[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:41

Unwritten schreef:
Hmm.. ik heb nu al een week last van (vies)bruinige afscheiding.. ik begin nu aan mijn laatste pilweek.. soms zit er ook wat bloed bij. Ik gok dat het te maken heeft met mijn eisprong, maar ik vind dat het lang aanhoudt. Ik wil even mijn stopweek afwachten, als het daarna nog is bel ik de dokter. Het is vooral onpraktisch, het is niet veel, maar het is ook niet fijn -O-

Qua pil heb ik de Trigynon.

Dat had ik bij de microgynon 30.. Maar bij mij waren het wel echt doorbraak bloedingen! Was ook bruinig

en om de vraag van Ilsemarie te beantwoorden.. daarom ben ik van 30 naar 50 gegaan!
Maar van de 50 kreeg ik naar een jaar gebruik ook last van, hoofdpijn & enorme moodswings en erg onrustig. Waarschijnlijk neemt mijn lichaam de hormonen niet al te best op?
Die trigynon 3-fase pil werkte 1,5 jaar lang prima! Buiten dat mijn libido echt laag was.. laag = niks! Klinkt dat iemand misschien bekend in de oren?
En toen ging ik in de stopweek in 1x hoofdpijn kweken en bij de 1e paar pillen van de 1e week misselijk aanvallen en duizelig.
Elke pil heb ik tot nu toe 1 tot 2jaar gebruikt en daarna dan gaat het op een of andere manier mis?
Laatst bijgewerkt door wendyelst op 08-05-10 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:48

Unwritten schreef:
te lage sterkte kan niet.. Ik heb een van de zwaarste :) deze werkt ook doorgaands prima.. Doorbraak zou kunnen maar zo bruin? Het is echt zo bruin als een boom zegmaar..

Valt op zich mee..

Zit het zelfde in als de Microgynon 50, Alleen de 3-fase pil geeft de 1e fase à 0,050-0,03 mg, 2e fase . à 0,075-0,04mg,3e fase à 0,125-0,03 mg.

En de Microgynon 50 bevat per tablet o,125 mg levonorgestrel en o,o5 ethinylestradiol Microgynon geeft dat constant af.
3-fase pil is wel erg lastig door te slikken..
En als het te lang aan houdt dat bruine.. zou ik toch even naar de huisarts gaan. Doorbraak bloedingen kunnen zo maar komen.. ik had het ook naar 1,5 jaar vast gebruik (alleen dan met de mycroginon!

Word jij met die tryginon ook zo op kloktijd ongesteld?
Die was het super precies.. de laatste pil was vrijdag.. en werd het dinsdag tussen 3 en half 4! Altijd.. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:13

Ik heb met trigynon geen last van een laag libido.. eerder een enorm hoog :+ :=

Hmm dan gok ik dat het na volgende week weer over zal zijn, reken ik gewoon op het feit dat ik dan weer een lekkere korte menstruatie heb. Was de afgelopen keer ook enorm weinig iig :=

En idd die kloktijden, ik word het ook altijd dinsdag tussen 3 en half 4. Vrijdag laatste pil. En op vrijdag is het ook weer over. En het is nooit veel :D Zo weinig zelfs dat het vriendlief niet veel kan schelen :+

Naomi_Haffie

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:16

Éindelijk ongesteld !
Heb me toch een buik en rug pijn niet normaal, nog nooit zo erg gehad denk ik .. :oo

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:37

ja echt ideaal he!Mijn libido is juist met die echt flink omlaag gegaan terwijl daarvoor was die toch behoorlijk hoog haha!Verschilt zo erg per persoon. Denk dat omdat ik nu weer terug ben naar Microgynon 30 het verhaal weer heel anders zou zijn.. Volgende week vrijdag de laatste pil dan weer voor het eerst ongesteld. Vraag me af wanneer en hoe of wat? Zal wel weer meer buikpijn krijgen.
We zullen het wel zien.. Afgelopen dagen wel meer misselijk geweest als normaal. Maar goed, vraag me af of ik alles nu niet te veel in een hokje ga stoppen zeg maar?!
Moet na 4maanden terug naar de huisarts om te kijken hoe het tot dan gaat.Duurd even voordat je lichaam er aan gewend is.

Werkt dat toch niet goed, ga ik toch is even de Nuvaring aankaarten. Verder iemand ervaringen met het inbrengen en kwa veiligheid.
Alle informatie + ervaringen zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:06

Ik zit zelf nog wel steeds aan de prikpil te denken, maar voorlopig ben ik heel blij met Trigynon. :)

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:38

Wie weet kunnen jullie bokkers mij helpen..

