Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:25

Ik zou echt nooit seks met iemand hebben als ik met diegene niet in zou kunnen staan voor de mogelijke gevolgen.
Mijn vriend en ik zouden ook niet bij elkaar zijn als hij een abortus zou willen mocht ik zwanger raken.

LadyMadonna

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:26

Daarom doe je dus alles (normaliter) om een zwangerschap te voorkomen.
Ik heb sterilisatie overwogen hoor, maar mn arts vind me te jong, dus op dit moment geen optie.
Van mij mogen ze heel de boel eruit halen, kunnen ze misschien nog iemand blij mee maken....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:27

_Ella_ schreef:
Ik zou echt nooit seks met iemand hebben als ik met diegene niet in zou kunnen staan voor de mogelijke gevolgen.
Mijn vriend en ik zouden ook niet bij elkaar zijn als hij een abortus zou willen mocht ik zwanger raken.

Dat vind ik nog iets heel anders. Mijn vriend zou achter mij staan wat mijn keuze ook zou zijn.
Ik hoef ook geen vriend die me gaat dwingen tot het één of het ander.

_Ella_

LF_xx_D schreef:
Er was pas ook een topic dat iemand zwanger was terwijl ze dubbele voorbehoedsmiddelen gebruikte. Dan is het geen 'eigen schuld' maar als nog wel je eigen verantwoordelijkheid.

hier ben ik het mee eens

Samiyah

LF_xx_D schreef:
Er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen die mensen kunnen gebruiken, desnoods dubbelveilig, mensen kunnen er best voor zorgen dat ze niet zwanger worden!
Ik vind het daarom ook erg dat mensen zo makkelijk abortus laten plegen alsof het normaal is (wil hier niemand mee aanvallen maar sommige mensen gaan er zo mee om).

Dus als jij al jaren met je vriend samen bent doe je het nog steeds dubbelveilig? Er is bijna niemand die dat doet hoor, en ik vind dat ook een beetje onzin. De kans dat je zwanger wordt door de pil heen is al hartstikke klein.. Toch gebeurt het!

En wat een onzin dat mensen makkelijk abortus laten plegen! Echt, hier gaan m'n nekharen van overeind staan. Er is niemand, maar dan ook NIEMAND die fluitend een abortuskliniek in en uit gaat. Naast de lichamelijke pijn is het geestelijk ook ontzettend zwaar! Hoe vaak moet dit nou nog herhaald worden :?....

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:28

stef schreef:
beetje ongepaste smiley LF

En bravespots: Idd, ik zou echt geen raad weten

Sorry, typ momenteel de smiley vaak op msn maar het staat er nogal lomp ja. ;)
Was niet zo bedoeld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:28

1 op de 500 wordt zwanger door de pil heen. Vind ik geen hele kleine kans.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:29

Ella, dus als je de verantwoordelijkheid neemt, om te voorkomen dat je zwanger raakt, omdat je écht geen kinderen wilt, en je wordt ondanks je moeite, toch zwanger, dan moet je het kind maar houden? Terwijl je dat kind nooit normaal aan zou kunnen kijken, terwijl je het kind nooit liefde zou kunnen geven?

denice

juval schreef:
ik ben tegen abortus... mits
- de zwangerschap door een verkrachting is;
- de moeder te jong is; (exacte leeftijd is niet te zeggen)
- de ouders niet in staat zijn voor het kind te zorgen;
- het kind niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt zou zijn;

qua termijn, ik vind het na ca. 12/14 weken eigenlijk te laat om nog een abortus te laten doen.

Jij zegt eigenlijk, dat je tegen abortus bent als;
- de zwangerschap door een verkrachting is;
- de moeder te jong is; (exacte leeftijd is niet te zeggen)
- de ouders niet in staat zijn voor het kind te zorgen;
- het kind niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt zou zijn

Jij zegt dus, dat als bovenstaande van toepassing is, abortus niet mag?

Ik denk en hoop dat jij het andersom bedoelt!

Ik ben voor abortus, maar ik pleit wel voor altijd voorbehoedsmiddelen gebruiken als je geen kinderwens hebt. Ga je hier onverstandig mee om, vind ik dat heel erg en ook heel erg dom!

Verder, het kan altijd een keer misgaan en dan vind ik dat je er gewoon voor moet kunnen kiezen.

YankeeBoy

Vjestagirl, 1 op de 500? Dat is wel heel veel.
Waar heb je de info vandaan?
En wordt de pil door die vrouwen wel correct gebruikt, want dat is nogal een verschil

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:30

stef schreef:
Daarom doe je dus alles (normaliter) om een zwangerschap te voorkomen.
Ik heb sterilisatie overwogen hoor, maar mn arts vind me te jong, dus op dit moment geen optie.
Van mij mogen ze heel de boel eruit halen, kunnen ze misschien nog iemand blij mee maken....

