Maaaike schreef:Damn it.. ik voel me rot.
We zijn met z'n 4e thuis, maar het lijkt of ik een hotel moet runnen. Ik ruim het aanrecht en het fornuis op, m'n zusje is gaan koken en alle zooi ligt er nu nog steeds. Ik baal daar gewoon van. Vind het niet leuk. Heb gevraagd of ze het op wilde ruimen, waarop ze boos werd. Het zal mij niets verbazen als het er morgenochtend nog ligt.. Maar ik laat het liggen..
Ik vind het niet zo gek dat ze boos werd. Ze is het namelijk niet van je gewend en daarom reageert ze opstandig. Dat het waarschijnlijk morgen niet opgeruimd is, komt omdat ze weet dat jij het waarschijnlijk toch wel opruimt. Verandering is niet makkelijk, maar probeer sterk te zijn en laat het net zo lang staan tot zij het opruimt. Echt hoor! Als je dat niet doet, neem je vooral jezelf niet serieus en geef je anderen dezelfde boodschap: mij hoef je niet serieus te nemen als ik iets vraag...
Maaaike schreef:En ik ben zoooo moe. Dit is geen gewone moeheid, werkelijk alles is moe, tot op m'n bot.. ik heb echt heel hard een injectie nodig, nog even geduld.. maandag. En ik heb last van m'n maag/slokdarm, al een week of 3. Krijg opeens het idee dat het wel eens zou kunnen komen door alle medicijnen die ik slik. Grr..
En het minst erge, maar wel heel waar, ik mis Jack zo! Hij was m'n steun afgelopen maanden.
Wat vervelend dat je zo'n last hebt van lichamelijke klachten. Alleen daarom al zou je wat meer op jezelf moeten passen...
Ik kan me heel goed voorstellen dat je Jack mist. Ik merk de laatste tijd ook dat ik heel veel steun aan Dink heb. Ze zijn er gewoon voor je. Mijn vriend had een mooi gedichtje voor me toen ik zoveel verdriet had om Droef:
De liefde van een hond
De vriendschap van een hond
Is vriendschap voor het leven
Voor een ander niet te zien
Hoeveel een hond kan geven
Want ben je eens verdrietig
Dan kijkt hij je aan
Alsof hij zeggen wil
Ik zal altijd naast je staan
En als je dan weer vrolijk bent
Dan slaat hij met zijn staart
En blaft alsof hij zeggen wil