Het leven na pesten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Re: Het leven na pesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:33

Midy:
Dat geldt voor iedereen hier in dit topic denk ik, het posten onder je eigen account bedoel ik. Mijn harde buitenkant zet ook heel snel mensen of dingen aan de kant. En harde woorden komen er ook vrij snel uit. Maar de binnenkant kan er nog lang last van hebben............

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:39

Ik denk ook dat de meerderheid van ons alleen maar aan de buitenkant harder is geworden
Maar van binnen nog steeds dat bang wezentje is
Vandaar ook dat snel boos worden en meer van die dingen die ik hier lees
Zijn veel dingen om een andere niet te dicht bij te laten komen
En zeg nou zelf, het helpt als je je als een harde bitch opsteld
Mensen hebben respect voor je maar of je er ook vrienden mee maakt is een tweede vraag

Tussen haakjes ik kon naar een reunie van mijn school maar heb het niet gedaan ik wilde mijn pesters niet meer onder ogen komen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:42

Ja ruwe bolster, blanke pit...
Heel veel mensen vinden mij ook een bitch en hard, gevoelloos etc. Maar ik denk dat dat zo gegroeid is in de jaren uit bescherming. Toch blijf ik gevoelig voor opmerkingen over mijn uiterlijk, ik blijf onzeker ondanks dat mensen dat totaal niet zien of doorhebben.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:45

Ik ben ook jarenlang gepest over en door vanalles.
Ik ben hierdoor aan de ene kant erg onzeker geworden en daar heb ik nog steeds last van, maar aan de andere kant, laat ik nu totaal het kaas niet meer van me brood eten.
Dit is net als Suzanne F zegt. Aan de buitenkant is er bij mij niks van te zien, maar van binnen ben ik nog steeds niet 'hersteld'.
Het is nu 10 jaar terug, maar denk dat er nog heel wat jaren voorbij komen voordat alles een plekje heeft gevonden.

Wil je wel heel veel succes wensen hierbij.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:47

Iedereen probeert indd denk ik wel zelfverzekerd en een stuk harder over te komen maar ondertussen blijf je altijd wel bangig/nerveus. Ik in ieder geval zeker wel.

Van het weekend hield mijn vriend zijn verjaardag bij mij.
Ik weet dat hij bevriend is met de vriend van mijn "hoofdpester" heb hem gezegd dat die vriend best mag komen (is echt een aardige gast) maar dat ik haar eruitzet. Was geen enkele probleem :D .
Nu is ze dan niet meegekomen, die vriend is uit zn werk gekomen, en ergens he, ergens vind ik het wel een beetje jammer... }>
Had er er graag uitgezet en als ze zou zeuren de waarheid gezegd, dit ook alleen maar omdat het dan "mijn" terein was geweest :+
Maar toch :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:49

Ik ben niet hard geworden. Ik wil mensen juist te vriend houden, al ben ik er wel achter dat dat niet altijd kan.
Ik heb ook woede-en paniekaanvallen gehad. Wist eigenlijk nooit waar het vandaan kwam.
Heb ook vermoeidheid syndroom gehad. Kan terugverhaald worden op mn jeugd...
Ik heb wel geleerd mensen heel snel te doorgronden. Aan wie ik wat heb en aan wie niet.
Ook ben ik heel zelfbewust. Ik weet vaak precies hoe mensen mij zien of hoe ik in de groep sta. Ik merk dan dat mensen mij meestal een vreemde vinden :p

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:50

Marcha:
Wees blij dat je op die manier geen verjaardag hoefde te verpesten......

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:51

Ik ben op de basisschool altijd gepest, maar toen ik naar de middelbare school ging heb ik dit gewoon meteen van me af gezet!
Maar soms merk ik het nog wel, zo ben ik sneller verlegen dan andere mensen, omdat ik toch wil dat ze me goed zien als ik met vreemden praat.
Maar om over mijn gepestheid heen te komen ben ik wel andere mensen gaan 'pesten', hier heb ik eigenlijk nog steeds spijt van maar ben me er toch iets beter door gaan voelen...
Nu heb ik eignelijk weinig last er nog van gelukkig..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:54

hallo,

Ik zie nu dit topic heb wat pagina's doorgelezen lang niet alles zit op dit moment in de les

Maar alles komt me zo bekent voor hè
Als ik straks thuis ben ga ik eventjes alles doorlezen....

