Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:40

Ik ga trouwens binnenkort beginnen met Body Combat en Pilates. De Zumba red ik helaas niet meer nu ik op vrijdag werk :\

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:43

Ik ben begonnen met hoelahoepen!! Wat een geweldig iets! Na 10 minuten loop je 2 dagen met buikspierpijn rond! Maar hij word toch strak!!!! :)

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:46

@Corelli: jeetje wat een lijst! En vergeleken met jou ben ik nog echt een beginner ;) . Hoe lang fitness jij al?
Maar ik wil geen zichtbare spieren :n . Of is dat bij jou ook niet het geval? Wil het gewoon allemaal wat strakker houden en meer conditie. Dus wil de gewichten ook niet meer zwaarder.
Ik doe die adductor en abductor bijv. maar op 30kg en dat 2x 20
En de Leg press ben ik mee gestopt want heb problemen met mn onder rug en precies die spiergoep in mn onder rug werden bellast met die leg press met als gevolg dat ik de eerste 5 minuten na die oefening mank door de sportschool liep :))
Wat is het voordeel van het bijvoorbeeld 3 of meer keer bijv. 6 achter elkaar te doen. Is dat beter vol te houden met zwaardere gewichten?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:51

Dieuwke_ schreef:
Ik ga trouwens binnenkort beginnen met Body Combat en Pilates. De Zumba red ik helaas niet meer nu ik op vrijdag werk :\

Combat is heerlijk, maar wel zwaar vind ik :j Maar heeerlijk :))

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:54

__KELLY schreef:
@Corelli: jeetje wat een lijst! En vergeleken met jou ben ik nog echt een beginner ;) . Hoe lang fitness jij al?
Maar ik wil geen zichtbare spieren :n . Of is dat bij jou ook niet het geval? Wil het gewoon allemaal wat strakker houden en meer conditie. Dus wil de gewichten ook niet meer zwaarder.
Ik doe die adductor en abductor bijv. maar op 30kg en dat 2x 20
En de Leg press ben ik mee gestopt want heb problemen met mn onder rug en precies die spiergoep in mn onder rug werden bellast met die leg press met als gevolg dat ik de eerste 5 minuten na die oefening mank door de sportschool liep :))
Wat is het voordeel van het bijvoorbeeld 3 of meer keer bijv. 6 achter elkaar te doen. Is dat beter vol te houden met zwaardere gewichten?

Geeft niks, ieder zijn ding toch? :) Ik ben sept 2009 begonnen met fitness..En ik wil graag strakker worden en ik vind het ook wel mooi als mijn spieren te zien zijn, maar niet heel overdreven..Zoals je misschien wel op de bikinifoto kunt zien (paar pagina's terug) ben ik echt niet gespierd hoor :D Kwestie van opbouwen denk ik..Ik had zelf ook niet gedacht dat ik zo zwaar zou gaan trainen (let wel: het meeste gewicht hangt aan mijn benen en die zijn bij paardrijmeiden sterk hoor! Ook bij jullie vast wel ;) )

Citaat:

Ik snap je vraag niet :P Sorry!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:26

Nou ik doe elke oefening 20 keer achter elkaar dan rust en dan weer 20 keer achter elkaar. (dus 2x 20)
Jij doet een oefening bijvoorbeeld 8 keer achter elkaar, dan rust, dan weer 8 keer achter elkaar, dan rust en dan weer 8 keer achter elkaar (dus 3x 8)
Maar wat is daar het voordeel van om de oefening 3x 8 te doen? Kan je dan makkelijker zwaardere gewichten trainen?

Ik rij trouwens nog steeds veel paard (6 keer per week). Maar als ik daar ook fanatiek mee bezig ben geweest zit er af en toe echt geen kracht in mn benen en gaat abductor en adductor echt moeizaam :))
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 11-04-10 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:28

Kelly, ik denk dat het er ook aan ligt wat je precies wilt bereiken. en dat rust voor je spieren tussen de oefeningen door ook erg belangrijk is zoals missfitness al zei!

Wat hebben jullie veel gepraat :) zal morgen eens even lezen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:38

__KELLY schreef:
Nou ik doe elke oefening 20 keer achter elkaar dan rust en dan weer 20 keer achter elkaar. (dus 2x 20)
Jij doet een oefening bijvoorbeeld 8 keer achter elkaar, dan rust, dan weer 8 keer achter elkaar, dan rust en dan weer 8 keer achter elkaar (dus 3x 8)
Maar wat is daar het voordeel van om de oefening 3x 8 te doen? Kan je dan makkelijker zwaardere gewichten trainen?

