en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 09:34

maikeltje schreef:
Frankiej, ze schrijft dat de urine op kweek gezet is. Maar ik lees niks van een geconstateerde blaasontsteking en dat snap ik nou niet zo goed. Bij mijn zoontje hebben ze gewoon zo'n indicator in de urine gehouden en die wees gelijk uit dat hij blaasontsteking had.

Vervolgens moest hij naar de kinderarts alwaar er urine op kweek is gezet om te bepalen welke bacterien erin zaten. Maar blaasontsteking kun je binnen 2 minuten constateren bij de HA met zo'n indicator dus ik vind het steeds verwarrender worden. Had ie nu wel of niet blaasontsteking???

de huisarts heeft broed geconseteert en ze dacht dat dat het duide op blaasontsteking

nickyu

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:29

alleen bloed .. dat is gerede grond om door te sturen
maar geen teken voor .. samen met wel

ben erg benieuwd wat de arts zegt

voor nu iig een broekje en extra cranberry sap kan nooit kwaad
maar zou daar paar dagen mee wachten
laat de arts eerst maar kijken hoe het er nu voorstaat

wanneer moest je naar het ziekenhuis?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:11

[/quote]
er is een gesprek geweest met iemand die op het kantoor werkt wat die doet de directeur was er wel bij maar zei niks[/quote]

'iemand' die op het kantoor werkt???
En de directeur zei niks? Dan zou ik nog maar eens een gesprek aanvragen..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:24

pearlie schreef:

er is een gesprek geweest met iemand die op het kantoor werkt wat die doet de directeur was er wel bij maar zei niks[/quote]

'iemand' die op het kantoor werkt???
En de directeur zei niks? Dan zou ik nog maar eens een gesprek aanvragen..[/quote]
naar het ziekenhuis bezoek dan wil ik zo ie zo toch een gesprek
donderdag moet ie in het ziekenhuis zijn

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:26

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:57

Ik vind het verhaal steeds meer bijzonder worden..Blaasontsteking is zo gecheckt toch? En wat zijn dan de vervolgstappen?
En een gesprek met iemand op dat kantoor? Hmm..ik heb er een vreemd gevoel bij. Niet dat het niet klopt maar wel dat de school wellicht zo vreemd nog niet reageert. Als zij na maanden ook geen duidelijkheid hebben snap ik dat ze een grens trekken.

Cranberrysap werkt idd érg goed.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:58

Soms is een blaasontsteking helaas niet zo gechecked en is er meer onderzoek nodig.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:47

Nou ik denk wel dat ze het vrij snel kunnen uitzoeken, via bloedprikken en urine opvangen kun je een blaasontsteking snel chekken/ ontdekken.Ik heb het chronisch dus je merkt het meteen je plast veel en hebt veel pijn, en als men het niet snel zou ontdekken heb je snel kans op een nierbekkenontsteking en dan zal het kind echt niet meer vrolijk rond spelen en koorts hebben.
Ik drink veel en cranbary sap is heeel goed, en helaas slik ik vaak antibiotica , bijna maandelijks in de winter ( als ik niks doe word ik steeds zieker, dan slaat het naar mijn nierbekken en dan piep je anders!!)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:03

nou Sazz, dat ben jij dan, maar bij mij gaat het toch heel anders.
Ten eerste heb ik dus helemal geen pijn bij het plassen, ik moet alleen heel erg vaak naar het toilet. Bij mij was het ook niet even zomaar getest, ik heb ook urine en bloedonderzoeken moeten laten doen in het ziekenhuis en had pas enkele dagen later de uitslag. Blijkbaar is het niet overal hetzelfde.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:10

..maar jij hebt het vast niet al maanden...

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:01

secricible schreef:
nou Sazz, dat ben jij dan, maar bij mij gaat het toch heel anders.
Ten eerste heb ik dus helemal geen pijn bij het plassen, ik moet alleen heel erg vaak naar het toilet. Bij mij was het ook niet even zomaar getest, ik heb ook urine en bloedonderzoeken moeten laten doen in het ziekenhuis en had pas enkele dagen later de uitslag. Blijkbaar is het niet overal hetzelfde.

Ppff volgens mij lezen mensen slecht op bokt ik heb t toch ook over urine/bloed onderzoek, en het topic duurt nu al een poosje dus ik denk dat er toch heus wel een uitslag zou zijn nu?
En dat ben ik dan ja idd , en als jij dan geen pijn hebt ga je dan alleen bloedprikken omdat je teveel plast of omdat je ook andere klachten hebt?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:44

Vandaag was toch de afspraak met de arts? Als zoiets moet gebeuren geeft die dat heus wel aan...

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 23:48

pearlie schreef:
Vandaag was toch de afspraak met de arts? Als zoiets moet gebeuren geeft die dat heus wel aan...

me zoontje heeft buikgriep en heeft koorts dus is de afspraak verzet naar volgende week woensdag

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:27

Beterschap :(:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:32

en..?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:35

Ik ben ook wel heel benieuwd wat hier uitgekomen is..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 10:10

nou de kinderarts doet opnieuw een urine onderzoek en die uitslag krijg ik telefonisch over 2 weken en over 3 weken hervolg afspraak.
er is nog geen diagnose ( had ik ook niet verwacht).
heb er met de arts ook overlegt over school en een luier en de arts heeft voor school een brief geschreven dat ze met onze mening eens is om hem geen luier aan te doen etc etc.
de school kan ook contact opnemen met de arts.
dus over 2/3 weken weten we misschien meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:14

Jammer dat je nog niet veel meer weet...maar dat zat er dik in natuurlijk :)

Ik snap wel dat jullie en de dokter liever niet teruggrijpen naar een luier , maar op school zijn ze daar de dupe van....jullie hebben er verder weinig last van dus kunnen dat makkelijk zeggen.... maar hoe denkt de school erover ? :)