Ik ben vanaf groep 3 tot de eerste gepest bedreigt meerdere malen in elkaar geslagen enzenz

en waarom als ze wat eens wisten
-we hadden thuis een paarden bedrijf dus ik was een ''boerin''
-schijnbaar had ik ander gedrag of weet ik wat

en het blijf jeje hele leven achtervolgen helaas

van buiten zie ik er mischien uit als een sterke meid die veel kan hebben zo doe ik me ook voor maar diep van binnen doet me alles pijn

ik ben ook heel snel bang voor mannen dit is ook mede door mijn verleden vreemde mannen die een opmerking plaatsen weet ik nooit wat op te zeggen en loop dan gewoon door maar dan voel je je echt raar wat zoiets met je kan doen zeg....

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:56

Ja dat ook zeker wel hoor, zou het niet leuk gevonden hebben voor hem.
Maar had het wel gedaan, wil niks met haar te maken hebben en al helemaal niet in MIJN huis.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:59

Marcha:
Dat laatste stuk begrijp ik helemaal. En zo'n reactie zou ik ook gehad en gedaan hebben.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:03

Och ja, hij het tegen hem gezegd dat ie haar beter thuis kon laten. Kan me ook niet echt indenken dat ze uberhaupt meegegaan zou zijn.

*heb even in je profiel gespiekt, die kruising vlinderhond/harigenaakthond wat een apart ding :D echt schattig :D *

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:10

Daewoo is ook een geval apart. Je kan aan haar exact zien wat ze denkt :D.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:37

Weer veel herkenbaars. Ik ben heel hard, maar wil ondanks dat toch iedereen te vriend houden.

Dat nummer wat op de vorige pagina stond raakte me echt overigens :o.

Las ook iemand die het niet fijn vond om onder haar eigen acount te posten.. Dat heb ik ook wel, ik heb veel meelezers. Maar goed. Ik ga hier geen schaduwacount voor aanmaken, dit is een deel van mij, leren mijn meelezers me beter begrijpen zullen we maar zeggen :+.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:43

waarom iemand gepest word is vrij duidelijk......... iemand word gepest omdat die zich laat pesten........

Ik liet mij ook pesten....... totdat ik het op een gegeven moment helemaal zat was en door het lint ging.

Daarna ben ik nooit meer gepest, gewoonweg omdat ik het niet accepteerde.......

maargoed, ik ben ondertussen 40, en toen ik het verhaal doorkreeg hoe het werkte was ik een jaar of 14...... en wel van mijn 10de tot die leeftijd gepest.

Vanaf het moment dat ik doorkreeg hoe het werkte, heb ik mij nooit meer in een hoekje laten zetten.......... maar ook dat kan soms wel eens tegen je werken :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:33

ik ben het kiwiko eens, op het moment dat ik eindelijk voor mezelf op kwam werd ik niet meer gepest.
Ik kamp nu alleen nog met oudere/volwassen mensen, ik probeer altijd respect vol te zijn jammer genoeg is dat niet altijd wederzijds dan laat ik nog wel eens over mij heen lopen - tot vorige week dan ;) toen kwam ik voor mezelf op al was het wat aan de late kant.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:03

nadias schreef:
Veel mensen die vroeger zijn gepest die ik ken zijn er sterker door geworden. Het pesten maakt je in principe wel tot de persoon die je bent, harder ook. Dat hebben ze zelf ook gezegd. Eigenlijk komt niet iedereen er dus even slecht vanaf...

ik zal mijn pesters een bedankkaartje sturen :Y) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:04

Ik ben idd aan de buitenkant ook harder door geworden.
Maar van binnen voel ik me k*t als iemand weer een rotopmerking naar mem aakt.

Ik heb ook therapie gehad voor woedeaanvallen.
En kan me meestal nu aardig inhouden.
Maar soms ontplof ik gewoon.

Voor mijn gevoel ben ik nog steeds altijd anders dan de rest. Maar volgens meerdere mensen ben ik nu gewoon me zelf. Ik doe me eigen ding, doe gewoon waar ik zin in heb.
En als ik zie op school. De meeste meiden hebben de zelfde soort schoenen aan. Allemaal skinnyjeans enzo. Meeste meiden daarvan hebben eerder of doen het nog aan pesten.
Noujah ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen.

Heb nu wel eindelijk na 15 jaar een vriendin gevonden die van dezelfde dingen houd als ik :) Dus ik weet zeker dat dit jaar een topjaar word. Want het is ook niet echt leuk om in je eentje naar autocross en normaal te gaan :')

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:04

KiWiKo schreef:
waarom iemand gepest word is vrij duidelijk......... iemand word gepest omdat die zich laat pesten........

Ik liet mij ook pesten....... totdat ik het op een gegeven moment helemaal zat was en door het lint ging.

