Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:02

Ik plaats hier heel even een slotje voor overleg.

Anoniem

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:14

Moderatoropmerking:
Ik heb een hele boel aanvallende en offtopic berichten verwijderd. De TS heeft er niets aan als er hier met modder gegooid gaat worden, haar beslissing is genomen en ze wil graag ervaringen weten, en misschien een steuntje in de rug. Graag respect hiervoor. Bedankt!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:27

Ik heb je even pb gestuurd

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:32

Ik kan je ook geen raad geven, alleen maar heel veel sterkte wensen.
Al kan ik je besluit heel goed begrijpen. De keuze moet je zelf maken, al kan het praten met andere je goed helpen om dit te verwerken.

meis heel veel sterkte ... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:38

TS, heb je er al bij stilgestaan dat je waarschijnlijk vaker vrij zal moeten vragen komende week? Je maakt je er nu wel druk over dat je vorige maand ook al een dag ziek was, maar op de dag van de abortus (indien dat nog kan) zul je waarschijnlijk ook niet willen/kunnen werken. Daarom zeg ik: gewoon eerlijk zijn tegen je baas. Bezoek aan dokter. Eventueel vragen of je later kunt beginnen en op die manier je baas tegemoet komen. Direct bij telefoontje al vertellen waar het over gaat, óf zo snel mogelijk na je afspraak van vanmiddag. Dan weet je baas direct dat je waarschijnlijk ivm de abortus nog een dag vrij zal willen.

En, heel hard maar waarschijnlijk wel waar: waarschijnlijk heeft je baas meer aan een werknemer die 2 dagen vrij vraagt dan aan iemand die straks een paar maand met verlof gaat en daarna wellicht nog minder wil gaan werken ook ;) Ik denk dus dat je best eerlijk kunt zijn.

Edit: geen idee wat voor baan je hebt maar als je werkt in ploegen/diensten zou je misschien ook een collega kunnen vragen een dienst te ruilen?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:40

@ TS: heb je inmiddels al contact gehad met je baas? Volgens mij heb je nu de neiging om overal een beetje in de stress van te schieten. Wat heel begrijpelijk is. ;) Maar neem even de tijd om adem te halen. Denk even lekker aan jezelf en laat de boel maar even de boel. :(:)

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 14:41

Nee heb mn baas nog niet gesproken.
Zie er normaal al tegenop om me ziek te melden als dat nodig is, of te bellen, maar nu ik me niet ziek voel helemaal..

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:43

Heb je inmiddels je baas gesproken?
Ga je werken of blijf je thuis bij je vriend?
Ik moet de hele tijd aan je denken! :(:)

Oeps, zie dat je je baas niet gesproken hebt..

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 14:44

Wat lief Pepper1 :o
Ik twijfel nog zoals je ziet...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:45

Hoe heeft je vriend gereageerd? Dat heb je ook nog niet kunnen vertellen net toch?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:45

LifeSucks schreef:
Wat lief Pepper1 :o
Ik twijfel nog zoals je ziet...

Als je er zo mee zit, dan zal ik er maar gewoon open zijn over wat er aan de hand is. Anders blijft het maar malen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:46

anders bel hem en vraag of je een half uurtje later kan beginnen ivm doktersbezoek...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:47

Meid kom op bel je baas en vertel het hem. Je zal waarschijnlijk de komende tijd vaker thuis moeten blijven als je een abortus hebt gehad. En dan kan je toch beter eerlijk zijn tegen je baas toch?
In ieder geval heel veel sterkte vanmiddag bij je onderzoek. :(:)

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 14:48

Ja, denk dat ik dat doe; ik bel dat ik naar de dokter moet, maar dat ik niet weet hoe lang het consult precies duurt, en dat het kan dat ik wat later ben.

Mijn vriend smste straks; Ik zal niet boos zijn.
Maar heb al terug gestuurd dat hij niet met mij rekening hoefde te houden.
Heb liever dat hij eerlijk is.
Hij komt zo thuis :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:50

Spannend meid!
Kunnen jullie nog even praten samen en dan samen voor de echo gaan!
Blij dat hij het niet verkeerd opneemt!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:51

LifeSucks schreef:
Ja, denk dat ik dat doe; ik bel dat ik naar de dokter moet, maar dat ik niet weet hoe lang het consult precies duurt, en dat het kan dat ik wat later ben.

Mijn vriend smste straks; Ik zal niet boos zijn.
Maar heb al terug gestuurd dat hij niet met mij rekening hoefde te houden.
Heb liever dat hij eerlijk is.
Hij komt zo thuis :)

Wat lief! :+: Volgens mij heb je een wereldkerel aan de haak geslagen en jullie gaan er zeker weten helemaal uit komen. Hij komt eerder thuis of niet?

