Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rock schreef:Misschien een foutje in je email adres geslopen? Ik zou er even achteraan bellen!
Anoniem1994 schreef:Het gaat erg slecht... De brief heb ik verscheurd en weggegooid.
Wou het ze gaan vertellen, maar nee, ik moet het blijkbaar gewoon doen zonder mijn ouders.
Zo doe ik het al 12 jaar, dus de rest kan ook.
Dankjullie
janouk schreef:Anoniem1994 schreef:Het gaat erg slecht... De brief heb ik verscheurd en weggegooid.
Wou het ze gaan vertellen, maar nee, ik moet het blijkbaar gewoon doen zonder mijn ouders.
Dankjullie
Geen goed idee, heel slecht idee zelfs. Je kan dit niet alleen oplossen. Sterker nog: je hoeft dit niet alleen op te lossen!
Laat je ouders je helpen. Ze zijn het dichtste bij en kunnen je beschermen. Want het allerbelangrijkste is nu dat het misbruik stopt. Ze kunnen je hierbij helpen.
En het is eng en je weet niet hoe ze gaan reageren. Iedereen reageert anders, maar geef ze tijd om het te verwerken.
Je hebt nu een mega grote stap gezet, door je geheim naar buiten te brengen tegenover onbekenden. Ga een stap verder en laat je familie je helpen.
Anoniem1994 schreef:Het gaat erg slecht... De brief heb ik verscheurd en weggegooid.
Dankjullie
Abeltje77 schreef:Anoniem1994 schreef:Het gaat erg slecht... De brief heb ik verscheurd en weggegooid.
Dankjullie
Hhhhhmmmmm begrijpelijk, maar toch niet de beste optie.
Je zegt 'de rest kan ook'. Welke rest bedoel je dan? Het aangifte doen (daar heb je toch je ouders voor nodig), de rest van het misbruik (er MAG geen rest van misbruik zijn, dit moet echt stoppen).
Je moet het echt echt echt aan je ouders vertellen.
Zoals iemand al zei: wat kan er nog erger worden? Er gaat alleen maar een HEEL GROOT ding goedkopen als je het vertelt, en dat is dat het misbruik stopt. Ik denk dat je pas in de gaten hebt wat dat voor opluchting zal zijn, als het daadwerkelijk zover is. En dan denk je....oooohhhhh.... had ik dit maar VEEL eerder gedaan....
Mensen roepen hier heel veel dat ze veel bewondering voor je hebben omdat je er zo rustig en cool mee omgaat. Ik heb daar een iets ander idee bij.... ik denk dat je deze hele toestand zó gewend bent geraakt dat het voor jou immers gewoon is. Je bent -laten we zeggen- afgestompt misschien wel. Als mij iets zou overkomen in zo'n verband zou ik moord en brand schreeuwen, naar de politie rennen en denken dat dit het ergste is dat mij ooit heeft overkomen. Voor jou is het al zo 'normaal' dat het min of meer bij je leven hoort.
Je moet je echt gaan realiseren dat het niet langer zo door kan gaan, en dat wat er gebeurd echt erg genoeg is om je ouders bij te betrekken.