Een menstruatiecup: do or don't?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:24

ik heb niet alles doorgelezen hoor, maar wat mij verbaast is dat de softcup niet hergebruikt mag worden ivm vaginale infecties, en die menstruatiecup kan dat wel? waarom zou je daar geen vaginale infectie door krijgen?

verder vind ik het allemaal best interessant, maar houd ik het denk ik maar gewoon bij het oude vertrouwde ;)

kaatje77

Re: Een menstruatiecup: do or don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:28

Softcup is van heel ander materiaal gemaakt ;)

En ik ben van mening dat je zelf heel veel in de hand hebt qua infectie ;)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:09

Ik weet niet of het al genoemd is maar ik schrijf het lekker toch; :P
Een aanrader voor de dames die zeer zwaar ongesteld zijn altijd: de Implanon! <3 Ter vervanging van de pil, een hormoonstaafje in je arm die 3 jaar blijft zitten. Ik heb een wat langer gerekte cyclus, en wordt nog amper ongesteld. Dat houdt voor mij in; 1 tampon per dan ipv 3 en dat voor max 3 dagen.

En soms helemaal nix! Slaat 'ie gewoon een maandje over. :z Voor de personen met een zwangerschapstestfobie; er zijn alleen gevallen hiervan bekend bij vrouwen die al voor het inbrengen van het staafje zeer pril zwanger waren. Hij is zeer veilig, net zo als een spiraaltje oid.

Doe mij die maar ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:37

Hahaha, mijn zus heeft er ook zo een. Maar ik vind die om eerlijk te zijn doodeng klinken. Maarehhh, gebruik jij 1 tampon per dag? Ik dacht dat die dingen om de 8 uur vervangen moesten worden ivm met dat tss ofzoiets?

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:40

Ja joh, heb hem ook niet de hele dag in! Bij mij is het overdag het ergst. Dus dan doe ik hem in voordat ik naar mijn werk ga, en uit zodra ik thuis kom. Meestal is hij dan nog maar half vol. De rest van de tijd draag ik inlegkruisjes. Zoals in het begintopic stond, voor de drupjes die vertraging hebben opgelopen ;)

Maar zo'n ding is echt niet eng hoor! Je ziet hem niet, voelt hem niet en je hoeft je nooit meer zorgen te maken als je een pil vergeet. En voor zover ik weet is hij ook goedkoper dan de pil (in totaal van 3 jaar). Het zetten was licht pijnlijk en ging onder locale verdoving. Maar met vriendlief erbij (waarvoor je het immers doet) was het zeer dragelijk ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:15

Ja, kijk en die pijn vind ik dus eng. ;) Daarnaast, stel dat ie niet bevalt, kan ik dat nog een keer ondergaan. :P

Maar ik schrok al, de hele dag een tampon in. Pfoe gelukkig doe je dat dus niet. :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:53

cream_1986 schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is maar ik schrijf het lekker toch; :P
Een aanrader voor de dames die zeer zwaar ongesteld zijn altijd: de Implanon! <3 Ter vervanging van de pil, een hormoonstaafje in je arm die 3 jaar blijft zitten. Ik heb een wat langer gerekte cyclus, en wordt nog amper ongesteld. Dat houdt voor mij in; 1 tampon per dan ipv 3 en dat voor max 3 dagen.

En soms helemaal nix! Slaat 'ie gewoon een maandje over. :z Voor de personen met een zwangerschapstestfobie; er zijn alleen gevallen hiervan bekend bij vrouwen die al voor het inbrengen van het staafje zeer pril zwanger waren. Hij is zeer veilig, net zo als een spiraaltje oid.

Doe mij die maar ;)

Nou voor mij echt niet meer de implanon.
Wat een verschrikking.
Ik heb hem 1 jaar gehad.
Eerste half ging perfect, werd niet ongesteld, heerlijk vond ik het. Maar keerpunt is ook steeds krampen in mijn buik zoals je voelt wanneer je ongesteld moet worden.
Na dat half jaar werd ik wel iets ongesteld, maar nog steeds minimaal met nog steeds die krampen.
Na driekwart jaar werd ik vaker ongesteld en dan 3 weken achter elkaar en dan 8 weken niet. Nou daar werd ik helemaal niet vrolijk van en dat ik ook nog eens een zeer onzuivere huid in mijn gezicht kreeg vanaf het begin dat ik hem had.
Daarna eruit laten halen, want ik wilde echt niet 3 weken achter elkaar ongesteld zijn.
En u ben ik van de onzuivere huid af gelukkig.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:03

:(:) Wat vervelend! Begrijpelijk dat je hem eruit hebt laten halen!

