Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:58

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:33

hetbommeke schreef:
Wat grappig, daar zijn we doorheen gereden, gingen naar Afferden om daar een stuk te wandelen (8 km). Mooie omgeving :j Vind die zandpaden door de bossen altijd zoooooo heerlijk, kun je lekker op hardlopen. Helaas hebben we die hier niet in polder ;(

Heb de Wave Inspire 5, zitten goddelijk :D

Daar staan dus mijn paarden. Een geweldig netwerk van fijne brede menpaden, waarop je dus ook heerlijk kunt hardlopen!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:34

Ik wou de 1,5 km doen, maar ik heb het opgegeven. Ik heb echt mega veel spierpijn en ik liep me toch te piepen en te hijgen dus ik ben iets na de helft terug naar huis gerend, waarvan het laatste deel uitgelopen. :j

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:37

Heb net een duur pak van €80,- gekocht en nieuwe schoenen. Is er nu een aanbieding bij de lidl haha. Dat heb ik nou altijd.
@ Angela_ nee volgens mij niet. Gewone schoenen met gel-demping. Heb een tijdje last gehad van een aanhechtingsspier in m'n knie, maar als het goed is is dat nu wel over.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:41

ahaha ja daar heb ik ook wel is last van.. :Y)
wat ik me nu toch lees,
Coca cola als hersteller
De geliefde drank coca cola, waarvan de exacte samenstelling nog steeds geheim is, blijkt een goede oppepper tijdens het lopen. Je moet de cola innemen als je in een dip zit. De cola zorgt dan voor een snel herstel. Men heeft kunnen aantonen dat de cola de overgang naar vetverbranding versnelt. Er zit geen cocaine in cola. De versterkende werking komt waarschijnlijk van de cafeine en muskaatnootolie. De cola heeft een ontspannende werking op de maagwand. Het hongergevoel gaat snel weg. Door de cola gulzig te drinken zorgt het koolzuur er voor dat ook het bovenste deel van de maagwand goed in aanraking komt met de cola. Hierdoor wordt de opname versneld.

zou het waar zijn? >;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:45

Geen idee, maar ik ben geen cola fan eigenlijk.
Lijkt me trouwens helemala niet lekker lopen, aangezien je daar ook nogal van gaat boeren :+ en al helemaal als je het ook nog gulzig drinkt :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:46

Nou, wat een verhaal over die cola... Geloof er eigenlijk helemaal niets van, ja misschien cola zonder prik! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:40

ieeej jek, cola zonder prik, bbbrrr. chocolademelk schijnt ook goed te zijn, heb ik ooit ergens gelezen. of gewone limo om de suikertjes weer aan te vullen. goedkoper dan aa drink en werkt 't zelfde.

angela wat een bofkont ben jij om in zo'n mooie omgeving te wonen. hebben hier en daar ook wat rondgekeken naar mooie huisjes maar dat is geen realiteit voor ons. werken allebei in almere. hopen ooit nog 'ns een vrijstaand huis te kopen met een stuk land en dan de paarden aan huis, maar of dat financieel ooit haalbaar is i don't know

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:47

Jeetje wat een hoop geklets weer :wow:
Cola tijdens het lopen.. en dan ook nog snel opdrinken hmm ik weet niet :+

Ondertussen voor mij alweer bijna een week geleden dat ik heb gelopen, dus heb besloten dat ik NU ga :+
Wel even een lesje terug denk ik.
:wave:

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:49

het bommeke: suiker uit limo en sportdrankjes zijn niet hetzelfde.
De suiker uit limo moet nog worden omgezet tot een energieleverend product, die uit sportdrankjes kunnen direct worden gebruikt. (zal vast wel verschil in zitten tussen verschillende de sportdrankjes ;) )

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:07

Cola lijkt mij niet bepaald goed tijdens het lopen of erna.. vooral vanwege de bubbels :+
Maargoed ik drink dan ook gewoon wat water met siroop na het lopen!

Net alleen gelopen.. heb mijn knie overbelast := Volgens mij omdat mijn schoenen niet helemaal goed zaten :?

Kan iemand mij trouwens de start-to-run serie per mail sturen, want piratebay snap ik niet :=
Edit: heb al iets anders gevonden in dit topic :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:54

Oef, ik heb vandaag 1,5 tandje harder gelopen dan wat ik stabiel doe, dan ren ik meestal 40 minuten.
Ik ben erg verhit geloof ik! Van de week nog 1 keer lopen en dan zondag de Run.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:17

les 23 succesvol volbracht :D maar poe poe het was echt zwaar!!!
wel super voldaan nu. :D

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:20

ja je moet de cola schudden zodat de prik eruit is :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:23

Pfoeh, ik heb les 1 van Evy gedaan. Wordt lekker geconfronteerd met mijn conditie van -10 :')