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:51

Kun je je vriend je werk niet af laten bellen?

Is toch lief van hem, dat hij niet boos zal zijn. Hij houdt zeker rekeing met jouw gevoelens!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:52

ik heb een keer bijna voor de keuze gestaan (was 2 maanden over tijd al) dus dan denk je er wel ff over na...
maar het was gelukkig niet zo, echter heb ik toen met mensen het erover gehad.
een vriendin van mij heeft het 1x gedaan en zij vertelde me dat het geen pijn deed maar wel een naar gevoel was... ze voelde zich ook een beetje misselijk erna.

maar goed wat voor de 1 pijn doet hoeft voor de ander geen pijn te doen, en heb geen idee of ze op plekken anders werken met eventueel verdovingen enc

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:54

Hoi,

Heb het topic gevolgd en wil je heel veel succes wensen! Ik snap je keuze volkomen en ik hoop dat je vriend zich er ook in kan vinden. Denk wel dat het verstandiger is om vanavond niet te gaan werken. Je hebt vast heel wat te bespreken met je vriend en er komt straks ook heel wat op je af.

Je hebt ook een slopende dag achter de rug en dan kan je lekker op tijd je bed in.

Sterkte zometeen!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 14:54

Het voelt steeds onwerkelijker, raar he?
Zowieso heb ik niet het idee dat ik zwanger ben.
En dan het idee dat ik het er straks over ga hebben, en ook echt een echo krijg is heel vreemd....ook dat niemand in mijn naaste omgeving er verder vanaf weet of iets vermoed, is eigenlijk bizar!

Hij komt eerder thuis ja, en dat het een wereldkerel is wist ik al..nu hopen dat we er samen uit kunnen komen, want naast dit probleem is er meer waarover we moeten praten.

Nee moet echt zelf mijn werk afbellen, hij heeft het al eens gedaan toen ik een paniekaanval had, en daardoor kreeg ik een officieele waarschuwing.

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:55

beste lifesucks

ik wil je heel veel sterkte wensen met je besluit, blijf er helemaal achterstaan. zelf ben ik gelukkig met mijn twee kids
maar mijn man heeft regelmatig een terugslag, al jaren therapie, en die helpen steeds maar even,
vaak genoeg kan hij helaas de druk van de kinderen niet aan, en komt alles op mij neer.

dus ik begrijp heel goed waar je tegen op ziet,
Laatst bijgewerkt door vanalleswa op 02-03-10 14:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Bramasole

Ik wens je heel veel sterkte vanmiddag.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 02-03-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Zo'n 12 jaar geleden heb ik abortus laten plegen, ik was te jong, had mijn leven niet op orde, woonde in een internaat en ga zo maar even door, het kon gewoon echt niet.
omdat ik ook echt heel zeker wist dat t niet kon en ik het niet wou heb ik toen voor abortus gekozen.
Ik heb een slecht geheugen door mijn jeugd maar ik weet nog goed dat ik daar lag, erg op mn gemak werd gesteld, nog een keer moest bevestigen dat ik dit echt wilde en toen kreeg ik een soort roesje (leek hartsikke dronken voor mijn gevoel)
de behandeling zelf was ongemakkelijk maar niet echt pijnlijk,
ook naderhand heb ik er geen last van gehad behalve dat ik even rustig aan moest doen. Lichamelijk stelt t dus weinig voor en als je er geestelijk ook klaar voor bent kun je het vrij makkelijk accepteren. Het is nu eenmaal zo, het kan niet, je wil niet. In die tijd was ik alleen, rebels, en alles behalve gebonden, dus in een andere situatie als waar jij nu in zit. toch komt t op t zelfde neer, geestelijk kun je t niet aan.
Hou het simpel voor jezelf, dat is het enige wat ik mee kan geven, denk erover na, neem een besluit, en handel het af, geef t een plekje en ga door met je leven.
Ik wil je heel veel sterkte wensen, je mag altijd nog even pben als je iets wilt weten.

overigens heeft t bij mij voor later geen schade opgeleverd, ben nu een supertrotse mama van twee hele lieve kindjes!!
maar toen kon het gewoon niet, al had ik t wel gewilt dan had ik t kindje nog geen toekomst kunnen geven. nu wel en nu kan ik dan ook echt genieten van onze kruumels :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:57

ps. denk dat t met je vriend wel goed komt, ook hij zal t begrijpen als jij zegt dat je t niet aan kan.
en wie weet over een paar jaar. ;)
heel veel sterkte voor nu.

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:59

Hey Meissie,

Succes! Doe wat je denkt dat goed is en laat je niet gek maken door andere!