Ik ben nu iets meer dan een half jaar aan de pil, tijdens mijn stopweken ben ik soms hevig ongesteld, dan normaal maar soms ook bijna niet. Nu heb ik deze week weer een stopweek maar nu heb ik helemaal geen bloeding, een paar dagen voor mijn stopweek had ik wel een héle lichte (paar druppels) doorbraakbloeding. Vandaag mijn laatste dag van de stopweek en dus nog steeds helemaal niks! Moet ik me nu zorgen maken dat ik zwanger kan zijn?
De pil slik ik altijd op een redelijk vast tijdstip voordag ik ga slapen, nooit één gemist..

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:46

wendyelst schreef:
Werkt dat toch niet goed, ga ik toch is even de Nuvaring aankaarten. Verder iemand ervaringen met het inbrengen en kwa veiligheid.
Alle informatie + ervaringen zijn welkom!

Ik heb nou een week de nuvaring. En opzich bevalt ie wel.
Of ik echt kwaaltjes er van heb weet ik niet, want ik ben sowieso ook geen goede etert en heb best een onregelmatig leven. Maar zorg wel goed voor mezelf, dat wel. :) Maar tot nu toe heb ik er weinig last van gehad en heb ik het idee dat ik in mijn koppie net wat eerder rustig kan worden dan voorheen - ben nogal gevoelig voor bepaalde dingen enzo - ik denk dat ik dit fijner vind dan de pil zelf, omdat ik alt vergeet op vaste tijden te slikken. Zo heb k nou ook extra calcium voor mn been, vitaminepilletjes voor mn lichaam en allergietabletjes, maar die vergeet ik ook vaak zat. dus niks voor mij. Ja als k ze naast mn bed zet misschien, maar k vind de ring wel handig eigenlijk. Af en toe even schoonmaken en kijken of ie nog goed zit.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:19

Ik heb nu al een half jaar mijn spiraal, maar ik ben nu al bijna 2 weken aan het bloeden. het begint al 4 dagen met licht bloeden voordat ik echt ongeteld wordt, daarna ben ik een week heel erg ongesteld, en bloed ik nu alweer 4 dagen licht door.

Ik wordt hier knettergek van!

Ik heb het koperspiraaltje, wie heeft deze ook, en heb je daar dan ook last van?

Ik moet wel erbij zeggen, ik ben 2 weken geleden van mijn paard gevallen, en toen had ik er ineens heel erg pijn aan, mijn baarmoeder deed echt weer zeer zegmaar, net zoals toen hij net geplaatst was..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:22

Je valt van je paard, en hebt sindsdien last van je baarmoeder, en begint met bloeden wat niet ophoudt? Waarom ga je niet naar de dokter? :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:24

haha, ja zo klinkt het wel ernstig :=

Ik heb er nu geen last meer van, maar ik bloed nu zo lang al, en ik had echt 3 dagen best last van mn spiraal toen ik eraf geslingerd werd.

Misschien laat ik dat rotding er gewoon maar uithalen, ik ben het eigenlijk spuugzat..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:23

Ik zou hem zowiezo even laten checken want heel gezond klinkt het niet!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:48

Een van de nadelen van een koperspiraaltje kan zijn dat je overvloediger gaat bloeden bij de menstruatie en dat de aanloop tijd tot de werkelijke menstruatie langer kan duren met bruinachtig tot licht bloeden van 1 tot 4 dagen met bij horende menstruatie krampen.

Daarom heb ik niet gekozen voor het koperspiraaltje :o zonder het koperspiraaltje is mijn normale menstruatie al zo ontzettend hevig.

Maar als je van je paard bent gevallen en ongelukkig terecht bent gekomen en daarbij last hebt gehad van je baarmoeder zou ik even contact opnemen met je huisarts of de gynaecoloog.

Iig sterkte :(:)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:50

Liesurt schreef:
Wie weet kunnen jullie bokkers mij helpen..

Ik ben nu iets meer dan een half jaar aan de pil, tijdens mijn stopweken ben ik soms hevig ongesteld, dan normaal maar soms ook bijna niet. Nu heb ik deze week weer een stopweek maar nu heb ik helemaal geen bloeding, een paar dagen voor mijn stopweek had ik wel een héle lichte (paar druppels) doorbraakbloeding. Vandaag mijn laatste dag van de stopweek en dus nog steeds helemaal niks! Moet ik me nu zorgen maken dat ik zwanger kan zijn?
De pil slik ik altijd op een redelijk vast tijdstip voordag ik ga slapen, nooit één gemist..

