Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:38

Misschien een foutje in je email adres geslopen? Ik zou er even achteraan bellen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:38

Een SOA-test (urine/bloed/uitstrijkje) kan ong tot 2 weken duren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:40

Jeetje TS, ze houden je wel in spanning... Nog maar een dikke knuffel vanaf hier en ik hoop dat het mailtje vandaag of morgen komt! :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:42

Nog erge last van die blaasjes?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 14:58

Rock schreef:
Misschien een foutje in je email adres geslopen? Ik zou er even achteraan bellen!

Ik heb via de mail contact gehad, dus denk dat dat wel goed zit :j
Zoiezo hebben ze 2 emailadressen van me, heb ze namelijk met een andere emailadres gemaild dan ik normaal gebruik omdat ik niet wil dat ze mijn achternaam weten en die krijgen ze te zien als ik ze mail.

Bedankt Melsh! :)

Zonnetje81; Nu niet echt, ze zijn zo ineens weggegaan.. daarna kwamen ze nog een keer terug, maar nu niet meer :n
Zal wel niks geweest zijn dan.. :?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:06

Het kan wel iets zijn, die komen en gaan ook maar dat weet je zo als de test binnen is.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:12

als ik jou had gewezen.. had ik al 10x bij de ggd gebeld om te vragen hoe het met die uitslag zat ;)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:31

Dat durf ik niet :Y)
Ik ben niet zo'n held met bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:34

Kan iemand anders niet voor je bellen? Ik wil eventueel ook wel voor je bellen hoor.

Hoe gaat het nu met je? Hoever is je brief gevorderd?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:23

ook van mij nogmaals sterkte toegewenst meis! hou je taai, dan kom je er wel

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 22:23

Het gaat erg slecht... De brief heb ik verscheurd en weggegooid.
Wou het ze gaan vertellen, maar nee, ik moet het blijkbaar gewoon doen zonder mijn ouders.
Zo doe ik het al 12 jaar, dus de rest kan ook.

Dankjullie :)

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:46

Jeetje meis, heb net het hele topic door gelezen, wat heftig!
Vind het super van je dat je zulke beslissingen heb kunnen nemen, en wachten is natuurlijk nooit leuk, vooral niet in dit soort situaties!

Ik heb zelf ook niet zo'n super band met m'n ouders, dus op dat gebied begrijp ik je echt goed. Die brief leek me inderdaad wel een goede, maar pas doen als je er zelf helemaal achter staat! :)

Super veel sterkte, en een dikke knuf! :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:36

Anoniem1994 schreef:
Wou het ze gaan vertellen, maar nee, ik moet het blijkbaar gewoon doen zonder mijn ouders.

niet op geven meid.
je kunt het echt.
je hebt je ouders nodig.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:54

Anoniem1994 schreef:

Geen goed idee, heel slecht idee zelfs. Je kan dit niet alleen oplossen. Sterker nog: je hoeft dit niet alleen op te lossen!

Laat je ouders je helpen. Ze zijn het dichtste bij en kunnen je beschermen. Want het allerbelangrijkste is nu dat het misbruik stopt. Ze kunnen je hierbij helpen.

En het is eng en je weet niet hoe ze gaan reageren. Iedereen reageert anders, maar geef ze tijd om het te verwerken.
Je hebt nu een mega grote stap gezet, door je geheim naar buiten te brengen tegenover onbekenden. Ga een stap verder en laat je familie je helpen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:59

janouk schreef:
Anoniem1994 schreef:

Geen goed idee, heel slecht idee zelfs. Je kan dit niet alleen oplossen. Sterker nog: je hoeft dit niet alleen op te lossen!

Laat je ouders je helpen. Ze zijn het dichtste bij en kunnen je beschermen. Want het allerbelangrijkste is nu dat het misbruik stopt. Ze kunnen je hierbij helpen.

En het is eng en je weet niet hoe ze gaan reageren. Iedereen reageert anders, maar geef ze tijd om het te verwerken.
Je hebt nu een mega grote stap gezet, door je geheim naar buiten te brengen tegenover onbekenden. Ga een stap verder en laat je familie je helpen.

Wij kunnen het inderdaad niet laten stoppen wij wonen ver weg en hebben de middelen om dat te doen niet.
De eenige die die middelen hebben zijn jou ouders.
En bedenk eens wat heb je te verliezen?
Je zegt zelf al dat je geen band hebt met je ouders en op dit moment helpen ze je ook niet omdat ze het niet weten dus het kan alleen maar beter worden toch?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:12

Anoniem1994 schreef:

Hhhhhmmmmm begrijpelijk, maar toch niet de beste optie.

Je zegt 'de rest kan ook'. Welke rest bedoel je dan? Het aangifte doen (daar heb je toch je ouders voor nodig), de rest van het misbruik (er MAG geen rest van misbruik zijn, dit moet echt stoppen).

Je moet het echt echt echt aan je ouders vertellen.

