Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__KELLY schreef:@Corelli: jeetje wat een lijst! En vergeleken met jou ben ik nog echt een beginner. Hoe lang fitness jij al?
Maar ik wil geen zichtbare spieren. Of is dat bij jou ook niet het geval? Wil het gewoon allemaal wat strakker houden en meer conditie. Dus wil de gewichten ook niet meer zwaarder.
Ik doe die adductor en abductor bijv. maar op 30kg en dat 2x 20
En de Leg press ben ik mee gestopt want heb problemen met mn onder rug en precies die spiergoep in mn onder rug werden bellast met die leg press met als gevolg dat ik de eerste 5 minuten na die oefening mank door de sportschool liep
Wat is het voordeel van het bijvoorbeeld 3 of meer keer bijv. 6 achter elkaar te doen. Is dat beter vol te houden met zwaardere gewichten?
Citaat:Wat is het voordeel van het bijvoorbeeld 3 of meer keer bijv. 6 achter elkaar te doen. Is dat beter vol te houden met zwaardere gewichten?
__KELLY schreef:Nou ik doe elke oefening 20 keer achter elkaar dan rust en dan weer 20 keer achter elkaar. (dus 2x 20)
Jij doet een oefening bijvoorbeeld 8 keer achter elkaar, dan rust, dan weer 8 keer achter elkaar, dan rust en dan weer 8 keer achter elkaar (dus 3x 8)
Maar wat is daar het voordeel van om de oefening 3x 8 te doen? Kan je dan makkelijker zwaardere gewichten trainen?
Ik rij trouwens nog steeds veel paard (6 keer per week). Maar als ik daar ook fanatiek mee bezig ben geweest zit er af en toe echt geen kracht in mn benen en gaat abductor en adductor echt moeizaam
missfitness schreef:__KELLY schreef:Nou ik doe elke oefening 20 keer achter elkaar dan rust en dan weer 20 keer achter elkaar. (dus 2x 20)
Jij doet een oefening bijvoorbeeld 8 keer achter elkaar, dan rust, dan weer 8 keer achter elkaar, dan rust en dan weer 8 keer achter elkaar (dus 3x 8)
Maar wat is daar het voordeel van om de oefening 3x 8 te doen? Kan je dan makkelijker zwaardere gewichten trainen?
Ik rij trouwens nog steeds veel paard (6 keer per week). Maar als ik daar ook fanatiek mee bezig ben geweest zit er af en toe echt geen kracht in mn benen en gaat abductor en adductor echt moeizaam
Corelli traint op massa. Massa betekent dat je veel gewicht hebt met weinig herhalingen, hierdoor krijg je meer spiergroei (grotere spieren). Het is dan ook de bedoeling dat je spieren na 3x8 niet meer kunnen. Je hebt de spier dan optimaal getraind!
Doe je 2x 20 dan heb je meer herhalingen maar minder gewicht. Je traint dan droog wat betekent dat je de spieren meer tot uiting wilt laten komen ipv te laten groeien.
Ik hoop dat het verschil nu een beetje duidelijker is geworden maar als er vragen zijn dan horen we het graag!
Marije__ schreef:wow sportief Nessah! ik ben eigk wel benieuwd naar foto's haha.
.
Vasthi schreef:Ik weet niet hoe oud je bent, maar om af te vallen hoeft je hartslag maar op 65% van het maximum bereik te zitten. 159 lijkt me vrij hoog.
Volgens mij kun je er beter 1 dag rust tussen nemen, of rustiger trainen als je 2 dagen achter elkaar gaat.
105 kilo???? Ik zit nog steeds op 3 maal 15 maal 33 kilo![]()
Alleen m'n kuitspieren doen 55 kilo, dat vond ik al heel wat.