Ik rij trouwens nog steeds veel paard (6 keer per week). Maar als ik daar ook fanatiek mee bezig ben geweest zit er af en toe echt geen kracht in mn benen en gaat abductor en adductor echt moeizaam :))

Corelli traint op massa. Massa betekent dat je veel gewicht hebt met weinig herhalingen, hierdoor krijg je meer spiergroei (grotere spieren). Het is dan ook de bedoeling dat je spieren na 3x8 niet meer kunnen. Je hebt de spier dan optimaal getraind!
Doe je 2x 20 dan heb je meer herhalingen maar minder gewicht. Je traint dan droog wat betekent dat je de spieren meer tot uiting wilt laten komen ipv te laten groeien.
Ik hoop dat het verschil nu een beetje duidelijker is geworden maar als er vragen zijn dan horen we het graag!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:44

missfitness schreef:
__KELLY schreef:

Corelli traint op massa. Massa betekent dat je veel gewicht hebt met weinig herhalingen, hierdoor krijg je meer spiergroei (grotere spieren). Het is dan ook de bedoeling dat je spieren na 3x8 niet meer kunnen. Je hebt de spier dan optimaal getraind!
Doe je 2x 20 dan heb je meer herhalingen maar minder gewicht. Je traint dan droog wat betekent dat je de spieren meer tot uiting wilt laten komen ipv te laten groeien.
Ik hoop dat het verschil nu een beetje duidelijker is geworden maar als er vragen zijn dan horen we het graag!

Goede uitleg! *D kon er zelf even niet op komen haha!
Ik volg je advies nog steeds van de buikspieroefeningen! 1 keer in de 2 dagen, want ik vergeet het heel vaak :o .

Ik doe nu met gewichten een piramide training, want ik wil wel ietsje meer spiermassa maar het tegelijker tijd meer tot uiting laten komen..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:45

Marije__ schreef:
tricep curl, 14x 16,5 kg - 12x 18kg - 10x 20,5 kg - 2x 8x22 kg
bicep curl, 14x 11kg - 12x 13kg - 10x 15kg - 2x 8x16,5 kg

Deze training bedoel ik!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:35

Kelly: Inderdaad, het is zoals Missfitness (zullen we je Esther noemen? :D) zegt :j Ik train met aardig wat gewicht, dus 20 herhalingen haal ik echt niet :n Maximaal 12, maar dan ga ik wel echt kapot haha

Marije: ik snap je schema niet zo goed! Hoe gaan de bicep en de tricep curl? En zijn die voor je buik? :o?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:41

Ik moet dus van de fitnessinstructeur alles 2x 20 doen. Best zwaar, maar doe geen zware gewichten, alleen benen. Heb ook een schouder waar ik erg voorzichtig mee moet doen ivm uit de kom schieten :=

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:39

Hahahaha corelli nee :') die bixep tricep curl zijn voor mijn armen!
beetj fout geformuleert

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:42

Haha, dat dacht ik al :') Maar ja, je weet het nooit natuurlijk! misschien was het wel een super goede buikoefening 8-)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:44

Haha ja dat zou kunnen! was het maar zo..
Mijn sport schema voor deze week:
Maandag: dalijk 100 minuten Gym ,squashen of ringhangen :') (dat is vermoeienddd!)
Na school 1 uur paardrijden.
Dinsdag: 100 minuten gym (wss arabier springen over de kast, ook vermoeiend en goed voor je armen )
Na school cardio fitnessen.
Woensdag: denk alweer paardrijden.. misschien in de avond nog hardlopen oid.
Donderdag: /
Vrijdag paardrijden.
druk weekje :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:00

Marije__ schreef:
wow sportief Nessah! ik ben eigk wel benieuwd naar foto's haha.
.

:D Nou vooruit dan maar.. Net even 2 foto's gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LOQSMD3C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFCDN3WI.jpg

Ik ben 1.64 en weeg 48 kilo. Ik ben heel erg constant in mijn gewicht en sport iedere week het zelfde, gewoon een vast schema.
Ik let er op met wat ik eet ( snoep haast nooit en eet veel groente en weinig brood) maar als ik met bijvoorbeeld feestdagen wat dagen veel eet kom ik er niet van aan.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:16

Pooee ik ben ook weer hard aan het sporten geweest!

