Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:01

Idd Cyntje! Zolang je er maar wat in stopt groeien ze wel, maar je wil toch 't beste voor je kindje? Ik wel tenminste.. :j

Hier in t begin ook iedere voeding, tot ze zeg maar 5-6 weken was.

HAHAHA Wow Amigo! :))

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:22

hier nog 1 die helemaal PRO is geworden en ik was toch echt de grootste twijfelkont in dit hele topic :j :D :+
heb ook echt de neiging om tessa epress heel lang te voeden, alleen maar om mensen versteld te laten staan...

ff geen tijd om bij te lezen; tessa huilt al 2 dagen, kwam vannacht wel 4x en ik loop dus op mijn tandvlees. sprongetje ofzo denk?
kreeg wel de fotos' van de shoot binnen. zitten wat aardige plaatjes tussen, maar denk dat we het over laten doen. ze was toen ook huilerig namelijk...
www.kinderkoppies.nl/bestellen/tessa

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:25

Jij twijfelkont :oo Hoe kom je erbij? :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:26

Ah ja, ze kijkt wel een beetje of ze heul sielig is *onderdrukt een snik* zoiets :o

Maar wel mooie foto's, die met je man zijn leuk!

Tenminste, ik denk dat ze er wel stralender uit kan zien of niet?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:29

hihi

tessa vond het alleen de eerste 3 minuten leuk, daarna was de koek echt op en hebben we werkelijk alles uit de kast moeten trekken om d'r traantjes binnen te houden.
de fotografe heeft dus maar lukraak geschoten en gezegd 'we zien het wel'.
we mogen iig gratis terugkomen voor een herkansing. tessa kan veel meer stralen idd!

ik twijfel nooit toch cyn?;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:36

Mooie foto's hoor!

Ik zou nog een keer foto's laten maken over een paar maanden als ze kan zitten!
Ik heb deze 2 weken geleden laten maken. (Even gequote uit een ander topic)

Ninita schreef:
Mega-bom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ik al eens gezegd hoe vreselijk in love ik ben met mijn kind? :+: O:)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:42

Smelt...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:23

Hier nog iemand gesmolten...vooral die met die eendjes zijn uberschattig.

BA: kan me voorstellen dat je er even doorheen zit. Sterkte! Foto's van Tessa zijn mooi geworden hoor!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:39

leuke letters, die heb ik ook :D
ik vin ddie met die blauwe ballen ook mooi, ook de kleur

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:47

gaaaaaaf!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:28

Dames, een klein verzoekje om het ontopic te houden anders mag het niet meer op MW staan :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:17

Wauw Ninita wat een mooie fotos zeg! Geweldig!
Alleen sommige vind ik wat te wit, maar dat kan ook door mijn pc komen?!

Hier vanavond in de stad gevoed. Gaat eigenlijk ook hartstikke goed terwijl ik dat in t begin echt gewoon heel erg spannend en een beetje eng vond. :D
Makkelijk hoor, die borsten. Aanleggen en drinken maar. ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:51

Ja prachtige foto's! Die met die eendjes, super! *smelt hier ook weg*

Ja 1,5 uur. Ik verschoon haar dan, want ze heeft dan altijd een volle (plas)luier. Dan voed ik 25 minuten. Laten boeren, als het lukt. Soms ff laten 'pruttelen' (zo noem ik dan, dan lukt het boeren niet en leg ik haar ff neer, dan 'pruttelt' ze en weet ik ow ze moet boeren! En dat soms wel 3 keer! En lukt het mij niet om haar te laten boeren maar pruttelt ze wel, dan moet vriendlief dat doen, bij hem lukt het meestal wel). Dan dus hup rechtop! Dan nog ff laten zakken en wil ze weer drinken? Dan weer 10 minuutjes bijvoorbeeld. Het toetje. En dan wil ze niet altijd direct weer slapen. Dan is ze zo wakker! Maar misschien wel logisch omdat ze dan al heel wat uurtjes geslapen heeft, niet dan?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:52

benangelique schreef:
hier nog 1 die helemaal PRO is geworden en ik was toch echt de grootste twijfelkont in dit hele topic :j :D :+
heb ook echt de neiging om tessa epress heel lang te voeden, alleen maar om mensen versteld te laten staan...

