Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:05

Vraag voor de kappers onder ons.
Ik heb halflang haar en een beetje slag erin.
Nu heb ik ook erg fijn haar en zie je daardoor mijn hoofdhuid. Dit heb ik al van kinds af aan dus het is niet dat ik kaal wordt ofzo :D
Mijn vraag is hoe een kapper het beste kan knippen, snijden dat mijn hoofdhuid minder zichtbaar is. Ik gebruik al wel volume shampoo van de Hema en doe er volumizer in van Loreall.
Alvast bedankt.

mistid

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:16

Wie kan mij helpen?
Morgen ga ik naar de kapper, en eigenlijk wil ik wel eens iets anders, iets 'specialers'.
Ik heb heel veel&dik haar, dus ik ga het in ieder geval laten uitdunnen (als ze dat deze keer begrijpen :x de vorige keer had ik daar ook om gevraagd maar niet gekregen :o ).
Heb er momenteel nog een saai kleurtje in, omdat ik het eerst weer een beetje gelijk van kleur moest hebben. Ik laat niet bij de kapper verven, dit doe ik altijd zelf.

momenteel ziet het er zo uit http://i257.photobucket.com/albums/hh23 ... 3_0526.jpg
En zo los (met een iets andere kleur) http://94.100.114.77/962200001-96225000 ... _Pzf_.jpeg

Ik heb dus echt geen flauw idee, behalve uitdunnen. En misschien nog een pony/lok.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:25

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:59

Ik heb gisteren mij haar gewassen en laten drogen in een vlecht.
Vanmorge dr uit en had allemaal kleine krulletjes, die er zelf met haarlijk een 3 kwartier later eruit waren. Ik denk dus niet echt dat het iets gaat helpen als die vlechten,, helaas!

Foulplay_ Ik heb mijn haren altijd met een scheve scheiding. Die trek ik door van mijn pony naar achter. Helpt het dannog wat om dat zo te laten knippen?

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:25

ietjelover: ik denk dat jij redelijk dik en zwaar haar hebt, daarom weet ik vrij zeker dat als jij een krultang gebruikt en veel haarlak of zoals hier met die vlechten, dat dat er gewoon uit gaat omdat je haar zo zwaar is, het enige wat mischien wel gaat is permanent laten zetten door de kapper, maar ik weet niet of jij dat wel wilt

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:52

Ietjelover; aah oeps, misschien dan gewoon een schuine pony laten knippen ;) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:19

Ik ben vandaag ook maar gegaan (wilde al in april maar dat was vlak voor ik op vakantie zou gaan en dus beetje zonde van het verven). Dus ik ben nu weer netjes egaal, zonder uitgroei of stukken bruiner erin van de zon/zee in april. Het was wel een stuk lichter geworden, had donkerbruin erin, net niet zwart en zat nu rond kastanje :P Maar goed is nu opgelost en ben rechts weer stuk korter en schuine pony is drastisch korter en heb een leuk kleurtje terug erin. Oranje :D Kan ik volgende week veilig op vakantie..

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:08

Deboooraaah schreef:
ietjelover: ik denk dat jij redelijk dik en zwaar haar hebt, daarom weet ik vrij zeker dat als jij een krultang gebruikt en veel haarlak of zoals hier met die vlechten, dat dat er gewoon uit gaat omdat je haar zo zwaar is, het enige wat mischien wel gaat is permanent laten zetten door de kapper, maar ik weet niet of jij dat wel wilt

nou ik kan je vertellen dat mijn haar alles behalve dik en zwaar is :P
ik krijg een mega dun vlechtje in mijn haren al maak ik en grote dus het is denk ik juist te dun
permanent wil ik niet nee, houd het dan liever zo

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:07

Mistid ik weet dat ik té laat ben, maar goed :=
Heb je het laten uitdunnen? En hoe bevalt dat? Ik laat mijn haar namelijk nooit meer uitdunnen. Het werd zó pluizig, dun en gespleten...

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:37

Aangezien dit het topic voor alle vragen rondom haar/haarverf is, plaats ik t maar hier.

Ik ben van me zelf blond, eerst licht blond, denk ondertussen wel donkerblond.
Heb t toen bruin geverfd, daarna weer terug naar blond gegaan dmv highlights opbouwen, maar ben ondertussen weer bruin.

Nu ben ik dat telkens kleuren echt helemaal zat, en wil ik gewoon weer mn eigen haarkleur terug(in de hoop dat t niet een hele lelijke kleur is ondertussen :+ )
Ik heb het ondertussen al een tijdje niet geverfd dus het is aardig licht geworden, uitgroeien gaat niet zo makkelijk, mijn haar groeit namelijk érg langzaam, uitgroei die ik nu heb ik ook minimaal ;)

Daarom wil ik de kleur maar gewoon laten vervagen, maar dit duurt láng !
Heb ondertussen al een groene gloed gehad, een oranje gloed gehad en nu nog een klein beetje oranje in bepaalde lichten, dus vervaagt is het zeker al.
Maar nu dus mijn vraag;
Weten jullie nog huis-tuin-keuken tips om een kleur sneller te laten vervagen? :)

