Wat voor "TIK" heb jij...??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

Re: Wat voor "TIK" heb jij...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:02

ik heb altijd 's chtends moet ik altijd alles knakken maar dan ook echt alles rug, heupen, schouder, vingers, enkels, tenen, pols enz.
als ik me verveel en ik zit ergens haal ik mijn schouder uit de kom en dan zet ik hem er weer in, heel vervelend...

Verder moet ik altijd met meerdere dingen bezig zijn ik kan me nooit op 1 ding concentreren.

en vast wel meer maar daar kan ik nu even niet op komen :P

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:06

ik heb zooooooon domme :') ik houd altijd mijn hand (onder me vingers, andere kant van me knokkels) tegen mijn lip aan :') daar zit een beetje ilt/velletjes en endaar ga ik dan met me lip overheen :') ach iedere gek zijn gebrek zeg ik dan maar :)) en volgens mijn vriendinnen past het bij me :')

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:07

hier nog één _O- had ook eens proberen mee te geven, maar helaas wat dat niet zo'n denderend succes geworden :')
Daantjee12 schreef:
Hannah_Menno schreef:
Ik maak altijd galopsprongen tussen dingen.. :+

Met je kont-spieren? :))
Hier nog een.
Of over een heuvel 'mee ziiten'' Als een paardensprong :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:57

Wat dachten jullie trouwens van deze:
"Op je hologe kijken"

laat dat ding maar eens een dagje thuis, en je merkt hoevaak je wel niet naar je pols grijpt! Vaak kijk ik ook op mijn horloge zonder daadwerkelijk te registreren hoe laat het eigenlijk is. Ook is het heel vervelend als het ding stilstaat en je kijkt er telkens naar.

Jantineee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:02

- Als we in de auto zitten bij elk paaltje (z'n witte) m'n tenen een beetje knijpen.. echt heel dom. >;)
- met het fietsen m'n hand op iemands elleboog leggen en leunen :P

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:30

Daantjee12 schreef:
Hier nog een.

Dat doe ik ook altijd :D

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:13

riz95 schreef:
Daantjee12 schreef:
Hier nog een.

Dat doe ik ook altijd :D

haha ik ook :P

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:26

Ik had vroeger een rare tik....
Ik kon slecht stil zitten (vanaf baby zijnde) en luisterde graag naar muziek. Maar ging altijd op de bank zitten en met me boven lichaam naar voren en naar achteren op de maat van de muziek 8)7
Heb ik zelfs tot in me tienerjaren nog volgehouden, tot dat ik me er voor ging schamen.....
waar zijn we nou helemaal mee bezig :?
Hilarisch voor me broer en zus en me ouders vroegen zich af wat voor een kind ze gemaakt hadden :\

Moet er ook bij zeggen, als ik het koud heb en ik zit op een stoel dan betrap ik me er nog wel eens op. Maar dan in veel mindere maten dan vroeger.....

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:29

* Putdeksels ontwijken, daar mag ik echt niet over heen rijden :O.
* Als ik wakker word mijn telefoon checken.
* Mascara opdoen met mn mond open.
* Eerst moet alles aan de rechterkant gebeuren, zoals ; Hoevenkrabben, peesbeschermers/bandages om doen, mijn lenzen in doen, make-up doen etc.
* Als ik in huis kom nadat ik gereden heb een broodje met niets er op eten.
* Als ik 's avonds nog even naar buiten ga naar vrienden, moet ik mijn make-up hebben bijgewerkt, en mijn haar opnieuw gedaan hebben (anders voel ik me echt niet prettig).
* Me kussens moeten zo liggen, en niet anders!
* Ik wil altijd aan de rechterkant liggen.
* Als ik opstap ga, moet ik mascara en een oogpotloodje mee hebben. En werk dit ongeveer 5 x bij op een avond.
* Me vingers knakken als ik me verveel.
* En als ik me op school verveel poppetjes tekenen in mn schriften. Of mn smsjes door lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:17