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:26

Pebblesther schreef:
Ik heb net mijn rondje van 6.5 km helemaal hardgelopen :D Ging best lekker, met mijn muziekje op vloog ik vooruit :P Ik moet eens gaan bijhouden hoe lang ik er eigenlijk over doe, ben ik wel eens benieuwd naar.

xxkimmie: het is belangrijk om goede schoenen te kopen. Het beste kun je schoenen kopen met een demping er in. Ik heb asics en ben tevreden :)

Durante: ik kom uit de buurt van Groningen. Die loop in Siddeburen hoeveel km is die? En wanneer is die?
Op 17 april is er in Paterswolde een walk for life waar je kunt kiezen tussen 6.7 km en 10.8 km, daar ga ik misschien aan mee doen. Het inschijfgeld is €7.50 waarvan een deel naar het kankerfonds gaat (je mag meer doneren). http://www.walkforlifegroningen.nl/

http://www.natuurloopsiddeburen.nl/
:D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 07:27

Ik doe de 4,5 km (dacht dat 't 5 was :o )
Heb nog nooit meegedaan met zo'n run, dan vind ik 4,5 km voor 't eerst wel genoeg :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 09:55

Poeh, die 6 km van gister voel ik best in mijn benen zeg. Maar ik had gister met les s avond er helemaal geen last van, dus dat is wel positief. In het begin kon ik echt geen paard meer rijden als ik had gelopen ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:36

_Rosa schreef:
het bommeke: suiker uit limo en sportdrankjes zijn niet hetzelfde.
De suiker uit limo moet nog worden omgezet tot een energieleverend product, die uit sportdrankjes kunnen direct worden gebruikt. (zal vast wel verschil in zitten tussen verschillende de sportdrankjes ;) )

Dat dacht ik dus ook, maar er stond een tijd geleden een stuk hierover in de Intermediair (don't shoot if i'm wrong) en daarin stond dus dat dat onzin was, maar een prima verkoop praatje van de sportdrankfabrikanten :$ :$ :$

Mijn man (marathon loper) maakt zijn eigen drank door 0,2 ltr limonade, 1 ltr water en een afgestreken theelepel zout. Dit verdeelt hij over zijn riem met 4 flesjes.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:42

Ik doe een heel klein beetje aanmaak in mijn flesje en dat vind ik heerlijk! :j

Gisteren was ik niet vooruit te branden! _O-
Ik had er geen zin in en mijn lijf ook niet! :n
We moesten 1 kilometer 'hard' hardlopen :) en ik deed hem in 5.28... Was versleten! :j

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:23

Je lichaam kan enkelvoudige suikers (glucose zoals in dextro of sportdrank) veel sneller verbranden dan verwerkte suikers (zoals in limo), dus krijg je sneller energie van sportdrankjes.

Als het alleen is om bij te komen, maakt het dus niet uit of je limo of sportdrank drinkt.

Jouw man maakt eigenlijk zelf zijn electrolyten mix zo met suiker en water, dat is meer om je stoffen weer aan te vullen die je kwijt raakt door veel te zweten.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:32

elcke schreef:
ja je moet de cola schudden zodat de prik eruit is :)

Bah, cola zonder prik :r :Y)

Durante schreef:
Pebblesther schreef:
Ik heb net mijn rondje van 6.5 km helemaal hardgelopen :D Ging best lekker, met mijn muziekje op vloog ik vooruit :P Ik moet eens gaan bijhouden hoe lang ik er eigenlijk over doe, ben ik wel eens benieuwd naar.

xxkimmie: het is belangrijk om goede schoenen te kopen. Het beste kun je schoenen kopen met een demping er in. Ik heb asics en ben tevreden :)

Durante: ik kom uit de buurt van Groningen. Die loop in Siddeburen hoeveel km is die? En wanneer is die?
Op 17 april is er in Paterswolde een walk for life waar je kunt kiezen tussen 6.7 km en 10.8 km, daar ga ik misschien aan mee doen. Het inschijfgeld is €7.50 waarvan een deel naar het kankerfonds gaat (je mag meer doneren). http://www.walkforlifegroningen.nl/

http://www.natuurloopsiddeburen.nl/
:D

Dankje :D Als ik die dag geen wedstrijd heb met mijn paard kan ik misschien ook wel mee doen :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:40

Vanmorgen om kwart voor 7 les 9 uitgelopen :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:48

Dieuwke_ schreef:
Vanmorgen om kwart voor 7 les 9 uitgelopen :D

nou dat vind ik wel een applausje waard hoor!!! :j zijn er niet veel die dat je na doen zo vroeg in de ochtend. :D

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:24

en ook ik heb dit topic weer gevonden...
heb afgelopen week niet gelopen ivm pijn aan het scheenbeen... Ga het vanavond weer eens proberen