ff geen tijd om bij te lezen; tessa huilt al 2 dagen, kwam vannacht wel 4x en ik loop dus op mijn tandvlees. sprongetje ofzo denk?
kreeg wel de fotos' van de shoot binnen. zitten wat aardige plaatjes tussen, maar denk dat we het over laten doen. ze was toen ook huilerig namelijk...
http://www.kinderkoppies.nl/bestellen/tessa

Pfff, ja hier ook een sprongetje. Niets is goed, alleen bij mama zijn :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:40

Nathalie schreef:
Wauw Ninita wat een mooie fotos zeg! Geweldig!
Alleen sommige vind ik wat te wit, maar dat kan ook door mijn pc komen?!

Hier vanavond in de stad gevoed. Gaat eigenlijk ook hartstikke goed terwijl ik dat in t begin echt gewoon heel erg spannend en een beetje eng vond. :D
Makkelijk hoor, die borsten. Aanleggen en drinken maar. ;)

Waar ergens in Eindhoven? O:)
Ik heb dat in mijn BVcarriére ( :') ) nooit aangedurft.
In de auto in de parkeergarage in een hoekie is hetgeen dat ik heb aangedurft... en bij familie dan maar ook lange niet bij iedereen ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:42

Miss_Blimm ik denk dat ze eerder zo wakker is omdat je haar wakker houd/maakt.
Heb je al eens geprobeert om echt alleen te laten eten en weer terug te leggen in het donker?
Ik verschoon niet ookal heeft ze wel een redelijk volle luier altijd. Ik denk dan zo, als ze straks echt doorslaapt zit er ook plas in die luier maar wordt ie ook niet verschoont.
Doe dat wel meteen als ze wakker is hoor, de luier verschonen.
Ik zou het gewoon eens proberen, als het niet gaat gaat t niet, maar als het wel gaat is dat heel erg fijn.
Hier werd Yasemin nl ook altijd echt goed wakker van verschonen, boeren, nog eens aanleggen etc.
En nu is het echt drinken en terug in bed. Verder geen gehannes. Meestal houd ze haar ogen gewoon dicht nu.

Sprongetje hebben wij ook gehad, blij dat we er weer vanaf zijn. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:44

Cyn ik vond t in t begin ook erg spannend. Ik voed altijd bij la Place. Gaat hartstikke goed hoor. Soms dat mensen ff kijken van huh, wat zie ik daar? Maar nooit gekke gezichten ofzo. Hang er ook vaak een hydrofiele luier overheen zodat niet iedereen echt tegen mn blote borst en buik aan kijkt.
En in de La Place boven de V&D zit een stukje wat zeg maar wat afgelegen is, daar zitten we eigenlijk altijd alleen, dus dat is erg fijn.
Het is zo fijn zo! Hoef niet snel naar huis omdat het etenstijd is ofzo. Als ze komt gewoon snel ff wat drinken voor Mams en samen drinken. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:51

Haha, ok. Nee dat zou me te druk zijn om te voeden.
V&D kan ik sowieso al niet tegen qua drukte, etages, etc... laat staan dat ik er ga voeden. En nu Chiara al groter is hou ik het ook liever voor mezelf :)

Ook nog met jezusgezang vergezeld vandaag? :')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:55

Nee, maar nu je het zegt.... die man heb ik eigenlijk al lang niet meer gezien!