Edit: ivm een begripvolle smiley zoals nu per ongeluk eentje gedaan die gaapte... niet aardig! 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:13

Zijn die dingen ook te verkrijgen in Nederland? :o

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:25

KBTP schreef:
Zijn die dingen ook te verkrijgen in Nederland? :o

Of course, maar de duitse zijn goedkoper. En als je zelf niet in DE wil bestellen kan ik het wel voor je doen als je wil. Je woonz in de buurt dus dan kan je ze gewoon even komen ophalen. ;)

OT: By the way: waar staat die Poitou ezel ergens?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:28

Ik idee staat mij tegen, doe mij maar de vertrouwde tampon (maarja, ik geef zo weinig, kan met 1 de hele dat toe)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:29

Moet zeggen dat ik toch wel nieuwsgierig word naar dat ding.. Tampons doen mij echt zeer, en dan gebruik ik nog de mini's en pro comfort, een normale tampon doet echt heel zeer. Fietsen (echt fietsen, geen boktcensuur :+ ) met een tampon in is niet te doen.

Ga eens met mama overleggen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:48

Ik heb ook echt een hekel aan tampons, met paardrijden voelt het rot en idd fietsen (op een fiets) is ook niet bepaald gemakkelijk, dus ik hoop dat het met zo'n cup beter gaat.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:05

Vandaag ongesteld geworden, maar kan hem pas volgende week bestellen. Hopelijk word dit dus de laatste keer met tampon, pf rampdingen, zit elke pauze weer op de plee om hem te vervangen en dan heb ik super. Ik ben het ook altijd minimaal 5 dagen en dan ook echt flink.
Zo nu weten jullie weer alles over mij, ben benieuwd of de volgende ongesteldheid beter zal gaan.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:13

Hier mijn ervaring met de mooncup...
Ik ben er nu voor het eerst mee begonnen en hij bevalt me super... Vooral voor de nacht ben ik er heel erg blij mee.
Ik heb nogal veel bloedverlies tijdens mijn menstruatie dus moet nog wel even kijken hoelang mijn cupje het volhoud. Maar ben sowieso veel schoner gebleven dan met al die landingsbanen die ik gebruikte..
Na een nacht moest ik als ik niet eerder naar de wc was geweest hard rennen om ongelukken en bergen extra was te voorkomen. Nu kan ik gewoon op mijn gemakje.. Dat geef sowieso een fijner gevoel...

Ook is het inbrengen en uithalen zo gebeurd... Ff wennen, maar dan echt top..

Ik ben er heel erg tevreden over....

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:14

LynnDenise schreef:
Vandaag ongesteld geworden, maar kan hem pas volgende week bestellen. Hopelijk word dit dus de laatste keer met tampon, pf rampdingen, zit elke pauze weer op de plee om hem te vervangen en dan heb ik super. Ik ben het ook altijd minimaal 5 dagen en dan ook echt flink.
Zo nu weten jullie weer alles over mij, ben benieuwd of de volgende ongesteldheid beter zal gaan.

Ik was met mijn voorlaatste ongesteldheid ook net te laat met bestellen... Ben blij dat ik em nu heb hoor :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:27

Kijk dat is mooi te horen, ook dat jij het zwaar bent en je dan gewoon rustig naar de wc kan lopen, zo herkenbaar!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:54

Baxter schreef:
Hier mijn ervaring met de mooncup...
Ik ben er nu voor het eerst mee begonnen en hij bevalt me super... Vooral voor de nacht ben ik er heel erg blij mee.
Ik heb nogal veel bloedverlies tijdens mijn menstruatie dus moet nog wel even kijken hoelang mijn cupje het volhoud. Maar ben sowieso veel schoner gebleven dan met al die landingsbanen die ik gebruikte..
Na een nacht moest ik als ik niet eerder naar de wc was geweest hard rennen om ongelukken en bergen extra was te voorkomen. Nu kan ik gewoon op mijn gemakje.. Dat geef sowieso een fijner gevoel...

Ook is het inbrengen en uithalen zo gebeurd... Ff wennen, maar dan echt top..

Ik ben er heel erg tevreden over....

inderdaad, hier precies hetzelfde!!!!!
Ik gebruik hem nu voor de 2e keer en moet wel elke pauze legen, maar dit is zo fijn, denk dat zwemmen ook geen probleem gaat geven, misschien mijn oude sport weer oppakken :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:07

Hahahaha ik moet ook altijd 's ochtends rennen als ik opsta.
Ik hoop zo dat het voor mij ook goed gaat werken

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:20

Heel herkenbaar, die laatste verhalen. Ik moet hem ook vrij vaak legen de eerste dagen. Maar het is echt een verademing, vooral voor de nachten!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:37

Zijn er nieuwe 'proefpersonen' toevallig bezig met hun maandelijks ongemakje?
Salaris is gestort dus ik sta op het punt van bestellen :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:01

Ik heb nog een weekje respijt. :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:05

kun je die dingen ook gewoon in de winkel krijgen?
zeg maar zoiets als de kruitvat ofzo zou wel handig zijn

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:41

LynnDenise schreef:
Zijn er nieuwe 'proefpersonen' toevallig bezig met hun maandelijks ongemakje?
Salaris is gestort dus ik sta op het punt van bestellen :D

nope ik heb de divacup wel al in huis maar ik word als het goed is volgende week ongesteld ben erg benieuwd hoe het me bevalt

ps: ik had hem binnen 2 dagen inhuis via webvrouw.nl

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:43

105159 de softcup hebben ze bij de dio
6 stuks voor 5 euro geloof ik