Ik ken de tip van head and shoulders shampoo, die vermijdt ik het liefst zo lang mogelijk omdat mijn hoofdhuid maar tegen heel weinig shampoo's kan. ;)

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:44

haai bokkers.
ik wil graag me haar verfen.
ik heb van me eigen donkerbruin haar.
ik heb ongeveer 2 jaar geleden daar blonde plukken doorheen gedaan, en even later daar overheen weer bruin geverfd.
ik heb nu me eigen kleur haar weer, maar zoals ik elkedag in de spiegel zie komen de lichtere plukken weer terug en dat vind ik best mooi.
is het een optie om me haar lichtbruin te verfen, ik ben zelf getint.
heeft iemand hier ervaring mee?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:03

Iemand nog tips voor haarverf merken die ECHT blijven zitten?

Ik heb raar haar, zelfs als ik het bij de kapper permanent verf is het er binnen 3 weken uit!

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:06

ik koop altijd verf bij kruidvat, blijft best lang zitten. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:26

em_papillon schreef:
Iemand nog tips voor haarverf merken die ECHT blijven zitten?

Ik heb raar haar, zelfs als ik het bij de kapper permanent verf is het er binnen 3 weken uit!

Wat is je eigen haarkleur en welke kleur wil je?
Ik ben bv. blond van mezelf en heb mijn haar ros/oranje (denk aan Hayley Williams oranje :') hier was het net een uurtje gekleurd maar dat is nog niet eens half zo fel als het IRL was :+ ) gekleurd met kleurspoeling Country Colors van Schwarzkopf. Blijft zogezegd maar 8 weken zitten, maar ik heb het half april geverfd en ik ben nog altijd niet terug blond :Y) Dat komt omdat rood goed pakt op blond, en daardoor blijft het dus langer. Je moet dus even uitzoeken welke kleur goed pakt op je eigen kleur.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:08

Ik heb donkerblond/ bruin haar van mezelf.. heb zowat alle kleurtjes gehad nu :=

Middenbruin pakte het best bij mij.. dus bijna zwart.. Maar nu wil ik graag zwart haar en de onderste lagen rood..
:)

Hebben er nog mensen tips voor sites met foto's van grappige kleur combi's?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:26

Ik ga vanavond verf kopen en morgen mijn haar zwart/donkerbruin aan de bovenkant en de onderste lagen vuurrood/oranje :)
Alsof mijn haar in de fik staat dus :)

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:48

@ yasmine,
had ik ook met de schwarzkopf, bleef er een paar maanden in (zie je de schijn, een jaar later, nog van :) )

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:00

Ik meld me ook even in dit topic.
Ik heb echt futloos haar, en het hangt gewoon over mijn gezicht. Het is heel saai en heeft een niet erg aantrekkelijke kleur. Wat zal ik doen als ik weer naar de kapper ga? En zal ik het verven?

[LZP] Argh, kapsel frustraties!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:02

xxxdonja schreef:
Mistid ik weet dat ik té laat ben, maar goed :=
Heb je het laten uitdunnen? En hoe bevalt dat? Ik laat mijn haar namelijk nooit meer uitdunnen. Het werd zó pluizig, dun en gespleten...

Omdat ik me had verslapen en nu in mijn proefwerkweek zit heb ik het er nog niet aan toe gehad naar de kapper te gaan :+ .

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:45

Even een vraagje :oo Wie weet er een gratis site waar je je eigen foto kan uploaden en kapsels proberen? O:)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:10

Ik ga binnenkort ook even naar de kapper, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik met mijn haar moet, ik wil wel eens wat anders, maar wat? Laagjes zie je op een één of andere manier bijna niet bij mij..(?) Mijn haar is boven in bijna bruin, en onderin best licht blond, ik heb het nog nooit geverft, omdat ik dat nog nooit gedurft heb :o
in mijn profiel staat wel een foto van hoe het er nu uitziet..

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:02

Horsii_mine schreef:
Even een vraagje :oo Wie weet er een gratis site waar je je eigen foto kan uploaden en kapsels proberen? O:)

taaz.com

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:17

Ik heb me haar vorige maand 2 tinten lichter geverfd van bruin naar lichtbruin maar nu wil ik het weer 2 tinten lichter maar mag ik mijn gehele haar opnieuw verven.. ben bang dat me haar dan oranje wordt :P

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:19

_Gabriellexx schreef:
Ik heb me haar vorige maand 2 tinten lichter geverfd van bruin naar lichtbruin maar nu wil ik het weer 2 tinten lichter maar mag ik mijn gehele haar opnieuw verven.. ben bang dat me haar dan oranje wordt :P

ik denk dat je hier het beste mee naar de kaper kan gaan..
donkerder verf ik zelf ook gewoon maar lichter laat ik bij de kapper doen, hoor te veel verhalen dat dat niet goed ging :+

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:08

ik heb een vraag!! :P
ik heb blondspray gebruik en resultaat is wel goed geworden opzich
alleen zit beetje gele gloed nog over, nu wil ik dit met zilvershampoo beetje verminderen maar welke is nu echt goed en haalt het geel er goed uit? :)