Zoals iemand al zei: wat kan er nog erger worden? Er gaat alleen maar een HEEL GROOT ding goedkopen als je het vertelt, en dat is dat het misbruik stopt. Ik denk dat je pas in de gaten hebt wat dat voor opluchting zal zijn, als het daadwerkelijk zover is. En dan denk je....oooohhhhh.... had ik dit maar VEEL eerder gedaan....

Mensen roepen hier heel veel dat ze veel bewondering voor je hebben omdat je er zo rustig en cool mee omgaat. Ik heb daar een iets ander idee bij.... ik denk dat je deze hele toestand zó gewend bent geraakt dat het voor jou immers gewoon is. Je bent -laten we zeggen- afgestompt misschien wel. Als mij iets zou overkomen in zo'n verband zou ik moord en brand schreeuwen, naar de politie rennen en denken dat dit het ergste is dat mij ooit heeft overkomen. Voor jou is het al zo 'normaal' dat het min of meer bij je leven hoort.

Je moet je echt gaan realiseren dat het niet langer zo door kan gaan, en dat wat er gebeurd echt erg genoeg is om je ouders bij te betrekken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:19

Anoniem1994 schreef:

Wat is er dan precies gebeurd? :(:)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:21

Abeltje77 schreef:
Anoniem1994 schreef:

Hhhhhmmmmm begrijpelijk, maar toch niet de beste optie.

Je zegt 'de rest kan ook'. Welke rest bedoel je dan? Het aangifte doen (daar heb je toch je ouders voor nodig), de rest van het misbruik (er MAG geen rest van misbruik zijn, dit moet echt stoppen).

Je moet het echt echt echt aan je ouders vertellen.

Zoals iemand al zei: wat kan er nog erger worden? Er gaat alleen maar een HEEL GROOT ding goedkopen als je het vertelt, en dat is dat het misbruik stopt. Ik denk dat je pas in de gaten hebt wat dat voor opluchting zal zijn, als het daadwerkelijk zover is. En dan denk je....oooohhhhh.... had ik dit maar VEEL eerder gedaan....

Mensen roepen hier heel veel dat ze veel bewondering voor je hebben omdat je er zo rustig en cool mee omgaat. Ik heb daar een iets ander idee bij.... ik denk dat je deze hele toestand zó gewend bent geraakt dat het voor jou immers gewoon is. Je bent -laten we zeggen- afgestompt misschien wel. Als mij iets zou overkomen in zo'n verband zou ik moord en brand schreeuwen, naar de politie rennen en denken dat dit het ergste is dat mij ooit heeft overkomen. Voor jou is het al zo 'normaal' dat het min of meer bij je leven hoort.

Je moet je echt gaan realiseren dat het niet langer zo door kan gaan, en dat wat er gebeurd echt erg genoeg is om je ouders bij te betrekken.

Ik ben het met abel eens maar wat ik net ook zat te denken.
Je wilt toch ook een keer een eigen leven hebben?
Of wil je altijd bij je ouders blijven wonen en nooit werk hebben en dat dit misbruik door gaat?
Want als je het niet verteld en er dus niks aan doet zal je nooit op eigen benen kunnen staan.
Daar ben je dan gewoon geestelijk niet toe in staat.
En ik neem toch aan dat je later een eigen huisje wil met een leuke baan en een leuke man of vrouw?
Nu kun je nog zorgen dat dat jou toekomst wordt nu ben je nog jong genoeg om de knop om te draaien.
Dus vertel het aan je ouders daar wordt het alleen maar beter van en zo voorkom je dat je leven er over 20 jaar nog steeds zo uitziet. (slechter kan tenslotte niet)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:24

Mss begrijpen je ouders jou nu ook niet.

Je bent met hele belangrijke dingen bezig, je gedrag zal daar waarschijnlijk thuis ook door veranderd zijn. Je ouders zien/merken/voelen dat er wat met je is, maar weten niet wat en reageren daar misschien niet positief op (denken mss dat je vreselijk aan het puberen bent geslagen oid) omdat ze niet weten waar jij allemaal mee worstelt.

Hopelijk vind je alsnog de mogelijk en kracht om dit met je ouders te bespreken (evt met iemand erbij ).

Sterkte!!!!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:25

meisje toch.... ga echt hulp zoeken meis. dit gaat niet goed zo...
je ouders willen je echt wel helpen hiermee. ze weten negrens van en kunnen het nu dus niet. vertel het ze.
of laat het aan ze vertellen door iemand anders.
je kunt dit niet alleen en ook niet met onze hulp/steun via internet. je hebt hier echt hulp bij nodig. pff als ik weer mocht autorijden kwam ik meteen naar je toe...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:35

Hoe is het verder met je? heb je al een uitslag? Las dat je zelf niet durfde te bellen, desnoods kan ik dat ook nog wel doen. Las ergens dat je in het oosten van het land woont, als je echt met je handen in het haar zit en geen idee hebt wat je moet doen, kan je altijd hier heen vluchten. Maar dat is je inmiddels al vaak aangeboden, dus je zal zelf ook wel weten dat je wél ergens heen kan.