Het is vrij rustig in de La Place hoor. :j Zeker in dat hoekje, wij zaten helemaal alleen.
Ga ook wel eens in de La Place in de Piazza zitten en daar is het wel drukker, maar dan hang ik er dus gewoon een hydrofiele doek overheen. :j Ik vind het wel prettig.
Maar heb een tijdje terug ook bij vrienden van ons thuis gewoon op de bank zitten voeden. Was heel erg gek, echt ff wennen en even zenuwen als ik eerlijk ben. (ook nog een redelijk traditionele turkse man in huis, dus dat was voor hem helemaal voor het eerst... haha) Maar ook dat ging goed. Ga dan wel altijd zo zitten dat mensen niet recht op mn tieten kijken hoor. :D Haha.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:58

Voor mijn hele familie was het eigenlijk nieuw. Bij mijn eigen familie voedt ik rustig :j ook altijd zonder problemen gedaan, eerst alleen boven en gaanderweg steeds meer volk aan het lijstje toegevoegd. Schoonfamilie niet, die vinden het een raar fenomeen :+

( oh, geloof trouwens dat ik laatst hoorde dat het idd niet meer mocht omdat ie winkeliers weg zou jagen, dus winkeleigenaren waren er niet zo blij mee... heb er toen zelfs een topic over gehad geloof ik :') )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:01

Zou best kunnen ja, ik heb hem al een hele tijd niet meer gezien in ieder geval!

In mijn omgeving is het dus de normaalste zaak van de wereld. Al ga ik vaker gewoon even apart zitten dan bij de mensen hoor. Maar bij die vrienden kon het gewoon, ze vonden het jammer als ik weg zou gaan dus heb me toen een beetje over de angst heen gezet, zeg maar. :D
Maar meestal ga ik wel even apart zitten, zodat ik ook lekker rust heb enzo. :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:05

Ja dat moet ik nu ook wel met Chiara,... want de rest is allemaal interessanter.... ik vind ook dat ze steeds minder gaat drinken naar mijn idee.
Nou dronk ze altijd al vrij snel maar ik vraag me nu écht af wat ze nog binnenkrijgt,... als ze meer en meer gaat spelen dan voel ik me denk ik toch geroepen om te stoppen.
Wat hebben mensen gegeven aan een kind na 1 jaar aan voeding? Flesvoeding of gewoon HVmelk? Want het laatste wil ze nog niet drinken en FV zie ik niet zo zitten :o

Ze heeft vandaag wel voor het eerst 150 ML water op *\o/*
Ze begint het drinken nu ook 'leuk' te vinden en zelf te doen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:13

Cyntje, ik heb even FV gedaan maar daarna HV-melk. Als je kindje geen allergie heeft en goed groeit en ze is al 1 jaar kun je gerust HV-melk geven. :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 06:35

Jammer Cyn dat ze zoveel speelt aan de borst.
Hier hebben we wat nieuws sinds een paar dagen, bij de 2e borst gaat mevrouw naar mij kijken en lachen. Dus dan laat ze de borst telkens los. Is echt ongelooflijk schattig, maar oh zo irritant. :+

Zoooo ze slaapt dus gewoon nog!!!! :oo
Ik heb haar om 22.00 voor het laatst gevoed!!! Ik werd wakker in een kletsnat bed dus ben maar gaan kolven, in 6 minuten tijd 120 ml eruit en dan issie nog niet eens leeg.
Ik ben benieuwd wanneer ze wakker wordt... zal toch niet al te lang meer duren denk ik zo!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:02

Ik heb ook al regelmatig bij La Place zitten voeden, ook in andere restaurantjes, voetbalkantine, zelfs buiten op een terras. Maakt me allemaal niet zoveel uit. Nu doe ik het niet meer omdat hij al wat groter is, te snel afgeleid, en dan krijg je toch rare blikken. Nu hoeft het ook niet meer omdat hij nog maar 2x krijgt.

Foto's zijn inderdaad best wit maar dat is een speciale bewerking waar ik om gevraagd heb!
Ik heb ze ook allemaal in kleur en gewoon z-w. Zijn trouwens bij een fotografe in Eindhoven gemaakt :D

Hier ook weer doorgeslapen! De 5e nacht al achter elkaar! Van 22:30 tot 5:30 en daarna tot 7:15 :)