Marisjuuuuuh schreef:
* Putdeksels ontwijken, daar mag ik echt niet over heen rijden :O.
* Als ik wakker word mijn telefoon checken.
* Mascara opdoen met mn mond open.
* Eerst moet alles aan de rechterkant gebeuren, zoals ; Hoevenkrabben, peesbeschermers/bandages om doen, mijn lenzen in doen, make-up doen etc.
* Als ik in huis kom nadat ik gereden heb een broodje met niets er op eten.
* Als ik 's avonds nog even naar buiten ga naar vrienden, moet ik mijn make-up hebben bijgewerkt, en mijn haar opnieuw gedaan hebben (anders voel ik me echt niet prettig).
* Me kussens moeten zo liggen, en niet anders!
* Ik wil altijd aan de rechterkant liggen.
* Als ik opstap ga, moet ik mascara en een oogpotloodje mee hebben. En werk dit ongeveer 5 x bij op een avond.
* Me vingers knakken als ik me verveel.
* En als ik me op school verveel poppetjes tekenen in mn schriften. Of mn smsjes door lezen

Die herken ik 8-)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:49

Lol, topic gevonden :D

Ik heb de nare gewoonte om aan mijn haar te friemelen. Erg irritant. Vooral voor mezelf. :+
Ik dacht dat ik de enige was, maar zag een tijdje geleden een meisje bij de bushalte zitten die hetzelfde deed.

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:56

S__L schreef:
Ik selecteer ALTIJD de tekst op de computer als ik aan het lezen ben..

ja dat doe ik nou ook ;)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:39

Ik loop heel vaak als ik mijn tanden aan het poetsen ben.
Dan loop ik gewoon van de badkamer naar de slaapkamer om iets te pakken ofzo.
Of naar beneden, ziet er heel apart uit :P :Y)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:41

als ik uit een blikje drink dat dingetje waarmee je hem opmaakt omdraaien, dus dat die voor dat gat zit :+
En als ik zenuwachtig ben, boos ben of iets wil verbergen met me tong spelen en langs me tanden gaan, heel raar :+

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:47

Ik bijt altijd aan de binnenkanten van mijn wangen, die zijn dan ook helemaal kapot. Ik trek met mijn tanden steeds kleine velletjes er af, geeeeeeeeen idee waarom ik dat doe.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:47

ik heb er ook nog een hier, Bij mijn verzorgpony hebben ze een inloopstal en dat is dan zeg maar in 2 delen verdeeld en daar tussen loopt een soort van pad zeg maar. En dat pad moet schoon zijn voor ik weg ga. Dan mag er echt helemaal niks op liggen. Anders kan ik gewoon niet gaan :+
en dat is heel irrietand.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:53

oe geweldige dingen zie ik al voorbij komen :) ik ga zo weer verder met lezen.

Heb meerdere tik(ken)
* altijd extra controleren of deur wel goed dichtzit.
* Als chips eet, eerst 1 met de linkse kiezen kauwen, dan weer 1 met rechts (en zo door)
* Op mijn werk moet aan het begin en einde van de dag alles weer op de vaste plek terug worden gezet.
* Nooit een leuning aanraken van een trap (behalve thuis)

En volgens mij de stomste: als ik ergens naar de wc moet (niet thuis dan). Eerst de hele wc-bril behangen met wc papier en er vervolgens boven gaan hangen. (tja je zal je evenwicht maar verliezen :P )

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:57

Nagelbijten. :o

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:57

Bij die drempels als ik dan over een korte streep ga moet ik in een rechte lijn na de overkant om daar dan ook over de korte streep te gaan die er dus recht tegenover zit
Met lange net zo :P
Haha

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:58

mijnponynero schreef:
S__L schreef:
Ik selecteer ALTIJD de tekst op de computer als ik aan het lezen ben..

ja dat doe ik nou ook ;)

Here the same
Leest makkelijker weet je waar je bent :)

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:21

Ik trek altijd mijn shirt naar beneden :P

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:22

Niet alles doorgelezen, maar wel een aantal bekende tegen gekomen...
- M&M's op kleur sorteren en er moeten er evenveel overblijven van elke kleur
- Pepernoten eet ik altijd per twee en die moeten dan tegen elkaar liggen als in een rondje. Als er geen tegen elkaar liggen ga ik het bakje schudden tot er weer 2 tegen elkaar aan liggen.
- Telefoon moet in mn rechter jaszak en sleutels moeten in de linker.

Verder kan ik ze nu even niet bedenken, maar kom er vast nog wel weer een aantal tegen! :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:27

Ik heb mezelf eens goed zitten bestuderen: heb er schokkend veel!!!!