Ben je weer gestopt met het luierbroekje dan ? Het was toch helemaal zo'n slechte oplossing nog niet ? loopt hij nu dan weer regelmatig met een natte broek of gaat het al wat beter , doordat hij bijvoorbeeld nog wat vaker naar de WC gaat ? :)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 10:30

pmarena schreef:
Jammer dat je nog niet veel meer weet...maar dat zat er dik in natuurlijk :)

Ik snap wel dat jullie en de dokter liever niet teruggrijpen naar een luier , maar op school zijn ze daar de dupe van....jullie hebben er verder weinig last van dus kunnen dat makkelijk zeggen.... maar hoe denkt de school erover ? :)

Ben je weer gestopt met het luierbroekje dan ? Het was toch helemaal zo'n slechte oplossing nog niet ? loopt hij nu dan weer regelmatig met een natte broek of gaat het al wat beter , doordat hij bijvoorbeeld nog wat vaker naar de WC gaat ? :)

hij is 1 dag met een broekje naar school geweest en toen kreeg hij buikgriep.
en erna was er carnavals vakantie hier.
de arts zei dat hij uitstekend zinnelijk was en dat het totaal niet goed is voor hem om met een luier naar school toe te gaan.
en daarom het eens was met onze mening.
en ik volg het advies van de arts op.
de arts zal het zelf het beste weten.
maandag moet hij weer naar school en ga ik een gesprek aanvragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:38

Maar de arts heeft nogal makkelijk praten , die hoeft geen 10x in de week alles te laten vallen en een groep kinderen zonder toezicht achter te laten om steeds datzelfde kind te verschonen... dat is gewoon ècht een probleem voor de juf , dat is ook best logisch toch :)

Kun je niet gewoon heel duidelijk afspreken met de juf (en vooral met je zoontje !) dat hij elk kwartier even gaat plassen ? Dat het ventje zelf daar helemaal van doordrongen is dat dat gewoon erbij hoort , zodat hij dat zelf al doet en de juf er weinig last van heeft ? :)

Als je dat thuis al als gewoonte voor hem aanhoudt kun je hem mooi "trainen" daarin en daarmee de juf heel wat zorgen uit handen nemen :)
Dat is dan een investering die je er even in zou moeten stoppen vind ik , als je de luierbroekjes niet meer wil , dan maar dat :j

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 10:43

pmarena schreef:
Maar de arts heeft nogal makkelijk praten , die hoeft geen 10x in de week alles te laten vallen en een groep kinderen zonder toezicht achter te laten om steeds datzelfde kind te verschonen... dat is gewoon ècht een probleem voor de juf , dat is ook best logisch toch :)

Kun je niet gewoon heel duidelijk afspreken met de juf (en vooral met je zoontje !) dat hij elk kwartier even gaat plassen ? Dat het ventje zelf daar helemaal van doordrongen is dat dat gewoon erbij hoort , zodat hij dat zelf al doet en de juf er weinig last van heeft ? :)

Als je dat thuis al als gewoonte voor hem aanhoudt kun je hem mooi "trainen" daarin en daarmee de juf heel wat zorgen uit handen nemen :)
Dat is dan een investering die je er even in zou moeten stoppen vind ik , als je de luierbroekjes niet meer wil , dan maar dat :j

de arts zei ook dat ze hem vaker naar de wc moeten sturen staat ook in de brief enzo.
thuis gaat hij wanneer hij moet en zeg tegen hem ook tussen door kom even plassen.
maandag eerst een gesprek op school kijken waar dat naar toe lijd
edit:een arts heeft misschien makkelijker praten maar is wel een deskundig iemand met ervaring en die zegt dat ook niet voor niks

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:00

Plast je zoontje ook in bed? Weet niet of het ergens staat maar heb geen zin om alles uit te zoeken ;) Want er zijn een heel aantal centra voor bedplassers, denk dat zij ook wel een en ander kunnen bedenken mbt. jouw zoontje. Ik las toevallig laatst in een blad het verhaal van een meisje van 26 die tot haar 23e (!!) in bed plaste. Doordat zij naar zo'n centrum was geweest, is ze er vanaf.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 11:02

Mloes schreef:
Plast je zoontje ook in bed? Weet niet of het ergens staat maar heb geen zin om alles uit te zoeken ;) Want er zijn een heel aantal centra voor bedplassers, denk dat zij ook wel een en ander kunnen bedenken mbt. jouw zoontje. Ik las toevallig laatst in een blad het verhaal van een meisje van 26 die tot haar 23e (!!) in bed plaste. Doordat zij naar zo'n centrum was geweest, is ze er vanaf.

nee in bedplassen doet hij niet heel zelden een klein ongelukje

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:02

Nog een kleine edit: Ik ben zelf geopereerd aan mn blaas, toen ik 5 was, en hierdoor is er littekenweefsel ontstaan in de vorm van een strengetje dat dwars door mijn blaas liep. Hierdoor stond er altijd spanning op mijn blaas, en ik moest dan ook heel wat vaker naar de toilet dan 'normale' mensen. Nu is het strengetje overigens weg, en gaat het veel beter :D Maar misschien is er bij jouw zoontje ook iets met zijn blaas, een vervorming of vergroeiing misschien. Ik raad je aan om naar een kinderuroloog te gaan, denk dat je daar sneller baat bij zal hebben dan een 'algemene' kinderarts.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:03

En nog een kleine edit ;): Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ze er eindelijk achter kwamen. Zoiets is nl niet aan te tonen aan de hand van een urinekweek, bloedonderzoeken, enz. Toen ik eindelijk bij een uroloog kwam, wist ik in 1 middag wat er aan de hand was.