmaals op die schouder vallen dan kan 't weer breken. Met dat ijzer zou 't wel eens minder goed kunnen aflopen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:13

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:11

Tegen mij zei hij ook dat wanneer ik er geen last van heb, het kan blijven zitten.

Dat van mij zit ook heel erg dicht onder de huid, ik heb daar ook alleen maar vel :')
Wanneer ik hoor dat het ijzerwerk bij een volgende val voor meer schde kan zorgen, daar schrik ik wel van!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:23

We gaan gewoon niet weer vallen Mindim! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:50

Nou idd :D, ik zit er toch wel aan te denken om een airbag aan te schaffen. Hij explodeerde uit het niets en hij is vreselijk aan het uitproberen, dus ik vrees dat het nog wel eens een keer kan gebeuren :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 17:11

Zo'n airbag is inderdaad wel handig, maar dan moet je wel de tijd hebben om het vast te maken voordat je paard explodeert. :D

Ik mag weer meer gaan bewegen, mijn arm ook weer meer omhoog doen, pijn is daarbij de grens. Als dat allemaal goed gaat mag ik ook weer gaan rijden, maar ik moet wel uitkijken dat ik geen ruk aan m'n arm krijg.
Over 3 maanden moet ik weer terug voor controle.
De meeste last heb ik nog van mijn schouder, die voelt strak en stijf. Donderdag naar de fysio, hopelijk kan ze er wat mee.

Bij mij mag het ook blijven zitten, maar als ik er last van krijg of het er straks graag uit wil hebben, dan halen ze het er weer uit. Van mij mag het mooi blijven zitten, ik hoef niet nog een keer onder het mes als het niet echt nodig is.
Ik vond het wel grappig om de foto te zien, best apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:57

De airbag maak je gelijk bij het opstappen vast aan het zadel. Alleen moet je wel oppassen dat je bij het afstappen de boel weer los maakt, want anders explodeert ie alsnog van het pffffffffffffffft- geluid :D

Fijn dat het goed gaat! Ik moet vrijdag naar de fysio. Herstel duurt best lang. Ik ben in mei een jaar onder de pannen, maar ik hoop dat ik dan helemaal pijnvrij ben.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:22

dan had z'n airbag bij mij niet geholpen. ik was nog bezig met opstappen toen ie er vandoor ging en ik eraf klapte! ik rij wel nu altijd met bp, dat deed ik daarvoor nooit!
fijn dat er eindelijk wat verbetering in zit karin!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 15:57

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 16:03

Zoiets. :))

Een hobbelpaard is ook een oplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:01

Haha, zul je zien!

Ik ben ook al aan het kijken geweest.
Je hebt er eentje die heel goed bekend staat, het is niet de hit air, maar een andere, schijnt ook comfortabeler te zien en stuitert niet op je zadel.
Het schijnt ook best een klap op te vangen als je na de val nog even een tikje van het paard krijgt tegen je vitale organen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:50

Ik ben bij de fysio geweest.
Ik heb spierknopen (triggerpoints) in mijn spieren en die knoopjes die drukken als ik er op ga liggen op mijn zenuwen.
Ze hebben het gemasseerd en dat deed toch zo een zeer, ik zie al op tegen de volgende keer. Maar als het maar helpt toch? Wanneer het niet werkt gaan ze iets met naaldjes doen, geen acupunctuur. Maar iets wat de spier een schok geeft en daarna ontspanning. We zullen zien, hoofdstuk zoveel in het hele verhaal :-)