Daarna ben ik nooit meer gepest, gewoonweg omdat ik het niet accepteerde.......

maargoed, ik ben ondertussen 40, en toen ik het verhaal doorkreeg hoe het werkte was ik een jaar of 14...... en wel van mijn 10de tot die leeftijd gepest.

Vanaf het moment dat ik doorkreeg hoe het werkte, heb ik mij nooit meer in een hoekje laten zetten.......... maar ook dat kan soms wel eens tegen je werken :D

Was het maar zo simpel
Soms wordt je om reden gepest waar je zelf echt niks aan kunt doen
Ik kan er niks aan doen dat ik in een andere land ben geboren en rood haar heb
En toen ik hier kwam wonen mijn nederlands nog niet zo goed was
Dus dat van me af bijten ging ook niet zo gemakkelijk
Ben nu ook 40 ben gepest zolang ik na school ging
Na de basis school was het wel wat minder omdat ik toen ook wel wat meer van me afbeet
Maar als kind van een jaar of 7 kon ik echt niet tegen zo'n 24 kinderen op boksen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:48

Het ergste aan mezelf vind ik nog dat ik me niet alleen zo ontzettend klote voel door het pesten, maar gewoon door alles. En dat terwijl ik alles heb wat me hartje begeert. Ik heb leuke ouders en een ontzettend leuk paard. Maar ja, soms is het leven nog al raar.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:51

minikatje schreef:
nadias schreef:
Veel mensen die vroeger zijn gepest die ik ken zijn er sterker door geworden. Het pesten maakt je in principe wel tot de persoon die je bent, harder ook. Dat hebben ze zelf ook gezegd. Eigenlijk komt niet iedereen er dus even slecht vanaf...

ik zal mijn pesters een bedankkaartje sturen :Y) :+

Haha ja of niet. :')

Als ik niet gepest was was ik echt véél anders geweest. Ik zou zeker veel meer vrienden hebben, juist door het pesten heb ik nauwelijks vrienden want ik durf me niet open te stellen voor mensen, het duurt echt lang voor iemand me kent. Nee ik was er zeker veel beter van af geweest als ik niet gepest was, dan had ik die problemen nu ook niet gehad. Sterker ben ik er niet door geworden, alleen maar keihard tegen iedereen en ik heb er ontzettende woedeaanvallen van gekregen, en dat blijft niet alleen bij boos zijn maar ook deel ik gelijk een klap uit als iemand voor mij te ver gaat. Nou bedankt, pester. :+

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:00

Zal die van mij ook never nooit niet bedanken.

Dankzij hun kan ik heel moeilijk contacten leggen, heb een groot deel van mijn puberteit alleen doorgebracht, amper zelfvertrouwen aan over gehouden en nog is niet alles losgelopen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:10

hier ook een boere/she male/pispaaltje kan er zo meer noeme
(ik was een echte boerinnetje die lekker naar pony's en andere dieren rook)
ik ben ook mijn hele basisschooltijd gepest
ik had vreemd gedrag hield niet van tutten en zulke dingen
ik ben het met somige eens dat je er sterker van word
maar ik kan nog steeds moeilijk contacten leggen
ik ben nog steeds een bange kip :o
ik ben door het in elkaar slaan letterlijk bang voor mensen geworden :o
maar ik ben stiekem wel blij dat ik gepest werd
want zo ben ik nooit zoals mijn pestters geworden
dat zijn nu zulke h@#$@n en p@%#$rs :(
dan denk ik weer gelukkig ben ik niet zo geworden :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 03:48

@KiWiKo: Ben het niet helemaal met je eens, dat iemand die gepest wordt, zich laat pesten...
Ik wilde bijvoorbeeld een neuspiercing toen ik 10 was. Deze kreeg ik en een aantal in mijn klas waren jaloers en een ander deel vond het stom....
Het was niet zo dat ik mij liet pesten, maar toch deden ze het... Ik kon het negeren>>>>maar ging door.
Ik kon fel reageren ed>>>>ging gewoon door.
Opwachten, in elkaar slaan ed hoorde er allemaal bij, en echt niet omdat ik mij liet pesten, maar kon in mijn 1tje niet tegen de rest van de klas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:19

@Kiwiko, ik vind dit ook niet helemaal waar. Ik heb me meerdere keren verzet, maar in mijn 1tje redde ik het niet. Misschien heeft het ook meegespeeld dat mijn leraren mij niet ondersteunde, maar het pesten een beetje lieten gaan omdat ze het niet aankonde. Ik heb zelfs apart gezeten in een leeg klaslokaal en ik kon niet meer naar buiten tijdens het speelkwartier. Als de les over was moest ik een kwartier wachten totdat de meeste kinderen wegwaren.

Nee Kiwiko, ik deel vaak je mening, maar niet deze keer...