Warming up: 15 min crosstrainer, hoog tempo
* chestpress: 15x 20, 12x 25, 10x 30kg
* lat pulldown: 15x 35, 12x 40, 8x 45kg
* torso rotation: 15x 35, 12x 40, 10x 45 (links en recht apart)
* adductor: 15x 85, 12x 95, 10x105kg :)) *trots*
* abductor: 15x 60, 12x 65, 10x 70 kg
* Buikspieren: situps (met rolbeugel) 10 sec vast, 30 herhalingen (drie setjes) en dan 5 variaties: recht, schuin links, schuin rechts, benen omhoog, benen in kleermakerszit. Totaal 450 keer omhoog.
* Dippen: 3x 15 (is voor triceps)
* Opdrukken: 3x 10

En toen nog heerlijk cooling down op de powerplate :j
Eigenlijk vandaag nog rijden, maar denk dat ik mn bijrijdster ga bellen := ...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:33

Netjes Petulan! Je bent mij voorbij met de adductor! +:)+

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:46

105kg? :oo Daar moet ik nog even voor doen :o
Dames, zit even in een dip :(
Vandaag ging ik weer cardio doen(wil afvallen) en had een hoge hartslag (gemiddeld 159) en mijn prestatieindex was gezakt naar 14 ( normaal 15+), ik baal flink |(

Blijkbaar train je best cardio om de dag? Ik dacht dat dit elke dag mocht? Ben gisteren ook geweest, kan hier mijn hoge hartslag van liggen?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:53

Ik weet niet hoe oud je bent, maar om af te vallen hoeft je hartslag maar op 65% van het maximum bereik te zitten. 159 lijkt me vrij hoog.

Volgens mij kun je er beter 1 dag rust tussen nemen, of rustiger trainen als je 2 dagen achter elkaar gaat.

105 kilo???? Ik zit nog steeds op 3 maal 15 maal 33 kilo :D
Alleen m'n kuitspieren doen 55 kilo, dat vond ik al heel wat.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:56

Hallo dames!! Hier ben ik weer na een dagje werken en trainen! Noem mij inderdaad maar gewoon Esther hoor haha..

@ Marije: Wat voor apparaat gebruik je tijdens de bicep en tricep curl, of doe je dat met dumbells? En doe jij ook aan turnen? De arabier klinkt mij weer bekend in de oren haha..

@ Nessah: Een buik om trots op te zijn Nessah!! Het vergt heel wat regelmaat en discipline, maar complimenten!!

@ Petulan: Ook weer lekker getraind en jij bent ook met massa bezig!

@ Armaris: Iedereen heeft wel eens een dip hoor, de volgende keer gaat het vast weer beter! Soms is het verstandig om idd om de dag te trainen, maar dat hangt ook van je fitheid af. Soms kan je de hele wereld aan en de andere keer gaat het even wat minder.

Maar ik zal even met het eten bezig. Spreek jullie vanavond weer!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:56

Vasthi schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar om af te vallen hoeft je hartslag maar op 65% van het maximum bereik te zitten. 159 lijkt me vrij hoog.

Volgens mij kun je er beter 1 dag rust tussen nemen, of rustiger trainen als je 2 dagen achter elkaar gaat.

105 kilo???? Ik zit nog steeds op 3 maal 15 maal 33 kilo :D
Alleen m'n kuitspieren doen 55 kilo, dat vond ik al heel wat.

Ik ben 20, bij mij is berekent dat ik tussen 143 en 163 moet ziten als ik bezig ben.
159 als gemiddelde is dus dat ik er vaak over zit :=
Ga idd 1 dag tussen nemen, morgen de test en dan zien hoe het is :)
Ik ga trouwens mee doen aan een afslankprogramma, zijn er bokkers die kunnen uitleggen wat dit is? Of is dit per fitnesscenter verschillend?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:57

Welk afslankplan? Wij hebben op de sportschool wel Diplan, maar daar weet ik het fijne niet van :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:59

Corelli schreef:
Welk afslankplan? Wij hebben op de sportschool wel Diplan, maar daar weet ik het fijne niet van :)

geen idee eigenlijk :o weet niet of dat universeel is nl.
Ben alleen ontzettend benieuwd, ik vermoed dat we gaan werken met proteïneshakes

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:01

Afslanken met proteïneshakes? Ik ken die (smerige :D) eiwitshakes alleen van gespierde mannen die ze drinken om meer massa te krijgen! Grappig dat je er ook mee af kunt vallen!