- Ik zit altijd onder me nagels te pulken, al zijn ze nog zo schoon.
- Zit altijd aan me haar te friemelen
- me sleutels moeten allebei in me linkerjaszak, mobiel in linkerbroekzak, ipod in rechterjaszak.
- kan bijna niet weg zonder me tas. Doe het af en toe wel ( handiger soms) en voel me dan niet echt prettig.
- in me tas: agenda tegen me de kant aan me lichaam zit, portemonnee ervoor, eten erbovenop, paraplu eronder en ga zo maar door.
- bij me fiets: extra slot moet aan de linkerkant hangen.
- me mascara moet altijd op dezelfde manier opgebracht worden, met militaire precisie, anders begin ik gewoon helemaal opnieuw, ook al kom ik dan te laat.
- al mijn pasjes in me portemonnee zitten op dezelfde plek.
- niet over putdeksels heen rijden of op staan.
- ik selecteer altijd de tekst op de computer die ik aan het lezen ben.
- als ik thuis kom om kwart voor 5, moet ik altijd iets eten, ook al ga je over zowat een uur eten.
- niet op de randjes van de stoeptegels staan, deze wordt al minder.
- bh-bandjes omhoog trekken, kan ze zo strak zetten als ik wil, ze zakken altijd af. Hierbij hoort ook het omlaag trekken van shirt/blouse/trui
- niemand, maar dan ook niemand mag aan me ogen komen. Alleen ik zelf.
- ik kan dagen/weken achter elkaar 1 hetzelfde liedje luisteren, me ipod staat standaard op repeat.

en dan de meest irritante:
Continue, maar dan ook continue controleren of ik alles wel heb. Dat begint wel heel irritant te worden, begint mensen ook op te vallen, kan ook helemaal in paniek raken als ik denk dat ze er niet zijn, maar 5 min geleden nog wel, dus dat kan helemaal niet.
Dat houdt in: tas open, kijken of eten, agenda, portemonnee, pasje etc erin zitten.
Voelen in me jaszakken of sleutels en ipod er nog zijn. Kijken of me fiets er nog staat, ook al staat die met dubbel slot etc etc etc.

not2miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:11

Ow jee, ow jee.. Ik heb ook een hele lijst, al komt die maar moeilijk boven drijven als ik op een rijtje moet zetten om wat voor tics en dwangneuroses 't nou eigenlijk gaat.. :=

Laat ik eens een poging wagen.. En waarschijnlijk de komende week nog veel meer toevoegen.. :')

:+ Als ik mijn lenzendoosje dichtdoe, moet 't dekseltje met de R van rechts, altijd bij m'n linkerlens zitten (hoe onlogisch eigenlijk)
:+ Bij 't opdoen van m'n make-up begin ik altijd bij m'n linkeroog, en daarna m'n rechter, maar dan stap voor stap.. Dus eerst oogpotlood links, dan oogpotlood rechts, wenkbrauwen tekenen links, wenkbrauwen tekenen rechts..
:+ Ik schraap met de nagel van m'n wijsvinger langs de zijkanten van m'n nagels vn m'n andere hand.. Dit moet ik bij iedere hand bij al m'n vingers doen.. Ik sla geen vinger of randje over! 8)7
:+ De klok van m'n telefoon MOET 10 minuten voor staan.. Uiteraard hou ik hier rekening mee als ik op mijn klok kijk of de wekker zet, dus 't heeft totaal geen zin.. Met andere klokken heb ik 't btw niet..
:+ Ik smeer de hele dag vaseline op m'n lippen.. Heb ik 't een keer niet bij me, dan MOET ik naar de winkel om 't te kopen.. Of direct terug naar huis.. Kan echt niet zonder.. Er MOET een laagje op zitten, anders lik ik de hele tijd en worden ze alleen maar droger..
:+ Mijn eten mag ''elkaar'' ook niet aanraken op m'n bord.. Ook bv geen sju of sla-dressing die uitlekt..
:+ Mijn haar mag niet in sliertjes gaan hangen.. Loop dus de hele dag met een kam rond.. (wat mijn haar niet kan waarderen)
:+ In bed MOET ik aan de linkerkant liggen.. En NIET tegen de muur... (mijn vriend heeft t gelukkig net andersom.. Hij MOET rechts en tegen de muur.. :=

Triest lijstje eigenlijk, als ik dit zo lees.. En toch zijn 't dingen die ik moet doen.. :? Ben wel blij dat ik dingen zoals nagel-bijten of dingen tellen dan weer niet doe.. Mensen, ik leef met jullie mee.. Tics en dwangneuroses hebben is een hele opgave.. _O-

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 11:24

Staan weer leuke tussen :D