Dat vind ik ook zoiets. steriliseren doen ze in principe niet onder de 35, want het is een on-omkeerbare keuze. Alsof het krijgen van een kind geen on-omkeerbare keuze is...

Samiyah

Oh dus je denkt werkelijk dat iedereen het hier dubbelveilig doet? Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.

Maar het ging meer om het 2e gedeelte van m'n post.

KiWiKo

kom ik......... mijn lieffie is een kind geboren uit een verkrachting...........
40 jaar geleden lagen die dingen nog heel anders!!!

en laat ik nou de leukste vent op de wereld hebben!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:32

YankeeBoy schreef:
En wordt de pil door die vrouwen wel correct gebruikt, want dat is nogal een verschil

Dat heb ik van een ander forum, meisje studeert geneeskunde. Aangezien dat een besloten forum is kan ik er niet naartoe linken.

En ja, dat is bij correct pil gebruik. Althans, dat wordt geclaimed door de zwangeren.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:34

Sophie_midas schreef:
LF_xx_D schreef:
Er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen die mensen kunnen gebruiken, desnoods dubbelveilig, mensen kunnen er best voor zorgen dat ze niet zwanger worden!
Ik vind het daarom ook erg dat mensen zo makkelijk abortus laten plegen alsof het normaal is (wil hier niemand mee aanvallen maar sommige mensen gaan er zo mee om).

Dus als jij al jaren met je vriend samen bent doe je het nog steeds dubbelveilig? Er is bijna niemand die dat doet hoor, en ik vind dat ook een beetje onzin. De kans dat je zwanger wordt door de pil heen is al hartstikke klein.. Toch gebeurt het!

En wat een onzin dat mensen makkelijk abortus laten plegen! Echt, hier gaan m'n nekharen van overeind staan. Er is niemand, maar dan ook NIEMAND die fluitend een abortuskliniek in en uit gaat. Naast de lichamelijke pijn is het geestelijk ook ontzettend zwaar! Hoe vaak moet dit nou nog herhaald worden :?....

Dat zal best dat bijna niemand dat doet, maar niet iedereen staat ook in voor de gevolgen.
Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het kind houden (en ik ben 16). Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen want dat hangt van je situatie af.
En ik bedoel niet dat veel mensen zomaar abortus laten plegen maar er zijn mensen die het wel doen.

Een meisje wat bij mij op school heeft gezeten en 2 jaar jonger is dan mij heeft al 3x abortus laten plegen. En dat vind ik erg veel voor een 14jarige..
Dan zou je toch denken dat ze wel extra maatregelen zou nemen maar het komt wel over alsof ze makkelijk abortus laat plegen.
Dit voorbeeld betekent niet dat veel mensen zo zijn want ik hoop dat dit een uitzondering is (al hoor ik zulke dingen wel meer in mijn omgeving) maar ik bedoel ermee dat mensen makkelijker een abortus laten plegen dan een kind houden. Want als je ongewenst zwanger bent en je wilt het kind niet houden heb je meestal ook geen goede situatie (qua geld of een partner).
En het is erg moeilijk om dan een kind te houden, maar alsnog ben ik van mening dat je het er zelf naar hebt gemaakt..
Ik snap ook dat het geestelijk en lichamelijk zwaar is omdat ik dat om me heen ook hoor, maar ik kan het toch niet laten om mijn onvrede te uiten over mensen die het wel wat makkelijker laten doen. ;)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:34

BraveSpots schreef:
_Ella_ schreef:

Dat vind ik nog iets heel anders. Mijn vriend zou achter mij staan wat mijn keuze ook zou zijn.
Ik hoef ook geen vriend die me gaat dwingen tot het één of het ander.

Dat sowieso niet.
En op zijn beurt heeft hij mij gevraagd, nooit stiekem een abortus te doen (niet dat ik uberhaubt voor abortus zou kiezen, maar dat terzijde). Ik denk zelfs, dat hij in het uiterste geval zelf voor het kind zou gaan zorgen, maar voor nu bewaren we de kindjes voor later ;) en volgens mij ga ik nu off topic

Aan de andere kant, degenen die vinden dat abortus of kinderen volledig jouw eigen keuze moet zijn, hoe vinden jullie dat dan voor jullie vriend? Kunnen jullie hem wel dwingen vader te worden als jullie zwanger zouden raken?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:35

Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen.
Lijkt me waarschijnlijker dat de pil dan niet helemaal goed gebruikt wordt, maar dat lijkt me ook lastig te controleren

LadyMadonna

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:36

Nop, een kind krijg je samen (in geval van relatie).
Als de ene partij dan dus geen kinderen wil, en de andere partij wel, heb je een serieus probleem. Maar goed, das weer een heel ander verhaal

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:37

Citaat:
Aan de andere kant, degenen die vinden dat abortus of kinderen volledig jouw eigen keuze moet zijn, hoe vinden jullie dat dan voor jullie vriend? Kunnen jullie hem wel dwingen vader te worden als jullie zwanger zouden raken?