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Ik zal even de dokter raadplegen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:02

Ik heb net ergens gelezen dat je tegen een doorbraakbloeding een dubbele pil in kan nemen. Kan ik dit gewoon doen, of is het onzin? Ik moet echt van die doorbraakbloeding af, maar omdat ik onlangs gewoon een stopweek had kan ik niet nu meteen een stopweek inlassen. Iets met veilig zijn..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:30

ik zou even naar je huisarts gaan en dan een zwaardere pil vragen, daardoor krijg je namelijk die doorbraakbloedingen.

Dubbele pil zou in principe zwaardere dosis zijn, dus misschien is dit inderdaad een tijdelijke oplossing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:35

Zwaardere pil is niet mogelijk, ik zit al op een zware driefasen en heb nooit problemen. Alleen veel stress gehad de afgelopen week. :)

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:22

ik zou het niet zomaar doen hoor, een dubbele pil innemen! ff HA bellen.
en een 3-fase is nog niet zo heel zwaar! Dus je zou best naar een zwaardere kunnen. Of ig dat je constant dezelfde aantal binnen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:11

Dubbele pil innemen kan volgens de bijsluiter niet veel kwaad. Liever een te veel dan een te weinig zeggen ze.

Ik kijk eerst of mijn stopweek na volgende week netjes gaat. Mocht het daarna blijven, dan ga ik weer naar de arts (daar kan ik dan vast over 4 weken terecht). Die ziet me ook weer komen, ik heb al 3 pilsoorten gehad.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:44

Ladies, hoe zat het ook alweer.

Ik ben een half jaartje gestopt met de pil, maar ik word gek van de onzekerheid van gescheurde condooms, MAP's en onregelmatige menstruaties. Dus ondanks dat ik me geestelijk een stuk prettiger voel zonder pil (stukken minder stemmingswisselingen), ga ik er toch weer mee beginnen. Maar ik word niet helemaal wijs uit de bijsluiter.

Er staat alleen op de bijsluiter dat je niet beschermd bent als je in dag 2 t/m 5 van je menstruatie begint met de strip, kan ik daar de conclusie uit trekken dat je wel meteen beschermd bent als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:06

Ik heb de nuvaring bestelt!!! Ligt vandaag klaar. Ik moet nog even opzoeken of ik dan mijn strip af moet maken of al over kan stappen of gewoon strip weg en week ongesteld en dan maar beginnen.

Ik vind het doodeng, bang hoe ik me ga voelen (misschien wel slechter) voel me namelijk nu niet slecht maar hoop hierdoor wat vrolijker te zijn, meer zin in seks :+ enzo.

Ben wel beetje bang voor het 'uitvallen' tijdens plassen (waardoor je toch persbeweging maakt).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:07

Kaka schreef:
Ladies, hoe zat het ook alweer.

Ik ben een half jaartje gestopt met de pil, maar ik word gek van de onzekerheid van gescheurde condooms, MAP's en onregelmatige menstruaties. Dus ondanks dat ik me geestelijk een stuk prettiger voel zonder pil (stukken minder stemmingswisselingen), ga ik er toch weer mee beginnen. Maar ik word niet helemaal wijs uit de bijsluiter.

Er staat alleen op de bijsluiter dat je niet beschermd bent als je in dag 2 t/m 5 van je menstruatie begint met de strip, kan ik daar de conclusie uit trekken dat je wel meteen beschermd bent als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken?

Jeps!

Maar ik zou sowieso opletten maar ben ook wel gevalletje: ik geloof niet alles, zekere voor het onzekere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:51

Doorbraakbloeding is wel gewoon verdwenen na de dubbele pil. Wat fijn :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:11

Citaat:
Je hebt de afgelopen periode de pil gebruikt

Als je de combinatie pil hebt gebruikt (de pil bevat de hormonen oestrogeen en progestageen) breng je NuvaRing uiterlijk na je gebruikelijke stopweek in, op de dag dat je normaal met een nieuwe strip pillen zou beginnen. Eerder beginnen tijdens de stopweek mag ook.NuvaRing biedt onmiddellijk bescherming tegen zwangerschap en je hoeft geen aanvullende maatregelen te nemen.

Citaat:
Je hebt de afgelopen periode de oestrogeenvrije pil gebruikt

Als je de oestrogeenvrije pil gebruikt (Cerazette®), de enige pil met alleen het hormoon progestageen, kun je op elke willekeurige dag stoppen. De dag erna begin je met NuvaRing. Je bent dan niet meteen beschermd en daarom dien je de eerste 7 dagen dat je NuvaRing gebruikt aanvullende anticonceptie, zoals een condoom, te gebruiken.

Waar valt de Diane 35 onder??

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:51

De bestanddelen in de Diane 35 zijn: ethinylestradiol en cyproteronacetaat

ethinylestradiol = een oestrogeenhormoon

cyproteronacetaat = een hormoon dat lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron

Diane 35 is daarom een combinatie pil