Bvb. je hebt vaak last van pianohandjes : steeds weer in de gaten houden en steeds weer rechtop zetten.
Of je gaat steeds te hoog lichtrijden : beseffen en corrigeren.
Zo ook gewoon als je op de bank zit , loopt , op school of werk zit , in bed ligt : steeds even je lichaam na gaan en beseffen : hee nu sta ik weer met van die opgekropte schouders , en terwijl je dat beseft , laat je ze los. Of beseffen dat je aan het haasten bent , dat je bepaalde dingen gewoon met teveel tegenzin doet (geeft ook stress) enz. enz.
Zorgen dat je die spanningen detecteert en wegneemt.
Dominique : hoezo een kleine vorm ? Dat is namelijk gewoon typisch chronische hyperventilatie , als je langere tijd te weinig adem krijgt voor je gevoel , en duizelig bent , en / of 1 van de andere tientallen symptomen

Maar de ellende is dat duizeligheid natuurlijk van vanalles kan komen

Alleen in combinatie met "zuurstoftekort" is (chronische) hyperventilatie natuurlijk wel het 1e waar je aan denkt

Je zou zo'n Hyperfree cassette kunnen halen bij de apotheek , en als je weer dat gevoel hebt even lekker ergens rustig gaan zitten in de buitenlucht ofzo , en een paar minuten door die cassette ademhalen en als dat vervelende gevoel dan weggaat dan weet je eigenlijk genoeg

Als ik echt even een moment heb dat m'n hart zo aan het racen is , het koude zweet me uitbreekt , ik duidelig en misselijk ben enzo en m'n ademhaling gewoon niet goed is , dat je zo in paniek dreigt te raken omdat je het niet goed kunt krijgen weet je wel

Dan hoef ik echt maar even die cassette erbij te pakken en al na een paar keer ademen door dat ding voel ik dat de balans weer terug begint te komen , echt letterlijk een verademing.
Maar wel enorm triest natuurlijk dat je zoiets nodig hebt

Tja het is nu eenmaal even een stress-tijd nu hier , doe je weinig aan