Ik vind het heel goed van je dat je er zo mee omgaat, maar vroeg of laat zou je het toch je ouders moeten vertellen. Ik denk dat het dan voor hun ook een hele hoop duidelijkheid is. En zeker weten dat het jou een hele last van je schouders is.

Er zijn een hoop mensen, die jou willen helpen. Het is niet zwak o.i.d als je die hulp aangrijpt, het toont doorzettingskracht als je hulp gebruikt en niet zomaar opgeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:37

Het is leuk dat mensen TS willen helpen, maar ze zullen nooit informatie geven aan derden neem ik aan.

TS, ik raad je ook écht aan om het toch aan je ouders te vertellen!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:49

Niemand maar dan ook niemand mag zonder toetsemming aan jouw lichaam zitten. Je lichaam is helemaal van jou alleen. Je mag er trots op zijn en JIJ hebt er de controle over. Dat jij er misschien aan gewend bent geraakt dat je buurjongen aan je zit, betekent niet dat het oke is geworden. Het is echt belangrijk dat je hulp krijgt, om dit te stoppen en voor je geestelijke gezondheid.

Ben je bang dat je ouders je misschien niet geloven? Misschien zou je met je vriendin (verpleegkundige) en de uitslag van je soatest met je ouders om de tafel gaan zitten? En proberen rustig te blijven als ze moeilijk doen ;) Misschien zou je voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld nu tijdens de zomervakantie) een tijdje bij familie mogen logeren? Het is echt belangrijk dat je psychische hulp zoekt, want ook al stopt het misbruik, dan heb je nog wel heel wat mee te dragen en ook in nieuwe relaties zul je het niet makkelijk hebben.

Je bent echt de enige dit dit kan laten stoppen en het is ook belangrijk dat je dat zelf doet. Hoe lang moet het anders nog doorgaan? En als het bij jou stopt, wie pakt hij dan misschien? Denk er goed overna en neem zelf die beslissing, jij bent de baas, jij mag bepalen en niemand anders voor jou.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:19

Meid meid meid, Ik vind het echt vreselijk voor je... Ik heb ook heel veel meegemaakt op dit na dan.. Maar ik kan me heel goed indenken hoe het is als je niet met je ouders kan praten... Mijn mailbox staat voor je open..

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:49

Het is begrijpelijk dat iedereen hier moord en brand zou schreeuwen als dat een keer zou gebeuren, ik denk alleen wel dat het verschil hier even aangegeven moet worden. Iedereen hier die langdurig in een k*tsituatie gezeten heeft die je opgedwongen wordt, weet dat je het op die manier niet gaat redden, dit is niet een enkel voorval. Om wat-voor-langdurig-emotioneel-trauma-dan-ook vol te kunnen houden raak je 'afgestompt' en 'onderkoeld,' anders red je het niet. Dit is geen verwijt of aanval naar wie dan ook die met de TS meeleeft hier, het is alleen om even aan te geven dat het wel logisch is dat ze niet schreeuwend van zich af schopt en slaat. Dat is een schokreactie in het acute begin, en toen wist ze nog niet eens dat dit fout was.

Dat terzijde, ik denk wel dat je dit uiteindelijk aan je ouders zult moeten vertellen, op welk manier dan ook. Ik weet daarbij ook dat dat het allermoeilijkste gedeelte zal zijn, moeilijker dan aangifte doen. Ik denk daarom dat het een goed idee is om - ik weet zo even niet meer wie het hier zei - te wachten tot je de uitslagen van de GGD hebt, dan heb je ook 'bewijs' in handen. Geen enkele 15-jarige - of hoeveel-jarige dan ook - laat voor z'n lol dit soort testen doen. En misschien is het een goed idee om het gesprek samen met iemand van de GGD te doen als je die vertrouwd, of samen met de bokker die met je mee geweest is als ze dat wil, of wie dan ook, maar dan sta je er niet alleen voor!

Heel veel mensen zeggen nu dat je het onmiddelijk aan je ouders moet vertellen, vat dat alsjeblieft niet op als pushen, we willen je alleen zo ontzettend graag helpen, en objectief gezien is het het beste als je ouders je hierbij kunnen helpen en steunen. Het ze vertellen zal alleen wel de moeilijkste stap zijn die je in dit proces moet nemen.

Op dit moment zou ik je ouders wel willen meppen: 'je kind heeft je nodig, leeft in een hel en jullie hebben niets door en noemen haar moeilijk, wordt eens wakker!' Maar daar heb je waarschijnlijk niet zo veel aan.
(Als je denkt dat het wel helpt wil ik het met alle liefde doen hoor ;) )

Niet opgeven meid, je bent al zo ver nu, dit had je een jaar geleden nooit gedacht, de rest komt ook goed, hoe dan ook!