Ik vind het uiteindelijk mijn keuze. Hij hoeft het kind niet te dragen, niet te bevallen en in de meeste gevallen draait de moeder voor het kind op.
Lastige situatie dat wel

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:37

Vjestagirl schreef:
YankeeBoy schreef:

Dat heb ik van een ander forum, meisje studeert geneeskunde. Aangezien dat een besloten forum is kan ik er niet naartoe linken.

En ja, dat is bij correct pil gebruik. Althans, dat wordt geclaimed door de zwangeren.

Alleen als je bijvoorbeeld iets te dun bent en de pil werkt daardoor niet goed.. Ik denk niet dat je dan zegt 'verkeerd gebruik'.

Of is het dan ook verkeerd gebruik? Vraag me gewoon af wanneer ze dat vinden.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 03-03-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:38

YankeeBoy schreef:
Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen.
Lijkt me waarschijnlijker dat de pil dan niet helemaal goed gebruikt wordt, maar dat lijkt me ook lastig te controleren

Ja inderdaad vaak is het toch een pilfout, niet altijd door slecht nemen maar ook door bv verkeerde huishouding. Zoals de veilige periode 12 uur? na het vergeten dat je hem nog kunt innemen. Bij mensen met slechte hormoonhuishouding kan 2 uur erna al voor doorbraakbloedingen zorgen.

Maar goed dan heb je in ieder geval toch geprobeerd om het te voorkomen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:38

Yankee: Ik vind die gedachte nogal egoistisch eigenlijk. Dat het jou keuze is. In een relatie ben je nog altijd samen, en als jou vriend in dit geval echt geen kinderen zou willen, zou jij hem er dus zo mee opzadelen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:39

LF_xx_D schreef:
Dat zal best dat bijna niemand dat doet, maar niet iedereen staat ook in voor de gevolgen.
Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het kind houden (en ik ben 16). Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen want dat hangt van je situatie af.
En ik bedoel niet dat veel mensen zomaar abortus laten plegen maar er zijn mensen die het wel doen.

Een meisje wat bij mij op school heeft gezeten en 2 jaar jonger is dan mij heeft al 3x abortus laten plegen. En dat vind ik erg veel voor een 14jarige..
Dan zou je toch denken dat ze wel extra maatregelen zou nemen maar het komt wel over alsof ze makkelijk abortus laat plegen.
Dit voorbeeld betekent niet dat veel mensen zo zijn want ik hoop dat dit een uitzondering is (al hoor ik zulke dingen wel meer in mijn omgeving) maar ik bedoel ermee dat mensen makkelijker een abortus laten plegen dan een kind houden. Want als je ongewenst zwanger bent en je wilt het kind niet houden heb je meestal ook geen goede situatie (qua geld of een partner).
En het is erg moeilijk om dan een kind te houden, maar alsnog ben ik van mening dat je het er zelf naar hebt gemaakt..
Ik snap ook dat het geestelijk en lichamelijk zwaar is omdat ik dat om me heen ook hoor, maar ik kan het toch niet laten om mijn onvrede te uiten over mensen die het wel wat makkelijker laten doen. ;)

Ja tuurlijk zijn er mensen die 'zomaar' abortus laten plegen, maar die zorgen dus voor alle negativiteit. Ik zie het namelijk bijna als een persoonlijke beledeging dat dit soort dingen gezegd worden. Voor mij (en dat geldt voor alle vrouwen die ik die dag in de kliniek gezien heb) was het niet 'a piece of cake'. Je kon daar gewoon de pijn en het verdriet voelen.. Ik heb er zeker nog 2 jaar verdriet van gehad, en tot op de dag van vandaag sta ik er nog bijna dagelijks bij stil!

Ik had op dat moment geen keus, ik had het kindje niks te bieden. Ik denk dat mensen niet echt beseffen wat dit met een vrouw doet, want geloof me; het is echt niet niks!!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:40

Ja, sorry dat zou ik doen. Ik snap je reactie hoor, daar niet van
Nu zou ik niet in die situatie komen, want ik wil geen kinderen.
Andersom zou ik het dus ook doen, als hij het wil houden en ik niet, sorry, maar dan ga ik dat mezelf en het kindje niet aan doen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:40

_Ella_ schreef:

Eerlijk is eerlijk, dat is een punt dat ik hem achterstel op mezelf in onze relatie.
Ik verwacht namelijk dat mijn vriend mij steunt welke beslissing ik ook maak.

Ik zou ook geen seks kunnen hebben met iemand die daar anders in staat, want ik wil niemand verplicht vader maken maar ook niet mezelf moeder maken voor iemand anders terwijl ik daar zelf niet aan toe ben.