Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Ella_ schreef:Ik zou echt nooit seks met iemand hebben als ik met diegene niet in zou kunnen staan voor de mogelijke gevolgen.
Mijn vriend en ik zouden ook niet bij elkaar zijn als hij een abortus zou willen mocht ik zwanger raken.
LF_xx_D schreef:Er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen die mensen kunnen gebruiken, desnoods dubbelveilig, mensen kunnen er best voor zorgen dat ze niet zwanger worden!
Ik vind het daarom ook erg dat mensen zo makkelijk abortus laten plegen alsof het normaal is (wil hier niemand mee aanvallen maar sommige mensen gaan er zo mee om).
juval schreef:ik ben tegen abortus... mits
- de zwangerschap door een verkrachting is;
- de moeder te jong is; (exacte leeftijd is niet te zeggen)
- de ouders niet in staat zijn voor het kind te zorgen;
- het kind niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt zou zijn;
qua termijn, ik vind het na ca. 12/14 weken eigenlijk te laat om nog een abortus te laten doen.
stef schreef:Daarom doe je dus alles (normaliter) om een zwangerschap te voorkomen.
Ik heb sterilisatie overwogen hoor, maar mn arts vind me te jong, dus op dit moment geen optie.
Van mij mogen ze heel de boel eruit halen, kunnen ze misschien nog iemand blij mee maken....
YankeeBoy schreef:Vjestagirl, 1 op de 500? Dat is wel heel veel.
Waar heb je de info vandaan?
En wordt de pil door die vrouwen wel correct gebruikt, want dat is nogal een verschil
Sophie_midas schreef:LF_xx_D schreef:Er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen die mensen kunnen gebruiken, desnoods dubbelveilig, mensen kunnen er best voor zorgen dat ze niet zwanger worden!
Ik vind het daarom ook erg dat mensen zo makkelijk abortus laten plegen alsof het normaal is (wil hier niemand mee aanvallen maar sommige mensen gaan er zo mee om).
Dus als jij al jaren met je vriend samen bent doe je het nog steeds dubbelveilig? Er is bijna niemand die dat doet hoor, en ik vind dat ook een beetje onzin. De kans dat je zwanger wordt door de pil heen is al hartstikke klein.. Toch gebeurt het!
En wat een onzin dat mensen makkelijk abortus laten plegen! Echt, hier gaan m'n nekharen van overeind staan. Er is niemand, maar dan ook NIEMAND die fluitend een abortuskliniek in en uit gaat. Naast de lichamelijke pijn is het geestelijk ook ontzettend zwaar! Hoe vaak moet dit nou nog herhaald worden....
BraveSpots schreef:_Ella_ schreef:Ik zou echt nooit seks met iemand hebben als ik met diegene niet in zou kunnen staan voor de mogelijke gevolgen.
Mijn vriend en ik zouden ook niet bij elkaar zijn als hij een abortus zou willen mocht ik zwanger raken.
Dat vind ik nog iets heel anders. Mijn vriend zou achter mij staan wat mijn keuze ook zou zijn.
Ik hoef ook geen vriend die me gaat dwingen tot het één of het ander.
Citaat:Aan de andere kant, degenen die vinden dat abortus of kinderen volledig jouw eigen keuze moet zijn, hoe vinden jullie dat dan voor jullie vriend? Kunnen jullie hem wel dwingen vader te worden als jullie zwanger zouden raken?
Vjestagirl schreef:YankeeBoy schreef:Vjestagirl, 1 op de 500? Dat is wel heel veel.
Waar heb je de info vandaan?
En wordt de pil door die vrouwen wel correct gebruikt, want dat is nogal een verschil
Dat heb ik van een ander forum, meisje studeert geneeskunde. Aangezien dat een besloten forum is kan ik er niet naartoe linken.
En ja, dat is bij correct pil gebruik. Althans, dat wordt geclaimed door de zwangeren.
YankeeBoy schreef:Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen.
Lijkt me waarschijnlijker dat de pil dan niet helemaal goed gebruikt wordt, maar dat lijkt me ook lastig te controleren
LF_xx_D schreef:Dat zal best dat bijna niemand dat doet, maar niet iedereen staat ook in voor de gevolgen.
Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het kind houden (en ik ben 16). Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen want dat hangt van je situatie af.
En ik bedoel niet dat veel mensen zomaar abortus laten plegen maar er zijn mensen die het wel doen.
Een meisje wat bij mij op school heeft gezeten en 2 jaar jonger is dan mij heeft al 3x abortus laten plegen. En dat vind ik erg veel voor een 14jarige..
Dan zou je toch denken dat ze wel extra maatregelen zou nemen maar het komt wel over alsof ze makkelijk abortus laat plegen.
Dit voorbeeld betekent niet dat veel mensen zo zijn want ik hoop dat dit een uitzondering is (al hoor ik zulke dingen wel meer in mijn omgeving) maar ik bedoel ermee dat mensen makkelijker een abortus laten plegen dan een kind houden. Want als je ongewenst zwanger bent en je wilt het kind niet houden heb je meestal ook geen goede situatie (qua geld of een partner).
En het is erg moeilijk om dan een kind te houden, maar alsnog ben ik van mening dat je het er zelf naar hebt gemaakt..
Ik snap ook dat het geestelijk en lichamelijk zwaar is omdat ik dat om me heen ook hoor, maar ik kan het toch niet laten om mijn onvrede te uiten over mensen die het wel wat makkelijker laten doen.
_Ella_ schreef:Aan de andere kant, degenen die vinden dat abortus of kinderen volledig jouw eigen keuze moet zijn, hoe vinden jullie dat dan voor jullie vriend? Kunnen jullie hem wel dwingen vader te worden als jullie zwanger zouden raken?